Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
    Ik erger me nu al aan het nieuwe topic!

    Bon, iemand die weet wat het negeren van bord c33 kan kosten?

    55 euro dus..

    Comment


    • #82
      Gisterenavond in Deurne Zuid, voor mij parkeert een gepimpte BMW 5 zich op een redelijk beschonken manier (met de blingbling velgen "krak" tegen de stoep), en tijdens het parkeren stapt de passagier al uit, en begint in het midden van de baan te wandelen.
      Ik sta rustig te wachten totdat de BMW geparkeerd is, maar ondertussen komt de passagier dichterbij en begint tegen mij te roepen: "Rij mij maar omver joenge, komaan. Ik ben toch maar ne Marokkaan, wadist, gade stoer doen joenge? Alle, rij mij omver, kom."
      Omdat ik rustig bleef en misschien omdat hij doorhad dat mijn passagier en ik ook niet echt "raszuivere Ariërs" zijn, besloot hij zijn show maar te gaan herhalen bij de auto achter mij.
      Deurne
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

      Comment


      • #83
        mijn portie verkeersergernis ook weer gehad, al was het maar een kleintje

        1. Een vrouw van rond de 50 die bij ieder rood verkeerslicht over de streep reed, en telkens blijft vooruit rijden terwijl het rood is. Toen het uiteindelijk op groen springt, zat er waarschijnlijk 2m tussen haar achterkant en de streep, waardoor ze bijna half op het kruispunt stond. Ik ergerde me er wel aan, en ze had het door want zat om de 2 seconden in haar spiegel te kijken

        2. Jong meisje van mijn leeftijd die aan het sms'en was tijdens het rijden, totaal niet aan het kijken voor haar. Ik reed erachter en claxonneerde, maar totaal geen reactie. Als je dat al niet opmerkt..
        1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
        1984 BMW E28 520i
        2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
          mijn portie verkeersergernis ook weer gehad, al was het maar een kleintje

          1. Een vrouw van rond de 50 die bij ieder rood verkeerslicht over de streep reed, en telkens blijft vooruit rijden terwijl het rood is. Toen het uiteindelijk op groen springt, zat er waarschijnlijk 2m tussen haar achterkant en de streep, waardoor ze bijna half op het kruispunt stond. Ik ergerde me er wel aan, en ze had het door want zat om de 2 seconden in haar spiegel te kijken

          2. Jong meisje van mijn leeftijd die aan het sms'en was tijdens het rijden, totaal niet aan het kijken voor haar. Ik reed erachter en claxonneerde, maar totaal geen reactie. Als je dat al niet opmerkt..

          Die 2de ergernis heb ik ook vaak,laatst nog ene die mijne voorrang afsneed vlak voor de lichten .
          Uiteraard staat hij naast mij aan de lichten, met zijn bmw 316d met zijn gsm aan zijn oor, voor het rood
          Triestig hoor, mijn telefoon staat thv mijn stuur en als ie eens *moest* afgaan knopje drukken van mijn stuur en bel veilig.
          Spijtig dat zulke dure wagens dat niet hebben,of gebruiken ze het gewoon niet

          Comment


          • #85
            Ik denk dat de meeste pipo's niet eens weten dat ze die optie hebben
            1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
            1984 BMW E28 520i
            2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

            Comment


            • #86
              En ik begrijp niet dat die niet doorhebben dat dat levensgevaarlijk is, bellen achter het stuur. Mijn gsm gaat altijd op stil, en samen met mijn portefeuille in een opbervakje in mijn deur. Als ze mij bellen onderweg, dan bel ik wel terug als ik aangekomen ben.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                En ik begrijp niet dat die niet doorhebben dat dat levensgevaarlijk is, bellen achter het stuur. Mijn gsm gaat altijd op stil, en samen met mijn portefeuille in een opbervakje in mijn deur. Als ze mij bellen onderweg, dan bel ik wel terug als ik aangekomen ben.
                Als je met de GSM in de hand aan het bellen bent is het inderdaad gevaarlijk, echter als je handsfree belt (ik dmv een Parrot kit), zie ik niet echt een gevaar.
                Ik bel gemiddeld toch minstens een half uur per dag in de wagen, en 't is niet dat ik daardoor onveiliger zou rijden.

                Waar ik me gisteren enorm aan ergerde zijn mensen die op het laatste moment opeens beseffen dat ze ergens moeten afslaan, de boel toesmijten, en zonder pinker of wat dan ook toch nog afslaan. Of nog leuker, fietsers die graag op m'n motorkap willen liggen, door van links te komen, en totaal niet kijken of er een wagen is die van rechts komt.
                Last edited by ; 05/06/2013, 12:49.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Als je met de GSM in de hand aan het bellen bent is het inderdaad gevaarlijk, echter als je handsfree belt (ik dmv een Parrot kit), zie ik niet echt een gevaar.
                  Ik bel gemiddeld toch minstens een half uur per dag in de wagen, en 't is niet dat ik daardoor onveiliger zou rijden.
                  Bellen (handsfree of niet) terwijl je rijdt is gevaarlijker omdat je aandacht wordt afgeleid van het verkeer. Als dat bij jou niet leidt tot een onveiliger weggedrag, zegt dat misschien iets over de manier waarop je rijdt als je niet aan het bellen bent.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                    Bellen (handsfree of niet) terwijl je rijdt is gevaarlijker omdat je aandacht wordt afgeleid van het verkeer. Als dat bij jou niet leidt tot een onveiliger weggedrag, zegt dat misschien iets over de manier waarop je rijdt als je niet aan het bellen bent.
                    Ik vind dat ik niet meer afgeleid ben van bellen dan van het luisteren naar het nieuws op de radio of praten met de passagier
                    En geloof het of niet, als het drukker wordt negeer ik even wat de beller allemaal zegt, en ik vraag daarna gewoon 'wat zei je?'
                    Maar goed ja, je zal inderdaad wel iets meer afgeleid zijn, maar echt gevaarlijk vind ik het (persoonlijk) niet echt.
                    Ivm m'n manier van rijden, ik rijd wel veel rustiger als ik bel nu ik erover nadenk

                    Comment


                    • #90
                      "En ik begrijp niet dat die niet doorhebben dat dat levensgevaarlijk is, bellen achter het stuur. Mijn gsm gaat altijd op stil, en samen met mijn portefeuille in een opbervakje in mijn deur. Als ze mij bellen onderweg, dan bel ik wel terug als ik aangekomen ben."

                      Awel, geweldig hoor, verwacht je nu een prijs ofzo ?

                      Cheers

                      Bu

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                        En ik begrijp niet dat die niet doorhebben dat dat levensgevaarlijk is, bellen achter het stuur. Mijn gsm gaat altijd op stil, en samen met mijn portefeuille in een opbervakje in mijn deur. Als ze mij bellen onderweg, dan bel ik wel terug als ik aangekomen ben.
                        Ik deed dat vroeger ook altijd (nu nog soms), gsm op stil in de auto zodat ik er niet door gestoord kan worden.
                        sinds ik een zo een oortje gekocht heb gebruik ik dat om handenvrij te bellen, niet te duur en toch superhandig.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #92
                          Handenvrij bellen in de auto is niet gevaarlijker dan met mensen in de auto zitten te praten, in tegendeel dat laatste is meestal zelfs gevaarlijker, omdat dit meer afleid dan gewoon met een persoon aan de andere kant van de lijn te praten.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #93
                            nee hoor, handenvrij bellen is even gevaarlijk als met een carkit

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              nee hoor, handenvrij bellen is even gevaarlijk als met een carkit
                              Onderzoek heeft uitgewezen dat élke vorm van bellen in de auto gewoon gevaarlijk en niet wenselijk is. Handenvrij of niet.
                              Concentratieniveau daalt significant en is vergelijkbaar met iemand die matig tot zwaar geïntoxiceerd achter het stuur zit.
                              Ik ben ook niet heiliger dan de paus en soms (zelden) durf ik ook wel eens telefoneren in de wagen. Ik merk dat het gewoon geen goed plan is...

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                Onderzoek heeft uitgewezen dat élke vorm van bellen in de auto gewoon gevaarlijk en niet wenselijk is. Handenvrij of niet.
                                Concentratieniveau daalt significant en is vergelijkbaar met iemand die matig tot zwaar geïntoxiceerd achter het stuur zit.
                                Ik ben ook niet heiliger dan de paus en soms (zelden) durf ik ook wel eens telefoneren in de wagen. Ik merk dat het gewoon geen goed plan is...
                                Dan zit ik elke dag geïntoxiceerd achter het stuur
                                Heb er toch m'n bedenkingen bij. Als een onderzoek zoiets uitwijst, waarom verbieden ze dan ook handsfree bellen niet? Geïntoxiceerd rijden mag niet, maar bellen, wat zogezegd hetzelfde effect heeft, mag wel? Logica is toch ver te zoeken... En is niet persoonlijk op jou bedoeld hé

                                Comment


                                • #96
                                  Een telefoongesprek kan je van het ene moment op het andere beëindigen, een geïntoxiceerde toestand niet.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                    Dan zit ik elke dag geïntoxiceerd achter het stuur
                                    Heb er toch m'n bedenkingen bij. Als een onderzoek zoiets uitwijst, waarom verbieden ze dan ook handsfree bellen niet? Geïntoxiceerd rijden mag niet, maar bellen, wat zogezegd hetzelfde effect heeft, mag wel? Logica is toch ver te zoeken... En is niet persoonlijk op jou bedoeld hé
                                    Je kan dat moeilijk verbieden hé (hoewel het idealiter wel zou moeten), dat valt gewoon niet te controleren...
                                    Wat jakkewibis zegt, sluit hierbij aan.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Handenvrij bellen in de auto is niet gevaarlijker dan met mensen in de auto zitten te praten, in tegendeel dat laatste is meestal zelfs gevaarlijker, omdat dit meer afleid dan gewoon met een persoon aan de andere kant van de lijn te praten.
                                      Waarheid als een koe.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      nee hoor, handenvrij bellen is even gevaarlijk als met een carkit
                                      Onzin.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                      Onderzoek heeft uitgewezen dat élke vorm van bellen in de auto gewoon gevaarlijk en niet wenselijk is. Handenvrij of niet.
                                      Concentratieniveau daalt significant en is vergelijkbaar met iemand die matig tot zwaar geïntoxiceerd achter het stuur zit.
                                      Ik ben ook niet heiliger dan de paus en soms (zelden) durf ik ook wel eens telefoneren in de wagen. Ik merk dat het gewoon geen goed plan is...
                                      Nonsens.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                      Dan zit ik elke dag geïntoxiceerd achter het stuur
                                      Heb er toch m'n bedenkingen bij. Als een onderzoek zoiets uitwijst, waarom verbieden ze dan ook handsfree bellen niet? Geïntoxiceerd rijden mag niet, maar bellen, wat zogezegd hetzelfde effect heeft, mag wel? Logica is toch ver te zoeken... En is niet persoonlijk op jou bedoeld hé
                                      Klopt, ik zit uren in de wagen en er wordt redelijk wat afgebeld. Automatische afname en weer beëindigen van het telefoongesprek, we rijden automaat, steeds op CC. Ik merk niet dat mijn rijgedrag plots gaat veranderen hoor. Dat er daar mensen bij zijn die dat niet kunnen (bellen & autorijden) daar ben ik me volkomen van bewust, dat merk ik wel dagelijks in het verkeer.
                                      Zoals hierboven ook reeds gemeld door knight-rider, het is vele malen gevaarlijker als je een gesprek aanknoopt met je medepassagier. Vermits 98% van de Belgen toch maar alleen in hun wagen zit, gaat deze vaststelling waarschijnlijk door de onderzoekers ook niet op...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                        Een telefoongesprek kan je van het ene moment op het andere beëindigen, een geïntoxiceerde toestand niet.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Onderzoeken zeggen iets anders, en ik ben op basis van eigen ervaringen ze geneigd te geloven. Na een telefoontje kan ik je niet meer vertellen hoeveel voertuigen ik heb ingehaald, en na een druk gesprek met een medepassagier lukt me dat ook niet.

                                          De vraag is hoe nefast dit is voor het eigenlijke rijden, want hoewel mijn kortetermijngeheugen vergeet hoeveel auto's ik heb ingehaald, vergeet ik niet in mijn spiegel te kijken, mijn snelheid te regelen en richting aan te geven...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X