Oorspronkelijk geplaatst door Buck
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenNiets, maar zoals hierboven al gezegd, als je ziet hoe de ouders soms rijden, verbaasd het niet dat de zoon / dochter niet veel beter doet.
Ze heeft mij heel goed getoont hoe het niet moet, dus nu weet ik hoe het wel moet.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenIk heb leren rijden met mijn ma, ben ik blij dat ik totaaaal niet rij zoals haar!
Ze heeft mij heel goed getoont hoe het niet moet, dus nu weet ik hoe het wel moet.
Bij mij waren het beide ouders, eerst m'n ma (omdat die extreem voorzichtig is) en daarna m'n pa, omdat die "echt" rijdt
En voorlopig nog geen accident gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenHahahaha, dat kan ook altijd natuurlijk
Bij mij waren het beide ouders, eerst m'n ma (omdat die extreem voorzichtig is) en daarna m'n pa, omdat die "echt" rijdt
En voorlopig nog geen accident gehad
Mijn moeder zit/zat echt niet op 1ei maar op een gans karton eiers bij mij in de auto. Mijn ma das echt fuuuck!
Snelweg oprijden tegen 50/u, van rijvak wisselen is echt gewoon pinker op & gaan, middenstrookrijder, te 'traag' rijden (mijn ma is van menig 70 mogen wilt niet zeggen dat ge 70 moet rijden, 50 is ook goed),.. Echt zo het typische wat ik haat aan andere chauffeurs.
Toen ik mijn rijbewijs had was het eerste wat mijn ma zei ja binnen de week hebt ge een ongeval, nu 3jaar later nog altijd geen ongeval gehad (toch niet in fout).2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
't is al 18 jaar geleden dat ik rijlessen van mijn ouders kreeg maar ik herinner 't mij nog zoals 't gisteren was: terwijl ik in bebouwde kom aan 50 km/h van 2de naar 3de vitesse schakel, mijn moeder tegen mij: maar allee... da's toch genoeg om in 2de vitesse te rijden, da's toch nergens voor nodig om in 3de te zitten?! moederrr...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten"Stel dat ik 'm daar niet meer uit krijg..."
Wat is dat voor een reden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenToen ik dat de eerste keer hoorde had ik eten in mijn mond. Geen goede combinatie...
Ze krijgt kriebels als ze hoort dat mijne automaat 8 versnellingen heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten"Mensen die leren rijden door hun vader of moeder"
En wat is daar zo mis mee misschien ?
B
ik zie ook constant mensen van de rijscholen niet pinken om af te draaien / gsm-en aan het oor etc, dat zijn dan de instructeurs die in de prive met die bakken rijden.
dat er niet gepinkt word tijdens lessen is erg maar goed dan kan ik er nog vanuit gaan dat het 'een foutje' is.. niet dus.
denk dat paar duizend kilometer rijden met je ouders op 9 maanden soms ook beter kan zijn dan bij dure instructeur.
alles valt en staat met kwaliteit van lesgever..
leren schakelen, remmen, parkeren etc, dat leer je toch wel al doende.
het verkeer 'lezen' / anticiperen, etc. dat is iets heel anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtenergernis: auto nog maar eergisteren gewassen hebben en vandaag voor het werk toch door de regen moeten
hopelijk dan ook m'n enigste ergernis voor vandaag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenik zie ook constant mensen van de rijscholen niet pinken om af te draaien / gsm-en aan het oor etc, dat zijn dan de instructeurs die in de prive met die bakken rijden.
dat er niet gepinkt word tijdens lessen is erg maar goed dan kan ik er nog vanuit gaan dat het 'een foutje' is.. niet dus.
denk dat paar duizend kilometer rijden met je ouders op 9 maanden soms ook beter kan zijn dan bij dure instructeur.
alles valt en staat met kwaliteit van lesgever..
leren schakelen, remmen, parkeren etc, dat leer je toch wel al doende.
het verkeer 'lezen' / anticiperen, etc. dat is iets heel anders
Comment
-
Ergernis van de week: vrachtwagens, of meer bepaald de bestuurders die blijkbaar hun rijbewijs tegenwoordig bij een pak cornflakes krijgen!
1) Gisteren in binnenstand Hasselt eentje die zijn sturende achteras niet gebruikte waardoor hij veel moeite had om bepaalde bochten te nemen. Op een bepaald punt stond hij dan vast achter een bestelwagen die aan het laden/lossen was en begon te claxonneren gelijk eene zot, terwijl hij met gebruik van zijn sturende achteras d'r zonder probleem naast door was geraakt.
2) Vrachtwagen die in een straatje achteruit aan het stoten was en heen en weer de straat zwalpte dat het niet meer normaal was, heb me nog net kunnen inhouden of ik had hem achter zijn stuur uit gesleurd.
3) Vrachtwagens die zich links zetten aan de lichten (op wegen met twee rijstroken in iedere richting zoals de N80 Sint-Truiden - Hasselt).
Wanneer het licht op groen springt trekken ze minder snel op dan de auto's en houden ze al het verkeer achter zich op, dan proberen ze naar rechts te gaan waar natuurlijk ook auto's rijden en moeten die mensen noodgedwongen in de remmen / uitwijken naar de pechstrook, en al die mensen moeten die vrachtwagen dan weer voorbij gaan.
Het is toch veel logischer dat die mannen gewoon rechts blijven rijden! (met uitzondering als ze aan de lichten rechtsaf moeten natuurlijk).
4) Vrachtwagen die eerder deze week de naamsesteenweg (N80) in Sint-Truiden blokkeerde om een bulldozer af te laden. Hij had zich dwars over de straat gezet ipv gewoon langs de kant, en dat midden in de ochtendspits. Alle auto's moesten voorbij langs het fiets- voetpad.
5) Vrachtwagens en bestelwagens van Swennen die langs de Naamsesteenweg (N80) aan het werken zijn (nieuwe fietspad dat er gaat komen tussen Gingelom en Bevingen).
Deze blokkeren heel vaak onnodig de weg terwijl ze zich heel makkelijk langs de kant kunnen zetten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenErgernis van de week: vrachtwagens, of meer bepaald de bestuurders die blijkbaar hun rijbewijs tegenwoordig bij een pak cornflakes krijgen!
1) Gisteren in binnenstand Hasselt eentje die zijn sturende achteras niet gebruikte waardoor hij veel moeite had om bepaalde bochten te nemen. Op een bepaald punt stond hij dan vast achter een bestelwagen die aan het laden/lossen was en begon te claxonneren gelijk eene zot, terwijl hij met gebruik van zijn sturende achteras d'r zonder probleem naast door was geraakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenHoe weet jij zo zeker dat er een sturende as op zat?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOmdat ge dat ziet.
Ben eens benieuwd ...
Hetgeen in me opkomt waaraan je het denkt te zien is de plaatsing van de assen, maar tegenwoordig heb je veel trailers met assen die verder uit elkaar staan voor de gewichtsverdeling, zonder dat die assen meesturen.
Je kan het wel zien als ze stil staan en je er onder gaat liggen, maar ik betwijfel of je dat gedaan hebt.
Stel nu dat ze gestuurd waren: ik ken de baan daar nu niet, maar ik weet wel dat gestuurde assen in bepaalde plaatsen meer slecht dan goed doen, uw overbouw wordt dan zo groot dat je gewoon alles meetrekt met de achterkant. In smalle straten is het daardoor vaak zelfs beter om uw stuuras te blokkeren.
Als 't om zo een gaat (http://www.truckstar.nl/media/upload...0_q85_crop.jpg) kan het ook gewoon een liftas zijn om het gewicht van een kooiaap te dragen zonder te slingeren.Last edited by |) ][ |V| ][; 07/07/2013, 21:06.
Comment
-
Ik vind niet direct een foto.
Het was een vrachtwagen met oplegger, de oplegger had maar 1 as achteraan en dat was zeker een draaiende as.
Ik weet dat omdat ik oplegger in kwestie al vaker gezien heb, en de draaiende as in werking gezien heb.
Nu werd hij echter getrokken door een andere trekker, duidelijk een bestuurder die langs geen kant wist waar hij mee bezig was.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment