Oorspronkelijk geplaatst door alanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenZijde gij degene met diene rode Golf die niet durft over steken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk BerichtenHelaas heb ik geen rode Golf, sterker nog het was helemaal niet met een Golf!
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Vorige week vrijdag kwam terug van Leuven en op de weg Tienen Sint-Truiden tot drie maal toe bijna door een vrachtwagen geramd geweest.
Sommige bestuurders zijn toch echt niet normaal.
Twee keer ben ik gewoon door het rood moeten rijden of hij zat gewoon achter op mij!
Derde keer was toen hij me wilde inhalen, op die weg zijn er op enkele plaatsen zo extra stroken om te kunnen inhalen.
Ik was op die plaats net aan het optrekken, max snelheid veranderde op die plaats van 50 naar 70, op die moment zie ik dat hij mij wilt inhalen, dus ik hou in (dacht dan ben ik eindelijk van die zot verlost), maar dan ziet hij dat er te weinig plaats is om in te halen en komt gewoon terug naar rechts waar ik aan het rijden was.
Ik heb toen snel weer gas bijgegeven, want anders zat hij in men flank.
Daarop begon hij kort op mij te hangen dat het niet meer normaal was
Ik heb daar toch echt wel enkele keren voor mijn leven gevreesd!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenVorig weekend had ik me ff aan de kant geparkeerd om een blik cola te trekken aan een automaat () en eens ingestapt draaide ik terug de straat op. Er kwam helemaal niemand af op het moment ik aan het draaien was.. maar net als mijn auto in de juiste rijrichting staat zie ik in mijn achteruitkijkspiegel één of andere Audi A4 met LED's van achter de bocht +-500m verder opdoemen. Toegelaten snelheid: 50 km/u; hij reed zéker het dubbele. Ik was van plan om op mijn gemak te versnellen, had toch tijd want moest nergens naartoe, dus dat deed ik ook. Die kerel remt uiteraard op het laatste moment af om zo plak achter mij net te kunnen stoppen in mijn gat. Dit terwijl er een ruime inhaalmogelijkheid was, hij veel te snel reed en ik duidelijk al voor hem op de baan was. Als er iets is wat ik haat, is het wel (onterecht) bumperkleven. Dus ik haastte me verder zeker niet. Hij drong aan maar had al erger geweten, doch werkte het serieus op mijn zenuwen (en allicht ook op de zijne). Iets verder gaat de snelheid naar 70 km/u want we verlaten de bebouwde kom en nog wat verder begint een dubbele 2-vaksbaan met middenberm (dus 90 km/u) en daar was ik van plan om hem langszij te laten komen en vervolgens ff goed door te trappen op koppel in 3e vitesse om hem een lesje te leren. Eens aan dat punt haalt hij mij agressief in op die 2e rijstrook en net op het moment dat ik gas wil geven blijft hij gewoon rakelings langs mij rijden zonder te vertragen en vlamt tegen mijn spiegel met zijn spiegel. Zijn spiegel klapt in en aan de mijne gelukkig ook geen schade. Ik flikker wat met mijn lichten vervolgens, zit wat te schelden en geef hem tha finger. Hij bleef nog ff voor mij hangen en wat op de rem duwen, enz.. the usual shit, en versnelde dan weer. Gelukkig dat ik echt geen zin had in een relletje (vermijd dat liever tenzij het moet) of arghhhhh. Wat er hier toch allemaal op de baan rijdt, dat hou je niet voor mogelijk. Ik vind in principe dat te snel rijden moet kunnen indien defensief en respect voor andere chauffeurs, maar als dat zelfs al niet kan. 25 jaar en ge wordt gecategoriseerd onder de roekeloze chauffeurs maar diegene die ik tegenkomen en steeds iets mispeuteren zijn toch een pak ouder meestal. Terwijl smijt ik hier zelf met stereotypes .
als je echt kan rijden, gehaast bent (kan natuurlijk altijd eens zijn ;-) ) ga je er gewoon voorbij en afgelopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichteneen vrachtwagenOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtenme wilde inhalen
Comment
-
Godverdomme zeg!
Ging ik daarnet naar buiten om een pakske sigaretten uit mijn auto te halen, zie ik dat zowel mijn koplampen als achterlichten kapotgeslagen zijn! Er staan hier in de straat een stuk of 10-15 auto's, maar alleen de mijne hebben ze aangepakt. En niemand heeft iets gehoord of gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDaar klopt toch iets nietOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenGodverdomme zeg!
Ging ik daarnet naar buiten om een pakske sigaretten uit mijn auto te halen, zie ik dat zowel mijn koplampen als achterlichten kapotgeslagen zijn! Er staan hier in de straat een stuk of 10-15 auto's, maar alleen de mijne hebben ze aangepakt. En niemand heeft iets gehoord of gezien.
Ex?ex minnares
nenee,is erg tegenwoordig ,voor niks of niemand nog respect...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenGodverdomme zeg!
helemaal rondje lopen om specifiek 1 auto alle 4 kapot te slaan.
super zonde overigens, zal niet goedkoop zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenOp sommige plaatsen is't fietspad ook echt een ramp maar daar kom ik dan ook maar 1 keer met de koersfiets
Hij zal er misschien een hele goede reden voor hebben
Als er een fietspad is, moet je daar gaan fietsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenOp sommige plaatsen is't fietspad ook echt een ramp maar daar kom ik dan ook maar 1 keer met de koersfiets
Hij zal er misschien een hele goede reden voor hebben
Comment
-
heb gisteren ook op de baan gereden met een fietspad 1meter naast mij. ik ging toen 35km/h licht bergaf. ik kon niet anders omdat er weer ne klungel zonodig zijn auto volledig op het fietspad moest zetten. fietspad en trottoir zijn samen en verhoogd tov de straat. ik kan er wel afrijden, maar niet terug op zonder op men bek te gaan of banden kapot te rijden.
dan blijf ik maar op straat tot ik ene zijn oprit voorbij ga waarbij het fietspad/trottoir dan verlaagd is.
regelmatig rijd ik op banen waar een strook gras met struiken tussen fietspad en de lange baan staat. als die mannen van't stad dan hun camionette pal op het fietspad zetten omdat ze struikjes moeten snoeien (op één van de weinige inhammen waar je tussen weg en fietspad kan wisselen), dan moet ik de volgende 50meter maar op straat rijden. ik kan immers niet over struiken terug op het fietspad springen. en dit dan tot grote ergernis van de autos die achter mij hangen tegen 20km/h omdat er voortdurend tegeliggers zijn en ik niet harder ga bergop
ik spreek hier bovenstaande foto niet goed hé, ik zie hier geen reden om op straat te rijden. maar net zoals alle autochauffeurs nu op die zijn kap zitten, zo zitten de fietsers dan ook te klagen over de zoveelste auto die op het fietspad staat. ik doe 38km/dag en rijd van 6-7h smorgens. geen kat die denkt dat er dan al fietsen op de baan zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenToen ik 18 was reageerde ik ook gelijk gij. Toen ik 25 was, snapte ik hoe belachelijk zo'n gedrag is. Ik kan hier vrij veel puntjes aangeven waar jij in mijn ogen minstens even erg bent als hij...
- Optrekken als hij u voorbij wil
- Lichten flikkeren
- Schelden in combinatie met "tha finger"
- Iemand een lesje willen leren in het verkeer?
Je ergerde hem al (opzettelijk) van in het begin. Maar de Audi was wel 100% verantwoordelijk voor de hele situatie hoor! Altijd 't zelfde. Ze komen in een situatie, maken die door eigen toedoen nog veel erger dan ze is, maar de schuld wordt altijd volledig op de ander geschoven. Eventjes nadenken voor je begint met spelletjes spelen in het verkeer, er zijn meer weggebruikers dan jij en die Audi. Er moet echt niet veel gebeuren om zo'n "lesje leren" door op te trekken tegen elkaar fout te laten lopen. Jammergenoeg hebben velen het maar door nadat het effectief eens fout liep.
Dubbele tweevaks met middenberm is trouwens 120 indien niet anders aangegeven.
Ik krijg er zelfs de kans niet toe om dat te doen, want hij reageert direct en rijdt tegen mijn spiegel. Ahja wacht, tuurlijk, ik ben de schuldige hier.. want ik flikker met mijn lichten??
Dus... gij zou niet met u lichten flikkeren en dergelijke als er iemand doodleuk tegen u spiegel knalt en u nog wat naar de kant duwt? Het was hier absoluut geen kwestie van dat hij mij gewoon ging voorbijrijden, was bewust gedaan. Ik heb hem niet achtervolgd en vervolgens proberen rammen eh. Integendeel, ik heb géén verdere actie ondernomen. Enkel wat frustratie eruit gegooid, wat compleet gegrond is naar mijn mening.
Ahja en toen ik 18 jaar was had ik ook een n1ckn4m3 zoals de jouwe. Sorry kon ik niet laten liggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls ze tegen mijn spiegel rijden zou ik het niet laten met bij wat met mijn lichten flikkeren, en ik zou ook niet als ze me voorbij steken met mijn middenvinger gaan zwaaien.
Comment
Comment