Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mij zult ge nooit betrappen op onnodig links rijden.

Op andere dingen wss wel , maar nooit op dat.
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Mij zult ge nooit betrappen op onnodig links rijden.

Een van mijn vrienden rijdt altijd links. Onder het motto: "Ik rij 120, das het maximum, niemand mag sneller, waarom zou ik dan niet links mogen rijden." Als je dan begint dat hij rechts moet rijden, dan wordt die nog boos ook. Ik erger mij daar rot aan, alle keren als wij autostrade doen. De rechts inhalende mensen gaat hij dan nog ambeteren, maar zelf doet die dat ook. Als ze trager rijden dan 120 toch.

Ik snap het gewoon niet

Comment

• hoe heeft die leren rijden: via de ouders of met rijschool?
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          wel daarna zelf opzij gaan, als de weg voor mij dan uiteindelijk wel vrij is gekomen, als ik doortrap

Wel raar dat ik zoiets nooit voorheb. Raar of zelfden dat ik onnodig moet 'wachten' op de linkerrijstrook. Inhaalmaneuvre gedaan, iedereen naar rechts. Kan misschien aan mijn gezegende leeftijd liggen dat ik mijn voorliggers iets meer tijd gun natuurlijk.
          Komt gij maar eens ne avond mee van Houthalen naar huis.

Cruise control op 113 dan haalt ge de rij linksrijders vlotjes in. Ongeloofelijk hoe veel mensen links blijven rijden omdat ze in de verte ne vrachtwagen ruiken.
          En dan komt ge aan t klaverblad en plots moet iedereen die links taffelt wel richting antwerpen of hasselt. Ondertussen al 3keer gehad dat ik de pechstrook heb moeten kiezen omdat er weer ene links aan t slapen was tot aan de brug over t kanaal. (e314)

Gisteren nog ene rechts geen kat. Links eigenlijk ook nie, ik ga hem voorbij want die reed nog langzamer als mij, mee dat ik voorbij was en mij terug rechts zet, zet meneer zijne pinker op en gaan links rijden. (da was aan de parking aan de e314, tot aan afrit zolder reed er niks op de rechterrijstrook).

Comment

hoe heeft die leren rijden: via de ouders of met rijschool?
            Ouders, maar bij mijn weten doen die dat niet. Ik heb ze dat vroeger toch nooit weten doen. En ik zeg dat alle keren, maar je krijgt dat er niet uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
              Ouders, maar bij mijn weten doen die dat niet. Ik heb ze dat vroeger toch nooit weten doen. En ik zeg dat alle keren, maar je krijgt dat er niet uit
              Mijn madam heeft ook zo leren rijden. Heb het er bij haar wel uit gekregen
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                Je kan 'r eens vragen "als je toevallig eens rechts rijdt en er komt een politiewagen of ambulance aangestoven met zwaailicht en/of sirene, ga je dan snel naar links om die voorbij te laten?"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                  Komt gij maar eens ne avond mee van Houthalen naar huis.

Cruise control op 113 dan haalt ge de rij linksrijders vlotjes in. Ongeloofelijk hoe veel mensen links blijven rijden omdat ze in de verte ne vrachtwagen ruiken.
                  En dan komt ge aan t klaverblad en plots moet iedereen die links taffelt wel richting antwerpen of hasselt. Ondertussen al 3keer gehad dat ik de pechstrook heb moeten kiezen omdat er weer ene links aan t slapen was tot aan de brug over t kanaal. (e314)

Gisteren nog ene rechts geen kat. Links eigenlijk ook nie, ik ga hem voorbij want die reed nog langzamer als mij, mee dat ik voorbij was en mij terug rechts zet, zet meneer zijne pinker op en gaan links rijden. (da was aan de parking aan de e314, tot aan afrit zolder reed er niks op de rechterrijstrook).
                  geen probleem jo. Waarom heb ik daar dan geen last van? Al dikwijls genoeg op het spitsuur van zonhoven naar huis gereden en ik heb daar toch weinig tot geen last van. 't zal misschien aan de 'imposante' auto liggen. Zelfs op de o-zo drukke E313 of E314 heb ik daar quasi geen last van.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Mijn madam heeft ook zo leren rijden. Heb het er bij haar wel uit gekregen
                    Pff, ik doe geen moeite meer, luisteren doet ie toch niet.

Comment

geen probleem jo. Waarom heb ik daar dan geen last van? Al dikwijls genoeg op het spitsuur van zonhoven naar huis gereden en ik heb daar toch weinig tot geen last van. 't zal misschien aan de 'imposante' auto liggen. Zelfs op de o-zo drukke E313 of E314 heb ik daar quasi geen last van.
                      Ik heb daar ook geen "last" van. T valt mij alleen op dat er rechts echt dikwijls veel plaats is terwijl ze links liggen te taffelen (soms zelfs achter een inhaalverbodnegerende vrachtwagen)

Maar als er dan zo een rijtje links rijdt en ikke rechts, dan zal ik inderdaad wel "het veilige" gat van de linksrijders gebruiken om in te voegen, anders moet ik mijne cruiscontrol op 90 zetten.

Comment

• Moest iedereen zoals mij rijden op de autostrade er zouden geen problemen zijn! (aan 90 tussen de vrachtwagens scheelt mij een dik literke per 100km met de polo) en veel trager ben ik niet want soms kom ik dezelfde auto tegen die samen met mij de oprit opreed 10km eerder.
                        Enige die ik ga ambeteren zijn gatrijders op provinciale wegen, ze moeten mij maar voorbijsteken hé ik wijk wel uit.

En vandaag als je gent binnenkomt via de autostrade eentje die in mijn gat bleef plakken hoewel er geen verkeer was en ze perfect links voorbijkon...je mag er 120 en ze bleef achter mij hangen mij laten uitbollen tot 60...
                        Polo 6n 1.4

Comment

• wat was er vandaag aan de hand op de brusselse ring zeg.
                          normaal vertrek ik op 15h in beauvechain, ben om 15h20 op de ring, 15h35 in groot bijgaarden, 16h00 in gent en 16h30 thuis.
                          als ik de trein neem moet ik 0h35 fietsen naar leuven, dan 1,5-2uur treinen en ben ik tussen 17h00 en 17h30 thuis

vandaag dus met de auto, iets voor 15h kunnen vertrekken, pas om 18h thuis. gewoonweg 2uur vast gezeten op de ring, abnormaal gewoon. ben langer onderweg met de auto dan met fiets/trein.
                          wat ik normaal afleg in 1h25 is meer dan het dubbele. t wordt toch erg met het verkeer tegenwoordig. elk jaar verergerd heel die ergenis gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            wat was er vandaag aan de hand op de brusselse ring zeg.
                            normaal vertrek ik op 15h in beauvechain, ben om 15h20 op de ring, 15h35 in groot bijgaarden, 16h00 in gent en 16h30 thuis.
                            als ik de trein neem moet ik 0h35 fietsen naar leuven, dan 1,5-2uur treinen en ben ik tussen 17h00 en 17h30 thuis

vandaag dus met de auto, iets voor 15h kunnen vertrekken, pas om 18h thuis. gewoonweg 2uur vast gezeten op de ring, abnormaal gewoon. ben langer onderweg met de auto dan met fiets/trein.
                            wat ik normaal afleg in 1h25 is meer dan het dubbele. t wordt toch erg met het verkeer tegenwoordig. elk jaar verergerd heel die ergenis gewoon
                            Rij de volgende keer met uwen fiets naar huis.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Toen ik deze morgen naar het werk vertrok stond de E17, de E40 en de R4 gewoon stil.
                              Deze avond stond het dan weer stil op de A12.

al een geluk dat ik vandaag met de moto gaan werken ben

Comment

• Ik erger me aan mensen die allerlei rotzooi (van ijzeren kruisen tot mariabeeldjes) aan hun achteruitkijkspiegel hangen . Deze belemmeren het zicht en kunnen voor gevaarlijke situaties zorgen. Verbieden dus !

Comment

Mij zult ge nooit betrappen op onnodig links rijden.

mooi zo, ik probeer ook zo te rijden
                                  ook niet bumperkleven
                                  richtingsaanwijzers gebruiken
                                  maar ook ...
                                  snelheid ???

een vb hoe het niet moet : http://www.autoforum.be/showthread.p...32#post5172332
                                  Last edited by Stef69; 07/09/2013, 10:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Ik erger me aan mensen die allerlei rotzooi (van ijzeren kruisen tot mariabeeldjes) aan hun achteruitkijkspiegel hangen . Deze belemmeren het zicht en kunnen voor gevaarlijke situaties zorgen. Verbieden dus !

Nog veel erger zijn diegene met hun gps onder hun spiegel.
                                    Daardoor kan een volledige moto uit het zicht zijn.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      Ik erger me aan mensen die allerlei rotzooi (van ijzeren kruisen tot mariabeeldjes) aan hun achteruitkijkspiegel hangen . Deze belemmeren het zicht en kunnen voor gevaarlijke situaties zorgen. Verbieden dus !
                                      volgens mij zijn er in het verleden al boetes uitgeschreven voor mensen die hun TT in het midden van het raam hadden vastgemaakt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Toen ik deze morgen naar het werk vertrok stond de E17, de E40 en de R4 gewoon stil.
                                        Deze avond stond het dan weer stil op de A12.

al een geluk dat ik vandaag met de moto gaan werken ben
                                        ik was daar ook, richting Kortrijk was er gewoon een kijkfile, blauwbloezen stonden erop te kijken, armen gekruist, maar geen moeite doen om iets er aan te doen

R4 : dat was de officiële omleiding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          wat was er vandaag aan de hand op de brusselse ring zeg.

in vele gevallen begrijp ik dat gewoon niet, heel veel mensen rijden met een GPS en toch blijven ze in de file staan
                                          rij desnoods 20 km om, maar blijf toch niet staan !

Comment

Working...
                                          X