Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Weet niet waar ze hier in België mee bezig zijn, maar als de nieuwe asfalt laag op de E40 Drongen > Nevele werkelijk de eindlaag is (en iets in mij bevestigd dit aangezien alle nutsvoorzieningen weg zijn) gaan er hier nog vreemde dingen gebeuren op dat stuk snelweg. Ongekend!!!
    Mocht er inspectie komen vanuit Nederland (wat uiteraard niet kan), dat stuk snelweg zou onmiddelijk afgesloten worden.
    Wat is er mis mee ? Ik rijd wel altijd in het enkele vak dat ze bijgemaakt hebben op de andere rijrichting..

Comment

Weet niet waar ze hier in België mee bezig zijn, maar als de nieuwe asfalt laag op de E40 Drongen > Nevele werkelijk de eindlaag is (en iets in mij bevestigd dit aangezien alle nutsvoorzieningen weg zijn) gaan er hier nog vreemde dingen gebeuren op dat stuk snelweg. Ongekend!!!
      Mocht er inspectie komen vanuit Nederland (wat uiteraard niet kan), dat stuk snelweg zou onmiddelijk afgesloten worden.
      Idd, vooral net na Gent richting Brugge. Der liggen daar precies vluchtheuvels....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
        Wat is er mis mee ? Ik rijd wel altijd in het enkele vak dat ze bijgemaakt hebben op de andere rijrichting..
        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
        Idd, vooral net na Gent richting Brugge. Der liggen daar precies vluchtheuvels....
        Op dat stuk hebben ze het middelste en het rechtse rijvak vernieuwd, het linkervak is nog het oude, het verschil tussen deze twee bedraagt wel 3 cm op sommige plaatsen vrees ik, op andere delen is het in de "uitloop" min of meer gelijk getrokken. Enfin je zou het moeten zien, zelden zo een amateur werk kunnen "aanschouwen".
        Hoop dat er hier een paar meelezen van de betreffende dienst, dit kan echt niet meer.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• toevallig stadbader die de werken gedaan heeft??

Comment

Op dat stuk hebben ze het middelste en het rechtse rijvak vernieuwd, het linkervak is nog het oude, het verschil tussen deze twee bedraagt wel 3 cm op sommige plaatsen vrees ik, op andere delen is het in de "uitloop" min of meer gelijk getrokken. Enfin je zou het moeten zien, zelden zo een amateur werk kunnen "aanschouwen".
            Hoop dat er hier een paar meelezen van de betreffende dienst, dit kan echt niet meer.

aiiiii... daar komen sowieso ongevallen met moto's van, 3 cm verschil in de rijrichting, dat houd je niet als je langzaam van rijbaan wisselt en je 'weet' niet (bv bij regen of in het donker) dat er zo een verschil is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
              Ik heb in Duitsland eens in de file gestaan. Daar gaat iedereen op het linkse vak uiterst links staan en iedereen op het middelste vak rechts in dat vak. Dit geeft een zee van ruimte.

tiens bizar, ne duitse kameraad van mij hier woont als expatriat in brussel zei nochtans dat hij bijvoorbeeld het principe van plaats maken voor moto's in de file niet kende van duitsland en in het begin dus zelden 'spiegelde' om voor moto's ruimte te maken gewoon omdat het niet wist. spreek tegen wat ik hier lees eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                tiens bizar, ne duitse kameraad van mij hier woont als expatriat in brussel zei nochtans dat hij bijvoorbeeld het principe van plaats maken voor moto's in de file niet kende van duitsland en in het begin dus zelden 'spiegelde' om voor moto's ruimte te maken gewoon omdat het niet wist. spreek tegen wat ik hier lees eigenlijk.
                Moet zeggen dat ik de Duitsers hier in België ook nog zelden of nooit heb zien doen.

Comment

• Het zit in Duitsland inderdaad anders. Duitsers gaan zo rijden bij file als er een sirene nadert om een Rettungsgasse te maken.

Filefilteren voor motorrijders wordt in DE niet gedoogd.

Comment

• Dat kan natuurlijk ook alleen maar omdet de rijvakken in Duitsland wel een stukje breder zijn dan bij ons, hier is het zo goed als onmogelijk m op deze manier baan vrij te maken voor de reddingsdiensten.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• nog een ergernis, maar dan meer voor men eigen is dat de helft van de wagens van de ouders die hun kinderen gaan ophalen en wegbrengen van het voetbalveld zich op mijne gazon zetten om te wachten tot er een andere wagen gepasseerd is die van de andere richting komt.
                      Mijn huis is het laatste voor er een wegversmalling is waar er maar 1 wagen kan rijden om naar de parking van het plein te gaan. dus als die een wagen zien afkomen rijden die door tot op mijne gazon en blijven daar staan wachten.(ze kunnen ook 10 meter vroeger wachten waar de straat breed genoeg is maar dat is vast te moeilijk om te begrijpen.
                      kan er niks tegen doen want dat is een stuk van 3 meter dat van de gemeente is maar is in het verlengde van mijn voortuin.
                      en als dat dan geregend heeft dan is dat daar ene modder van bandensporen en kapot gras.
                      Heb zelfs al gehad dat ze gewoon daar parkeren ook.
                      Ik zal toch eens een klapke met de gemeente moeten doen of DIKKE NAGELS of betonblokken zetten.
                      dit is dan een doodlopende straat waar je 50 mag en daar komen ze dan doorgeraced,den ene na den andere. Als het voetbal is mogen de kinderen van mijn buren en overburen zelfs niet buiten spelen wegens te gevaarlijk. en dat in een doodlopende straat.

Comment

• steekt van die korte houten paalkes in de grond die net hoog genoeg komen om de bumper kapot te rijden.
                        heeft mijn zus ook gedaan bij haar thuis, met resultaat!

Comment

• denk niet dat dat mag, omdat dat een stuk van de gemeente is, en geen prive eigendom

Comment

• neen dat denk ik ook niet, maar of ze er iets van gaan zeggen?

Comment

• Buur van mijn ouders had zo betonnen paaltjes in zijn gazon gezet. Weekje later waren ze uit de gazon.

Comment

• Kennis van mij heeft dat ook gedaan voor zijn huis. 2 paaltjes gezet van 50 cm. staan er na 3 jaar nog altijd in, behalve als er een sufferd eens tegen rijdt.
                                BMW X5 45e

Comment

• Bij ons in de buurt 2 wegversmallingen in 1 straat om de snelheid te minderen. Langs 1 zijde werkt dit prima met dit verschil dat de wagens zich nu lanceren om toch maar voor de tegenligger te zijn. Max toegelaten snelheid is nu 50 / uur maar dit wordt soms wel 80 of 100 (schatting) . In de nadere rijrichting wordt er niet gewacht tot de tegenligger voorbij is, men rijdt gewoon over het fietspad. Wat als er iemand van zijn oprit komt met de fiets? Besluit : men zorgt voor veel gevaarlijkere situaties dan voorheen.
                                  Last edited by ; 27/06/2013, 18:01. Reden: 50/uur

Comment

• Het zijn niet de wegversmallingen die voor de gevaarlijke situatie zorgen, maar de mensen die zich als debielen gedragen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Het zit in Duitsland inderdaad anders. Duitsers gaan zo rijden bij file als er een sirene nadert om een Rettungsgasse te maken.

Filefilteren voor motorrijders wordt in DE niet gedoogd.
                                      prachtpic, doen ze in fr rn zelfs in be ook voor de hulpdiensten...maar zo'n pic kunnen ze hier toch niet maken

Comment

• Deze morgen al het treinvee dat in de file staat. Die kunnen dat in ieder geval niet. Veel stil gestaan met de scooter, hoop dat't vanavond beter gaat zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                          Deze morgen al het treinvee dat in de file staat. Die kunnen dat in ieder geval niet. Veel stil gestaan met de scooter, hoop dat't vanavond beter gaat zijn.
                                          haha, ik was er eentje van, wel altijd aan de kant gegaan voor de aankomende moto's om 6.30u vertrokken uit Kortrijk, om 8.50u toegekomen in Watermael-Bosvoorde Khoop dat het vanavond beter gaat..
                                          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                          1984 BMW E28 520i
                                          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Working...
                                          X