Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Groot formaat van de nummerplaat met de blauwe B voor en blijkbaar een stempel (dus origineel), maar toch geen 1 of 9 d'r voor.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Namaak dus. En met die stempel duidelijk iemand die weet dat het namaak is (maar vergat dat het formaat mis is).
Moesten al onze criminelen zo slim zijn als de gemiddelde burger, dan hadden we pas een probleem... Maar het lijkt erop dat met een zekere intelligentie ook een zekere criminaliteit verdwijnt, of toch gesofisticeerder wordt dan met een nep nummerplaat rondrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenSoek te vaud.
Toch mooi geprobeerd, hij heeft zijn best gedaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenDiscussie met de collegas over bochtensnelheid met de moto.
Snelheid, middelpuntszoekende kracht en zwaartepunt hebben er dus niks mee te maken heb ik zonet geleerd.
Wat dan wel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
Wat dan wel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
Wat dan wel ?
Ne goeie motard kan elke bocht tegen elke snelheid pakken oid.
'k Heb't moeten afgeven want het was 3 tegen 1 en met mij valt niet te discussiëren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenBochttechniek
Ne goeie motard kan elke bocht tegen elke snelheid pakken oid.
'k Heb't moeten afgeven want het was 3 tegen 1 en met mij valt niet te discussiëren
Dan rijden er veel sukkels met een moto rond,als je de statistieken er even bijneemt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenBochttechniek
Ne goeie motard kan elke bocht tegen elke snelheid pakken oid.
'k Heb't moeten afgeven want het was 3 tegen 1 en met mij valt niet te discussiëren
Wat ik ervan onthouden heb (veel wist ik al) was dat platter door de bocht gaan niet noodzakelijk sneller door de bocht gaan is, kan niet meer juist zeggen waarom, maar het leek toen logisch
Comment
-
Nope, maar is wel een kracht (wrijvingskracht) die gericht is naar het midden van de denkbeeldige cirkel die je maakt en die middelpuntvliedende of zoekende kracht genoemd wordt.
Die kloten zorgen er voor dat je die limieten sneller gaat vinden maar de hellingshoek en snelheid zijn wel degelijk rechtstreeks belangrijk (voor plaatsing van't zwaartepunt en de wrijwingskracht).
Heb daar nog een eindwerk over gemaakt tijdens mijn graduaat maar dan was ik al helemaal te betweterig als ik dat vermeld ging hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenIk kan uit je betoog niet echt goed opmaken over wat de discussie juist ging ('bochttechniek kan vele onderdelen bevatten), maar een paar weken geleden stond er in Motorrijder of Motoren en Toerisme een artikel over bochttechniek en over zo plat mogelijk door de bocht gaan.
Wat ik ervan onthouden heb (veel wist ik al) was dat platter door de bocht gaan niet noodzakelijk sneller door de bocht gaan is, kan niet meer juist zeggen waarom, maar het leek toen logisch
Ik vermeldde toen dat ik gewoon niet genoeg snelheid maak om me plat te leggen want dan zou ik manoeuvres met mijn lichaam moeten doen om niet te vallen.
En dat kon niet, snelheid had niks met hellingshoek te maken, die middelpuntvliedende kracht had er niks mee te maken en uiteindelijk kon ik niet meer volgen maar 't lag vooral aan de superieure bochttechniek van de collegas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenIk vermeldde toen dat ik gewoon niet genoeg snelheid maak om me plat te leggen want dan zou ik manoeuvres met mijn lichaam moeten doen om niet te vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEr is geen enkele kracht die een middelpunt gaat zoeken hoor... En doorgaans hebben auto's het inderdaad makkelijker om door een bocht te gaan dan motorfietsen... Ligt maar gedeeltelijk aan de kloten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenSnelheid maakt het gewoon makkelijker, normaal gezien kun je traag ook plat gaan. Maar dan moet je, zoals je reeds zei, inderdaad met uw lichaam gaan werken. En het is reeds hierboven gezegd, platter is niet altijd sneller.
Comment
-
Vandemorgen weeral veel moto's die denk dat de pechstook hun privé-rijstrook is. Ja, er zitten lullen in de files die niet in hun spiegels kijken of met opzet niet doorlaten, maar dat is een flauw excuus.Van toen tot nu:
MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
#6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
#4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
#3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
#2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
#1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk BerichtenVandemorgen weeral veel moto's die denk dat de pechstook hun privé-rijstrook is. Ja, er zitten lullen in de files die niet in hun spiegels kijken of met opzet niet doorlaten, maar dat is een flauw excuus.BMW X5 45e
Comment
Comment