Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is lang geleden dat ik mij echt geërgerd hebt, want de normale verkeersgrillen wordt je nu eenmaal gewoon of anticipeer je (bochten afsnijden, couperen, niet ritsen, zonder lichten rijden, geen richtingaanwijzers). Maar vandaag moest ik in het nieuwe gerechtsgebouw in Hasselt zijn, en meer bepaald de ondergrondse parking. Die parking is volledig mismaakt: te korte U-bochten (een XC90 kon amper door), betaalautomaten staan niet strategisch opgesteld (aan de uitgang zodat iedereen met de auto tot daar rijd, dan pas betaalt en vertrekt) noch aangeduid , de voetgangersingangen- en uitgangen staan niet aangeduid. En eerste en vooral was ik al voorbij de Parklaan gereden omdat er een heel kleine wegwijzer staat ('parking bezoekers')...

Comment

• Gisteren echt een knap staaltje stuntwerk gezien van een BMW rijder. Ik en mijn maat rijden met de auto naar huis, we komen aan een zebrapad waar een moeder en kind staan te wachten om over te steken. Mijne maat stopt en laat hun over. Maat kijkt in zijn achteruitkijkspiegel en zegt ineens 'ja dieje ga ni stopen'. En idd die BMW komt plots langs links voorbij gevlogen. Die moeder en haar kind konden nog juist op tijd wegspringen of ze hadden eronder gezeten. Echt waar wat bezielt zo'n mensen toch. Heeft hij nog geluk gehad dat er geen tegenligger was of hij had daar opgevlogen.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Niet normaal wat een zotten d'r soms op de baan zitten.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaag op een afrit op de autostrade.
          Ik rijd al op de afrit zie ik een A6 in mijn achteruitkijkspiegel ook de afrit nemen.
          Hij steekt mij voor ik dacht dat hij gemist was van afrit, schiet hij wel voor mij juist waar de afrit wegdraaid van autostrade.
          Paar keer goed mijn grootlichten getrokken.

Comment

• Opa die voorrang van rechts niet snapte. Hij reed ook aan veel te hoge snelheid, 55-60 in zone 30 en zo een blinde voorrang van rechts voorbij zodat ik hem bijna in mijn flank had (ik kan hem niet zien komen door gebouw op de hoek, vandaar ook dat het er voorrang van rechts is). Begint hij nog wat in gebaren taal fel te doen achter zijn stuur ook. Maar hey, buiten de bebouwde kom versnellen we niet, dus we zijn veilig bezig hoor!

Comment

• Tijdje terug op het werk nog een goei gehoord.

Collega komt op een kruispunt, hij heeft voorrang van rechts, links komt een voorrangsplichtige aan gereden en die maakt geen aanstalten om te stoppen.
              Net op tijd om niet te botsen gaan beide in de remmen, collega deed teken dat den andere zot was.
              Dien andere dat dus van LINKS kwam doet zijn ruit naar beneden en roept: "Zeg, ik heb hier wel voorrang van rechts he"
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Daarnet eerst 5km in mijn gat gehangen (minder als 1m, mijn vrouw zag zelfs dat er iets niet klopte) tegen 135/u terwijl ik braaf achter een voorligger hing, toen ik daarna teken deed dat ik kleine kinderen achterin had zitten probeerde ie me van de weg te rijden.
                Wel slim dat je zoiets doet met een bestelwagentje waar een firma en gsm-nr opstaat, vanaf nu laat ik dus mijn vensters wassen door Kira-cleaning . Heel vriendelijk personeel.
                Last edited by arbe; 25/12/2013, 21:23.

Comment

• Gewoon naar de bazen bellen en laten weten hoe hun personeel zich gedraagt.
                  Ik mail tegenwoordig ook altijd de beelden door van mensen die zich als rotzakken op de baan gedragen.

Comment

• 't Was misschien de baas

Comment

• Dat is ook altijd mogelijk.

Als je beelden hebt kan je ze natuurlijk ook altijd doorsturen naar de politie

Comment

• Had ik die maar. Mijne cam hangt op de moto en die is in de garage.
                        Maar ik heb wel een contactformuliertje ingevuld op hun website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                          tegen 135/u terwijl ik braaf achter een voorligger hing, toen ik daarna teken deed dat ik kleine kinderen achterin had zitten
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Tja, hij was me al aan't opjagen. Maar ik houd bij 130km/u nog altijd genoeg afstand, hij dacht dat dat niet nodig was. Ben dan zo snel mogelijk aan de kant gegaan maar ik ging echt niet voor hem in 't gat van mijn voorligger duwen.

Naar mijn mening is trouwens zelfs 170km/u rijden niet gevaarlijk, het is het verschil in snelheid en afstand tot tegenliggers dat gevaar schept.

Comment

• ik zag vandaag een vrachtwagen van de b-post flashen naar een ouwe golf 3 met lexuslichten bemand door turken die duidelijk de apense ring ni kenden én die tegen 86 reeele speed reden

daarna was er gelukkig een stuk autostrade waar de vrachtwagen legaal mocht voorbijsteken

Comment

• wat maakt het ook uit.
                                stel dat die er de VOLLEDIGE antwerpse ring achter zit.
                                20km lang aan 86km/H = 14min12sec
                                20km lang aan 90km/H = 13min18sec
                                t scheelt hem 54seconden terwijl een vrachtwagenchauffeur dus 8uur op de baan zit

het maakt echt geen reet uit of je tegen 85km/H of tegen 90km/h naar huis rijd. probeer maar eens van je werk naar huis. de ene dag trager dan de andere. en neem het gemiddelde over 2weken

toen ik destijds voor men werk vertrok met de dodge, zei men gps dat ik ging aankomen om 9h op het werk (waregem-sint truiden op een zondagavond).
                                mijn dodge rijd maar een 80-85km/H omdat die banden niet sneller mogen. ik kwam aan om 9h05 (meer dan 2uur rijden). vertrek dan 5min vroeger en je kan zonder stress cruizen
                                Last edited by ; 27/12/2013, 13:44.

Comment

• als we zo gaan rekenen. (en ik ga het niet exact gaan rekenen). Per 15min verliest de trucker 1min. dat is 4 min op een uur. Maw 32min op 1 werkdag want je zegt zelf dat hij 8uur aan het sturen is. Dat 200keer per jaar.
                                  De trucker verliest dus 100 werkuren op een jaar als hij altijd aan 86 gaat rijden ipv 90. plus 100 uren dat vrachtwagen geen ander vracht kan vervoeren,... Je kan zoiets totaal niet vergelijken met wat woon-werkverkeer. Als je de productiviteit in je bedrijf met 100 werkuren per jaar per persoon/machine kan verhogen dan ben je goed bezig denk ik.

Ik wil gewoon maar aanhalen dat de trucker gelijk heeft dat hij gaat inhalen.
                                  Keur het gedrag van die flashende lichten natuurlijk dan weer niet goed

Comment

• je hebt ook niet elke keer zo iemand voor u.
                                    en als die er maar voor zit van de kennedy tunnel tot aan de afrit van de A12, dan verliest die misschien 10seconden.
                                    zowieso zal hij die tijd ook ergens anders verliezen aan een rood licht. t is allemaal geen reden om u aan op te winden.

ik heb jaren op de baan gezeten, zowel met autos als kleine-middelgrote camionetten en de laatste jaren boeide het mij allemaal niet meer. de uren zijn betaald, dus waarom u opjagen.

erger wordt als je op de E40 van brussel naar luik zit, en er zit er dan ene aan 85km/H voor u. moment dat ge gaat dubbelen versnellen ze weer, en 1km verder hang je er weer achter aan 85. en zo zijn er best veel.
                                    iemand die aan 86 rijd op de antwerpse ring, tja, ge rijd u daar nogal snel verkeerd é en voor iemand die daar nooit rijd, is het een hele aanpassing

Comment

• flashen is geen halszaak, ie ging er pas voorbij toen het legaal was

ik flash en toeter er op los

Comment

• Een paar rode lichten en je verliest veel meer tijd dan door een paar km/h trager te rijden.

Comment

• ik weet ook niet waarom we elkaar zo opjagen

Comment

Working...
                                          X