Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenOf gelijk gisteren op de E34 een invasie van kamions door de E40-file waarbij de 89,9 rijders zonder schroom de 89,1 rijders beginnen inhalen. Dat je dan in een personenwagen aan 140 achterop komt is geen reden om efkes te wachten. Neen, pinker op en hop weg zijn ze naar links en ge kunt maar zien dat je op dit moment aandachtig genoeg bent en je remmen in topcondititie zijn of je hangt erin (een half uur nadat we gepasseerd waren hing er in Lembeke effectief ene in...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat systeem is maar zo goed als z'n zwakste schakel, namelijk dat veel mensen het rechtervak niet gebruiken... niet goed snelheden kunnen inschatten van zichzelf en aankomend verkeer, zodoende telkens moeite hebben om van vak te wisselen. Als iemand daar werkelijk problemen mee heeft, dan zal het veranderen van rijvak telkens een potentieel gevaarlijk manoeuvre zijn. Kies zelf dan maar wat je prefereert, een systeem waarbij het toegelaten is om langs rechts voorbij te gaan, of een systeem waarbij het nooit kan (tenzij bij file).
Malle vrachtwagenbestuurders aan 90km moeten uiteraard verplicht naar het rechtervak.
Voor mij is dat geen must éh jongens, het probleem van de middenvakrijders kan je ook oplossen door één rijvak extra aan te leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenCoyote is voor watjes.
puur uit interesse, waarom vind je coyote voor watjes?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenVeel precies. Met mijn 200.000km per jaar nog nooit ene gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenHmm,wel als je per ongeluk eens op de antwerpse ring in de file staat zal je het wel zien denk ik,zijn meestal van die containerboeren die een of andere deadline moeten halen? ,ik scheer niet iedereen over dezelfde kam,overal zitten er cowboys tussen,maar da's nu eens ergernis nr1 bij mij persoonlijk..btw in een ver verleden verdiende ik ook mijn brood als zelfstandig rijder voor Colruyt en daar moest je een charter ondertekenen waarbij "veilig&hoffelijk rijden" primeerde ,je moest daar niet teveel zulke capriolen uithalen of je vloog...
Containerboeren moet je niet meerekenen als vrachtwagenchauffeurs, die ambeteren iedereen. Als ex-chauffeur moet je dat ook weten. Die mannen leven in hun eigen wereld waar ik me van distantieer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZe mogen niet inhalen, net zoals jij geen 140 mag rijden. Pot, ketel.
Daar zit dit topic nu eens vol van.
Zeuren dat je de regels niet genoeg kan overtreden omdat anderen ook op dezelfde weg rijden.
Chill... 't Zou zo leuk zijn op de weg als we allemaal wat meer... chill... waren.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenok. :-) fijn om te weten (ik heb het niet dus vol me niet aangevallen hoor haha)
puur uit interesse, waarom vind je coyote voor watjes?
Geen haar op mijn hoofd die er zou aan denken (ondanks mijn beperkte km aantallen ) om geld aan zoiets uit te geven. Een beetje alerte chauffeur weet alle vaste wel staan (vermits de meesten toch al jaren hetzelfde traject afleggen tussen A<>B) en de andere zijn gemakkelijk te voorzien...door je limieten te kennen.
Als je hard wil rijden moet je geen 140 of 160 doen, dat brengt 0,0 op, te meer omdat je de meesten wat verderdoor toch weer tegen komt.
Ga je graag hard, spreek van 200+, moet je dat maar elders doen maar niet op de openbare (snel)wegen met honderden andere om je heen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk sta daar 6x per week, 3x 's morgens en 3x 's avonds.
Containerboeren moet je niet meerekenen als vrachtwagenchauffeurs, die ambeteren iedereen. Als ex-chauffeur moet je dat ook weten. Die mannen leven in hun eigen wereld waar ik me van distantieer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenTjah,maar ze rijden daar toch maar..flikken zouden daar beter meer op controleren,net zoals op gsm'en/sms'en/laptoppen/tv kijken/gazet lezen achter het stuur ,inhalen bij regen..voorvalletje deze week op E40 herinnerd me eraan hoe saai dit beroep geworden is ,cc op 90km/uur en maar knallen .............tot in de voorganger zijn gat jammer genoeg.
Dus inderdaad, meer controle op gsm gebruik en dergelijke. Roken in de auto mag ook meteen verboden worden. Voor inhalen in de regen moeten ze wel wat nuanceren. Het is zo dat je niet mag inhalen bij het minste beetje water uit de lucht, terwijl je bij motregen geen last hebt van opspattend water. Daar tegenover is er wel opspattend water net na een regenbui als de hemel begint op te klaren, maar dan mag wel worden ingehaald. Ik heb al ondervonden dat de politie wel optreed tegen inhalen in de regen, maar wel als er effectief spray van komt. En dat vind ik niet slecht, want 75kmh rijden achter een Hollander omdat het motregent is pure onzin (toegegeven dat al wat onder de 80kmh zakt wordt ingehaald door mij, ongeacht de weg of het weer, maar ik ga dan wel niet klagen over de boete).
Inhaalverbod op nat wegdek, maar dan effectief nat, niet gewoon wat vochtig, zou me aanvaardbaarder lijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenAls je de held wil uithangen in het verkeer moet je maar op de blaren zitten en je "trofeeën" maar betalen.
Geen haar op mijn hoofd die er zou aan denken (ondanks mijn beperkte km aantallen ) om geld aan zoiets uit te geven. Een beetje alerte chauffeur weet alle vaste wel staan (vermits de meesten toch al jaren hetzelfde traject afleggen tussen A<>B) en de andere zijn gemakkelijk te voorzien...door je limieten te kennen.
Als je hard wil rijden moet je geen 140 of 160 doen, dat brengt 0,0 op, te meer omdat je de meesten wat verderdoor toch weer tegen komt.
Ga je graag hard, spreek van 200+, moet je dat maar elders doen maar niet op de openbare (snel)wegen met honderden andere om je heen.
Dan komt zo een toestelletje goed van pas omdat hij u verwittigd en je dan specifiek op uw meter let.
En zeg nu zelf, aan 53 ben ik geen snelheid duivel hé.
Ze moeten ergens de grens trekken maar ik vind het toch maar triestig daar te moeten voor betalen.
Voor een toestel met maandelijkse kosten ben ik ook niet te vinden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
aan 53km/h een boete in de bus, dan reed je ten eerste al een pak meer (want ze doen al minstens 6km/H correctie) en daarboven wijkt je km teller in je auto ook naar boven af.
teller zal wel vlot 60-65 aangeduid hebben.
als je gewoon een GPS aanlegt (zonder route) en je stelt die in dat hij waarschuwd vanaf 1km/H te snel, dan hoef je ook geen coyote te hebben.
want die coyote waarschuwd enkel als je in de buurt van een flitser te snel rijd, je gps waarschuwd altijd als je te snel rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenals je gewoon een GPS aanlegt (zonder route) en je stelt die in dat hij waarschuwd vanaf 1km/H te snel, dan hoef je ook geen coyote te hebben.
Ik zal hier wel tegen de stroom in gaan, maar persoonlijk trek ik mij daar allemaal geen r**t van aan. Ik rijd op het gevoel en idd, dat is meestal een 10 a 20km/h teveel (eigenlijk zoals de snelheidsbeperkingen 15 jaar geleden, vooraleer ze de compleet geflipte politiek correcte weg op gingen).
Uiteraard hangt dit af van de plaats op zich, maar dat is net rijden op gevoel, als je geen debiel bent voel je best aan wat veilig is en niet (jammer genoeg zijn er nogal wat debielen :p)
Ik heb geen coyote, dus wanneer ik geflitst wordt betaal ik de boete, kost mij wss minder dan het abbonementsgeld voor een coyote...
En neen, ik heb nog geen enkele auto in de prak gereden en zelfs nog niemand omver gereden, kom dat tegen...
edit: wel al een auto half in de prak gereden, maar dat had niets te maken met snelheid, maar alles met de goede kwaliteit en arbeidsethos van onze garagisten.
Comment
-
tja, als iemand geen flitsboetes wil hebben, dan moet je volgens de regels rijden. ik rij soms ook wel op gevoel maar probeer zoveel mogelijk onder de max snelheid te blijven.
hiervoor heb ik een lamme golf platte diesel. die is zo traag dat ik volgas meestal niet genoeg straat heb om over de limiet te geraken. men 2de daily is dan men dodge. vermogen genoeg maar de wegligging van zo een oud mormel (36jaar oud) is niet ideaal om harder te rijden dan toegelaten. het gevoel daar zal vanzelf zorgen dat ik niet te snel ga.
je kan ook met de fiets gaan, dan kan je zo snel gaan als je zelf maar wil, zonder geflitst te worden .
de goeie oude tijd zonder flitsers, voor 25€ je tank vol, niet te drukke wegen en niet elke 500meter een rood licht is nu toch wel voorbij. jammer genoeg. ben toch gelukkig dat ik die tijd nog deels heb meegemaakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenaan 53km/h een boete in de bus, dan reed je ten eerste al een pak meer (want ze doen al minstens 6km/H correctie) en daarboven wijkt je km teller in je auto ook naar boven af.
teller zal wel vlot 60-65 aangeduid hebben.
als je gewoon een GPS aanlegt (zonder route) en je stelt die in dat hij waarschuwd vanaf 1km/H te snel, dan hoef je ook geen coyote te hebben.
want die coyote waarschuwd enkel als je in de buurt van een flitser te snel rijd, je gps waarschuwd altijd als je te snel rijd
Bij 90 = 2 p/u en bij 120 = 5 p/u.
Dus een hele pak meer is het niet.
En zo een gps kost ook geld en moet je ook op uw voorruit hangen.
Wat is het verschil dan?
Als ik met mijn moto of auto constant naar mijn teller moet kijken of ik 50 of 55 rijdt, dan is dit gevaarlijker voor de medemens.
En die correctie die ze aftrekken is per gemeente anders en die is er soms helemaal niet.
En dan nog, 60 per uur en ik ben een snelheidsduivel.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat ik een coyote heb.
Heb zelf vermeld dat ik niet maandelijks zou betalen voor zoiets.
Wel heb ik een situatie voorgelegd waarin het handig kan zijn.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkun je coyote inbrengen als beroepskost ?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenEn die correctie die ze aftrekken is per gemeente anders en die is er soms helemaal niet.
En dan nog, 60 per uur en ik ben een snelheidsduivel.
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat ik een coyote heb.
Heb zelf vermeld dat ik niet maandelijks zou betalen voor zoiets.
Wel heb ik een situatie voorgelegd waarin het handig kan zijn.
In België bedraagt deze correctie 6 km/u tot een gemeten snelheid van 100 km/u en 6% voor de gemeten snelheden boven de 100 km/u
ik zeg ook niet dat je een snelheidsduivel bent maar wel dat je 'merkbaar' te snel hebt gereden. toch minstens 55 op de teller al.
ik heb vroeger ook boetes gehad van 51km/h en dan is het echt wel jammer van dat geld. ik moet daar ook toegeven dat men gps daar wel al 57 aanduide en dat men teller bijna op 60stond (altijd op cruise control, daarna CC op 56 gezet ipv 58 en geen boetes meer).
heb trouwens nog geen enkele auto gehad waar de teller exact werkte. de meeste zijn redelijk juist tussen 70 en 100km/h en dan was er nog 3-4km/H afwijking. eronder en erboven veel afwijking (tot 10km/h op de hogere snelheden).
ik heb ook geen coyote, moet er ook gene hebben en heb op mijn android telefoon gewoon zo een onbekend gps software ding gezet. gsm hoeft zelf niet op de voorruit te hangen. gewoon de gps aanleggen en in het vakje onder de asbak leggen is voldoende. scherm is ook af, gewoon het geluid geeft het signaal.
je hebt ook software genoeg die enkel je snelheid aangeven op je toestel
Comment
-
Ik stel gewoon vast dat het niet slim is om je aan 51 te laten beboeten; dan zorg je er beter voor dat je aan 59 op de foto staat. Het is toch hetzelfde bedrag. Maximaal rendement behalen noemen ze zoiets. Het is gewoonweg een fout in de wegcode waardoor ze je eigenlijk aansporen van ofwel mooi je 50 te rijden ofwel overal 10 per uur sneller te rijden.
Comment
Comment