Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik dacht dat een rijinstructeur van een rijschool de leerlingen moest aanleren om op een juiste manier te rijden, maar wat ik vandaag gezien heb slaat toch wel echt alles.

Aan verkeerslichten waar maar één vak is om zowel links af te slaan als rechtdoor te rijden moest de leerling van de instructeur rechts OP HET FIETSPAD "voorsorteren"
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik dacht dat een rijinstructeur van een rijschool de leerlingen moest aanleren om op een juiste manier te rijden, maar wat ik vandaag gezien heb slaat toch wel echt alles.

Aan verkeerslichten waar maar één vak is om zowel links af te slaan als rechtdoor te rijden moest de leerling van de instructeur rechts OP HET FIETSPAD "voorsorteren"
      Ik zie tegenwoordig wel vaker dat rijschoolwagens middenvaksrijden. Toen ik leerde rijden werd daar nog op gehamerd. Niet verwonderlijk dat men dan begint denken dat het normaal is.

Comment

• Gisteren op de E314 tss Leuven en Wilsele een zwarte medemens met Duitse nummerplaat die zijn mistlichten voor- en achteraan had aan staan terwijl daar totaal geen reden toe was. Zelf na hem hier herhaaldelijk op verschillende manier attent op te maken weigerde hij ze uit te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
          Gisteren op de E314 tss Leuven en Wilsele een zwarte medemens met Duitse nummerplaat die zijn mistlichten voor- en achteraan had aan staan terwijl daar totaal geen reden toe was. Zelf na hem hier herhaaldelijk op verschillende manier attent op te maken weigerde hij ze uit te doen.
          Zo zijn er idd veel!

Laatste tijd merk ik verschillende auto's op met zowel voor als achteraan enkel mistlichten op. Maar hoe doen die dat dan? Met elke auto dat ik al gereden heb moeten eerst de gewone lichten ook aanstaan voor je de mistlichten aan kan zetten, zelf in mijn Golf II is dat zo.
          Net of die hebben al hun andere lampen uitgehaald.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Deze had zijn gewone lichten ook wel aan. Maar waarom hij met mistlichten aan reed, blijft een raadsel.

Bij sommige auto's kan je wel mistlichten apart inschakelen. Vooraan meestal wel minstens in combinatie met parkeerlichten.

Comment

• En als vooraan de parkeerlichten branden, dan branden achteraan ook de lichten.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vanmorgen nog een VW Polo zien rijden met énkel de mistlichten aan vooraan. Ik kan zelf alleszins niet m'n mistlichten aanzetten indien m'n gewone lichten niet aanstaan.

Comment

• met een beetje gefoefel lukt dit bij sommige autos (gezien bij collegas).
                  lichten aanzetten,
                  mistlichten aanzetten
                  lichten afzetten. voor de één of andere reden kan je mislichten pas aanzetten als de lichten al branden, maar kan je de lichten afzetten zonder dat de mistlichten weer uitgaan.

maw, ze doen het opzettelijk zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    Vanmorgen nog een VW Polo zien rijden met énkel de mistlichten aan vooraan. Ik kan zelf alleszins niet m'n mistlichten aanzetten indien m'n gewone lichten niet aanstaan.
                    Zeker dat dat geen dagrijverlichting was? Hebben ze in de mistlichten gestoken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                      Zeker dat dat geen dagrijverlichting was? Hebben ze in de mistlichten gestoken
                      Vermoed ik ook, want bij VW kan je in het algemeen geen mistlichten aanzetten zonder gewone lichten aan te zetten. Tenzij het een (heel) oude Polo was...

Comment

• 'T was een oudere Polo, want de mistlichten waren rond, zoals hier:

Comment

• Dan misschien een tjoener die aan zijn mistlichten heeft zitten prutsen om deze onafhankelijk van de gewone lichten te kunnen aanzetten.

Comment

• Is toch simpel, extra schakelaar tussen de standlichten om deze apart af te zetten en holpa de mistlichten worden voor de tjoeners dagrijlichten ik heb hier ook zo een paar vedetten die langs komen met hun mist/dagrijlichten op.

Comment

• Nochtans bij mijn golf IV, standlichten aan => mistlichten aan en dat zonder de gewone lichten aan te steken. Heb ik vanmorgen ook gedaan wegens de grijze lucht. ( mistlichten zitten dan ook in de koplampen bij mij).
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Denk niet dat het een tuner was, was een meisje van rond de 25 schat ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  [ATTACH=CONFIG]97430[/ATTACH]

Dat stront spel hoor je van 10km ver afkomen en die hangt dan nog eens tegen de grond ook...en das is altijd savonds laat volle gas vertrekken van café. Ik hoop dat de flikken die eens pakken of dat de bestuurder hem pertotal rijdt.

Als je per see veel lawaai wil maken koop dan iets met een V8 en miltek of dergelijke.
                                  amerikaans nato soldaatje die pas is aangekomen? of is dat maar foto ter illustratie?

Comment

• sinds dat bericht dat de helft van de chauffeurs zijn richtingaanwijzers niet gebruikt, is dat precies alleen erger geworden. Vandaag de strafste in de Craeybeckx, de hele tijd zijn rem aantikken terwijl hij nog plek voor hem had (ik dénk dat hij op zijn smartphone bezig was aan 100 km/u) en dan op het laatste moment zonder enige indicatie remmen en helemaal van het rechterrijvak (richting Nederland) naar het linkse (richting Antwerpen-Centrum), over het verdrijvingsvak.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                      sinds dat bericht dat de helft van de chauffeurs zijn richtingaanwijzers niet gebruikt, is dat precies alleen erger geworden. Vandaag de strafste in de Craeybeckx, de hele tijd zijn rem aantikken terwijl hij nog plek voor hem had (ik dénk dat hij op zijn smartphone bezig was aan 100 km/u) en dan op het laatste moment zonder enige indicatie remmen en helemaal van het rechterrijvak (richting Nederland) naar het linkse (richting Antwerpen-Centrum), over het verdrijvingsvak.
                                      Sorry, de controle daar op zal voor binnen 10 jaar zijn, de regering heeft net een aantal splinternieuwe flitstoestellen aangekocht... omdat het begrotingstekort... euh, de veiligheid nu eenmaal 1st komt

Comment

• ahja, en ze gaan nu ook beboeten op iets waarvan ze zelf niet goed weten hoe ze het in de wetgeving moeten inschrijven, het ritsen. Gisteren een 10-tal minuutjes achter een vrachtwagen gestaan die vond dat de file voor de werken tussen Nieuwpoort en Middelkerke nog wat langer mocht zijn. Hij plantte zijn truck op het tweede rijvak en hield dezelfde afstand tot de truck op het eerste vak aan. Je zou denken dat de achteroprijdende wagen dan dat gaatje zou vullen, maar die liet mooi plek. Madam was zelfs mer met haar mails op haar smartphone bezig dan met het verkeer. Toen het stukje ritsen begon, mocht de vrachtwagen mooi zijn originele plek innemen. En dan hoor je op de radio dat de file langer geworden is.

En achter mij zat meneer te bellen, met de telefoon in de hand.
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                          ahja, en ze gaan nu ook beboeten op iets waarvan ze zelf niet goed weten hoe ze het in de wetgeving moeten inschrijven, het ritsen. Gisteren een 10-tal minuutjes achter een vrachtwagen gestaan die vond dat de file voor de werken tussen Nieuwpoort en Middelkerke nog wat langer mocht zijn. Hij plantte zijn truck op het tweede rijvak en hield dezelfde afstand tot de truck op het eerste vak aan. Je zou denken dat de achteroprijdende wagen dan dat gaatje zou vullen, maar die liet mooi plek. Madam was zelfs mer met haar mails op haar smartphone bezig dan met het verkeer. Toen het stukje ritsen begon, mocht de vrachtwagen mooi zijn originele plek innemen. En dan hoor je op de radio dat de file langer geworden is.

En achter mij zat meneer te bellen, met de telefoon in de hand.
                                          Ritsen is verplicht en wat die trucker deed is dus strafbaar.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X