Correct, eens gezien in een of andere docu / onderzoek.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIk vind dat ik niet meer afgeleid ben van bellen dan van het luisteren naar het nieuws op de radio of praten met de passagier
En geloof het of niet, als het drukker wordt negeer ik even wat de beller allemaal zegt, en ik vraag daarna gewoon 'wat zei je?'
Maar goed ja, je zal inderdaad wel iets meer afgeleid zijn, maar echt gevaarlijk vind ik het (persoonlijk) niet echt.
Ivm m'n manier van rijden, ik rijd wel veel rustiger als ik bel nu ik erover nadenk
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk BerichtenAwel, geweldig hoor, verwacht je nu een prijs ofzo ?
Cheers
Bu
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOnderzoeken zeggen iets anders, en ik ben op basis van eigen ervaringen ze geneigd te geloven. Na een telefoontje kan ik je niet meer vertellen hoeveel voertuigen ik heb ingehaald, en na een druk gesprek met een medepassagier lukt me dat ook niet.
De vraag is hoe nefast dit is voor het eigenlijke rijden, want hoewel mijn kortetermijngeheugen vergeet hoeveel auto's ik heb ingehaald, vergeet ik niet in mijn spiegel te kijken, mijn snelheid te regelen en richting aan te geven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenOnderzoek heeft uitgewezen dat élke vorm van bellen in de auto gewoon gevaarlijk en niet wenselijk is. Handenvrij of niet.
Concentratieniveau daalt significant en is vergelijkbaar met iemand die matig tot zwaar geïntoxiceerd achter het stuur zit.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus en soms (zelden) durf ik ook wel eens telefoneren in de wagen. Ik merk dat het gewoon geen goed plan is...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOnderzoeken zeggen iets anders, en ik ben op basis van eigen ervaringen ze geneigd te geloven. Na een telefoontje kan ik je niet meer vertellen hoeveel voertuigen ik heb ingehaald, en na een druk gesprek met een medepassagier lukt me dat ook niet.
De vraag is hoe nefast dit is voor het eigenlijke rijden, want hoewel mijn kortetermijngeheugen vergeet hoeveel auto's ik heb ingehaald, vergeet ik niet in mijn spiegel te kijken, mijn snelheid te regelen en richting aan te geven...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Er is een groot verschil tussen actieve en passieve afleiding.
Actief is bv. een gesprek, bellen, sms'en (in oplopende volgorde van gevaarlijkheid )
Passieve afleiding zoals de radio die opstaat, is veel minder gevaarlijk.
Maar ik besef goed dat een constante totale concentratie een utopie is.
Comment
-
Een gesprek met mensen in de wagen is gevaarlijker dan bellen, want dat zorgt voor meer afleiding.
En sms'en dat is gewoon levensgevaarlijk.
Radio die opstaat is idd veel minder gevaarlijk, aan de radio gaan prullen tijdens het rijden maakt het echt weer stukken gevaarlijker (gelukkig hebben we tegenwoordig ook al stuurbediening).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEen gesprek met mensen in de wagen is gevaarlijker dan bellen, want dat zorgt voor meer afleiding.
En sms'en dat is gewoon levensgevaarlijk.
Radio die opstaat is idd veel minder gevaarlijk, aan de radio gaan prullen tijdens het rijden maakt het echt weer stukken gevaarlijker (gelukkig hebben we tegenwoordig ook al stuurbediening).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEen gesprek met mensen in de wagen is gevaarlijker dan bellen, want dat zorgt voor meer afleiding.
En sms'en dat is gewoon levensgevaarlijk.
Radio die opstaat is idd veel minder gevaarlijk, aan de radio gaan prullen tijdens het rijden maakt het echt weer stukken gevaarlijker (gelukkig hebben we tegenwoordig ook al stuurbediening).
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenStrijken in de auto da's pas gevaarlijk !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDkeNiks van, geen onzin. Da's exact even gevaarlijk.Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenCorrect, eens gezien in een of andere docu / onderzoek.
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenEr is een groot verschil tussen actieve en passieve afleiding.
Actief is bv. een gesprek, bellen, sms'en (in oplopende volgorde van gevaarlijkheid )
Passieve afleiding zoals de radio die opstaat, is veel minder gevaarlijk.
Maar ik besef goed dat een constante totale concentratie een utopie is.
-Toch zou elke chauffeur een constante concentratie moeten toepassen, maar ik kan best begrijpen dat dit voor de meeste chauffeurs een moeilijke bezigheid is en heb er dan ook (soms) alle begrip voor als ze zich "gewoon" gedragen. Als ze echter nog wat beginnen te bellen, sms'en, enz...hierdoor zichzelf en andere het onnodig moeilijk maken heb ik er allerminst begrip voor. Op de openbare weg moet je bezig zijn met autorijden en dat is voor velen zo al moeilijk genoeg.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenStrijken in de auto da's pas gevaarlijk !
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat verlies van concentratie als er iemand mee is, wordt toch altijd wat gecompenseerd door dat de passagiers ook het verkeer wat in 't oog houden en beginnen tieren als je bijna ergens tegen rijdt?
Alleen al omdat die strijkplank alleen op de achterbank past.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
jij kan toch strijken op je bed.
Comment
-
Handfree bellen. Sinds 2002 mogen mensen in hun auto niet meer met de mobiele telefoon in de hand bellen. Als ze daarop worden betrapt worden ze bekeu...
ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
goegel geeft nog meer hits
....als je goegelt : handsfree bellen ongevaarlijk...vindt je nix, er toch geen enkele slimme die dat wil onderzoeken
Comment
-
Even een opmerking, die 2e is in de verenigde staten.
Zoals we allemaal wel weten zijn dat daar niets als rechte straten met occasioneel een bocht en zijn praktisch al die auto's automaten.
In België blijft bellen met een telefoon in de hand sowieso gevaarlijker dan handsfree. Hoe kan het ook anders? Je hebt namelijk een hand minder vrij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenEven een opmerking, die 2e is in de verenigde staten.
Zoals we allemaal wel weten zijn dat daar niets als rechte straten met occasioneel een bocht en zijn praktisch al die auto's automaten.
Comment
-
Ge kunt zeggen wat je wil, maar het is wel zo. Kijk maar hoe steden zijn opgebouwd.
De US zit rond de 10% als het op manuele wagens aankomt en rond de 6% voor nieuwe wagens zelfs maar.
Ge kunt met uw ogen draaien zoveel ge wilt, maar het is nu eenmaal gemakkelijker om met een telefoon in uw hand te rijden met een automaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten..., maar het is nu eenmaal gemakkelijker om met een telefoon in uw hand te rijden met een automaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenMaar de manier waarop je schakelt heeft niet per sé een invloed op je concentratieniveau, een (telefoon-)gesprek wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennee hoor, handenvrij bellen is even gevaarlijk als met een carkit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenGe kunt zeggen wat je wil, maar het is wel zo. Kijk maar hoe steden zijn opgebouwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenNee, maar als je manueel belt met een manuele bak, heb je tijdens het schakelen wel geen enkele hand meer op het stuur. Op gebied van concentratie ben je volgens mij ook evenveel afgeleid, of dat nu handsfree of niet handsfree is, maar als je handsfree belt, kan je toch je auto beter onder controle houden als dit nodig is?
Comment
Comment