Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    de wet zegt ook dat je ten alle tijde voor alles en iedereen moet kunnen stoppen.
    Nee.
    10.1. De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
    Met een hindernis bedoelt de wetgever hiermee een geparkeerd voertuig of een ander object dat rechtmatig op de rijbaan staat. Niet een voorrangsnegeerder (hoewel tragisch genoeg door het aantal voorrangsnegaties je eigenlijk mag verwachten dat iedereen de regels aan zijn laars lapt en voor je neus invoegt...)

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    als die u achteraan meepakt, dan begint de discussie...
    als jij kan aantonen dat de andere partij te snel reed, kan je u gelijk halen. dit kan door getuigen, door remsporen op de weg...

als die andere geen intentie gedaan heeft om te remmen, is die ook in fout. die veroorzaakt het ongeluk dan. allemaal moeilijk te bewijzen.
    Zeker omdat er bij zo een ongevallen geen verkeersdeskundige komt die komt kijken of er toch remsporen zijn, die niet zichtbaar zijn voor niet getrainde mensen door het gebruik van ABS.

Bovendien kan jij enkel zeggen dat je vond dat hij te snel nadert, maar je kan er vanop jouw positie geen getal op plakken... Dus in hoeverre mate was ie dan te snel?

Comment

• Vorige maand is een collega zijn vrouw ook een steenweg opgereden en links achteraan gepakt.
      De wagen die haar aanreed reed zeer snel en daarom had ze hem niet meteen gezien of verkeerd ingeschat.
      Ze is rondgetold en heeft nog 2 tegenliggers meegenomen.
      Politie en verzekering zijn formeel en zeggen dat zij de schuldige van het ongeval is en de andere een boete krijgt voor zijn snelheid.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ja, en andere momenten komt iemand uit een zijstraat gevlogen, veroorzaakt een gelijkaardig ongeval en daar zijn dan de regels anders.

diegene uit die zijstraat krijgt een boete wegens niet stoppen, de andere is in fout omdat die niet kon stoppen voor een voertuig die van rechts kwam (ook al is het geen voorrang van rechts)

@wooter: zo kunnen ze evengoed zeggen dat jij maar moet voorzien dat er uit een zijstraat mogelijks een auto kan komen. iemand die van een oprit de baan oprijd, is in fout, maar van zijstraten heb ik toch al de 2 kanten gehoordn (geen voorrang uit die zijstraten dan).

zelf ooit het verhaald gelezen op internet van iemand die op een baan rijd, en uit een éénrichtingsstraat kwam iemand uit (waar je enkel mag inrijden). die persoon kreeg ook de boete wegens het 'tegen het verkeerd inrijden' en toch heeft de andere betaald voor het negeren van een voertuig die van rechts komt. die kon het ook niet geloven en poste zijn verhaal online. daar beweerden ook 100den dat het onmogelijk was dat hij moet betalen voor ene die uit een straat komt waar je niet uit mag komen. en toch.

sindsdien kijk ik ook altijd naar éénrichtingsstraten en vooral in het brusselse. en moet toegeven, heb al verscheidene keren kunnen remmen voor fietsers die eruit komen (die mogen soms wel in de 2 richtingen en hebben dan wel voorrang van rechts)

Comment

• Grrrrrr, ik koop in Nieuwpoort een parkeerticket (ja, daar moet je nu ook al betalen om te parkeren) en leg het mooi achter het raam. Natuurlijk te veel betaald, en mag dus parkeren tot morgenochtend
          Nu, ik laat het dak open, en de wind slaat in de auto, en het ticketje waait om. Ik nu dus retributie van 30 EUR wegens onleesbaar ticket = dagtarief

Heb wel nog het ticketje als bewijs dat ik wel degelijk betaald heb. Natuurlijk zijn ze morgen en dinsdag al gesloten en kan je ze niet contacteren.
          Ben benieuwd!

Comment

diegene uit die zijstraat krijgt een boete wegens niet stoppen, de andere is in fout omdat die niet kon stoppen voor een voertuig die van rechts kwam (ook al is het geen voorrang van rechts)
            Sorry maar dit is ook gelul... Enkel als er geen andere voorrangsregels zijn, valt men terug op de voorrang van rechts. Dat komt bv kijken als twee bestuurders tegelijk een manoever uitvoeren (twee mensen die tegelijk achteruit uit een parkeerplaats rijden of twee mensen die tegelijk van rijvak wisselen). Bij situaties waar een duidelijke voorrangsregeling van kracht is (voorrangsweg, iemand die de voorrangsweg komt opgereden) is dit niet van tel.

@wooter: zo kunnen ze evengoed zeggen dat jij maar moet voorzien dat er uit een zijstraat mogelijks een auto kan komen. iemand die van een oprit de baan oprijd, is in fout, maar van zijstraten heb ik toch al de 2 kanten gehoornd
            Gelukkig beseffen de meeste rechters totnogtoe dat als je een voorrangsnegatie pleegt, je zelf ook had moeten voorzien dat er een voorrangsgerechtigde bestuurder kan naderen en die voorrangsgerechtigde bestuurder eerder een voorzienbare hindernis is dan een voorrangsplichtige bestuurder die de voorrangsregel negeert...

zelf ooit het verhaald gelezen op internet van iemand die op een baan rijd, en uit een éénrichtingsstraat kwam iemand uit (waar je enkel mag inrijden). die persoon kreeg ook de boete wegens het 'tegen het verkeerd inrijden' en toch heeft de andere betaald voor het negeren van een voertuig die van rechts komt. die kon het ook niet geloven en poste zijn verhaal online. daar beweerden ook 100den dat het onmogelijk was dat hij moet betalen voor ene die uit een straat komt waar je niet uit mag komen. en toch.
            Dat is een tijd zo geweest, inderdaad, maar enkele jaren aangepast. Let er toch mee op, want sommige eenrichtingsstraten laten fietsverkeer in twee richtingen toe en dan moet je dus voorrang geven aan een fietser die uit zo een straat komt.

sindsdien kijk ik ook altijd naar éénrichtingsstraten en vooral in het brusselse. en moet toegeven, heb al verscheidene keren kunnen remmen voor fietsers die eruit komen (die mogen soms wel in de 2 richtingen en hebben dan wel voorrang van rechts)
            Zoals ik zeg.

Comment

• edit: dubbel
              Last edited by ; 03/07/2013, 00:13.

Comment

sympathiek! merci. ik fiets iedere dag in brussel en een overgrote meerderheid van de bestuurders interesseert het geen moer dat wij bijna overal in beide richtingen mogen rijden en dus ook voorrang van rechts mogen nemen in vele plaatsen (niet overal natuurlijk).. dat een bestuurder die brussel niet kent dat over het hoofd ziet af en toe, geen ramp, maar de 'Brusselaars' zelfs weten het best maar die nooit op een fiets gezeten hebben (99.99%) zouden me zo plat rijden.
                Ik kan alvast niet meer zonder mijn hydraulische schijfremmen op mijne velo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  mss verkeerd geformuleerd. Maar ze stak het kruispunt eigenlijk over ipv een baan op te draaien.

ik weet niet met wat u rijdt maar het moet toch al iets stevig zijn om op enkele meters tijd een serieuze snelheid op te bouwen om weg te zijn.

dit gaat maar over een twingo'ke
                  Dan helemaal: Hoe lang duurt het om vanuit stilstand een rijvak over te steken (of twee zelfs)? Als er dan een wagen je flank ramt vraag ik me af of het die zijn snelheid was die "mogelijk, misschien, waarschijnlijk" te hoog lag, of het feit dat de bestuurder verstrooid was of niet goed had gekeken?! Als die gast had kunnen reageren en stoppen op de tijd die de twingo nodig heeft om een rijstrook over te steken, dan klopt er imo toch iets niet volledig in de redenering.

Oorzaak blijft het niet verlenen van voorrang, om welke reden dan ook. Dat hij te snel reed? Hoeveel te snel? 2-3x de toegelaten snelheid? Want als dat het verschil zou maken tussen wel of niet geramd worden, dan zou het aan de toegelaten snelheid toch ook oncomfortabel nipt geweest zijn vermoed ik...
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Dan helemaal: Hoe lang duurt het om vanuit stilstand een rijvak over te steken (of twee zelfs)? Als er dan een wagen je flank ramt vraag ik me af of het die zijn snelheid was die "mogelijk, misschien, waarschijnlijk" te hoog lag, of het feit dat de bestuurder verstrooid was of niet goed had gekeken?! Als die gast had kunnen reageren en stoppen op de tijd die de twingo nodig heeft om een rijstrook over te steken, dan klopt er imo toch iets niet volledig in de redenering.

Oorzaak blijft het niet verlenen van voorrang, om welke reden dan ook. Dat hij te snel reed? Hoeveel te snel? 2-3x de toegelaten snelheid? Want als dat het verschil zou maken tussen wel of niet geramd worden, dan zou het aan de toegelaten snelheid toch ook oncomfortabel nipt geweest zijn vermoed ik...
                    tuurlijk, ik geef iedereen hier gelijk hoor, ze was compleet in fout. Heeft ze zelf ook toegegeven.

Ze heeft de andere auto niet zien aankomen tussen de rij geparkeerde wagens. Fout die iedereen kan overkomen imo, vooral in Deurne waar de straten ooo zo leuk zijn.

Wat ik vooral denk waarom die persoon te snel reed is dat die met een C3 (niet bepaald een stevige auto lijkt me) dit twingo'ke heeft geraakt en 360° heeft doen laten spinnen?

Expertise is al binnen. € 7.000 kosten aan de twingo dus het is een perte totalke geworden
                    BMW X5 45e

Comment

• De schade lijkt me nochtans niet van die aard dat hij daar echt snel op inreed. Zo'n lichte wagen maakt snel een 360.

Comment

• Mensen die niet kunnen invoegen!!!! 70km/h op de invoegstrook en ni willen optrekken terwijl er ne camion naast u hangt met daarachter ook ne camion. Gelukkig liet die chauffeur een gaatje voor me tussen te laten.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• mensen die met zo'n banden rondrijden:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                            Mensen die niet kunnen invoegen!!!! 70km/h op de invoegstrook en ni willen optrekken terwijl er ne camion naast u hangt met daarachter ook ne camion. Gelukkig liet die chauffeur een gaatje voor me tussen te laten.

Aleee man, komaaaan heb dat ook zo vaak voor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              mensen die met zo'n banden rondrijden:

Dat gaat er bij mij toch niet in ze zoiets.

In Kruishoutem is er hier ene met een Golf IV, een jong knap ding overigens die lesgeeft in een lagere school (kleuters) en vorige week wandelde ik naast haar wagen, man die haar banden zijn zo versleten of iets. Bijna geen profiel meer. Als ik die achter de vakantie nog zie met die banden zal ik het toch ff zeggen. Je moet er niet aan denken bij glad wegdek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                Dat gaat er bij mij toch niet in ze zoiets.

In Kruishoutem is er hier ene met een Golf IV, een jong knap ding overigens die lesgeeft in een lagere school (kleuters) en vorige week wandelde ik naast haar wagen, man die haar banden zijn zo versleten of iets. Bijna geen profiel meer. Als ik die achter de vakantie nog zie met die banden zal ik het toch ff zeggen. Je moet er niet aan denken bij glad wegdek.
                                En als je het zegt is het mooi meegenomen dat het een jong knap ding is hé

Tsja, ik heb het toch ook eens voorgehad hoor, en dat als autoliefhebber
                                Banden lagen erop sinds Juni 2012, dacht in Maart 2013 'k zal ze eens omdraaien (+- 18.000 km verder), en de binnenkant (ongeveer 1,5 cm lang) was compleet blank... Had het totaal niet verwacht, en dat terwijl de buitenkant nog makkelijk 3 - 4 mm had...
                                Maar op die foto hierboven is het wel vrij duidelijk

Comment

• Een pareltje van mezelf. Achteras van trailer, buitenste band was nog goed en even oud als binnenste, uitlijning was ook goed, gewoon slechte band blijkbaar. Ik zag het plots toen ik aan een dok stond, heeft er nog welgeteld 18km opgelegen (tot aan eerste bandencentrale).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                    Mensen die niet kunnen invoegen!!!! 70km/h op de invoegstrook en ni willen optrekken terwijl er ne camion naast u hangt met daarachter ook ne camion. Gelukkig liet die chauffeur een gaatje voor me tussen te laten.

Vanmiddag tzelfde voorgehad tijdens de avondspits op de R4, was een jong meiske in een oud wrak met een L, kwam zonder kijken de invoegstrook van de R4 opgereden, moest hard remmen, en daarna kroooop ze de R4 op, ipv. op te trekken.. maar nee..
                                    eerste dag van de vakantie.. waarschijnlijk de eerste dag in hare auto..
                                    rij eerst eens toerkes rond de kerktoren ipv. meteen de R4 op te knallen tijdens de avondspits

Comment

• rij eerst eens toerkes rond de kerktoren ipv. meteen de R4 op te knallen tijdens de avondspits
                                      Met een L zou ik daar geen probleem van maken...die hangt er voor een reden hé.

Eigenlijk is het toch erg als je met een L rijdt plakken sommigen nog in u gat, terwijl je met een afgeschenen 5 letterplak alle ruimte krijgt zonder dat ze in u gat hangen
                                      Polo 6n 1.4

Comment

• Mensen die leren rijden door hun vader of moeder die hun rijbewijs hebben gekregen bij een pakje boter.....
                                        Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• "Mensen die leren rijden door hun vader of moeder"

En wat is daar zo mis mee misschien ?

B

Comment

Working...
                                          X