Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAkkoord, maar als ik me aansluit bij de rij (en dus niet de eerste aan het groene licht ben), dan kan ik onmogelijk weten dat het kruispunt niet meer vrij zal zijn (en ik er dus midden op sta) wanneer het licht terug op rood springt.
Sent from my iPhone using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
het enigste juiste wat ge moet doen is elk kruispunt dat je wil oversteken moet kunnen vrijhouden. Dus als ze aan de overkant staan aan te schuiven, ongeacht of het licht daar groen, rood of oranje staat: jij moet het voorliggende kruispunt vrijhouden. En met wat ik rond mij zie hebben veel mensen dat NIET door. En ge moet niet veronderstellen van: als dit of dat dan komt het wel vrij. Want als dit of dat niet gebeurd staat ge daar in het midden van het kruispunt en blokkeert gij de vrije doorgang (enfin, dus nu niet meer) van de andere bestuurders. En de uitleg, ja maar anders sta ik daar veel langer. Spijtig, maar hier hebt ge wettelijk gezien geen enkele poot om op te staan. Als gij het kruispunt blokkeert staan de anderen die zouden kunnen doorrijden evenzeer vast en geraakt op de duur niemand nog vooruit. Beste voorbeeld dat je daarvan kan zien: meiserplein in brussel. Als iedereen daar een beetje zijn best zou doen, het zou er een heeeeeeeel pak vlotter gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhet enigste juiste wat ge moet doen is elk kruispunt dat je wil oversteken moet kunnen vrijhouden. Dus als ze aan de overkant staan aan te schuiven, ongeacht of het licht daar groen, rood of oranje staat: jij moet het voorliggende kruispunt vrijhouden. En met wat ik rond mij zie hebben veel mensen dat NIET door. En ge moet niet veronderstellen van: als dit of dat dan komt het wel vrij. Want als dit of dat niet gebeurd staat ge daar in het midden van het kruispunt en blokkeert gij de vrije doorgang (enfin, dus nu niet meer) van de andere bestuurders. En de uitleg, ja maar anders sta ik daar veel langer. Spijtig, maar hier hebt ge wettelijk gezien geen enkele poot om op te staan. Als gij het kruispunt blokkeert staan de anderen die zouden kunnen doorrijden evenzeer vast en geraakt op de duur niemand nog vooruit. Beste voorbeeld dat je daarvan kan zien: meiserplein in brussel. Als iedereen daar een beetje zijn best zou doen, het zou er een heeeeeeeel pak vlotter gaan.
Uit ervaring trouwens bij dat specifieke kruispunt is het beter dat ik direct aansluit, want meeste auto's geraken op tijd weer van dat kruispunt. TOT natuurlijk iemand voor mij, aanschuivers van rechts begint voor te laten.Last edited by Vitus; 05/11/2013, 13:45.
Comment
-
Veel steun ga je hier niet krijgen vrees ik. Jij bent diegene die stilstaat in het midden van het kruispunt en de boel blokkeert, niet diegene die wat verderop 4 meter plaats laat om iemand tussen te laten.
En mooi in theorie, maar voor u blijkbaar onmogelijk om te zetten in de praktijk? Ik heb toch al vaker meegemaakt dat ik stopte aan het groen omdat ik anders zou stilstaan in het midden van het kruispunt. Je moet niet enkel aansluiten en kijken wat die voor u doet he, je moet ook wat verder kijken.
Ook wel de wereld op z'n kop dat iemand die in de file hoffelijk genoeg is om iemand tussen te laten die uit een zijstraat komt hier met de vinger gewezen wordt. Stel u voor dat jij daar staat, dan zou je ergernis waarschijnlijk zijn dat niemand u tussenlaat en je daar erg lang moet staan wachten.Last edited by |) ][ |V| ][; 05/11/2013, 15:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenVeel steun ga je hier niet krijgen vrees ik. Jij bent diegene die stilstaat in het midden van het kruispunt en de boel blokkeert, niet diegene die wat verderop 4 meter plaats laat om iemand tussen te laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIn elk geval, ik voel me niet verantwoordelijk voor een blokkage waarvan ik zelf niet de oorzaak ben. Dan zit de boel maar vast..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJe bent wel de oorzaak door aan te sluiten als het duidelijk niet kan, maar dat zie je niet in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIn elk geval, ik voel me niet verantwoordelijk voor een blokkage waarvan ik zelf niet de oorzaak ben. Dan zit de boel maar vast..
Hier op de A12 Antwerpen > Boom & vice versa zie je het dagelijks aan de kruispunten zo gebeuren. Ik heb het ook al wel eens voorgehad dat die van achter mij ligt te claxonneren, dimmen. Eéntje presteerde het zelfs om achteruit te rijden (had ie geluk dat er niets achter stond) passeerde me met veel gebaar om vervolgens het kruispunt te blokkeren voor zij die even later van links & rechts kwamen. Gevolg was een spaghettiknoop waarbij niemand nog kon bewegen.
Als het voor jou op 40m vast zit, en op 5 meter voor jou ook nog, helpt het echt niet om mee aan te schuiven.
Succes!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenToch is het zo hoor Vitus. Flappy & |) ][ |V| ][ bevestigen enkel maar wat ik schreef. Je hebt één troost, je zit in een groep van honderden chauffeurs die net hetzelfde denken. Vandaar dat je aan zo een kruispunt met twee "wakkere" moet zijn. (en nogmaals, geen verwijt aan jou alleen hé).
Hier op de A12 Antwerpen > Boom & vice versa zie je het dagelijks aan de kruispunten zo gebeuren. Ik heb het ook al wel eens voorgehad dat die van achter mij ligt te claxonneren, dimmen. Eéntje presteerde het zelfs om achteruit te rijden (had ie geluk dat er niets achter stond) passeerde me met veel gebaar om vervolgens het kruispunt te blokkeren voor zij die even later van links & rechts kwamen. Gevolg was een spaghettiknoop waarbij niemand nog kon bewegen.
Als het voor jou op 40m vast zit, en op 5 meter voor jou ook nog, helpt het echt niet om mee aan te schuiven.
Succes!
Ben het er mee eens dat het geen zin heeft een kruispunt op te rijden wat duidelijk geblokkeerd is.
Mijn punt is echter dat het niet aan mij ligt dat een kruispunt eerst vrij is als ik vertrek en tegen ik bijna aan de lichten van de overkant ben toch vast kom te zitten omdat een aantal personen voor mij het nodig vinden andere aanschuivers van rechts beginnen voor te laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk zou er een tekening bij moeten maken om het uit te leggen.
Ben het er mee eens dat het geen zin heeft een kruispunt op te rijden wat duidelijk geblokkeerd is.
Mijn punt is echter dat het niet aan mij ligt dat een kruispunt eerst vrij is als ik vertrek en tegen ik bijna aan de lichten van de overkant ben toch vast kom te zitten omdat een aantal personen voor mij het nodig vinden andere aanschuivers van rechts beginnen voor te laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenik begrijp je punt wel eigenlijk, alhoewel als er voor u nog mensen zijn die verre van het kruispunt over zijn - want immers nog in staat mensen van rechts in te laten voegen - dan ben je toch niet een 'vrij kruispunt' aan het opgaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIn elk geval, ik voel me niet verantwoordelijk voor een blokkage waarvan ik zelf niet de oorzaak ben. Dan zit de boel maar vast..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoor zover ik zie rij je zelf tot in het midden van het kruispunt terwijl je kan zien dat het kruispunt niet vrij is. Bijgevolg ben je wel de oorzaak van de blokkage.
Het moment waarop ik zelf vaststel dat het kruispunt voor mij niet langer "vrij" is doet zich pas voor als ik er al half op zit, als gevolg van de vertraging veroorzaakt door de tussenschuivende bestuurders voor mij. Indien de auto's voor mij gewoon verder reden en geen auto's lieten tussenschuiven had ik die vertraging niet en kon ik ook tijdig het kruispunt te verlaten zonder het dwarsverkeer te hinderen.Last edited by Vitus; 05/11/2013, 16:13.
Comment
-
Nee, je ging ervan uit dat het kruispunt vrij ging zijn, op basis van de verwachte vooruitgang van je voorliggers. Die vooruitgang was er niet, en bijgevolg stond je in het midden van het kruispunt vast. En bijgevolg was je de oorzaak van de blokkage.
To assume is to make an Ass out of U and Me.
Volgend keer pas het kruispunt op rijden als je echt ziet dat je er aan de andere kant kan aanschuiven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNee, je ging ervan uit dat het kruispunt vrij ging zijn, op basis van de verwachte vooruitgang van je voorliggers. Die vooruitgang was er niet, en bijgevolg stond je in het midden van het kruispunt vast. En bijgevolg was je de oorzaak van de blokkage.
To assume is to make an Ass out of U and Me.
Volgend keer pas het kruispunt op rijden als je echt ziet dat je er aan de andere kant kan aanschuiven.
Zoals ik net zei, dat stel ik maar vast als ik mee op het kruispunt ben gekomen, dus is er voor mij geen weg terug.
Als de reden voor de stilstand niet bij mij ligt, en ik die niet redelijkerwijs had kunnen anticiperen, neen inderdaad, dan vind ik niet dat ik de oorzaak van de blokkage ben, ook al sta ik daar inderdaad, en dat lijkt me maar logisch ook.
Ik veronderstel dat jij evenmin als ik het onvoorspelbare kan anticiperen...Last edited by Vitus; 05/11/2013, 16:41.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenje zou denken dat vrachtwagens niet mogen inhalen met zo'n weer. was het ook febetra niet die ons probeerde wijs te maken dat 9/10 van deze truckers buitenlanders waren?
zeker 70% waren belgische plaks...
belgische plaat op de trailer…. of op de trekker??? !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHet probleem van het niet vrij laten van een kruispunt is dat je daarvoor met twee slimmeriken (lees, verkeersinzicht) aan het groen licht moet staan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenen nog paar slimmeriken die rechts en links op de kruisende baan staan te wachten, want als die wel het kruispunt gaan blokkeren ga jij en je buur die wel het kruispunt vrijhielden voor u gefrustreerd zijn dat ze bij volgende groen ook niet door kunnen en het in de toekomst ook meer doen.. conclusie, te veel dommeriken in het verkeer.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment