Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Geen ergernis, maar een vraag rond wetgeving, wist niet waar te zetten en deze thread is populair.

Kan me iemand deze verduidelijken?

"Ondanks een verschil tussen de bandenmaat en de gegevens op het installatieplaatje, stemt de wielomtrek overeen met de gegevens op het installatieplaatje."

Daar staat €50 boete op, ondertussen waarschijnlijk 55.
    Is dat niet ivm de tachograaf? Op het installatieplaatje van de tachograaf staat ook de bandenmaat vermeld waarmee het toestel geijkt is. Heeft niets met een "gewone" wagen te maken.

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Als de omtrek hetzelfde is, mag dat toch voor de keuring?
    Ik zit op de 190 met 215/45/17 en 235/40/17 ipv de standaard 205/55/16 en dat laten ze door de keuring, maar ik zou er wel een boete voor kunnen krijgen van de politie?
    Heb jij daar een boete voor gekregen of is dit enkel iets dat je gelezen hebt?
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      waarom mag een takelwagen bij een volledige blokkering van de autostrade (zoals het in dit geval bleek?) niet in de foutieve richting naar het ongeval toe rijden vanaf de laatste afrit die het dichtst bij het ongeval ligt? is misschien toch veel sneller dan door die file te moeten?
      Zonder politiebegeleiding mag dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        Is dat niet ivm de tachograaf? Op het installatieplaatje van de tachograaf staat ook de bandenmaat vermeld waarmee het toestel geijkt is. Heeft niets met een "gewone" wagen te maken.

Heb jij daar een boete voor gekregen of is dit enkel iets dat je gelezen hebt?
        Komt inderdaad uit wetgeving rond tachografen.
        Nee, geen boete gekregen en nergens gelezen, het is een vraag. De keuring keurt het goed ook al staat die maat nergens vermeld, maar volgens dat stukje zouden ze wel kunnen bekeuren. Stukje komt uit wetgeving tachografen, maar vroeg me af of het ook zo werkt bij auto's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Zonder politiebegeleiding mag dat niet.
          moesten ze al via de pechstrook mogen, het zou al een hele verbetering zijn
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• ik dacht dat dat ondertussen verandert was?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              moesten ze al via de pechstrook mogen, het zou al een hele verbetering zijn
              Nog even geduld. De nieuwe wet is nog niet in het staatsblad verschenen.

Comment

• Een zogenaamde "Rettungsgasse" zou ook al veel helpen.
                2009 Alfa Romeo 147

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
                  Een zogenaamde "Rettungsgasse" zou ook al veel helpen.
                  Ze weten hier nog niet hoe ze moeten ritsen, laat staan hoe ze plaats moeten maken voor de hulpdiensten. Maar je hebt uiteraard wel gelijk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    = zever, zever

Sent from somewhere, using Tapatalk
                    Amai seg doordenkertje! Ik was om 7u al op, maar vertrek pas tegen 7u50 naar 't werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      waarom mag een takelwagen bij een volledige blokkering van de autostrade (zoals het in dit geval bleek?) niet in de foutieve richting naar het ongeval toe rijden vanaf de laatste afrit die het dichtst bij het ongeval ligt? is misschien toch veel sneller dan door die file te moeten?
                      Dat mag normaal gezien wel, maar enkel onder politiebegeleiding.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
                        Een zogenaamde "Rettungsgasse" zou ook al veel helpen.
                        Domme vraag: wat is 'Rettungsgasse' ?

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

• Een "strook" vrijmaken voor de hulpdiensten.

De auto's op de linkse rijstrook gaan zoveel mogelijk naar links, de auto's op de rechtse strook (stroken) gaan allemaal zoveel mogelijk naar rechts, zo ontstaat er een strook waar de hulpdiensten makkelijk door kunnen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Domme vraag: wat is 'Rettungsgasse' ?

Sent from my iPad using Tapatalk

Op beide vakken gaat men al opzij zodat reddingsdiensten snel door kunnen.

Comment

• Meer info op wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Rettungsgasse
                              2009 Alfa Romeo 147

Comment

• Hier zal dat niet lukken...

Comment

• Haha, onlangs gezien aan de lichten in Zottegem op n42... MUG komt af met sirenes,lichten staan op rood met heel wat auto's ervoor. De ene begint naar links, de andere naar rechts te rijden. Resultaat was dat alles nog vaster kwam te zitten en de MUG nog meer tijd verloor... Tjonge als je dat vanop afstand ziet dan vraag je je af waar sommigen hun verstand zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten

Op beide vakken gaat men al opzij zodat reddingsdiensten snel door kunnen.
                                    Doe ik zowiezo, zelfs niet bij ongeval, zodat moto's goed doorkunnen.
                                    Maar ge hebt van die pipo's, die net het tegengestelde doen, tegen de middenmeet plakken, om te zien 'of de file nog ver' is, denk ik dan...?

Comment

• Doe ik ook altijd. Wist niet dat er daar een term voor bestond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                        Maar ge hebt van die pipo's, die net het tegengestelde doen, tegen de middenmeet plakken, om te zien 'of de file nog ver' is, denk ik dan...?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Doe ik ook altijd. Wist niet dat er daar een term voor bestond.
                                        Ja dus, Pipo.
                                        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Wel die moto's... ik ben eigenlijk wel een voorzichtig chauffeur vind ik van mezelf. Maar die moto's die vergeet ik quasi altijd als ik in de file sta. Heb nog nooit iets tegengekomen maar ik moet daar veel meer aandacht aan geven. Door dit te lezen besef ik het....Ik verander soms van vak zonder echt te kijken of er moto's afkomen. Komt ook omdat ik geen filerijder ben denk ik. Heb daar weinig ervaring mee. Maar da's geen excuus natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X