Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Veel minder, omdat die veel moeilijker de voorkant van hun voertuig zien.
    Bussen, vrachtwagens en bestelwagens zijn hierbij gewoon het ergste.
    In een auto zie je 10x beter de voorkant van uw wagen dan in een camion, maar goed, ik heb al vaker gemerkt dat jij hier dé ervaringsdeskundige bij uitstek bent als het over grote voertuigen gaat. Geen enkele chauffeur van een vrachtwagen of bus is bekwaam en jij ziet het vanop een afstand altijd beter!
    Twee recente voorbeelden zijn die chauffeur die niet kon rijden omdat hij bijna niet door een bocht raakte (met zijn oplegger in 't stad) en ene die niet kon rijden omdat hij niet langs een geparkeerde wagen kon, in een straat die op googlemaps even breed lijkt als een camion. Vorige keer ontkende je dat je je alleen ergert aan vrachtwagens en bussen, maar als je hier leest moeten die voertuigen in zowat 80% van je ergernissen voorkomen, meestal nog onterecht.
    Van te dicht staan, of je denkt het, is alleen perceptie. Staat een groot voertuig op een meter van u, zie je alleen nog een grille, is het een auto zie je nog de chauffeur en lijkt het minder agressief, maar het is exact hetzelfde.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 04/10/2013, 21:35.

Comment

• Wat bestaan er toch mongolen. Vandaag aan mijn huis aan 't werken, staan stellingen rond en een parkeerverbod voor heel het huis. We gaan weg om remork te lossen en als we terugkomen staat er een camionette voor het huis bij een verbodsbord en een x3 vlak voor de garagepoort. We konden de camionette met remork niet meer parkeren voor het huis en toen de camionette wegreed (zijn nr stond op de ruit, dus kunnen bellen), stond die X3 nog altijd voor de poort en konden we geen kruiwagens buiten krijgen. 100m verder was er nog plek voor een 5 tal wagens, maar nee, die moest per se voor de poort staan. Gevel is trouwens 25m lang, dus er is nog plaats genoeg voor het huis, willen ze toch fout parkeren.
      Als dat gebeurt eens ik er in woon, bel ik toch elke keer de flikken ze.

Comment

• toch simpel,
        bij verbouwingen: 10cm voor de camionette een pallet met stenen zetten, 10cm erachter een pallet met zandzakken (of ander zwaar spul die niet met de hand te verzetten is).
        zal het geen 2 keer doen

Comment

• ik zag vandaag een auto voorbijrijden waarbij de vrouw op de passagierszetel een kindje op de schoot had (en er de haartjes van goed legde). Meneer reed niet aan legale snelheid op de A12 en dacht dat hij daarbij toch nog de gsm kon hanteren. Ik vind dat jammer, want er gaat een onoplettend moment komen dat dat kindje door de voorruit vliegt en we allemaal op zo'n wit kruis langs de weg gaan mogen kijken, vrees ik.
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Leuk! Boel maken terwijl je er nog niet eens woont, dat wordt een leuke tijd daar.
            Volgende keer gewoon 2 stoelen en 2 planken in V-vorm op de strook zetten, dan zien de mensen dat er wel degelijk gewerkt wordt.
            (I know, het hoort niet maar dan staan er tenminste geen auto's op je plaats en bespaart het je een hele hoop frustratie.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              toch simpel,
              bij verbouwingen: 10cm voor de camionette een pallet met stenen zetten, 10cm erachter een pallet met zandzakken (of ander zwaar spul die niet met de hand te verzetten is).
              zal het geen 2 keer doen
              Ik heb geen paletten stenen of zakken, zo groot zijn de verbouwingen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                Leuk! Boel maken terwijl je er nog niet eens woont, dat wordt een leuke tijd daar.
                Volgende keer gewoon 2 stoelen en 2 planken in V-vorm op de strook zetten, dan zien de mensen dat er wel degelijk gewerkt wordt.
                (I know, het hoort niet maar dan staan er tenminste geen auto's op je plaats en bespaart het je een hele hoop frustratie.)
                Ik heb toch geen boel gemaakt? Er staan verschillende borden en ik heb een vergunning om de straat te gebruiken. En zelfs al stonden er geen borden, dan nog ga je toch niet zomaar voor een poort parkeren?

Comment

• blijkbaar wel. hoe rap mensen denken 'het zal wel kunnen', of 'ze moeten mij maar wegjagen'...
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Die zat wsl nog te slapen acher 't stuur, gisterenmorgen op de N9;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      In een auto zie je 10x beter de voorkant van uw wagen dan in een camion, maar goed, ik heb al vaker gemerkt dat jij hier dé ervaringsdeskundige bij uitstek bent als het over grote voertuigen gaat. Geen enkele chauffeur van een vrachtwagen of bus is bekwaam en jij ziet het vanop een afstand altijd beter!
                      Twee recente voorbeelden zijn die chauffeur die niet kon rijden omdat hij bijna niet door een bocht raakte (met zijn oplegger in 't stad) en ene die niet kon rijden omdat hij niet langs een geparkeerde wagen kon, in een straat die op googlemaps even breed lijkt als een camion. Vorige keer ontkende je dat je je alleen ergert aan vrachtwagens en bussen, maar als je hier leest moeten die voertuigen in zowat 80% van je ergernissen voorkomen, meestal nog onterecht.
                      Van te dicht staan, of je denkt het, is alleen perceptie. Staat een groot voertuig op een meter van u, zie je alleen nog een grille, is het een auto zie je nog de chauffeur en lijkt het minder agressief, maar het is exact hetzelfde.
                      Oei, oei, d'r is er eentje op zen teentjes getrapt.
                      Om te beginnen, ik heb veel respect voor de bus- en vrachtwagenchauffeurs, maar het zijn de rotte appels die het voor de goede chauffeurs om zeep helpen.
                      Ik geef enkel commentaar als ik zeker weet dat ik ook gelijk heb, anders hou ik mij daar niet mee bezig.

Jij zegt altijd dat ik enkel commentaar heb op vrachtwagenbestuurders, sinds je laatste bericht daarover heb ik verschillende ergernissen over gewone auto bestuurders gepost, maar die heb je blijkbaar niet gezien!
                      Als je al mijn ergernissen bekijkt is er misschien amper 5% die met vrachtwagens of bussen te maken hebben, maar als jij alles selectief leest en enkel die ergernissen bekijkt die je wilt bekijken, tja dan heeft dat niks met mij te maken, maar des te meer met jou.

Ik heb gisteren (vrijdag) trouwens nog twee vrachtwagenbestuurders geholpen, 's morgens kwam er eentje achteruit uit een klein straatje gereden tegenover de parking van mijn werk.
                      De man, een Nederlander kwam me vragen of ik even wilde kijken zodat hij veilig kon uitrijden met al dat verkeer.
                      Hij vertelde me dat hij normaal gezien achterwaarts in gereden zou zijn, maar toen hij daar aankwam was het nog pikdonker en dat wegje was niet verlicht dus dat was niet te doen.
                      Het ging om een vrachtwagen, uitzonderlijk vervoer, met heel lange boomstammen erop. Effe gaan kijken, en hij was snel het straatje uit en weg.
                      De tweede was 's avonds, toen ik van het werk terug naar huis reed, een Pool die zich met zijn vrachtwagen had vastgereden in een klein straatje, d'r was al iemand aan het kijken, maar die man kon blijkbaar niet achteruit rijden. Effe met hem gesproken (de man kon gelukkig beter Engels dan hij achteruit kon rijden), en uiteindelijk heb ik het initiatief genomen om de vrachtwagen terug deftig op de weg te krijgen (met toestemming van de bestuurder uiteraard).
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                        Die zat wsl nog te slapen acher 't stuur, gisterenmorgen op de N9;

Ja, maak ik ook geregeld mee. Soms begrijp ik echt niet waar die mensen mee bezig zijn.
                        En dan durven ze soms nog van hun kloten maken alsof jij de slechte zou zijn.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• in nl kan een kroegbaas zijn cafe sluiten als er zat volk zit

Amsterdamse cafés waar controleurs een dronken gast aantreffen, kunnen met ingang van 1 november een week worden gesloten. Dat meldt Het Parool.

mag je niet meer roken; mag je niet meer zuipen

Comment

Vrijdag ook zoiets meegemaakt ongeveer, 2x met dezelfde golf.

Ik rij rechts op een baan van 70 en ben een hele rij auto's die gezellig linksrijden aan inhalen tot er eentjes beslist om zich voor mij te gooien terwijl mijn snuit al aan zijn koffer zit. Soit iedereen doe wel is een fout.

Wat verder staat die op het rechterbaanvak en ik ga er links naast staan aan het licht.
                            100 mtr verder zijn er weer lichten (leve België). Aan die lichten staan er 3 autos rechts en niemand links. Het licht springt op groen en ik vertrek rustig maar ook niet te traag omdat dat volgende licht nog op rood staat, ik zit vlak naast die kerel, die zie mij en die schuift nog op naar links zo'n dreigende manier. Heb dan maar de beweging gedaan dat ik mij naar rechts zou gooien en dan is hij uitgeweken naar de parkeerstrook.

Wat verder op de autostrade rij ik op een redelijk tempo door naar huis, zie ik zo'n flikkerende auto afkomen op een hoge snelheid. Voor mij geen probleem, mens zal dringend naar huis moeten weet ik veel maar ik kon niet naar rechts dus bleef ik links rijden.
                            Was dus blijkbaar die golfrijder die me zijn kop uit het raam vanalles aant roepen was naar mij .

Heb eens zachtjes mijn rem aangetikt en ben er maar vandoor gereden.

Ligt die gast dan onder de sloef thuis en wilt ie op de baan zijn mannelijkheid tonen of was die jalours dat ik met een auto rondreed dat al minstens 5x zoveel waard is..

Moest ik met mijn eigen auto hebben gereden had ik zeker niet uitgeweken en mocht ie er gerust op rijden en betalen.
                            BMW X5 45e

Comment

Met welke auto rij jij?

Comment

Jij staat op het tweede vak en bij het vertrekken trek je even ''snel'' op dan die peugeot omdat je ziet dat dat er verder een camion staat en dat die peugeot naar links moet
                                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Ik heb toch geen boel gemaakt? Er staan verschillende borden en ik heb een vergunning om de straat te gebruiken. En zelfs al stonden er geen borden, dan nog ga je toch niet zomaar voor een poort parkeren?
                                  Post was gericht op fcapri.

En nee, ik ga me inderdaad niet voor een poort parkeren.
                                  Enkel voel ik me maar héél eenzaam in dat standpunt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    Enkel voel ik me maar héél eenzaam in dat standpunt
                                    Inderdaad, 8 op de 10 keer kan ik de chauffeur gaan zoeken om de oprit af of op te geraken.
                                    Industriële poort van 4,5 meter met verboden te parkeren borden op.

Sorry had het niet gezien heb ik al vaak gehoord maar de meesten zeggen niet eens sorry.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hier is dat ook altijd als het voetbal is. Dan laat ge die nummerplaat afroepen dat ze voor een oprit staan maar komen ze niet af.

Laatste keer kwam de eigenaar juist af als de auto juist weg getakeld was. Politie stond hier ook nog, komt diene eigenaar ons nog wat bedreigen en uitschelden voor ' salle flamond' terwijl de politie erbij stond.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        Hier is dat ook altijd als het voetbal is. Dan laat ge die nummerplaat afroepen dat ze voor een oprit staan maar komen ze niet af.

Laatste keer kwam de eigenaar juist af als de auto juist weg getakeld was. Politie stond hier ook nog, komt diene eigenaar ons nog wat bedreigen en uitschelden voor ' salle flamond' terwijl de politie erbij stond.
                                        Moh, hier was 't ook toevallig een Franstalige die kwaad werd omdat mijn pa zijn remork te dicht had gezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                          Jij staat op het tweede vak en bij het vertrekken trek je even ''snel'' op dan die peugeot omdat je ziet dat dat er verder een camion staat en dat die peugeot naar links moet
                                          volgens mij 101% logisch wie links staat vlugger weg gaat !
                                          anders kan je beter rechts gaan staan !!!

Comment

Working...
                                          X