Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zaterdag eens een namiddagje naar Gent met m'n vriendin, wat een frustratie weer op de E17

De oorzaken:

- Franse middenvaksrijders, echt enorm veel voor zo'n kleine afstand.
    - Veel te veel Hollanders met hun caravan, cliché maar het is zo.
    - Aan de werken mag je maar 70, terwijl de 2 tijdelijke rijstroken zelf breder zijn dan de originele. Bij het terugrijden was er amper verkeer, maar er waren altijd pipo's die het nodig vonden om op de linkerrijstrook te blijven hangen aan 80. Ik zit dus duidelijk achter hen, maar je moet niet denken dat ze aan de kant gaan he, ze denken waarschijnlijk 'Ik rij al sneller dan toegelaten, dus jij mag zeker niet sneller'. Zeker 3 keer hetzelfde scenario gehad op 2km, echt om gek van te komen
    1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
    1984 BMW E28 520i
    2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
      Zaterdag eens een namiddagje naar Gent met m'n vriendin, wat een frustratie weer op de E17

De oorzaken:

- Franse middenvaksrijders, echt enorm veel voor zo'n kleine afstand.
      - Veel te veel Hollanders met hun caravan, cliché maar het is zo.
      - Aan de werken mag je maar 70, terwijl de 2 tijdelijke rijstroken zelf breder zijn dan de originele. Bij het terugrijden was er amper verkeer, maar er waren altijd pipo's die het nodig vonden om op de linkerrijstrook te blijven hangen aan 80. Ik zit dus duidelijk achter hen, maar je moet niet denken dat ze aan de kant gaan he, ze denken waarschijnlijk 'Ik rij al sneller dan toegelaten, dus jij mag zeker niet sneller'. Zeker 3 keer hetzelfde scenario gehad op 2km, echt om gek van te komen
      Vrijdag stonden ze bij de werken op 2 plaatsen te flitsen richting Kortrijk.
      Misschien ga je nog tevreden zijn dat ze u niet door lieten.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Vrijdag stonden ze bij de werken op 2 plaatsen te flitsen richting Kortrijk.
        Misschien ga je nog tevreden zijn dat ze u niet door lieten.
        Ze zijn uiteindelijk wel aan de kant gegaan na wat duwen, hopelijk krijg ik niets in de want dan zal het een ferme zijn Maar toch wel idioot om daar een 70-beperking te laten gelden..
        1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
        1984 BMW E28 520i
        2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Ze zijn uiteindelijk wel aan de kant gegaan na wat duwen, hopelijk krijg ik niets in de want dan zal het een ferme zijn Maar toch wel idioot om daar een 70-beperking te laten gelden..
          Ik hou er mij aan de regels (kon al eens wat meer zijn ). Af en toe rijden er toch aan wat hogere snelheid en heb je gauw ook de neiging van wat sneller te willen rijden. Die Fransen overdrijven eerder, komen ze daar met een tjammele kleine auto u daar aan hoge snelheid voorbijgevlogen pfff... typisch. Hopelijk staan ze niet te flitsen aan die parking vanuit Gent - Kortrijk, het wordt er 90, dan 70 en hoeveel er daar niet aan meer dan 100km/h nog komen voorbijgevlogen.
          Last edited by ; 05/08/2013, 12:26.

Comment

• Heel lang geleden dat ik nog eens in Frankrijk gereden heb, maar holy fuck wat is daar aan de hand??? Vroeger reed daar iedereen goed door en moest ge niet te lang op het derde rijvak blijven en nu op een 3baans autosnelweg 90% op het middenvak of links tegen een snelheid onder de max. toegelaten snelheid.

Comment

ge zult maar aan het wegdek moeten werken als iedereen vindt dat hij wel meer mag dan toegelaten. Ik weet niet welk werk jij graag doet? Ik veronderstel dat je dat ook graag in een zo veilig mogelijke omgeving doet?
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• E40 van Brussel richting Luik/Leuven:

Men heeft ter hoogte van de op/afrit Bertem en de afrit naar E314 voor 2 extra rijstroken gezorgd (1 volledig nieuwe en de oprit Bertem is nu volledig doorgetrokken tot de afrit naar de E314). Prachtig initiatief want je kan nu dus perfect beginnen voorsorteren naar de E314 van voor de afrit Bertem waardoor je de capaciteit die er nu is volledig zou benutten. In de praktijk rijd ik iedere avond iedereen langs rechts voorbij omdat men blijkbaar denkt dat het verplicht is om vlak voor de afrit naar de E314 een paar vakken op te schuiven. Op die manier verloopt het verkeer natuurlijk maar marginaal vlotter: de 2 extra rijstroken worden nauwelijks gebruikt.

Nog een frustratie: ter hoogte van de werken op de E40 (Sterrebeek) en de E314 zijn er versmalde rijstroken. Versmald maar nog altijd ruim voldoende om daar een auto tussen de lijnen te laten rijden. Ik stel echter vast dat 2/3de van de bestuurders die op de linker rijstrook rijden denkt dat hun auto breder is dan een truck met als gevolg dat ze met hun rechter-banden ruim over de markering rijden. Leer uw auto kennen! Als je in uw achteruitkijkspiegels kijkt zie je direct hoeveel marge je links en rechts nog hebt. Gebruik die dingen!
                Last edited by ; 05/08/2013, 20:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Heel lang geleden dat ik nog eens in Frankrijk gereden heb, maar holy fuck wat is daar aan de hand??? Vroeger reed daar iedereen goed door en moest ge niet te lang op het derde rijvak blijven en nu op een 3baans autosnelweg 90% op het middenvak of links tegen een snelheid onder de max. toegelaten snelheid.
                  Simpel : grote pakkans en rijbewijs met punten...

Is geen lachertje meer daar. Als je geflitst wordt krijg je zowiezo een boete en verlies je punten op je rijbewijs. Als je te laag komt in punten kan je ze terugverdienen door een cursus te gaan volgen, die cursus kost veel geld, dus nog eens goed afdokken (en vrije tijd opofferen).
                  Vroeger ging ik graag naar Frankrijk, kon je goed doorrijden in alle veiligheid zonder je al teveel zorgen te maken ivm flitsen. Nu is het net omgekeerd, zit dedju ver geen seconde op mijn gemak .

Comment

• http://www.Immatriculation.lv -- immatriculation à l'étranger, permis à point, flash radar automatique
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten

Is geen lachertje meer daar. Als je geflitst wordt krijg je zowiezo een boete en verlies je punten op je rijbewijs. Als je te laag komt in punten kan je ze terugverdienen door een cursus te gaan volgen, die cursus kost veel geld, dus nog eens goed afdokken (en vrije tijd opofferen).
                      .
                      Telt een Franse trackday ook om punten terug te krijgen ?

Comment

• Ergernis van de dag, en waarschijnlijk van het komende jaar, de omleiding door de werken aan de N80 (tussen Bevingen en Gingelom).
                        Komend jaar enkel doorgaand verkeer richting Gingelom en omleiding richting Sint-Truiden.

Echt kloterij, vandaag hebben ze gewoon NIKS gedaan!

Het afgelopen half jaar hebben ze ook al amper iets gedaan (toen wel verkeer in twee richtingen mogelijk, maar dan geregeld met lichten). Het is gewoon schandalig dat ze aan zo een belangrijke weg zo lang zitten te prutsen om een fietspadje aan te leggen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten

Vroeger ging ik graag naar Frankrijk, kon je goed doorrijden in alle veiligheid zonder je al teveel zorgen te maken ivm flitsen. Nu is het net omgekeerd, zit dedju ver geen seconde op mijn gemak .
                          Waarom, gij kunt geen punten verliezen en als je 140-145 rijdt doen ze geen moeite om u te stoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Waarom, gij kunt geen punten verliezen en als je 140-145 rijdt doen ze geen moeite om u te stoppen.
                            Neen maar ze kunnen ze U wel toesturen
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• ik ben het in het brusselse en elders op de autostrades echt kotsbeu dat het rechts houden principe precies bij de helft van de bevolking een onbekend concept is geworden
                              ik heb echt het gevoel dat dit toen ik pas begon te rijden (6-7) jaar geleden veel beter was.

franse platen en afrikanen lijken er het minst van te snappen, maar ook steeds meer gewone pendelaars enzo.

als ik nu van leuven naar brussel rijd met zijn 4 vakken ga ik echt niet van helemaal rechts op een rustige avond helemaal naar 1ste of 2de vak om een snul voor bij te steken die het niet meer snapt, ik begin dus maar, met risico op boete, gewoon rechts voorbij te steken. tja..

Comment

• zit nu 10 jaar op forum en rij er 22
                                er verandert just nix aan middevakrijders, er zijn alleen véél minder hardrijders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

als ik nu van leuven naar brussel rijd met zijn 4 vakken ga ik echt niet van helemaal rechts op een rustige avond helemaal naar 1ste of 2de vak om een snul voor bij te steken die het niet meer snapt, ik begin dus maar, met risico op boete, gewoon rechts voorbij te steken. tja..
                                  Je loopt (volgens mij althans) geen kans op een boete.
                                  Rechts voorbijsteken, is de voorligger rechts voorbij gaan, om dan vervolgens terug op het rijvak van je voorligger te gaan rijden. Als je gewoon rechts blijft rijden, doe je geen beweging en vervolg je gewoon je traject.

Correct me if I'm wrong

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    Je loopt (volgens mij althans) geen kans op een boete.
                                    Rechts voorbijsteken, is de voorligger rechts voorbij gaan, om dan vervolgens terug op het rijvak van je voorligger te gaan rijden. Als je gewoon rechts blijft rijden, doe je geen beweging en vervolg je gewoon je traject.

Correct me if I'm wrong
                                    Tenzij de regels veranderd zijn is rechts voorbij steken altijd strafbaar.
                                    Uitzonderingen zijn files en als het specifiek is aangegeven door verkeersborden.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ergernis van de dag, en waarschijnlijk van het komende jaar, de omleiding door de werken aan de N80 (tussen Bevingen en Gingelom).
                                      Komend jaar enkel doorgaand verkeer richting Gingelom en omleiding richting Sint-Truiden.

Echt kloterij, vandaag hebben ze gewoon NIKS gedaan!

Het afgelopen half jaar hebben ze ook al amper iets gedaan (toen wel verkeer in twee richtingen mogelijk, maar dan geregeld met lichten). Het is gewoon schandalig dat ze aan zo een belangrijke weg zo lang zitten te prutsen om een fietspadje aan te leggen.
                                      Zullen dezelfde mannen van de Diestersteenweg zijn .

Ze zijn daar eindelijk richting afronding aan't gaan, na 26 maanden ga ik geen 2km moeten omrijden om op 500m van mijn deur te moeten zijn.

Comment

• Ritsen in Frankrijk, wtf is me dat zeg?! Er zijn wegenwerken en alles gaat van 2 naar 1 vak. Ik zit helemaal alleen op het linkse vak en rij aan 30km/h door. Komt er plots één van het rechtervak die mij nogal bruusk blokkeert en zijn eigen half op het 1e, half op het 2e vak zet zodat ik er zeker niet langs kan. We zaten toen nog op 600m van de werken zelf en hebben zo dus heel dat eind achter dienen moeten rijden. Hij was blijkbaar niet de enige die het zo deed, want achter mij stonden er nog een hele hoop op de middellijn om er zeker van te zijn dat er hun niemand ging kunnen ritsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Manuelos Bekijk Berichten
                                          Ritsen in Frankrijk, wtf is me dat zeg?! Er zijn wegenwerken en alles gaat van 2 naar 1 vak. Ik zit helemaal alleen op het linkse vak en rij aan 30km/h door. Komt er plots één van het rechtervak die mij nogal bruusk blokkeert en zijn eigen half op het 1e, half op het 2e vak zet zodat ik er zeker niet langs kan. We zaten toen nog op 600m van de werken zelf en hebben zo dus heel dat eind achter dienen moeten rijden. Hij was blijkbaar niet de enige die het zo deed, want achter mij stonden er nog een hele hoop op de middellijn om er zeker van te zijn dat er hun niemand ging kunnen ritsen
                                          Als je tijd teveel hebt, gewoon er tegen rijden ..

Comment

Working...
                                          X