Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik-ben-juist-geen-tiener-meer-chauffeurs die tegenwoordig met een koptelefoon achter het stuur zitten... EUM????
    En het is niet de eerste keer dat ik dit zie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      D'r was een tijdje terug iemand aan een tankstation die zei "ah 't is nog goed da de mensen al eens iets aan hun venster uit smijten, anders hadden jullie geen werk"
      haha, van te kort door de bocht gesproken.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Gisteren nog een prachtige actie gezien ter hoogte van de oprit Borgerhout aan de Antwerpse ring:
        Een zwarte Honda met dito inzittenden en met NL platen rijdt de ring op richting Gent.
        Plots beseffen ze dat ze eigenlijk de andere richting uitmoeten. Ze draaien halverwege de oprit terug, en rijden spookrijdend weer naar boven. De tweede auto die ze kruisen is een politiecombi, maar die kan niet anders dan hen voorbijrijden.
        Als de de oprit richting Nederland oprijden, krijgen ze echter gezelschap van een andere politiecombi die met licht en geluid achter hen aangaat, het einde heb ik helaas gemist...
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Vanmorgen reed ik achter iemand die het niet nodig vond om in dichte mist zijn lichten op te zetten, ondanks lichtseinen van mij en zowat alle tegenliggers. Gebruikte nooit richtingsaanwijzers en volgens mij was hij ook dronken, die kon geen stabiele snelheid aanhouden en geraakte niet deftig door een bocht. Toen ik hem na enkele kilometers eindelijk veilig kon inhalen eens goed geclaxonneerd, fucking idioot man!

Comment

• 1 km verder van mij woont iemand die rijles geeft voor de VAB. Rijdt van zijn oprit, ik mocht mijn remmen eens goed gebruiken. Rijdt dan 70 voor mij op een baan waar je 90 mag, en zijn achterruitwisser gaat constant, terwijl het bij mijn weten nog altijd niet regende... En dat moet dan mensen leren rijden? Wordt tijd dat die mens met pensioen gaat hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
              Gisteren nog een prachtige actie gezien ter hoogte van de oprit Borgerhout aan de Antwerpse ring:
              Een zwarte Honda met dito inzittenden en met NL platen rijdt de ring op richting Gent.
              Plots beseffen ze dat ze eigenlijk de andere richting uitmoeten. Ze draaien halverwege de oprit terug, en rijden spookrijdend weer naar boven. De tweede auto die ze kruisen is een politiecombi, maar die kan niet anders dan hen voorbijrijden.
              Als de de oprit richting Nederland oprijden, krijgen ze echter gezelschap van een andere politiecombi die met licht en geluid achter hen aangaat, het einde heb ik helaas gemist...
              Hadden we die communicatie tussen die 2 combin's maar kunnen horen, zou ongetwijfeld interessant geweest zijn

Comment

• Vorig weekend had ik me ff aan de kant geparkeerd om een blik cola te trekken aan een automaat () en eens ingestapt draaide ik terug de straat op. Er kwam helemaal niemand af op het moment ik aan het draaien was.. maar net als mijn auto in de juiste rijrichting staat zie ik in mijn achteruitkijkspiegel één of andere Audi A4 met LED's van achter de bocht +-500m verder opdoemen. Toegelaten snelheid: 50 km/u; hij reed zéker het dubbele. Ik was van plan om op mijn gemak te versnellen, had toch tijd want moest nergens naartoe, dus dat deed ik ook. Die kerel remt uiteraard op het laatste moment af om zo plak achter mij net te kunnen stoppen in mijn gat. Dit terwijl er een ruime inhaalmogelijkheid was, hij veel te snel reed en ik duidelijk al voor hem op de baan was. Als er iets is wat ik haat, is het wel (onterecht) bumperkleven. Dus ik haastte me verder zeker niet. Hij drong aan maar had al erger geweten, doch werkte het serieus op mijn zenuwen (en allicht ook op de zijne). Iets verder gaat de snelheid naar 70 km/u want we verlaten de bebouwde kom en nog wat verder begint een dubbele 2-vaksbaan met middenberm (dus 90 km/u) en daar was ik van plan om hem langszij te laten komen en vervolgens ff goed door te trappen op koppel in 3e vitesse om hem een lesje te leren. Eens aan dat punt haalt hij mij agressief in op die 2e rijstrook en net op het moment dat ik gas wil geven blijft hij gewoon rakelings langs mij rijden zonder te vertragen en vlamt tegen mijn spiegel met zijn spiegel. Zijn spiegel klapt in en aan de mijne gelukkig ook geen schade. Ik flikker wat met mijn lichten vervolgens, zit wat te schelden en geef hem tha finger. Hij bleef nog ff voor mij hangen en wat op de rem duwen, enz.. the usual shit, en versnelde dan weer. Gelukkig dat ik echt geen zin had in een relletje (vermijd dat liever tenzij het moet) of arghhhhh. Wat er hier toch allemaal op de baan rijdt, dat hou je niet voor mogelijk. Ik vind in principe dat te snel rijden moet kunnen indien defensief en respect voor andere chauffeurs, maar als dat zelfs al niet kan. 25 jaar en ge wordt gecategoriseerd onder de roekeloze chauffeurs maar diegene die ik tegenkomen en steeds iets mispeuteren zijn toch een pak ouder meestal. Terwijl smijt ik hier zelf met stereotypes .
                Last edited by ; 29/08/2013, 13:14.

Comment

• Het grappige aan je relaas is dat nog voor je mee kon debielen door gas te geven terwijl je ingehaald wordt (ook verboden), de eerste debiel jou al schade rijdt. Voor de rest, door met lichten te flikkeren en met je middenvinger te zwaaien ga je geen gedragsverandering veroorzaken, maar enkel solliciteren voor meer problemen.

Gisteren stevig in de remmen gemoeten voor een camionette die zonder reden en zonder aankondigen van rijvak wisselde en als extraatje ook nog eens een remtest deed. Ik ging er gezwind rechts voorbij, maar dat vond die mens ook niet goed. Een paar afritten later uitleg gevraagd, bleek dat hij vond dat rechts inhalen niet kon. Dat van dat naar links wisselen zonder pinken, ja dat is zo erg nog niet, en die remtest was omdat ik te kort genaderd was (wat wil je, als ik zit te remmen om een aanrijding te vermijden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                    Vorig weekend had ik me ff aan de kant geparkeerd om een blik cola te trekken aan een automaat () en eens ingestapt draaide ik terug de straat op. Er kwam helemaal niemand af op het moment ik aan het draaien was.. maar net als mijn auto in de juiste rijrichting staat zie ik in mijn achteruitkijkspiegel één of andere Audi A4 met LED's van achter de bocht +-500m verder opdoemen. Toegelaten snelheid: 50 km/u; hij reed zéker het dubbele. Ik was van plan om op mijn gemak te versnellen, had toch tijd want moest nergens naartoe, dus dat deed ik ook. Die kerel remt uiteraard op het laatste moment af om zo plak achter mij net te kunnen stoppen in mijn gat. Dit terwijl er een ruime inhaalmogelijkheid was, hij veel te snel reed en ik duidelijk al voor hem op de baan was. Als er iets is wat ik haat, is het wel (onterecht) bumperkleven. Dus ik haastte me verder zeker niet. Hij drong aan maar had al erger geweten, doch werkte het serieus op mijn zenuwen (en allicht ook op de zijne). Iets verder gaat de snelheid naar 70 km/u want we verlaten de bebouwde kom en nog wat verder begint een dubbele 2-vaksbaan met middenberm (dus 90 km/u) en daar was ik van plan om hem langszij te laten komen en vervolgens ff goed door te trappen op koppel in 3e vitesse om hem een lesje te leren. Eens aan dat punt haalt hij mij agressief in op die 2e rijstrook en net op het moment dat ik gas wil geven blijft hij gewoon rakelings langs mij rijden zonder te vertragen en vlamt tegen mijn spiegel met zijn spiegel. Zijn spiegel klapt in en aan de mijne gelukkig ook geen schade. Ik flikker wat met mijn lichten vervolgens, zit wat te schelden en geef hem tha finger. Hij bleef nog ff voor mij hangen en wat op de rem duwen, enz.. the usual shit, en versnelde dan weer. Gelukkig dat ik echt geen zin had in een relletje (vermijd dat liever tenzij het moet) of arghhhhh. Wat er hier toch allemaal op de baan rijdt, dat hou je niet voor mogelijk. Ik vind in principe dat te snel rijden moet kunnen indien defensief en respect voor andere chauffeurs, maar als dat zelfs al niet kan. 25 jaar en ge wordt gecategoriseerd onder de roekeloze chauffeurs maar diegene die ik tegenkomen en steeds iets mispeuteren zijn toch een pak ouder meestal. Terwijl smijt ik hier zelf met stereotypes .
                    Toen ik 18 was reageerde ik ook gelijk gij. Toen ik 25 was, snapte ik hoe belachelijk zo'n gedrag is. Ik kan hier vrij veel puntjes aangeven waar jij in mijn ogen minstens even erg bent als hij...
                    - Optrekken als hij u voorbij wil
                    - Lichten flikkeren
                    - Schelden in combinatie met "tha finger"
                    - Iemand een lesje willen leren in het verkeer?

Je ergerde hem al (opzettelijk) van in het begin. Maar de Audi was wel 100% verantwoordelijk voor de hele situatie hoor! Altijd 't zelfde. Ze komen in een situatie, maken die door eigen toedoen nog veel erger dan ze is, maar de schuld wordt altijd volledig op de ander geschoven. Eventjes nadenken voor je begint met spelletjes spelen in het verkeer, er zijn meer weggebruikers dan jij en die Audi. Er moet echt niet veel gebeuren om zo'n "lesje leren" door op te trekken tegen elkaar fout te laten lopen. Jammergenoeg hebben velen het maar door nadat het effectief eens fout liep.

Dubbele tweevaks met middenberm is trouwens 120 indien niet anders aangegeven.
                    Last edited by |) ][ |V| ][; 29/08/2013, 17:23.

Comment

• Spijkers met koppen !!

Comment

• Ergernis die ik al verschillende keren op dezelfde plaats heb meegemaakt, waardoor ik zelfs begin te twijfelen of ik zelf niet in de fout ga...

De situatie uitgebeeld in een snelle schets (verkeerslichten moeten erbij gedacht worden):

Ik ben dus de rode auto en sta te wachten om aan een kruispunt met verkeerslichten een grote baan (2X2 rijvakken met middenberm) links op te rijden. Ik ga dus zoveel mogelijk naar het midden staan, zodat auto's die rechtdoor willen me rechts voorbij kunnen en zodat ik geen tegenliggers hinder. Er zijn een vijftal tegenliggers die ik eerst doorlaat, maar de personen in de groene auto's vinden dat ik niet snel genoeg vertrek en rijden mij langs rechts voorbij om links af te slaan.

Ik rijd dan wel met een trage auto, maar heb daar zeker niet overdreven lang gewacht om te vertrekken...

Deze situatie heb ik nu al zeker vijf keer meegemaakt en steeds erger ik mij eraan, maar gisteren begon ik serieus te denken dat ik zelf iets verkeerd doe....

Wat denken jullie hiervan?
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Daar staan geen voorsorteringspijlen of vakken voor linksaf, dus die groene moet gewoon wachten tot jij weg bent.
                          Kunt ge eens een google link plaatsen van die plek?

Comment

• Ik erger mij niet veel aan vrachtwagens maar deze was wel nen zot.

Op de E34 richting knokke moet het verkeer ritsen naar 1 baanvak. Meneer vond het nodig om 2 baanvakken in te nemen op 1km voor de versmalling. Ben dan maar op het rechterbaan naast hem gaan staan wat ie precies niet zo tof vond alsker voorbij was aan zijn achterlijke gebaren enz te zien
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Ik erger mij niet veel aan vrachtwagens maar deze was wel nen zot.

Op de E34 richting knokke moet het verkeer ritsen naar 1 baanvak. Meneer vond het nodig om 2 baanvakken in te nemen op 1km voor de versmalling. Ben dan maar op het rechterbaan naast hem gaan staan wat ie precies niet zo tof vond alsker voorbij was aan zijn achterlijke gebaren enz te zien
                              Blijkbaar doen ze dat om de ritsers een halt toe te roepen..terwijl het binnenkort? wet is ..tjahg ,sommigen voelen zich king off the road..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Ik erger mij niet veel aan vrachtwagens maar deze was wel nen zot.

Heb ik ook al een keer gezien. Echt asociaal gedrag zoiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                                  Vorig weekend had ik me ff aan de kant geparkeerd om een blik cola te trekken aan een automaat () en eens ingestapt draaide ik terug de straat op. Er kwam helemaal niemand af op het moment ik aan het draaien was.. maar net als mijn auto in de juiste rijrichting staat zie ik in mijn achteruitkijkspiegel één of andere Audi A4 met LED's van achter de bocht +-500m verder opdoemen. Toegelaten snelheid: 50 km/u; hij reed zéker het dubbele. Ik was van plan om op mijn gemak te versnellen, had toch tijd want moest nergens naartoe, dus dat deed ik ook. Die kerel remt uiteraard op het laatste moment af om zo plak achter mij net te kunnen stoppen in mijn gat. Dit terwijl er een ruime inhaalmogelijkheid was, hij veel te snel reed en ik duidelijk al voor hem op de baan was. Als er iets is wat ik haat, is het wel (onterecht) bumperkleven. Dus ik haastte me verder zeker niet. Hij drong aan maar had al erger geweten, doch werkte het serieus op mijn zenuwen (en allicht ook op de zijne). Iets verder gaat de snelheid naar 70 km/u want we verlaten de bebouwde kom en nog wat verder begint een dubbele 2-vaksbaan met middenberm (dus 90 km/u) en daar was ik van plan om hem langszij te laten komen en vervolgens ff goed door te trappen op koppel in 3e vitesse om hem een lesje te leren. Eens aan dat punt haalt hij mij agressief in op die 2e rijstrook en net op het moment dat ik gas wil geven blijft hij gewoon rakelings langs mij rijden zonder te vertragen en vlamt tegen mijn spiegel met zijn spiegel. Zijn spiegel klapt in en aan de mijne gelukkig ook geen schade. Ik flikker wat met mijn lichten vervolgens, zit wat te schelden en geef hem tha finger. Hij bleef nog ff voor mij hangen en wat op de rem duwen, enz.. the usual shit, en versnelde dan weer. Gelukkig dat ik echt geen zin had in een relletje (vermijd dat liever tenzij het moet) of arghhhhh. Wat er hier toch allemaal op de baan rijdt, dat hou je niet voor mogelijk. Ik vind in principe dat te snel rijden moet kunnen indien defensief en respect voor andere chauffeurs, maar als dat zelfs al niet kan. 25 jaar en ge wordt gecategoriseerd onder de roekeloze chauffeurs maar diegene die ik tegenkomen en steeds iets mispeuteren zijn toch een pak ouder meestal. Terwijl smijt ik hier zelf met stereotypes .
                                  Nog enkele jaren en je kent de regel van drie wel Als je dan zoiets voor hebt tel je rustig één-twee-drie en dan pas reageren. Dan heb je even kunnen nadenken en doe je niet direct zotte dingen. Zotte dingen met soms een fatale afloop (ik denk dan steeds spontaan aan dat geval van verkeersagressie met die bosmaaier). Je gaat dan iets naar rechts zodat die audi kan voorbij gaan. En je denkt "plak maar ergens tegen, dan lach ik eens". En je vervolgt rustig je weg terwijl je de achterlichten van die audi stilletjes in de verte ziet verdwijnen

(en ook ik moet toegeven : toen ik 20-25 jaar was en zelfs nog een paar jaren erbij zou ik misschien ook wel zo geageerd hebben).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Daar staan geen voorsorteringspijlen of vakken voor linksaf, dus die groene moet gewoon wachten tot jij weg bent.
                                    Kunt ge eens een google link plaatsen van die plek?
                                    Dat dacht ik dus ook, maar als je verschillende keren (ik zeg 5, maar het kunnen er gerust meer zijn) exact hetzelfde meemaakt op dezelfde plaats, begin je toch te twijfelen...

Link: http://goo.gl/maps/Xwur1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
                                      Dat dacht ik dus ook, maar als je verschillende keren (ik zeg 5, maar het kunnen er gerust meer zijn) exact hetzelfde meemaakt op dezelfde plaats, begin je toch te twijfelen...

Ja heb ik ook al vaak gezien op dat kruispunt. Veel ongeduldigen op de baan wrs.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ik ben dan toch niet de enige!

Dat ze ongeduldig zijn tot daar toe, maar ze winnen er helemaal niks mee, want meestal rijd ik er iets later gewoon weer achter (zelfs met mijn trage diesel)... En als ze 10 sec geduld hebben, kunnen ze mij direct legaal inhalen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten

Zijde gij degene met diene rode Golf die niet durft over steken?
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X