Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik vind niet direct een foto.
    Het was een vrachtwagen met oplegger, de oplegger had maar 1 as achteraan en dat was zeker een draaiende as.
    Ik weet dat omdat ik oplegger in kwestie al vaker gezien heb, en de draaiende as in werking gezien heb.

    Nu werd hij echter getrokken door een andere trekker, duidelijk een bestuurder die langs geen kant wist waar hij mee bezig was.
    Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, die kleine opleggers waar Delhaize ook mee rijdt.
    Nu, kan nog altijd zijn dat die as defect was (komt wel vaker voor) of dat die kerel daar nog nooit mee gereden had natuurlijk, ik zou me er in elk geval niet te druk in maken. Eerste keer dat ik me mijn nieuwe camion ergens achterwaarts in moest heeft het ook veel mensen gestoord omdat het te lang duurde en er enorm onhandig uitzag (nu draai ik rapper in de meeste gaten dan de meeste met een gewone oplegger en men stoort zich nog, maar bon ), als dat ene is die daar nog niet lang mee rijdt moet je die wat respijt geven, 't is gelijk rijden met een L.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, die kleine opleggers waar Delhaize ook mee rijdt.
      Nu, kan nog altijd zijn dat die as defect was (komt wel vaker voor) of dat die kerel daar nog nooit mee gereden had natuurlijk, ik zou me er in elk geval niet te druk in maken. Eerste keer dat ik me mijn nieuwe camion ergens achterwaarts in moest heeft het ook veel mensen gestoord omdat het te lang duurde en er enorm onhandig uitzag (nu draai ik rapper in de meeste gaten dan de meeste met een gewone oplegger en men stoort zich nog, maar bon ), als dat ene is die daar nog niet lang mee rijdt moet je die wat respijt geven, 't is gelijk rijden met een L.
      Ale dan, zal hem dan nog maar niet veroordelen
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ergernis van de week: vrachtwagens, of meer bepaald de bestuurders die blijkbaar hun rijbewijs tegenwoordig bij een pak cornflakes krijgen!

        1) Gisteren in binnenstand Hasselt eentje die zijn sturende achteras niet gebruikte waardoor hij veel moeite had om bepaalde bochten te nemen. Op een bepaald punt stond hij dan vast achter een bestelwagen die aan het laden/lossen was en begon te claxonneren gelijk eene zot, terwijl hij met gebruik van zijn sturende achteras d'r zonder probleem naast door was geraakt.

        2) Vrachtwagen die in een straatje achteruit aan het stoten was en heen en weer de straat zwalpte dat het niet meer normaal was, heb me nog net kunnen inhouden of ik had hem achter zijn stuur uit gesleurd.

        3) Vrachtwagens die zich links zetten aan de lichten (op wegen met twee rijstroken in iedere richting zoals de N80 Sint-Truiden - Hasselt).
        Wanneer het licht op groen springt trekken ze minder snel op dan de auto's en houden ze al het verkeer achter zich op, dan proberen ze naar rechts te gaan waar natuurlijk ook auto's rijden en moeten die mensen noodgedwongen in de remmen / uitwijken naar de pechstrook, en al die mensen moeten die vrachtwagen dan weer voorbij gaan.
        Het is toch veel logischer dat die mannen gewoon rechts blijven rijden! (met uitzondering als ze aan de lichten rechtsaf moeten natuurlijk).

        4) Vrachtwagen die eerder deze week de naamsesteenweg (N80) in Sint-Truiden blokkeerde om een bulldozer af te laden. Hij had zich dwars over de straat gezet ipv gewoon langs de kant, en dat midden in de ochtendspits. Alle auto's moesten voorbij langs het fiets- voetpad.

        5) Vrachtwagens en bestelwagens van Swennen die langs de Naamsesteenweg (N80) aan het werken zijn (nieuwe fietspad dat er gaat komen tussen Gingelom en Bevingen).
        Deze blokkeren heel vaak onnodig de weg terwijl ze zich heel makkelijk langs de kant kunnen zetten.
        Geen liefhebber van vrachtwagens precies.


        @DIMI: Rijd jij toevallig met iets van roodgekleurde camion ofzo? Vorige week of 2 weken terug reed ik de E403 af in Roeselare-Rumbeke en er stak ene in een camion z'n hand naar me op maar herkende die niet. Ik was toen met de MK2 en aangezien ik weet dat jij al met ene rijdt (tenzij er hier nog zijn )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
          Geen liefhebber van vrachtwagens precies.
          Nee, in tegendeel zelfs, heb altijd veel respect gehad voor vrachtwagenchauffeurs.

          Maar de rotzakken verkloten het voor de goei mannen. En het ergste is, het aantal rotzakken neemt steeds toe.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Nee, in tegendeel zelfs, heb altijd veel respect gehad voor vrachtwagenchauffeurs.

            Maar de rotzakken verkloten het voor de goei mannen. En het ergste is, het aantal rotzakken neemt steeds toe.
            Steeds meer buitenlanders, ook in belgische trucks, die de rijstijl hanteren van hun thuisland, en compleet gebrek aan opleiding, dit in combinatie met amper controle en dan krijg je zoiets.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ergernis van de week: vrachtwagens, of meer bepaald de bestuurders die blijkbaar hun rijbewijs tegenwoordig bij een pak cornflakes krijgen!

              1) Gisteren in binnenstand Hasselt eentje die zijn sturende achteras niet gebruikte waardoor hij veel moeite had om bepaalde bochten te nemen. Op een bepaald punt stond hij dan vast achter een bestelwagen die aan het laden/lossen was en begon te claxonneren gelijk eene zot, terwijl hij met gebruik van zijn sturende achteras d'r zonder probleem naast door was geraakt.

              2) Vrachtwagen die in een straatje achteruit aan het stoten was en heen en weer de straat zwalpte dat het niet meer normaal was, heb me nog net kunnen inhouden of ik had hem achter zijn stuur uit gesleurd.

              3) Vrachtwagens die zich links zetten aan de lichten (op wegen met twee rijstroken in iedere richting zoals de N80 Sint-Truiden - Hasselt).
              Wanneer het licht op groen springt trekken ze minder snel op dan de auto's en houden ze al het verkeer achter zich op, dan proberen ze naar rechts te gaan waar natuurlijk ook auto's rijden en moeten die mensen noodgedwongen in de remmen / uitwijken naar de pechstrook, en al die mensen moeten die vrachtwagen dan weer voorbij gaan.
              Het is toch veel logischer dat die mannen gewoon rechts blijven rijden! (met uitzondering als ze aan de lichten rechtsaf moeten natuurlijk).

              4) Vrachtwagen die eerder deze week de naamsesteenweg (N80) in Sint-Truiden blokkeerde om een bulldozer af te laden. Hij had zich dwars over de straat gezet ipv gewoon langs de kant, en dat midden in de ochtendspits. Alle auto's moesten voorbij langs het fiets- voetpad.

              5) Vrachtwagens en bestelwagens van Swennen die langs de Naamsesteenweg (N80) aan het werken zijn (nieuwe fietspad dat er gaat komen tussen Gingelom en Bevingen).
              Deze blokkeren heel vaak onnodig de weg terwijl ze zich heel makkelijk langs de kant kunnen zetten.
              Die N80 he :-) ,is inderdaad wel altijd iets.
              Ik vind het ook altijd onnozel dat er aan de lichten een lagere snelheid is. Heb de logica nooit begrepen.
              Kruispunt zonder lichten, een beetje vertragen lijkt me logisch. Kruispunt met lichten kan er toch niemand onverwacht van de andere kant komen en kan je toch gewoon 120 blijven rijden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Steeds meer buitenlanders, ook in belgische trucks, die de rijstijl hanteren van hun thuisland, en compleet gebrek aan opleiding, dit in combinatie met amper controle en dan krijg je zoiets.
                Al een paar keer gehad dat ik de met de moto iets merkte aan een vrachtwagen, en op basis van de nummerplaat van de trekker en firmanaam me klaar hield met Frans of Nederlands, en me moest redden met gebrekkig Duits...

                Comment


                • Brommers. Waarom moeten die nu altijd de stereotypes bevestigen?
                  Vandaag weer een typischen, 70 rijden met zijn A-klasse en plots van fietspad naar de 90-baan gaan zonder achterom te kijken, om daar dan gewoon in 't midden van het rijvak te blijven tuffen, met een 2 meter breed fietspad rechts van hem. Heb hem dan ingehaald zonder van mijn rijvak af te wijken, en ik weet niet of die het eigenlijk door had, want er kwam totaal geen reactie.
                  Wat verder in bebouwde kom reed ik op CC 55 op de teller en kwam hij wat bumperkleven. Rond punt nam hij dan in tegengestelde richting omdat het anders te lang wachten was, uiteraard zonder te vertragen. Dat zijn van die types die ooit tegen een boom kleven en je niet het minste respect voor kunt opbrengen.


                  Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                  Steeds meer buitenlanders, ook in belgische trucks, die de rijstijl hanteren van hun thuisland, en compleet gebrek aan opleiding, dit in combinatie met amper controle en dan krijg je zoiets.
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Al een paar keer gehad dat ik de met de moto iets merkte aan een vrachtwagen, en op basis van de nummerplaat van de trekker en firmanaam me klaar hield met Frans of Nederlands, en me moest redden met gebrekkig Duits...
                  't Is erg geworden. Als ik ergens voor het eerst aankom en ik wil vragen aan een Nederlander of Engelsman waar ik precies moet zijn in dat bedrijf, snappen ze er geen bal van. Roemeens en Bulgaars is gewoon de voertaal geworden. De enigen waar je nog op kunt afgaan zijn Franse trekkers, daar zit 99% zeker een echte Fransman op. Je ziet wel al vaak Poolse trekkers met Franse opleggers, maar als de trekker zelf ook Frans is, is 't geen Pool die ze er op steken. Voor de rest is 't overal hetzelfde. In België zit het vol Roemenen en Bulgaren, in Nederland zijn het Polen, in Duitsland zit vanalles, in Italië zijn het Slovaken, in Spanje zijn het Roemenen, de Engelsen zijn ook al Polen (tegenwoordig zie je daardoor ook vaak Engelse trucks met het stuur links). Poolse trekkers zijn dan vaak bestuurd door Moldaven of Albanezen, omdat trucks uit die landen geen licentie voor Europa krijgen en Polen wel.
                  En het beste komt nog, sinds dit jaar mogen in Nederland ook Filipijnen rijden. Die gasten moeten hier 6 maand blijven zonder naar huis te gaan, krijgen €150/maand netto + kost en inwoon, royaal vergoed voor die jongens, alleen hebben ze letterlijk geen rijbewijs en is het oneerlijke concurrentie. Ter vergelijking, een Roemeen krijgt €350 tot €400 per maand om telkens anderhalve maand van huis te zijn. Ze zouden daar beter op controleren ipv foto's trekken van zogenaamde snelrijders.
                  Last edited by |) ][ |V| ][; 08/07/2013, 20:13.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                    Geen liefhebber van vrachtwagens precies.


                    @DIMI: Rijd jij toevallig met iets van roodgekleurde camion ofzo? Vorige week of 2 weken terug reed ik de E403 af in Roeselare-Rumbeke en er stak ene in een camion z'n hand naar me op maar herkende die niet. Ik was toen met de MK2 en aangezien ik weet dat jij al met ene rijdt (tenzij er hier nog zijn )
                    Er zijn er hier nog enkele, ik heb een volledig zwarte met veel faren op.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                      Die N80 he :-) ,is inderdaad wel altijd iets.
                      Ik vind het ook altijd onnozel dat er aan de lichten een lagere snelheid is. Heb de logica nooit begrepen.
                      Kruispunt zonder lichten, een beetje vertragen lijkt me logisch. Kruispunt met lichten kan er toch niemand onverwacht van de andere kant komen en kan je toch gewoon 120 blijven rijden
                      idd, ze zouden aan de lichten beter een inhaalverbod voor vrachtwagens zetten, dat zou meer nut hebben.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        idd, ze zouden aan de lichten beter een inhaalverbod voor vrachtwagens zetten, dat zou meer nut hebben.
                        Dat is er toch? Valt gewoon onder het algemeen inhaalverbod op 2x2 banen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Dat is er toch? Valt gewoon onder het algemeen inhaalverbod op 2x2 banen.
                          Klopt, dacht dat dat alleen op autosnelwegen was, maar is blijkbaar op alle 2x2 wegen.

                          Dus al die mannen zijn dan eigenlijk gewoon in overtreding
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Klopt, dacht dat dat alleen op autosnelwegen was, maar is blijkbaar op alle 2x2 wegen.

                            Dus al die mannen zijn dan eigenlijk gewoon in overtreding
                            Inderdaad, het mag gewoon niet.
                            Al moet ik wel toegeven dat ik mij aan 't rood ook wel eens links durf zetten als ik het druk heb en ik zeker ben dat ik een stuk sneller optrek dan mijn voorligger.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Inderdaad, het mag gewoon niet.
                              Al moet ik wel toegeven dat ik mij aan 't rood ook wel eens links durf zetten als ik het druk heb en ik zeker ben dat ik een stuk sneller optrek dan mijn voorligger.
                              Stoplichtsprint met camion?

                              Die gasten van DPD pakjesservice. Zijn zo goed als allemaal 'nieuwe Belgen'. Klappen bijna geen woord nederlands. En zo vliegen dat die doen met die bestelwagens, soms TE...

                              Comment


                              • Ergernis van de dag, de mannen van Swennen die met lichten aan het werken waren op de Naamsesteenweg (N80).
                                Een kant kreeg veel langer groen dan de andere, terwijl net aan die andere kant veel meer mensen aan het aanschuiven waren. Goed bezig.

                                Net als de manier waarop ze daar zitten te werken, zet daar een stel mentaal gehandicapten aan en het zou nog sneller en beter gedaan zijn dan nu.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                  Stoplichtsprint met camion?

                                  Die gasten van DPD pakjesservice. Zijn zo goed als allemaal 'nieuwe Belgen'. Klappen bijna geen woord nederlands. En zo vliegen dat die doen met die bestelwagens, soms TE...
                                  Inderdaad, geen gewoon mannen die van DPD, daar zitten veel zelfstandige tussen. Die met de "grote camion" rijden zijn wel voorzichtiger. Heb daar jaren geleden eens een aanrijding mee gehad met zo'n "pakjeswagen". Nog voor alle documenten waren ingevuld had een collega van hem al heel zijn inhoud overgeladen. Heel erg was die aanrijding niet, de zaak heeft wel 4 jaar geduurd, maar zij hebben aan het kortste eind getrokken.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, geen gewoon mannen die van DPD, daar zitten veel zelfstandige tussen. Die met de "grote camion" rijden zijn wel voorzichtiger. Heb daar jaren geleden eens een aanrijding mee gehad met zo'n "pakjeswagen". Nog voor alle documenten waren ingevuld had een collega van hem al heel zijn inhoud overgeladen. Heel erg was die aanrijding niet, de zaak heeft wel 4 jaar geduurd, maar zij hebben aan het kortste eind getrokken.
                                    Je hebt ook altijd last van die mannen als chauffeur. Als die op bedrijven aankomen eisen die gewoon voorrang op de rest die staat te wachten. Langs een kant begrijpelijk, hun levering duurt maar een minuut en ze moeten 60-70 adressen per dag doen, maar de manier waarop die het komen "vragen" pakt niet bij mij. Heb nog ene gehad van DPD die toekwam me zijn camion, ik stond aan het enige dok van die klant te laden, komt hij ruzie maken omdat ik aan zijn dok sta.
                                    Dan doe ik uiteraard ook nog even het papierwerk terwijl ik daar sta.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Je hebt ook altijd last van die mannen als chauffeur. Als die op bedrijven aankomen eisen die gewoon voorrang op de rest die staat te wachten. Langs een kant begrijpelijk, hun levering duurt maar een minuut en ze moeten 60-70 adressen per dag doen, maar de manier waarop die het komen "vragen" pakt niet bij mij. Heb nog ene gehad van DPD die toekwam me zijn camion, ik stond aan het enige dok van die klant te laden, komt hij ruzie maken omdat ik aan zijn dok sta.
                                      Dan doe ik uiteraard ook nog even het papierwerk terwijl ik daar sta.
                                      Volgens mij moet je daar een bewijs kunnen leveren van kamikaze-brokken-chauffeur, anders kom je er niet in. Neen, in vergelijk met de mensen van UPS bijvoorbeeld, dat zijn pas voorbeeldige chauffeurs. Heb er daar nog maar bitter weinig kunnen betrappen van ongeoorloofde stunten. Denk dan ook dat die een interne opleiding krijgen.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Volgens mij moet je daar een bewijs kunnen leveren van kamikaze-brokken-chauffeur, anders kom je er niet in. Neen, in vergelijk met de mensen van UPS bijvoorbeeld, dat zijn pas voorbeeldige chauffeurs. Heb er daar nog maar bitter weinig kunnen betrappen van ongeoorloofde stunten. Denk dan ook dat die een interne opleiding krijgen.
                                        Heel andere aanwervingspolitiek ook. UPS zoekt zelfstandigen met vergunningen die in onderaanneming willen werken en dit verantwoord doen, naam van het bedrijf. DPD zit niet in met imago en zoekt gewoon de goedkoopsten. Denk dat die qua loon niet ver van TNT gaan zitten, €9 bruto per uur voor nachtwerk ...

                                        Comment


                                        • Heb er zo is ene van DPD een zijspiegel zien dichtslaan omdat hij zonder kijken vanachter z'n eigen camionette springt om de straat over te steken en bijna overreden wordt . Uiteraard stond hij gewoon op de baan met z'n 4 pinkers aan...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X