Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En dat is fucking irritant!
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Een joint venture is een (meestal) tijdelijk samenwerkingsverband tussen bedrijven rond een specifiek project.

Het betekent dus niet dat beide gelijke inbrengen qua techniek hebben gedaan. Het is dus goed mogelijk dat de motoren qua techniek volledig van PSA kwamen en Ford daar gewoon voor heeft betaald omdat het zelf niet de zin had om zelf die diesels te maken.
      Maakt eigenlijk geen zak uit wie wat levert in een joint-venture.
      Persoonlijk kan het me niet schelen waar een motor vandaan komt, of wie die ontwikkeld heeft.

Als merk A beslist om een motor X in zijn auto's te stoppen, dan is ALLEEN merk A er voor verantwoordelijk dat die motor behoorlijk werkt en betrouwbaar is.

Natuurlijk, als "de markt" her en der leest dat er met een bepaalde motor miserie is, dan krijgt iedereen die dezelfde motor in zijn auto heeft liggen schrik, en kan het zijn dat een hoop mensen die niet meer willen.
      Ik heb miserie gehad met de 1.8 TDCI in een Ford Galaxy, en nog meer miserie met een 2.0 HDI in een Citroen C8. Dus die motoren hoef ik niet meer.

Comment

• mooie reclame voor deze zaak
        zou je gewoon naam, adres, ... moeten bijzetten

Comment

• Meh... ik post hier niet vaak, maar vandaag zijn het toch de mistlichten.
          Van op de boerenbuiten tot in het stad, zichtbaarheid 500m tot 2km, alleman hun mistlichten op.
          De zichtbaarheid was in feite meer dan voldoende ware het niet dat de reflectie van de mistachterlichten het zicht hinderde (vooral op de autosnelwegen).

Comment

• Hier in Mol ist gans den dag anders als dichte mist ze
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
              Hier in Mol ist gans den dag anders als dichte mist ze
              Als het echt nodig is, by all means, gebruik ze dan.
              Maar heb de indruk dat de meeste mensen niet eens de moeite nemen om na te gaan of het echt nodig is... en dan doe je meer kwaad dan goed.

Comment

• De eene plaats is de andere niet he, hier hangt er ook al de hele dag mist, maar zeker geen dichte mist. De zichtbaarheid is hier nog ruim voldoende.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• dubbele mistlichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Hier is uw bewijs.
                    ALTIJD maar weer over die turbo's van de BMW 320d...

Alsof die gaat begeven bij ELKE 320d.

Om terug te komen op Ford: op ons werk WAREN er 3 met een 1.8 TDCI. Bij ALLE 3 is het tweemassavliegwiel kapot gegaan bij ca 100k, en bij ALLE 3 was er een gat in de uitlaat toen de auto 3 jaar oud was. Straf hé.
                    Straf .. mijne S-max 1.8TDCI heeft nu 120.000km en is enkele weken terug beginnen 'rammelen' op ralenti. Mijne garagist zei ook dat het het vliegwiel is, moet binnenkort eens vervangen worden... Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat de prevalentie van dit defect is bij deze motor/wagen combinatie.. Moet toch vrij hoog zijn...

Comment

• Ik ben eens vroeg naar huis gegaan op zaterdagavond. Ik snap de weekenddoden nu plots wel. Als je rond 2-3h naar huis gaat is er geen kat op baan, maar nu rond 23h is het precies om ter gekst. 60kmh in bebouwde kom en verschillende klakskes die nog inhaalden tegen 90+ om dan wat verder simpelweg stopborden te negeren. Ik rij zelf ook soms wat snel, maar vandaag toch dingen gezien die ik er zelfs los over vond.

Comment

• Ja, ken dat, daarmee dat ik als ik al eens weg ga meestal ook pas vroeg in de morgend weer naar huis ga.

Comment

• Daar straks even een adrenaline opstoot gekregen. Rijden we rustig met klant naast ons op de E19 Breda > Antwerpen. Net als we met de passagiersdeur ter hoogte van het linker voorwiel van een middel grote Mercedes vrachtwagen zijn, heeft die een klapband. Shit man, was me dat schrikken zeg. Klant begon er gelijk een beetje wit van weg te trekken. Voor alle zekerheid toch even aan de kant gezet. Op het eerste zicht gelukkig geen schade opgelopen van rondvliegende stukken. Morgen in het daglicht toch nog eens controle uitvoeren.
                          Last edited by Metaxa; 17/11/2013, 01:01.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ai, nogal een geluk dat er niet meer gebeurd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Daar straks even een adrenaline opstoot gekregen. Rijden we rustig met klant naast ons op de E19 Breda > Antwerpen. Net als we met de passagiersdeur ter hoogte van het linker voorwiel van een middel grote Mercedes vrachtwagen zijn, heeft die een klapband. Shit man, was me dat schrikken zeggen. Klant begon er gelijk een beetje wit van weg te trekken. Voor alle zekerheid toch even aan de kant gezet. Op het eerste zicht gelukkig geen schade opgelopen van rondvliegende stukken. Morgen in het daglicht toch nog eens controle uitvoeren.
                              Die stukken komen normaal pas na enkele meters doorrijden, moment van de klap zelf krijg je een schokgolf en een enorme knal, maar er vliegt nog niets weg buiten lucht. Ik heb zo eens ene gehad die met zijn raam open zat te rijden, net naast mijn achterband toen die klapte, zijn twingo ging 2 meter naar links. Ik weet niet of het van de schrik of van de klap was, maar die zal in elk geval wakker geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ai, nogal een geluk dat er niet meer gebeurd is.
                                13 januari 2011 kreeg ik een klapband in Frankrijk, het resultaat heb ik gefilmd.

Oplegger met rollen papier in brand na mechanisch defect.

't Is kort, maar duidelijk. In al mijn heldhaftigheid nog remork tot eerste parking gekregen en daar afgezet, trekker had alleen wat schade aan de spatborden door te rap af te koppelen. Ge staat daar dan te blinken. Gendarmerie vroeg dan om de papieren van de lading, maar die zaten in de remork.
                                Last edited by |) ][ |V| ][; 17/11/2013, 00:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  dubbele mistlichten
                                  Zeker weten... Onbegrijpelijk dat dit toegestaan is. Iedere keer als zo'ne ketel voor mij hangt zit ik te zoeken naar het derde remlicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Die stukken komen normaal pas na enkele meters doorrijden, moment van de klap zelf krijg je een schokgolf en een enorme knal, maar er vliegt nog niets weg buiten lucht. Ik heb zo eens ene gehad die met zijn raam open zat te rijden, net naast mijn achterband toen die klapte, zijn twingo ging 2 meter naar links. Ik weet niet of het van de schrik of van de klap was, maar die zal in elk geval wakker geweest zijn.
                                    Ja, denk dat het niets wordt van schade. Inderdaad, fameuze knal & schokgolf. Mens naast mij, zijn oor "teut" er nog van vrees ik.

De chauffeur had graag nog een kilometertje doorgereden tot op de parking in Hazeldonk. Heb hem dat maar afgeraden maar denk dat hij het toch ging proberen want de pechstrook was daar alles behalve breed.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      13 januari 2011 kreeg ik een klapband in Frankrijk, het resultaat heb ik gefilmd.

Oplegger met rollen papier in brand na mechanisch defect.

't Is kort, maar duidelijk. In al mijn heldhaftigheid nog remork tot eerste parking gekregen en daar afgezet, trekker had alleen wat schade aan de spatborden door te rap af te koppelen. Ge staat daar dan te blinken. Gendarmerie vroeg dan om de papieren van de lading, maar die zaten in de remork.
                                      Denk dat ik deze al eens gezien had. Vree veel geluk gehad gij!!!
                                      Nog iets gehoord over de klant / zijn lading?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Denk dat ik deze al eens gezien had. Vree veel geluk gehad gij!!!
                                        Nog iets gehoord over de klant / zijn lading?
                                        Die was kapot e.
                                        Dat was verzekeringswerk, waren papieren rollen uit Noorwegen, die hebben ze in 1000'en exemplaren klaar staan, dus gewoon met een week vertraging geleverd geweest. Die klant was er een in Toulouse die altijd zijn voorraad had staan voor minstens een maand, dus het was geen ramp. De opgebrande zijn we nadien zelf gaan ophalen om af te zetten in een recyclagecentrum om zoveel mogelijk verwerkt te worden tot golfkarton.
                                        Diegene waarmee ik van een brug ben gestort waren een ander verhaal, die hadden ze de dag zelf nodig.

Comment

• Zo, jij maakt ook wat mee... Laatst ook nog een ferme kopstaart? Je moet enerzijds het ongeluk aantrekken en anderzijds toch een speciale beschermengel hebben.

Sent from my iPad using Tapatalk
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X