Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ze er iets van bijgeleerd heeft kan ik ermee leven
Leave a comment:
Guest replied
D'r is ook weinig spannends aan om een ecomobiel te testen op prestaties. Misschien zou het beter zijn om een zo laag mogelijk verbruik neer te zetten en dit te posten. Dat zou indruk kunnen maken.
Cijfers liegen niet: Motor: L4-benzine met turbo en compressor, 1390 cc, 185 pk (6200 opm), 250 (2000-4500 opm) Transmissie: FWD, 7Rd Prestaties: 227 km/u,....
Dit betreft een A1
Clio RS, 200PK, top 230 per uur.
Ecowagentjes hebben misschien langere versnellingen. Maar mocht het zo zijn dat je door langere versnellingen enorme snelheden kan halen, dan werd elke wagen met een overdrive uitgerust. Goed voor het verbruik en heel goed voor de cijfers. Ook zou de Megane RS zijn (recordhouder) rondetijd op de Nurburgring hierdoor nog kunnen verbeteren.
Mogelijks werd met de motor ook de snelheidsmeter getuned. Dat zou perfekt kunnen. Moet er eens op letten of je het verkeer achter je ophoudt als je 120 rijdt.
Ex recordhouder, Seat heeft hem op zijn doos gegeven op de originele banden.
De renault is erover gegaan op aangepast schoeisel, ontworpen door Michelin.
In mijn ogen en in velen, is de Seat de de recordhouder.
en nog altijd blijven volhouden dat het niet kan, maar niet willen ingaan om eens samen te komen
Leave a comment:
Guest replied
Cijfers liegen niet: Motor: L4-benzine met turbo en compressor, 1390 cc, 185 pk (6200 opm), 250 (2000-4500 opm) Transmissie: FWD, 7Rd Prestaties: 227 km/u,....
Dit betreft een A1
Clio RS, 200PK, top 230 per uur.
Ecowagentjes hebben misschien langere versnellingen. Maar mocht het zo zijn dat je door langere versnellingen enorme snelheden kan halen, dan werd elke wagen met een overdrive uitgerust. Goed voor het verbruik en heel goed voor de cijfers. Ook zou de Megane RS zijn (recordhouder) rondetijd op de Nurburgring hierdoor nog kunnen verbeteren.
Mogelijks werd met de motor ook de snelheidsmeter getuned. Dat zou perfekt kunnen. Moet er eens op letten of je het verkeer achter je ophoudt als je 120 rijdt.
Dit is het vermogen (P) dat men nodig heeft in functie van de snelheid (v). http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
Voorbeeldje: Als je snelheid x2 gaat dan is het nodige vermogen daarvoor 2³ = x8 !
jij kan dat misschien gezien hebben op de teller, maar klopte die? ik ken niet veel autos die standaard al een 260km/h teller hebben steken, dus waarschijnlijk werd de teller al vervangen? verlaagde auto en andere bandenmaat? allemaal beinvloeden deze de tellerweergave.
stel dat de teller 10% afwijkt, dan mag er al 26km/h af en zit de auto op 234km/h nog een heftige prestatie maar zeker haalbaar als lokatie en weer meezitten. 234km/h haalt een scirocco 2.0tfsi van VW van fabriek al.
hangt van de aerodynamica af. een lage wagen met 60pk haalt met gemak 160km/h, een hogere of zwaardere wagen niet.
als voorbeeld mijn golf 1.6D kan de 160km/h aantikken. een vw T3 met diezelfde 1.6D motor erin haalt slechts 105km/h. de t3 is dan meer uitgerust met de TD of de 1.7D motor
nog een voorbeeld een capri 2.8 met 160pk haalde 210km/H, diezelfde capri met een turbo erop heeft 205pk en haald 225km/h. 45pk meer om 15km/h sneller te geraken. zelfde aerodynamica, zelfde gewicht, zelfde versnellingsbak ...
een gewone personenwagen met een 100pk moet toch richting 180-200km/h geraken. om van 200 naar 220km/h te geraken heb je een pak meer vermogen nodig en dat gaat nog feller omhoog als je sneller wil.
om boven de 250km/H te geraken heb je al meer dan 300pk nodig in gewone wagens, of een verdomd goed aerodynamische wagen (bv porsches, ferarris,... die komen daar al met misschien 250pk).
voor jouw auto nu zelf, die heeft zijn maximale koppel ongeveer bij 2000rpm. op 4000rpm haalt die dat koppel allang niet meer. je kan dus doortrekken tot een 3000rpm en dan houd die er wel mee op. het motorvermogen neemt af terwijl de luchtweerstand fel stijgt. bouw je nu een motor die op lage toeren weinig presteerd, maar zijn maximale vermogen op hogere toeren haalt, die zal dan moeilijk aan de lichten vertrekken in een sprint, maar van 100->200 is die zo weg van u. kijk maar eens naar motos. die halen maximale vermogen zo rond de 10-12 000rpm. die halen met gemak 250km/h en die hebben dan ook nog eens een pak minder luchtweerstand en gewicht
Informatieve post, hoe doet me denken van de Veyron waar ze 200pk bijstaken om 20 km/u sneller te gaan.
jij kan dat misschien gezien hebben op de teller, maar klopte die? ik ken niet veel autos die standaard al een 260km/h teller hebben steken, dus waarschijnlijk werd de teller al vervangen? verlaagde auto en andere bandenmaat? allemaal beinvloeden deze de tellerweergave.
stel dat de teller 10% afwijkt, dan mag er al 26km/h af en zit de auto op 234km/h nog een heftige prestatie maar zeker haalbaar als lokatie en weer meezitten. 234km/h haalt een scirocco 2.0tfsi van VW van fabriek al.
hangt van de aerodynamica af. een lage wagen met 60pk haalt met gemak 160km/h, een hogere of zwaardere wagen niet.
als voorbeeld mijn golf 1.6D kan de 160km/h aantikken. een vw T3 met diezelfde 1.6D motor erin haalt slechts 105km/h. de t3 is dan meer uitgerust met de TD of de 1.7D motor
nog een voorbeeld een capri 2.8 met 160pk haalde 210km/H, diezelfde capri met een turbo erop heeft 205pk en haald 225km/h. 45pk meer om 15km/h sneller te geraken. zelfde aerodynamica, zelfde gewicht, zelfde versnellingsbak ...
een gewone personenwagen met een 100pk moet toch richting 180-200km/h geraken. om van 200 naar 220km/h te geraken heb je een pak meer vermogen nodig en dat gaat nog feller omhoog als je sneller wil.
om boven de 250km/H te geraken heb je al meer dan 300pk nodig in gewone wagens, of een verdomd goed aerodynamische wagen (bv porsches, ferarris,... die komen daar al met misschien 250pk).
voor jouw auto nu zelf, die heeft zijn maximale koppel ongeveer bij 2000rpm. op 4000rpm haalt die dat koppel allang niet meer. je kan dus doortrekken tot een 3000rpm en dan houd die er wel mee op. het motorvermogen neemt af terwijl de luchtweerstand fel stijgt. bouw je nu een motor die op lage toeren weinig presteerd, maar zijn maximale vermogen op hogere toeren haalt, die zal dan moeilijk aan de lichten vertrekken in een sprint, maar van 100->200 is die zo weg van u. kijk maar eens naar motos. die halen maximale vermogen zo rond de 10-12 000rpm. die halen met gemak 250km/h en die hebben dan ook nog eens een pak minder luchtweerstand en gewicht
Allee toch ene dat het snapt over het verschil van tellersnelheid en reële snelheid.
Was trouwens de digitale teller want de wijzerteller is 240 of 250 dachtek
Het is dan ook op teller he, niemand spreekt over GPS waarden.
Feit is wel dat ik het beu begin te worden om afgestempeld te worden als een leugenaar, ik weet wat ik gezien heb en sorry voor de non believers maar ik win niks met dit te zeggen.
jij kan dat misschien gezien hebben op de teller, maar klopte die? ik ken niet veel autos die standaard al een 260km/h teller hebben steken, dus waarschijnlijk werd de teller al vervangen? verlaagde auto en andere bandenmaat? allemaal beinvloeden deze de tellerweergave.
stel dat de teller 10% afwijkt, dan mag er al 26km/h af en zit de auto op 234km/h nog een heftige prestatie maar zeker haalbaar als lokatie en weer meezitten. 234km/h haalt een scirocco 2.0tfsi van VW van fabriek al.
Kan iemand eens zeggen hoeveel vermogen je nodig hebt om de luchtweerstand te overwinnen, bij respectievelijk 150-200-250-300-350 km/u ?
Ik weet dat ik voor 120 amper 30-40pk nodig het en 50 Nm ( volgens grafiekje in de auto)
Mijn wagen doet exact 147 km/u bij 2000 toeren en 75 bij 1000 toeren. Dus het is ongeveer een verdubbeling per 1000 toeren.
Met andere woorden tussen de 4000 en 4500 toeren zou die 320 moeten kunnen lopen, of ben ik nu gewoon aan het dromen??
hangt van de aerodynamica af. een lage wagen met 60pk haalt met gemak 160km/h, een hogere of zwaardere wagen niet.
als voorbeeld mijn golf 1.6D kan de 160km/h aantikken. een vw T3 met diezelfde 1.6D motor erin haalt slechts 105km/h. de t3 is dan meer uitgerust met de TD of de 1.7D motor
nog een voorbeeld een capri 2.8 met 160pk haalde 210km/H, diezelfde capri met een turbo erop heeft 205pk en haald 225km/h. 45pk meer om 15km/h sneller te geraken. zelfde aerodynamica, zelfde gewicht, zelfde versnellingsbak ...
een gewone personenwagen met een 100pk moet toch richting 180-200km/h geraken. om van 200 naar 220km/h te geraken heb je een pak meer vermogen nodig en dat gaat nog feller omhoog als je sneller wil.
om boven de 250km/H te geraken heb je al meer dan 300pk nodig in gewone wagens, of een verdomd goed aerodynamische wagen (bv porsches, ferarris,... die komen daar al met misschien 250pk).
voor jouw auto nu zelf, die heeft zijn maximale koppel ongeveer bij 2000rpm. op 4000rpm haalt die dat koppel allang niet meer. je kan dus doortrekken tot een 3000rpm en dan houd die er wel mee op. het motorvermogen neemt af terwijl de luchtweerstand fel stijgt. bouw je nu een motor die op lage toeren weinig presteerd, maar zijn maximale vermogen op hogere toeren haalt, die zal dan moeilijk aan de lichten vertrekken in een sprint, maar van 100->200 is die zo weg van u. kijk maar eens naar motos. die halen maximale vermogen zo rond de 10-12 000rpm. die halen met gemak 250km/h en die hebben dan ook nog eens een pak minder luchtweerstand en gewicht
Zijn er verschillende die zich er serieus aan mispaken, peizen da stom poloke gaan we is op zijn plaats zetten. A4 2.0tdi 140pk rij ik echt gewoon kwijt. Natuurlijk een a4 weegt meer dan een polo maar was wel zot hoe hard ik er weg van reed. Zijn op et forum al verschillende die op een rondrit ook goed van de polo verschoten.
Leave a comment: