Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Mijnen Astra haalt enkel zijn top in 5de ipv 6de
    klopt omdat er te weinig vermogen beschikbaar is om in 6e te trekken!

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    zker van? Mijn 5 gaat in z'n hoogste versnelling ook tot de begrenser, stock.
    de 911 ook dachtek ( reed iets te snel om er op letten)

Mijnen Astra haalt enkel zijn top in 5de ipv 6de

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Snap zo'n mensen niet. Normaal is hun teller dan toch ook niet verlicht? Ale is bij mij toch zo, die is altijd verlicht zelf op drl en als het donker wordt dimt die tot die uiteindelijk niet meer brandt. Gaat pas aan als ge dan ook effectief u lichten opzet.
    Nuhuh... Meeste auto's met DRL's hebben bij dagrijverlichting een sterkere verlichting op het dashboard dan bij gewone dimlichten.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    een auto haalt niet zijn topsnelheid in zijn top toerental
    als je in 4de tot 5000rpm kunt trekken, gaat ge dat in 5de of 6de niet meer kunnen. u koppelcurve zakt naarmate de toeren stijgen. op een bepaald moment verlies je teveel koppel waardoor je niet meer kunt blijven versnellen. die top kan iets verlegd worden als je bergaf hebt. sommige autos hebben dan genoeg vermogen of een betere aerodynamica waardoor ze boven de 250 kunnen geraken, en dan worden die begrensd
    zker van? Mijn 5 gaat in z'n hoogste versnelling ook tot de begrenser, stock.
    de 911 ook dachtek ( reed iets te snel om er op letten)

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Dan hadden ze de veyron beter een langere verhouding gegeven ipv 200pk extra om een scheet rapper te rijden...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    belangrijkste is toch de verhouding van boite in hoogste versnelling ?!
    Dan hadden ze de veyron beter een langere verhouding gegeven ipv 200pk extra om een scheet rapper te rijden...

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    een auto haalt niet zijn topsnelheid in zijn top toerental
    als je in 4de tot 5000rpm kunt trekken, gaat ge dat in 5de of 6de niet meer kunnen. u koppelcurve zakt naarmate de toeren stijgen. op een bepaald moment verlies je teveel koppel waardoor je niet meer kunt blijven versnellen. die top kan iets verlegd worden als je bergaf hebt. sommige autos hebben dan genoeg vermogen of een betere aerodynamica waardoor ze boven de 250 kunnen geraken, en dan worden die begrensd

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Mijn 320d haalde 235 (officieel) met 164pk..

Nu is het wel zo dat een X5 met 260pk 'maar' 230 haalt en een 3 serie met hetzelfde vermogen moet elektronisch begrensd worden op 250 en zonder begrenzer haalt die 280...

Dus ja aërodynamica speelt een rol
    belangrijkste is toch de verhouding van boite in hoogste versnelling ?!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Is tegen de muur gereden erna hé..

of hij bedoelde 360°?!
    in ieder geval, filmen is de boodschap

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    160°?

ne U-turn is 180°
    Is tegen de muur gereden erna hé..

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    In een afgesloten konijnenpijp recent nog 160 gedaan
    Wauw! Jij bent een held!
    Met een oranje golfbal mag hij dat...

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    het lijkt echt of de taxidiensten betaald worden om 50 te rijden
    Verdiensten liggen al niet hoog, dus een (goede) chauffeur weet hoe geld te verdienen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    160°?

ne U-turn is 180°

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Wauw! Jij bent een held!

Leave a comment:

• jev
    replied
    in nl wordt wetgeving aangepast, alle auto's met drl moeten ook de achterlichten aan...om deze reden
    Nou, nee. Auto's die vanaf 1 januari 2015 gemaakt worden, moeten ook achterlichten gaan voeren bij DRL. Maar op alles wat tussen 2011 en 2015 gemaakt is blijft DRL zonder achterlicht gewoon toegestaan.

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Snap zo'n mensen niet. Normaal is hun teller dan toch ook niet verlicht? Ale is bij mij toch zo, die is altijd verlicht zelf op drl en als het donker wordt dimt die tot die uiteindelijk niet meer brandt. Gaat pas aan als ge dan ook effectief u lichten opzet.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    in nl wordt wetgeving aangepast, alle auto's met drl moeten ook de achterlichten aan...om deze reden

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Gisteren rond 20u zie ik een zwarte Hyundai ix55 zonder lichten rijden. Ik rij ongeveer 80 km/u en zie die plots in de bocht voor mij. Levensgevaarlijk, het is donker en de weg is slecht verlicht. Ik rem af, bewaar afstand en maak even een gebaar met mijn pharen. Helpt niet, dus ik herhaal. Hyundai begint af te remmen, maar steekt nog steeds geen lichten aan. Omdat hij vertraagd en het toch niet wil begrijpen, phaar ik nog een laatste keer en haal hem in op een recht stuk. Diene boer schiet in actie en komt achter mij aan en begint int gat te rijden en ook te pharen!
    Paar honderd meter verder zet ik mijn wagen op de oprit en komt hij als een dwaas langs me gereden. Helaas stopte hij niet, anders is goed zijn vet gegeven (beleefd natuurlijk). Ik probeer diene mens dus te helpen, maar hij wil het gewoon niet begrijpen en rijdt gewoon verder zonder grootlichten (alleen wat ledjes vooraan). Maar dan zijt gij de agressieve zot in de bmw die zit te pharen en inhaalt, zucht!

Leave a comment:

• bobo
    replied
    het lijkt echt of de taxidiensten betaald worden om 50 te rijden

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    is de trajectcontrole in de konijnepijp al in dienst ?

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    ben blij dat't voorbij is, oef
    AM begon al tegen te steken zeker. 😃

Leave a comment:

Working...
X