Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
    nog een ergernis, maar dan meer voor men eigen is dat de helft van de wagens van de ouders die hun kinderen gaan ophalen en wegbrengen van het voetbalveld zich op mijne gazon zetten om te wachten tot er een andere wagen gepasseerd is die van de andere richting komt.
    Mijn huis is het laatste voor er een wegversmalling is waar er maar 1 wagen kan rijden om naar de parking van het plein te gaan. dus als die een wagen zien afkomen rijden die door tot op mijne gazon en blijven daar staan wachten.(ze kunnen ook 10 meter vroeger wachten waar de straat breed genoeg is maar dat is vast te moeilijk om te begrijpen.
    kan er niks tegen doen want dat is een stuk van 3 meter dat van de gemeente is maar is in het verlengde van mijn voortuin.
    en als dat dan geregend heeft dan is dat daar ene modder van bandensporen en kapot gras.
    Heb zelfs al gehad dat ze gewoon daar parkeren ook.
    Ik zal toch eens een klapke met de gemeente moeten doen of DIKKE NAGELS of betonblokken zetten.
    dit is dan een doodlopende straat waar je 50 mag en daar komen ze dan doorgeraced,den ene na den andere. Als het voetbal is mogen de kinderen van mijn buren en overburen zelfs niet buiten spelen wegens te gevaarlijk. en dat in een doodlopende straat.
    Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad.
    Ben naar de gemeente geweest, gemeld dat alles stuk gereden word en dat het niet lang ging duren voor er ene in mijn voortuin ging staan met alle gevolgen van dien.
    3 weken later zijn ze paaltjes komen plaatsen en er heeft daar niemand moeilijk over gedaan.
    Als jijzelf een obstakel gaat plaatsen en er heeft er ene schade dan ga jij er voor op draaien.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Op dat stuk hebben ze het middelste en het rechtse rijvak vernieuwd, het linkervak is nog het oude, het verschil tussen deze twee bedraagt wel 3 cm op sommige plaatsen vrees ik, op andere delen is het in de "uitloop" min of meer gelijk getrokken. Enfin je zou het moeten zien, zelden zo een amateur werk kunnen "aanschouwen".
      Hoop dat er hier een paar meelezen van de betreffende dienst, dit kan echt niet meer.
      Ook gezien. Ik vrees dat het blijvend is. En het gekke is dat ze ter hoogte van Drongen wel de 3 vakken vernieuwd hebben.
      Na de winter is die naad compleet kapot (regen, vorst en het verkeer).

      Comment


      • Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
          [ATTACH]97748[/ATTACH]
          Herkenbaar.

          Comment


          • dat van de gazon is herkenbaar. Bij mijn ouders was dat jarenlang ook zo. Daar werd de verhoogde berm gebruikt door cafébezoekers welke hun auto daar parkeerden terwijl ze dit wettelijk gezien op straat moeten doen.
            Gazon in de berm altijd kapot, vol putten en afval. Mijn vader en grootvader hebben het dan na verloop van tijd opgegeven van het gras daar af te rijden (wat ze wettelijk gezien moesten volgens het gemeentelijk reglement) omdat het grasmachien meer in de grond hapte dan het gras 'knipte'. De buurman heeft na verloop van tijd wel paaltjes gezet. Die had er altijd wat op voorraad liggen omdat die met regelmaat van de klok verdwenen.
            Na 20 jaar heeft de gemeente dan toch paaltjes gezet met kabels tussen en de omringende bewoners van het café de boodschap gegeven dat ze de berm mochten beplanten. Er zijn zelfs officiële parkeervakken gekomen langs 1 zijde, maar die dienen tot niets vermits men langs de andere kant nog steeds mag parkeren. Maw op een mooie weekenddag moet je je als bewoner tussen twee zeer lange rijen auto's wringen om nog tot aan je huis te geraken.
            En de gemeente/politie doet niets. Of toch wel: die gaan pinten pakken in het café als er klachten zijn.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
              haha, ik was er eentje van, wel altijd aan de kant gegaan voor de aankomende moto's om 6.30u vertrokken uit Kortrijk, om 8.50u toegekomen in Watermael-Bosvoorde Khoop dat het vanavond beter gaat..
              ik begrijp niet waarom men altijd aan de kant 'gaat' als me het ziet (vaak al te laat) en men niet gewoon aan de kant 'blijft'
              zeker op het linker vak kan men tohc gewoon altijd uiterst links rijden zodat er altijd plaats is bij snelheden waarbij motards door mogen rijden (degene die het ook bij hogere snelheden doen, die moeten zelf maar wat laveren, eigen risico).

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                ik begrijp niet waarom men altijd aan de kant 'gaat' als me het ziet (vaak al te laat) en men niet gewoon aan de kant 'blijft'
                zeker op het linker vak kan men tohc gewoon altijd uiterst links rijden zodat er altijd plaats is bij snelheden waarbij motards door mogen rijden (degene die het ook bij hogere snelheden doen, die moeten zelf maar wat laveren, eigen risico).
                Omdat er tegen de middenberm veel vuiligheid ligt. Ik ga na dat de moto gepasseerd is om die reden ook altijd terug meer rechts rijden.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  ik begrijp niet waarom men altijd aan de kant 'gaat' als me het ziet (vaak al te laat) en men niet gewoon aan de kant 'blijft'
                  zeker op het linker vak kan men tohc gewoon altijd uiterst links rijden zodat er altijd plaats is bij snelheden waarbij motards door mogen rijden (degene die het ook bij hogere snelheden doen, die moeten zelf maar wat laveren, eigen risico).
                  Tgoja, ik bleef zo veel mogelijk links rijden, maar op den duur verlies je dat een beetje uit te oog en rij je weer in het midden van uw rijstrook he. Als ik dan eentje in mn spiegel zag ga ik zeker op tijd weer naar links ( ze hadden sowieso al plaats genoeg ).

                  Er zijn er inderdaad die er weer veel te snel doorvlammen, als je aan 70 met de moto erdoor rijdt en er wisselt net eentje van rijstrook heb je het serieus vlaggen

                  Maar eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik blij ga zijn als ik weer met de trein zal gaan werken en op mijn gemak een boek lezen en series kijken op tablet. 2u15 rijden ( heen ) waarvan 45 minuten file, ik snap ook niet hoe iemand dat iedere dag ziet zitten hoor... Aan de 'trechter' in Halle was het toch echt om te wenen hoor, en aan Tervuren niet beter

                  Straks weer goed doorrijden op de baan van Doornik naar Kortrijk
                  Last edited by Charles.V; 27/06/2013, 16:17.
                  1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                  1984 BMW E28 520i
                  2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                  Comment


                  • Idem gazonproblemen hier. Maar dan factor X100 want waren vooral tractoren die er even parkeerden (grondwerkers, dank u Mijnheer Michiels). Toen de oprit in klinkers werd aangelegd vreesde ik geen lang bestaan van de klinkers (de grijze kiezels van ervoor waren ook al lang verdwenen of in de grond gereden). Ik mocht langs beide zijden een zware houten paal zetten (zoals de gemeenten gebruiken) maar dan op eigen kosten en na het aanvragen van een vergunning. Bijna 2 jaar later vergunning gekregen.
                    Last edited by ; 27/06/2013, 18:08.

                    Comment


                    • Ja dat denk ik ook, zal eens naar de gemeente stappen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten

                        Maar eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik blij ga zijn als ik weer met de trein zal gaan werken en op mijn gemak een boek lezen en series kijken op tablet. 2u15 rijden ( heen ) waarvan 45 minuten file, ik snap ook niet hoe iemand dat iedere dag ziet zitten hoor... Aan de 'trechter' in Halle was het toch echt om te wenen hoor, en aan Tervuren niet beter

                        Straks weer goed doorrijden op de baan van Doornik naar Kortrijk
                        ik snap zelfs niet hoe dat zoveel belgen puur woon - werk verkeer van meer dan een half uur ofzo zien zitten (als je altijd andere werkplaats hebt is het iets anders, of mooi gebouwd en dan van werk verandert). ik had een weekje een training in Vorst (woon in Schaarbeek) en zelfs van noord naar zuid brussel zou ik niet iedere dag zien zitten.
                        nuja je geraakt alles gewoon, maar ik wens het liever niet gewoon te moeten raken :-) .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                          ik snap zelfs niet hoe dat zoveel belgen puur woon - werk verkeer van meer dan een half uur ofzo zien zitten (als je altijd andere werkplaats hebt is het iets anders, of mooi gebouwd en dan van werk verandert). ik had een weekje een training in Vorst (woon in Schaarbeek) en zelfs van noord naar zuid brussel zou ik niet iedere dag zien zitten.
                          nuja je geraakt alles gewoon, maar ik wens het liever niet gewoon te moeten raken :-) .
                          Idem. Ik doe er 25 minuten over, 's morgens is dat te doen, tijd om wakker te worden voor ik er ben, maar zelfs nu al vind ik het wat ver om terug te keren. Vorig werk lag op 10 minuten, maar dat vond ik dan te dicht, als de baas een slachtoffer nodig had om meteen te starten omdat de planning een fout had gemaakt, kreeg je telefoon (na een jaar begon ik die opdracht dan wel constant te weigeren).

                          Comment


                          • ik zat gisteren bij iemand in de auto die zei '55 minuten, dat valt mee, vroeger was het langer'. Ik doe er zelf 20 min over en veel langer hoeft van mij niet.
                            autofans.be

                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                            Comment


                            • Bij mij is het 1u15min enkel. Vroeger was het 20 min enkel.
                              Niet veel aan te doen!

                              Comment


                              • Bij mij 10 minuten en als ik alle lichten meeheb een 7 minuten

                                Comment


                                • ik woon in waregem, 25km van semmerzake waar een luchtmachtbasis is (ben dus militair), 50km van doornik, 80km van koksijde.
                                  na mijn opleiding krijg ik de keuze uit 2 lokaties: beuavechain (133km) of glons (187km).

                                  ik vertrek smorgens om 4h10 om de trein te nemen naar het werk. om 6h neem ik in leuven de fiets (wegens geen openbaar vervoer die op tijd rijd) voor een ritje van 18km naar beauvechain om daar dan om 7h te beginnen.
                                  savonds hetzelfde parkour terug, en dankzij het treinongeluk in wetteren een tijd terug is mijn trein leuven-kortrijk geschrapt. ik kan dan eens in volle spits overstappen in brussel en in gent. ik ben 14uur per dag van huis om 7h36 te werken... als de treinen vertraging hebben, is het nog meer.
                                  moest ik kunnen, ik zou ook liever dicht bij huis werken. maar da moet ge de hoge pieten in brussel wel aan hun koppeke krijgen. ze doen niet anders dan kleine kazernes sluiten en alles te centralizeren. en dan zijn ze verwonderd dat de jeugd het afbolt bij defensie (die zien da nie zitten om 40jaar lang +100km enkel te doen), en dat de oude garde WEL blijft (die bijten voor die laatste jaarkes ff door, hebben toch een dikke pré)
                                  Last edited by ; 28/06/2013, 09:32.

                                  Comment


                                  • Na lange tijd ng eens een ergernis bij een motard, ik rij op de A12 komende van stabroek richting antw. Voor mij rijdt er een moto 110 en blijft links rijden, ik ben gehaast want eeft nen aap op mijn madam gereden. Dus ik wil die langs rechts voorbij en dan geeft die gas. Ja daar haalket nie van dus terug erachter.

                                    Wa verder is de splitsing breda-ring van antw. Die blijf richting breda rijden en ik ga rechts rijden voor de ring te pakken. Vliegt die aap just voor mij zonder pinken. Is goe geroepen en geclaxoneerd. Begint die 70 te rijden in die bocht en te slalommen om mij maar niet voor te laten. Ben hem dan voorbij gestoken wat verder.


                                    Wa nen achterlijke motard en dan klagen dat er geen respect is.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik woon in waregem, 25km van semmerzake waar een luchtmachtbasis is (ben dus militair), 50km van doornik, 80km van koksijde.
                                      na mijn opleiding krijg ik de keuze uit 2 lokaties: beuavechain (133km) of glons (187km).

                                      ik vertrek smorgens om 4h10 om de trein te nemen naar het werk. om 6h neem ik in leuven de fiets (wegens geen openbaar vervoer die op tijd rijd) voor een ritje van 18km naar beauvechain om daar dan om 7h te beginnen.
                                      savonds hetzelfde parkour terug, en dankzij het treinongeluk in wetteren een tijd terug is mijn trein leuven-kortrijk geschrapt. ik kan dan eens in volle spits overstappen in brussel en in gent. ik ben 14uur per dag van huis om 7h36 te werken... als de treinen vertraging hebben, is het nog meer.
                                      moest ik kunnen, ik zou ook liever dicht bij huis werken. maar da moet ge de hoge pieten in brussel wel aan hun koppeke krijgen. ze doen niet anders dan kleine kazernes sluiten en alles te centralizeren. en dan zijn ze verwonderd dat de jeugd het afbolt bij defensie (die zien da nie zitten om 40jaar lang +100km enkel te doen), en dat de oude garde WEL blijft (die bijten voor die laatste jaarkes ff door, hebben toch een dikke pré)
                                      En er gaan er nog sluiten. Welke opleiding volg je momenteel?

                                      Comment


                                      • Ik vertrek thuis om 06:30 om op 07:30 op't werk te zijn. Meestal als ik 's avonds gedaan heb rond 16u, dan ben ik ongeveer om 17:00 - 17:15 thuis, als het niet extreem druk is.
                                        Traject Zele - Mechelen, +- 40 km. Tenzij ik een late shift moet doen, dan ben ik op 35 min thuis als het wat mee zit
                                        Ik zit daar ook niet echt mee in, je wordt dat toch gewoon. Ik heb het altijd al zo geweten sinds ik ben begonnen met werken.
                                        Eerste job was Zele - Aartselaar, was altijd 40 - 45 min.

                                        Ik zit eigenlijk liever een uur in de auto ipv maar 10 min, kan ik wat stoom af blazen van het werk tegen dat ik thuis ben.
                                        Then again, als er een accident is gebeurd en ze zijn weer sterk in omleidingen leggen, dan heeft de lange rijtijd wel een negatief effect

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Na lange tijd ng eens een ergernis bij een motard, ik rij op de A12 komende van stabroek richting antw. Voor mij rijdt er een moto 110 en blijft links rijden, ik ben gehaast want eeft nen aap op mijn madam gereden. Dus ik wil die langs rechts voorbij en dan geeft die gas. Ja daar haalket nie van dus terug erachter.

                                          Wa verder is de splitsing breda-ring van antw. Die blijf richting breda rijden en ik ga rechts rijden voor de ring te pakken. Vliegt die aap just voor mij zonder pinken. Is goe geroepen en geclaxoneerd. Begint die 70 te rijden in die bocht en te slalommen om mij maar niet voor te laten. Ben hem dan voorbij gestoken wat verder.


                                          Wa nen achterlijke motard en dan klagen dat er geen respect is.
                                          Nu maak ik mij ook regelmatig eens kwaad op een auto wanneer ik met de motor rijd, maar ik ga er niet gaan voor rijden om hem te blokkeren, motoke van 135kg op 2 wielen trekt het niet tegen 1300kg staal op 4 wielen hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X