Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik had als opmerking te vlotte rijstijl met aanhangwagen.
    Tja dikke 200pk en een lege remorq wat wil je?

    En de gewone b 3*voorrang van rechts maar er toch door.
    Maar logisch ook want die auto's zaten nog minstens 50m id straat in zone30.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Natuurlijk geven ze op zoiets commentaar, je mag je koppelingspedaal niet indrukken bij het uitbollen ... Dit is een duidelijke regel die ze in elke rijschool 50x herhalen, omdat je niet geslaagd bent als je het doet. Nadien zeggen dat ze je onrechtvaardig behandelen hoeft dus niet.
      Je mag dus niet uitbollen? Want je mag hem ook niet in vrijloop zetten en dan het koppelingspedaal loslaten. Of moet je op de motor remmen tot hij begint te stotteren, dan terugschakelen enzovoorts? Complete zotternij, zoals ongeveer alles in dit godvergeten apenland.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Je mag dus niet uitbollen? Want je mag hem ook niet in vrijloop zetten en dan het koppelingspedaal loslaten. Of moet je op de motor remmen tot hij begint te stotteren, dan terugschakelen enzovoorts?
        inderdaad

        Comment


        • Kom, als je je auto doet stotteren ligt dat toch echt aan een foute rijtechniek. En aan 50 per uur 'm in vrijstand zetten of koppeling ingeduwd houden is ook helemaal fout.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
            Je mag dus niet uitbollen? Want je mag hem ook niet in vrijloop zetten en dan het koppelingspedaal loslaten. Of moet je op de motor remmen tot hij begint te stotteren, dan terugschakelen enzovoorts? Complete zotternij, zoals ongeveer alles in dit godvergeten apenland.
            Je mag wel uitbollen, maar waarom zou je dat doen met de koppeling ingedrukt? Zoals wooter zegt, als je auto stottert als je het zonder ontkoppelen doet, dan doe je het fout.
            Ik heb al met talloze auto's gereden, van 1.2 tot 4.8, benzine, diesel, oud, nieuw ... En ik heb nog nooit een auto weten stotteren als ik uitbol in versnelling hoor.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              op het examen zijn het toch wel echte klootzakken hoor. paar jaar terug moest ik van de rechter mijn examen opnieuw afleggen na gepakt te zijn aan 200 op de E40 en toen ik tijdens het uitbollen mijn embrayage pedaal induwde begon die te zeiken dat dat niet mocht omdat ik geen controle meer had over het voertuig op die manier... op een recht stuk baan waar je 50 mocht... stel je voor
              Zijt gij serieus?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                nieuwe automaten gaan zelf freewheelen bij gas lossen
                Mijn oude automaat doet dat ook hoor, in de E-stand!

                Comment


                • als ik al die perfecte drivers zo hoor heb ik al meer dan een miljoen km mijn voertuig niet onder controle. met zoveel geluk zonder ongeval zou je toch wel mogen verwachten dat ik ook euro millions win :s
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    als ik al die perfecte drivers zo hoor heb ik al meer dan een miljoen km mijn voertuig niet onder controle. met zoveel geluk zonder ongeval zou je toch wel mogen verwachten dat ik ook euro millions win :s
                    Niemand noemt zichzelf een perfecte chauffeur, maar zowat iedereen beseft wel dat je op een examen moet rijden zoals zij dat willen, ook al vind je dat zelf niet logisch.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      J Ik snap echt niet waarom er zijn die blijven pleiten tegen winterbanden.
                      Ik pleit dan ook helemaal niet tegen winterbanden op zich, wél tegen een algemene verplichting.
                      Wist je dat er zelfs in Zwitserland geen algemene verplichting bestaat (in Oostenrijk dan weer wel)?
                      Wanneer je echter een probleem op de weg veroorzaakt op zomerbanden krijg je wel een boete.
                      Ik ben dan ook eerder voor zo'n systeem.


                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      feit is wel.. hoe ga je om met de 'germains en martha's van deze samenleving' die niet buitenkomen op een besneeuwde dag… tja. een zeer groot percentage van de bevolking is het alleszins niet.
                      Germain en Martha zijn maar bij wijze van voorbeeld. Zo zijn er veel die bij winterse omstandigheden er kunnen voor kiezen om niet buiten te komen met de wagen door bijvoorbeeld een andere wagen binnen het gezin te nemen die wél winterbanden heeft, het openbaar vervoer te nemen, thuis te werken, een dag recup te nemen, etc.
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • ik ben er ook tegen om winterbanden te verplichten, want stel nu het volgende:
                        mijn oldtimers staan allemaal op stalling in de winter, geenenkele komt buiten. nu wegens omstandigheden is het nu fantastisch weer met een winters zonnetje en 8°C buiten. ik wil ff met de oldtimer naar de oldtimermeeting gaan hier 5km verder in het volgende dorp. met die verplichting zou ik voor die éné rit dan winterbanden moeten leggen. op een auto die 2000km/jaar doet in de zomer. zelf volcontinue op winterbanden rijden ga ik ze niet kunnen verslijten binnen de 10jaar.
                        binnen 10jaar zitten er dan winterbanden op die verduurd zijn en 0 grip hebben, maar ben dan wel legaal . zowieso dat elke meeting in de winterperiode geen oldtimer meer zal zien.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        als ik al die perfecte drivers zo hoor heb ik al meer dan een miljoen km mijn voertuig niet onder controle. met zoveel geluk zonder ongeval zou je toch wel mogen verwachten dat ik ook euro millions win :s
                        het feit blijft dat vrij ronddraaiende wielen absoluut geen meerwaarde bied dan in versnelling laten. als jij een noodstop moet maken voor een kind dat ineens overloopt, blokkeren de 4wielen. als je in versnelling bent, moet je ook nog een de motor en draaiende versnellingsbak zodanig afremmen dat ze stilvallen om blokkerende wielen te hebben. in versnelling blijven is dus veiliger. het excuus dat die te snel afremt in die lagere versnelling is ook onzin. zet die dan gewoon een versnelling hoger. je gaat ook niks winnen door in 4de te onkoppelen om dan sneller te kunnen vertrekken. je zal nog moeten herschakelen naar 2de of 4de dan. kan je het evengoed uit 5de doen.
                        2de punt is ook dat je makkelijk zat in 5de kan blijven tot je vertraagd bent tot een 20km/H en dan haal je die gewoon uit versnelling, je hoeft nog niet eens te ontkoppemen dan.
                        dus waarom 100meter je koppeling indrukken? doe je dat ook als je 2min voor een rood licht staat? koppeling ingedrukt en in 1e. dan zal je druklager niet lang leven

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          nieuwe automaten gaan zelf freewheelen bij gas lossen
                          Een automaat blijft lichte slip hebben..
                          @ Doa, als je correct afschakelt door uw versnellingen zit je constant in de juiste versnelling om in te grijpen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            En toch vind ik dat de manier van het rijbewijs behalen bij ons op niks trekt.
                            Het begint al met de theorie met meerkeuze vragen.
                            Met een beetje kennis die iedereen automatisch aan leert als kind en een beetje goed gokken heb je dat al behaald zonder al teveel kennis over de reglementen te hebben.
                            Daarna komt het parkeren enz, en daarna een ritje van pakweg 30' door het stads centrum waar je nergens sneller dan 50 kan of mag.
                            Op zo een fases kan je toch niet iemand beoordelen?

                            Zo heb ik mij al meerdere malen zitten ergeren aan de reality programma's waar je beginnende chauffeurs zonder kennis of kunde toch ziet slagen.

                            Ze zouden beter ook een slipcursus of andere wagen beheersing cursus aan het rijbewijs toevoegen.
                            En als men dan toch met de rijschool gaat waarom zetten ze de leerlingen niet eens als passagier in een vrachtwagen zodat ze meteen weten hoe zo een kolos reageert en wat het zicht is.
                            Men kan meteen ook een beetje meer uitleg geven over motoren in het verkeer want blijkbaar ziet niemand deze. (Is altijd het eerste wat men zegt na een ongeval)
                            Ook een ongeval simulator zou misschien iets zijn.
                            Nu kost het in verhouding veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
                            De kinderen van de lagere school gaan elk jaar op zo een parcours rijden om het verkeer te leren kennen en zo uit hun fouten te leren.
                            Men zou beter ook zo een parcours leggen voor de volwassenen.
                            Misschien een gedacht om zelf zoiets uit de grond te stampen....als er geïnteresseerden of sponsors zijn? 



                            Sent from my iPad using Tapatalk
                            Theorie examen met meerkeuzevragen dat doen ze toch niet alleen bij ons maar ook in andere landen. Van Nederland bijvoorbeeld ben ik al zeker.
                            Praktijk examen in de stad waar je enkel 50 mag? Ik heb bij mijn praktijk nooit echt in de stad gezeten. En heb allerlei wegen gedaan, van 20 tot 120 km/h.

                            Over die programma's heb je wel gelijk.

                            En wat die extra opleidingen aan het rijbewijs koppelen betreft, daarover ben ik het gedeeltelijk met je eens. Meer leren over vrachtwagens en motoren en hun gedrag op de weg zou zeker een pluspunt zijn. Het excuus van "ik had die niet gezien" hoor je ook vaak ten opzichte van een andere auto, niet enkel bij motoren. Het enige dat hiervoor een oplossing kan zijn is een bezoekje aan een opticien.
                            Slipcursus en cursus wagenbeheersing zijn intressant, maar zou je dan eigenlijk bij iedere wagen waarmee je rijd opnieuw moeten doen, want iedere wagen waarmee je rijd reageert anders.
                            Last edited by knight-rider; 24/11/2013, 17:28.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Tis toch simpel... Je kan toch niet verwachten dat men op een examen je slordig laat rijden...
                              Ik zou ook niet verwachten dat men mij met een wrak van een auto een examen laat afleggen!
                              Persoonlijk zou ik dat zelfs gewoon weigeren.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Je mag wel uitbollen, maar waarom zou je dat doen met de koppeling ingedrukt? Zoals wooter zegt, als je auto stottert als je het zonder ontkoppelen doet, dan doe je het fout.
                                Ik heb al met talloze auto's gereden, van 1.2 tot 4.8, benzine, diesel, oud, nieuw ... En ik heb nog nooit een auto weten stotteren als ik uitbol in versnelling hoor.
                                Sorry maar wat je nu zegt klopt niet, als je in versnelling staat kan je niet uitbollen. Uitbollen is met het koppelingspedaal ingedrukt, wanneer je dit niet indrukt en dus in versnelling blijft dan noemt dit "afremmen op de motor" en niet meer uitbollen.
                                Dit zijn twee verschillende dingen die vaak door elkaar worden gehaald.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Sorry maar wat je nu zegt klopt niet, als je in versnelling staat kan je niet uitbollen. Uitbollen is met het koppelingspedaal ingedrukt, wanneer je dit niet indrukt en dus in versnelling blijft dan noemt dit "afremmen op de motor" en niet meer uitbollen.
                                  Dit zijn twee verschillende dingen die vaak door elkaar worden gehaald.
                                  Ok, de term die ik gebruik klopt dan blijkbaar niet, maar inhoudelijk klopt het wel.
                                  Waarom zou iemand eigenlijk uitbollen? Als ge gewoon in 4e of 5e blijft staan tot je bijna stil staat ga je ook amper afremmen en verbruik je niks.

                                  Comment


                                  • Dat is ook juist, eerlijk gezegd, ik heb het ook altijd zo gedaan. Zou niet weten waarom ik die koppeling moet indrukken.
                                    Het is trouwens ook nog eens zuiniger, want afremmen op de motor verbruikt niets, terwijl je met ontkoppelde motor wel een brandstofverbruik hebt.


                                    Sinds ik met mijn huidige auto rijd moet ik me daar niks meer van aantrekken (gerobotiseerde versnellingsbak)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                      Een automaat blijft lichte slip hebben..
                                      @ Doa, als je correct afschakelt door uw versnellingen zit je constant in de juiste versnelling om in te grijpen.
                                      mijn archaische simple clutch getriebe automaat met esp en abs gaat freewheelen als ik zachtjes zonder remmen rempedaallicht laat aangaan, en ik verdenk de dsg's van deze wereld er ook van
                                      Last edited by bobo; 24/11/2013, 19:50.

                                      Comment


                                      • nu verbruikt je auto niks, vroeger wel.

                                        een oude carb motor gaf toen een goed rijk mengsel af doordat je eigenlijk de luchtstroming dichthoud. maar er gaat nog altijd een deel lucht + benzine de motor in. enkel bij injectiemotoren kan de brandstoftoevoer volledig worden afgezet.
                                        een oude mechanische dieselmotor is van hetzelfde, die blijft altijd diesel inspuiten. het enige dat daar helpt is contact afzetten om geen verbruik te hebben (of de +12V van de dieselpomp onderbreken.
                                        bij beide systemen kost het je evenveel brandstof (of misschien zelf meer), als de versnellingsbak in neutraal zetten en koppeling te lossen (anders verslijt je druklager ook nog eens)

                                        een 'kleine' motor met amper vermogen, remt ook amper af in hoge versnelling. daar kan je dus evengoed mee 'uitbollen' (t is misschien wel afremmen op motor, maar veel wordt er niet meer afgeremt)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Het is trouwens ook nog eens zuiniger, want afremmen op de motor verbruikt niets, terwijl je met ontkoppelde motor wel een brandstofverbruik hebt.
                                          met een hedendaags sto/startsysteem ligt je motor stil tijdens bollen

                                          en oudere ecokarren verbruiken minder als je 2 km in relantie bolt als je zou 700 m afremmen op motor

                                          Comment

                                          Working...
                                          X