Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    En er gaan er nog sluiten. Welke opleiding volg je momenteel?
    opleiding is gedaan (CIS), zit al een jaar in beauvechain nu.
    deze maandag was ik het station in leuven nog niet uit of had een ongeluk. UZ in, 5draadjes boven mijn oog en een week thuis

ik wil maar al te graag dichter bij huis zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      opleiding is gedaan (CIS), zit al een jaar in beauvechain nu.
      deze maandag was ik het station in leuven nog niet uit of had een ongeluk. UZ in, 5draadjes boven mijn oog en een week thuis

ik wil maar al te graag dichter bij huis zitten
      Al geprobeerd dichter bij huis te geraken? Als CIS kan je toch bij alle componenten terecht, niet? Doornik, Koksijde, Ieper,...?

Comment

• stomme vraag waar ik wss wel het antwoord op weet maar toch.

stel je staat aan een voorrangsweg, je laat iedereen mooi door zoals het hoort. Je vertrekt maar blijkbaar komt er iemand aan (die te snel rijdt) op die voorrangsbaan. Je hebt die niet gezien tot je op de baan bent, je geeft gas om er toch voor te geraken maar die maakt geen intentie om te stoppen en rijdt op de achterkant van u flank in.

Je bent dan ook sowiso in fout zeker, ook al kon die tegenpartij easy stoppen.
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          stomme vraag waar ik wss wel het antwoord op weet maar toch.

stel je staat aan een voorrangsweg, je laat iedereen mooi door zoals het hoort. Je vertrekt maar blijkbaar komt er iemand aan (die te snel rijdt) op die voorrangsbaan. Je hebt die niet gezien tot je op de baan bent, je geeft gas om er toch voor te geraken maar die maakt geen intentie om te stoppen en rijdt op de achterkant van u flank in.

Je bent dan ook sowiso in fout zeker, ook al kon die tegenpartij easy stoppen.
          Je weet inderdaad het antwoord al. In theorie mag die andere natuurlijk niet zomaar op je inrijden, maar bewijs dat maar eens...

Comment

• de wet zegt ook dat je ten alle tijde voor alles en iedereen moet kunnen stoppen.
            als die u vooraan meepakt, zijt ge in fout.

als die u achteraan meepakt, dan begint de discussie...
            als jij kan aantonen dat de andere partij te snel reed, kan je u gelijk halen. dit kan door getuigen, door remsporen op de weg...

als die andere geen intentie gedaan heeft om te remmen, is die ook in fout. die veroorzaakt het ongeluk dan. allemaal moeilijk te bewijzen.
            als jij de voorangsweg opreed, en jij komt, in het zicht van die auto op de voorrangsweg dan, uit een zijstraatje van rechts... dan is het ook leuk. (als die zijstraat van links komt, dan ben je dubbel in fout. je hebt geen voorrang gegeven aan die voorrangsweg, en ook niet aan diegene die rechts van u komt. dan haalt ge geen gelijk).

Comment

• je geeft gas om er toch voor te geraken
              ... en rijdt op de achterkant van u flank in.
              2 belangrijke nuances hier;

1) je doet nog extra moeite om er voor te geraken (extra gas)
              2) desondanks zit hij nog in je flank.... Als ik extra gas geef om een baan op te draaien, ben ik toch op luttele seconden die baan op... dan zou hij je achteraan moeten aangereden hebben.

Had hij inderdaad gewoon achterin gereden dan was er nog wat discussie mogelijk misschien. Feit dat hij in uw flank zit bewijst des te meer dat je inderdaad vlak voor zijn neus de baan opgereden bent. ZEKER als je daarbij ook verklaarde dat je extra gas gaf om snel weg te geraken. Dat hij makkelijk had kunnen stoppen heb je dan eigenlijk zelf volledig ontkracht!
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

• mss verkeerd geformuleerd. Maar ze stak het kruispunt eigenlijk over ipv een baan op te draaien.

ik weet niet met wat u rijdt maar het moet toch al iets stevig zijn om op enkele meters tijd een serieuze snelheid op te bouwen om weg te zijn.

dit gaat maar over een twingo'ke
                BMW X5 45e

Comment

• De plaats van de impact is volgens mij totaal irelevant. Achteraan aanrijden kan wijzen op het feit dat je toch nog geprobeerd hebt te stoppen, maar is niet tijdig gelukt, al kan het natuurlijk ook zijn dat je totaal niet geremd hebt.
                  Een getuige of dashcam kan eventueel uw fout nog ontkrachten, maar ik vrees ervoor ...

Comment

• Deze morgen draai ik ter hoogte van Mechelen Noord de E19 op richting Antwerpen en word voorbijgestoken door 3 motards van de politie. Geen zwaailichten of niets. Ze rijden een 150km/u uiterst links. Ik dacht bij mezelf dat zal hier dan wel toegelaten zijn en volg hen op een 100 meter. Enkele automobilisten hebben klaarblijkelijk dezelfde mening en pikken aan. Het valt me op dat ze kilometers lang met zijn 3-en uiterst links rijden terwijl de middenvakken vrij zijn. Bij momenten rijden ze van me weg dus +160km/u en ter hoogte van de vaste camera gaan ze in de ankers en nemen ze het middenvak. Een van de bestuurders achter me waagt het om een poging te doen hen hierbij in te halen en wordt onmiddellijk met veel woeste gebaren de les gespeld... Ze gooien er dan terug het gas op en snorren daarna, wars van alle verkeersregels die ze een ander opleggen, lustig verder. Qua machtsmisbruik kan dit tellen !

Comment

• Naar mij hebben ze ooit, vanuit een donkerblauwe S-Classe indertijd, een mitrailleur gericht omdat ik zogezegd te kort achter hen aanreed. Zaten 3 personen op de achterbank, de 2 buitensten richtten met hun wapen op me. Wellicht hadden die agenten schrik, ik reed toen (ten tijde van de bende van Nijvel), met een Golf GTI. Misschien dachten ze dat ik ook een gangster was lol... Zelf vond ik de reactie wel wat voorbarig, maar goed, heb er niet echt een blijvende schrik aan over gehouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                        Deze morgen draai ik ter hoogte van Mechelen Noord de E19 op richting Antwerpen en word voorbijgestoken door 3 motards van de politie. Geen zwaailichten of niets. Ze rijden een 150km/u uiterst links. Ik dacht bij mezelf dat zal hier dan wel toegelaten zijn en volg hen op een 100 meter. Enkele automobilisten hebben klaarblijkelijk dezelfde mening en pikken aan. Het valt me op dat ze kilometers lang met zijn 3-en uiterst links rijden terwijl de middenvakken vrij zijn. Bij momenten rijden ze van me weg dus +160km/u en ter hoogte van de vaste camera gaan ze in de ankers en nemen ze het middenvak. Een van de bestuurders achter me waagt het om een poging te doen hen hierbij in te halen en wordt onmiddellijk met veel woeste gebaren de les gespeld... Ze gooien er dan terug het gas op en snorren daarna, wars van alle verkeersregels die ze een ander opleggen, lustig verder. Qua machtsmisbruik kan dit tellen !
                        Ik begrijp niet waarom je dacht dat 150km/h mss wel toegelaten was?? Autostrade is toch max 120km/h of op bepaalde stukken 130km/h?
                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• de pot verwijt de ketel dat die zwartziet...

als je zelf ook nog nooit tegen 150km/H op de autosnelweg hebt gereden, mag je nu daadwerkelijk klagen dat de agenten zich ook niet aan de regels houden terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben

Comment

de pot verwijt de ketel dat die zwartziet...

als je zelf ook nog nooit tegen 150km/H op de autosnelweg hebt gereden, mag je nu daadwerkelijk klagen dat de agenten zich ook niet aan de regels houden terwijl ze een voorbeeldfunctie hebben
                            Ja ik dacht bij mezelf als 3 politiemensen met een voorbeeldfunctie en kennis van de verkeersregels tijdens een normale verplaatsing +160km/u rijden zal de wetgeving verandert zijn zeker... Je weet soms hoe snel het gaat in ons land.

Comment

de pot verwijt de ketel dat die zwartziet...

Zou jij achter een politiewagen/motor rijden aan 150km/h ? Dat is toch om miserie vragen... ok zij mogen dat ook niet,maar waarom moet je het dan na-apen ..
                              Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                Zou jij achter een politiewagen/motor rijden aan 150km/h ? Dat is toch om miserie vragen... ok zij mogen dat ook niet,maar waarom moet je het dan na-apen ..

Voor de lol...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Naar mij hebben ze ooit, vanuit een donkerblauwe S-Classe indertijd, een mitrailleur gericht omdat ik zogezegd te kort achter hen aanreed. Zaten 3 personen op de achterbank, de 2 buitensten richtten met hun wapen op me. Wellicht hadden die agenten schrik, ik reed toen (ten tijde van de bende van Nijvel), met een Golf GTI. Misschien dachten ze dat ik ook een gangster was lol... Zelf vond ik de reactie wel wat voorbarig, maar goed, heb er niet echt een blijvende schrik aan over gehouden
                                  heavy

Comment

Naar mij hebben ze ooit, vanuit een donkerblauwe S-Classe indertijd, een mitrailleur gericht omdat ik zogezegd te kort achter hen aanreed. Zaten 3 personen op de achterbank, de 2 buitensten richtten met hun wapen op me. Wellicht hadden die agenten schrik, ik reed toen (ten tijde van de bende van Nijvel), met een Golf GTI. Misschien dachten ze dat ik ook een gangster was lol... Zelf vond ik de reactie wel wat voorbarig, maar goed, heb er niet echt een blijvende schrik aan over gehouden
                                    een mitrailleur???? WTF. wist niet dat de belgische politie dat zelfs had :-)

Comment

Uw passagier door het raam laten hangen met een nog grotere mitrailleur!

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      een mitrailleur???? WTF. wist niet dat de belgische politie dat zelfs had :-)
                                      Denk je dat ze alleen een pistool en knuppel hebben mss?

Comment

• Jaja, in die tijd stonden ze na een overval op grote verbindingswegen met zware wapens. Ik herinner me die tijd nog heel goed... Is mede daardoor dat de Golf GTI hier bij ons zo snel een icoon werd. Als 20-jarige destijds was het dan ook erg blits om met zo'n GTI te rijden. Heb er erg goede herinneringen aan, jammer genoeg begint dit nu ook al nostalgie te worden hahaha... Ik word ouder

Comment

Jaja, in die tijd stonden ze na een overval op grote verbindingswegen met zware wapens. Ik herinner me die tijd nog heel goed... Is mede daardoor dat de Golf GTI hier bij ons zo snel een icoon werd. Als 20-jarige destijds was het dan ook erg blits om met zo'n GTI te rijden. Heb er erg goede herinneringen aan, jammer genoeg begint dit nu ook al nostalgie te worden hahaha... Ik word ouder
                                          Toen mochten ze nog eens met hun mitrailleur wijzen... Denk dat ze dat nu niet meer zouden moeten riskeren. De tijden zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Comment

Working...
                                          X