de klimaatverandering
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenFord-Power.
Hoe lang gaat het deze keer duren voor die tegen een ban aanloopt?
Hij kon zich een tijdje koest houden, maar de Ford diarree is weer uitgebroken vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichtenhttp://www.amt.nl/Werkplaats-Onderho...orum-1408190W/
Dit vind ik wel heel erg. Bmw maakt motoren die een probleem krijgen die zelfs Bmw niet kan oplossen. Beetje schande.
ALTIJD maar weer over die turbo's van de BMW 320d...
Alsof die gaat begeven bij ELKE 320d.
Om terug te komen op Ford: op ons werk WAREN er 3 met een 1.8 TDCI. Bij ALLE 3 is het tweemassavliegwiel kapot gegaan bij ca 100k, en bij ALLE 3 was er een gat in de uitlaat toen de auto 3 jaar oud was. Straf hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHier is uw bewijs.
ALTIJD maar weer over die turbo's van de BMW 320d...
Alsof die gaat begeven bij ELKE 320d.
Om terug te komen op Ford: op ons werk WAREN er 3 met een 1.8 TDCI. Bij ALLE 3 is het tweemassavliegwiel kapot gegaan bij ca 100k, en bij ALLE 3 was er een gat in de uitlaat toen de auto 3 jaar oud was. Straf hé.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Om terug te komen op Ford: op ons werk WAREN er 3 met een 1.8 TDCI. Bij ALLE 3 is het tweemassavliegwiel kapot gegaan bij ca 100k, en bij ALLE 3 was er een gat in de uitlaat toen de auto 3 jaar oud was. Straf hé.
Comment
-
niks joint venture met psa: ford heeft ervoor betaald en daar hun eigen versnellingsbakken en turbo's op gezet
Comment
-
Schoolbussen die midden de straat stoppen, om een kind af te zetten vlak voor de deur. Terwijl er vijf meter verderop een parkeerplaats vrij is. Honderd meter verder, zelfde verhaal...
Dezelfde school haalt kinderen met de bus op, die op tweehonderd meter (als het al zo veel is) van de school wonen.
Milieu- & verkeersvriendelijk zo'n schoolbussen...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenniks joint venture met psa: ford heeft ervoor betaald en daar hun eigen versnellingsbakken en turbo's op gezet
Dus als ik het goed lees heeft Psa Ford gejoind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIn 1998, PSA entered into a joint venture with the Ford Motor Company to produce a range of new diesel engines.
en die zit o.a. in Ford Focus, 2007 Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max, Ford S-Max, Volvo C30, Volvo S40, Volvo V50, Citroën C5, Citroën C6 and Peugeot 408 en nog wa suzuki'sBMW X5 45e
Comment
-
to enter a joint-venture: een samenwerkingsverband aangaan. En om samen te werken, moet je nog altijd minstens met zijn twee zijn. Een joint-venture kun je dus niet op je eentje opstarten. Met andere woorden Ford en PSA hebben dit SAMEN opgestart.
De 1.6Dmotor die in mijn Volvo ligt (die op een Mondeo-onderstel staat), is er duidelijk één van de Franse HDI-slag. Vooral 's morgens is dit zeer duidelijk hoorbaar.
Die motorenfamilie bevat naast de 1.6 HDI en 2.0 HDI ook nog een 2.7 ? En die zit m.i. ondermeer in een aantal Jaguars ? En die zijn allemaal ontwikkeld door de Fransen, maar worden door een hele resem merken gebruikt.Last edited by A160; 13/11/2013, 16:48.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIn 1998, PSA entered into a joint venture with the Ford Motor Company to produce a range of new diesel engines.
Het betekent dus niet dat beide gelijke inbrengen qua techniek hebben gedaan. Het is dus goed mogelijk dat de motoren qua techniek volledig van PSA kwamen en Ford daar gewoon voor heeft betaald omdat het zelf niet de zin had om zelf die diesels te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenDe 1.6Dmotor die in mijn Volvo ligt (die op een Mondeo-onderstel staat), is er duidelijk één van de Franse HDI-slag. Vooral 's morgens is dit zeer duidelijk hoorbaar.
Het feit dat je ze in vergelijking met andere diesels die vaak als een tractor klinken bijna niet hoort, is het dat dat je bedoeld?
Een ander voordeel van de PSA diesels is dat de blokjes vrij snel warm draaien, ze zijn dus sneller op temperatuur (sneller dan andere diesels, bijna zo snel als een benzine), en dat heeft ook zijn voordelen.Last edited by knight-rider; 13/11/2013, 19:27.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Die is idd nogal tractorisch in de morgenstond.
Of de motor rap warm heeft, kan ik niet over oordelen, wegens gebrek aan water- en of olietemperatuurmeter, zoals het blijkbaar hoort op een moderne wagen .
Wat ik wel weet dat de verwarming er 's morgens rap bij is, maar dit is, volgens mijn weten, enkel en alleen te wijten aan de elektrische bijverwarming op deze motorisering.
Sent from my iPhone using Tapatalk2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWat is er daaraan duidelijk hoorbaar?
Het feit dat je ze in vergelijking met andere diesels die vaak als een tractor klinken bijna niet hoort, is het dat dat je bedoeld?Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenDie is idd nogal tractorisch in de morgenstond.
Zet eender welke andere diesel ernaast en het lijkt alsof de HDI een benzine is, zo weinig hoor je d'r van!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zeg net dat hij totaal niet als een tractor klinkt, en jij zegt van wel
Zet eender welke andere diesel ernaast en het lijkt alsof de HDI een benzine is, zo weinig hoor je d'r van!
Comment
-
dat de diesel hoorbaar is in het interieur is geheel te wijten aan geluidsisolatie (of eerder het gebrek daaraan). In de 607 al dikwijls de opmerking gekregen of ik met een benzine rijdt omdat de motor binnenin bijna niet hoorbaar is. Dus als uw 1.6 hdi klinkt als een tractor, dan heeft Volvo bespaart op geluidsdemping. Doe eens een testrit met de nieuwe 308 en hoor dan hoe die dat niet heeft. Nochtans dezelfde motor.
Comment
-
de 2.7 hdi is niet door psa, niet door Ford maar door jaguar ontwikkeld omdat zij als enige op dat moment veel kennis hadden in het ontwikkelen van motoren in V opstelling. Ze hebben die dan ook als eerste mogen presenteren in hun toenmalige S-type.
De joint venture bestond erin dat psa de 1.6, 2.0 en de 2.2 leverde voor de auto's en dat ford haar 2.2 leverde voor de utilitaire voertuigen.
Comment
Comment