Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, is éné ASO he. misschien had die niet zoveel ervaring.
    Ze zouden gewoon moeten toelaten dat motorrijders over de pechstrook of busstrook mogen rijden , zou veel minder gevaarlijk zijn.

op zijn minst uw telefoonnr of adresgegevens even geven en dan doorrijden he.
    heb ook met de moto gereden ,en soms doen ze het er gewoon voor om te pesten zodat je er net niet doorkan. Andere gaan dan weer speciaal opzij om zoveel mogelijk plaats te maken.
    of er wisselt er ene van het ene naar het andere vak omdat daar juist een gat onstaat... alle moet het niet opnoemen je zal het allemaal wel al meegemaakt hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
      Ze zouden gewoon moeten toelaten dat motorrijders over de pechstrook of busstrook mogen rijden , zou veel minder gevaarlijk zijn.
      Pechstrook ligt vol vuil, dat is dan elke week een nieuwe band.

Busstrook is inderdaad belachelijk. De wetgever geeft al jaren de mogelijkheid om beheerders van die busstroken om andere voertuigen toe te laten, maar die verrekken gewoon. Nu, ik rij er toch over hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Busstrook is inderdaad belachelijk. De wetgever geeft al jaren de mogelijkheid om beheerders van die busstroken om andere voertuigen toe te laten, maar die verrekken gewoon. Nu, ik rij er toch over hoor.
        Mag nie he Wooter, kdacht dajij zo volgens de wet leefde
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
          allee goed dat je u zo kan inhouden

Gisteren ben ik bijna van de weg gereden door een idioot in een Land Rover Defender Ik reed het 'ei' op in Kortrijk, een ware hel in het spitsuur. Even mijn paint-skills bovengehaald om de situatie te verduidelijken. Ik ben de rode auto, hij de blauwe. Je komt dus plots aan een stuk waar iedereen op mijn rijstrook naar links moet, en waar iedereen van zijn rijstrook naar rechts moet. Soit, Ik zie hem al afkomen en besluit om straks voor hem in te voegen, eerst nog even rechtdoor, hij had zijn pinker naar rechts op, dus hij kon dan achter mij. Op een gegeven moment rijden we pal naast elkaar en ik voelde het komen he. Begint die pipo gewoon naar rechts te gaan terwijl ik er op een halve meter van ging. Nog net op tijd mij naar rechts kunnen gooien, gelukkig reed er niemand rechts van ik

Ook stevig geclaxonneerd ( aangezien ik het al wat zag aankomen zat ik al klaar ) en ik denk dat hij zijn hand dan heeft opgestoken om zijn excuses te tonen. Het kan zijn dat hij me niet zag in zijn spiegel omdat ik vlak naast hem reed, en aangezien hij veel hoger zit dan mij, kan ik het aan de ene kant wel wat begrijpen. Maar in het vervolg zal hij toch wat beter opletten denk ik Maar de mensen die het ei kennen, begrijpen me wel als ik zeg dat het daar echt kl*te is om in te voegen, soms staan er zelf auto's STIL omdat het te druk is.. Je ziet niets door de hoge bermen ook.

Yep, en zeker als je van rechts komt en er een camion van links naar rechts moet. Kan je nauwelijks door en bijna stilstaand.

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
          filmen en doorsturen naar de kranten Tegenwoordig duiken er iedere week van die video's/foto's op waar combi's ( of vandaag een flitsauto) zich alles permiteren en onwettelijke dingen doen terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben. Er zal vroeg of laat wel eens reactie moeten komen
          Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          zie hln.be of YT.com vandaag of gisteren ivm grijze "flits-" golf aan 139 @ 90 !!!
          Vandaag ene gezien in Gent met combi die zat te bellen met gsm? Jammer dat ik te snel passeerde of ik had een foto. Dit gaat er echt wel over.

Comment

Andere gaan dan weer speciaal opzij om zoveel mogelijk plaats te maken.
            Jep, doe ik altijd. En het is leuk dat de motorrijder z'n been of hand uitsteekt. Eigenlijk nog niet echt slechte ervaringen gehad met motorrijders, altijd al vriendelijk geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
              Vandaag ene gezien in Gent met combi die zat te bellen met gsm? Jammer dat ik te snel passeerde of ik had een foto. Dit gaat er echt wel over.
              Flikken denken altijd dat ze meer mogen dan een ander, maar vergeten maar al te vaak dat dat enkel in bepaalde situaties maar echt het geval is.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                Dus je zou jouw gsm bovenhalen terwijl je voorbijrijdt om een agent die met zijn gsm bezig is terwijl hij rijdt vast te leggen?
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Heb vandaag iets straf gezien, stond in de file op de E313 aan wommelgem en er komt een moto tussen de auto's door gereden met zo van die grote zijkoffers er aan en die krast er mee over de halve lengte van een madammeke hare golf.
                  die viel opzij tegen die haar deur stelt zich terug recht en rijd keihard door.
                  was ongeveer 3 auto's voor mij, ben uitgestapt en heb haar de 3 laatste cijfers gegeven van die zijn nummerplaat, rest was ik vergeten. hopelijk is ze er wat mee.
                  die moto kan je toch niet inhalen want jij staat daar vast en hij kan overal door. Heb haar de raad gegeven om eens te informeren of ze beelden kan opvragen of zo want er hangen nogal wat camera's op de E313.
                  Heb ook altijd met de moto gereden maar dat vind ik er toch wel wat over. met twee bakken opzij er aan ben je bijna zo breed als een halve auto, dat is dan niks om tussen auto's te gaan rijden, rij dan liever op de pechstrook,of busstrook.
                  Gisteren ook zo een "rand" debiel (en dat mag je letterlijk nemen) tegengekomen op de paperclip in Strombeek-Bever. Die gast reed met zijn motor links van de linkerfile tussen de betonblokken op de rand van riolen. Toen ie op mijn hoogte kwam heb ik gedaan of ik hem niet had gezien en hem eens vuil bekeken. Nog geen 2 seconden later passeerde er eentje langs rechts van me met ook zo van die koffers. Voor hetzelfde geld wijk je even uit om die ongeluksbrenger te laten passeren en andere in gevaar te brengen.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                    Dus je zou jouw gsm bovenhalen terwijl je voorbijrijdt om een agent die met zijn gsm bezig is terwijl hij rijdt vast te leggen?
                    Een agent dient het voorbeeld te tonen, dus vind ik persoonlijk ook wel erger dat zij handheld bellen dan een burger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                      Mijn woord tegen het zijne? Zou het toch niet kunnen zien hebben als ik ene trok (was op een eigenaardig kruispunt )

Comment

• Allee, er valt een beetje regen en de meesten durven precies niet meer rijden. Hoeveel ik er daarstraks niet heb ingehaald...
                        50 rijden in een zone 70, ene 60 in zone 90. En het zijn vooral diegene met een oude 5-letter plaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          Allee, er valt een beetje regen en de meesten durven precies niet meer rijden. Hoeveel ik er daarstraks niet heb ingehaald...
                          50 rijden in een zone 70, ene 60 in zone 90. En het zijn vooral diegene met een oude 5-letter plaat.
                          waarschijnlijk al die oudjes die in de week niemand zien en dus maar in het weekend gaan shoppen om wat kontakt te hebben.

Comment

• Gisteren nen oude pee die 30 (!!!! Niet overdreven !!!) reed op één van de weinige stukken waar je nog 90 mag!!!
                            natuurlijk direct er nen hele trein achter.... Gelukkig heb ik em nog relatief snel kunnen voorbij steken...

Zo'n gasten moesten ze toch van de baan halen hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                              Gisteren nen oude pee die 30 (!!!! Niet overdreven !!!) reed op één van de weinige stukken waar je nog 90 mag!!!
                              natuurlijk direct er nen hele trein achter.... Gelukkig heb ik em nog relatief snel kunnen voorbij steken...

30 is net goed, 90 is te gevaarlijk!!
                              Trouwens 30 is beter voor het milieu dan 90 hoor!

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...g-rijden.dhtml

Comment

• ja, t was weer typisch. vanmorgen nog rap naar den delhaize gereden, is het daar weer bijeenkomst van de ouderen bond.

ene stond geparkeerd op zijkant van straat, zonder pinkers rijd diene voor mij de baan op. ik remmen, kerel rijd verder tot aan de delhaize (20meter) en wil dan rechts af.
                                ohnee, die baan is afgesloten (al 2maand ofzo, maar blijkbaar was diene da weeral vergeten). stopt het halfweg de baan, treuzeld wat, rijd dan zo een beton verhoogske op die als verkeersgeleider dient en parkeerd zich dan aan de delhaize.
                                ik diene dan voorbij, iets verder geparkeerd en de winkel in.

kom ik 10min later weer buiten, alles in de auto, rijd achteruit, rijd diene ouwen toch ook niet just weg.
                                rijd recht achteruit totdat die dwars over straat stond, en dan moest zen madam nog instappen. ipv ff voorruit te rijden en u parallel met de weg te zetten, neenee, midden van de baan en blijven staan.
                                rare is, die maddam zat er eerst niet in, dus die was naar de winkel toen hem eerder al op de baan geparkeerd stond (vlak voor die voor mij de baan weer opging).
                                madam stapt in, kerel rijd over voetpad zo door tot aan da kruispunt (van die afgezetten baan) en rijd daar gewoon op naar links (dus van het voetpad rechts het kruispunt op naar links.
                                andere auto die op da kruispunt van rechts kwam, heeft mogen remmen (voor nen oude vent die uit een AFGESLOTEN straat kwam gereden en al zeker voorrang van rechts moest verlenen).

een typische nieuwe auto met zo een half vergane 5karakterplaat op.
                                t wordt toch eens tijd om ook een camera te monteren in de auto en dergelijke praktijken naar de politie te sturen. of youtube op. hoeveel KIEKENS ik zo de baan op zie rijden.

laatst reed ik op de E17. komt een auto op de E17 op gereden en gaat onmiddelijk naar het linkerrijvak (we noemen deze DEN AAP). daar reed er al ene maar had die blijkbaar niet gezien, diene moest afwijken. k zag ze dan wa naast elkaar rijden, zag veel armbewegingen en diene da al op E17 reed, rijd door.
                                ik volg DEN AAP want die reed even snel als ik.
                                nog geen 500meter verder is er ne vrachtwagen. DEN AAP zonder pinkers wijkt uit naar het linker vak. alweer kwam daar nen auto af, op veel hogere snelheid als ik. diene moest ZWAAR in de remmen.
                                k zei tegen mijn vrouw: das diene da derjust ook ene van de baan drukte.

enfin, we volgen nog maar ff, da wordt nog plezant.
                                nog voor ik 2 afritten verder was (waregem-nazareth) heb ik die praktijk nog een 2-3 tal keer herhaald gekregen. toen ik er bijna af moest, vond ik het o zo grappig om hem te dubbelen met 1km/h verschil (den aap reed op rechtse rijvak en ik op midden). ik zag een vrachtwagen op zijn vak naderen en besliste om net met mijn achterraam aan zijn motorkap te blijven rijden. den auto achter mij volgte redelijk kort en aangezien ik mijn snelheid dan iets verlaagde, naderde die iets.
                                DEN AAP rechts was lastig, rond hem kijken, achter hem kijken.... hij kon niet uitwijken want ik reed nog in zijne weg. en vertragen om achter mij aan te komen kon hij ook niet, want daar was nog ene :-)

frustatie allom.
                                na die vrachtwagen te dubbelen nam ik de afrit, en DEN AAP vloog mij voorbij aan zeker 140km/H met veeeeeel zware rook uit de auto. vond één ding jammer. dat ik met de golf was en niet met de dodge (want dan had hem langer achter die vrachtwagen gehangen met mij ernaast)
                                Last edited by ; 23/06/2013, 13:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                  Gisteren nen oude pee die 30 (!!!! Niet overdreven !!!) reed op één van de weinige stukken waar je nog 90 mag!!!

Zo een mensen moesten ze het rijbewijs afpakken, ze zijn een groot gevaar op de weg!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  30 is net goed, 90 is te gevaarlijk!!
                                  Trouwens 30 is beter voor het milieu dan 90 hoor!

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...g-rijden.dhtml
                                  Op een baan waar je 90 mag rijden is 30 gaan rijden net heel gevaarlijk.
                                  30 is ook helemaal niet beter voor het milieu als 90.

Het is schandalig dat die vrouw vrijgesproken is, die rechter heeft totaal geen realiteitsbesef, dat is wel heel duidelijk.
                                  Dat zo iemand met de auto mag rijden is gewoon ronduit schandalig, dat ze dat mens haar rijbewijs afpakken.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Ik heb in Duitsland eens in de file gestaan. Daar gaat iedereen op het linkse vak uiterst links staan en iedereen op het middelste vak rechts in dat vak. Dit geeft een zee van ruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Toen ie op mijn hoogte kwam heb ik gedaan of ik hem niet had gezien en hem eens vuil bekeken.
                                      Daar zal ie niet goed van geweest zijn

Comment

• Gisteren nen oude pee die 30 (!!!! Niet overdreven !!!) reed op één van de weinige stukken waar je nog 90 mag!!!

Goh ja en neen, die mensen zijn anders niet zo mobiel meer pak je hun auto dan ook nog af komen sommigen niet meer buiten.
                                        ja omdat sommigen echt niet meer kunnen rijden.
                                        Maar met een 5 letterplak rijden is wel geestig hoor, je merkt het gewoon aan die achter u "gvd 5letterplak" als je volgend jaar zelf een plaat mag kiezen neem ik die van mijn grootmoeder over zenne de reactie van de mensen is veel te leutig zeker op een auto met serieus wat pkjes

Ik heb in Duitsland eens in de file gestaan. Daar gaat iedereen op het linkse vak uiterst links staan en iedereen op het middelste vak rechts in dat vak. Dit geeft een zee van ruimte.
                                        Waarom denk je dat ze dat doen hé? Dat is daar verplicht bij wet en de boete erop is een stuk hoger dan een beetje te snel rijden!
                                        Polo 6n 1.4

Comment

• Weet niet waar ze hier in België mee bezig zijn, maar als de nieuwe asfalt laag op de E40 Drongen > Nevele werkelijk de eindlaag is (en iets in mij bevestigd dit aangezien alle nutsvoorzieningen weg zijn) gaan er hier nog vreemde dingen gebeuren op dat stuk snelweg. Ongekend!!!
                                          Mocht er inspectie komen vanuit Nederland (wat uiteraard niet kan), dat stuk snelweg zou onmiddelijk afgesloten worden.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X