Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ergernis van de dag;

    Fietser met hond aan de leiband komt van links op een rondpunt, hij heeft de haaietanden op zijn fietspad.
    Ik maak geen aanstalten tot stoppen, mijn raam staat open en ik hoor hem roepen of ik het niet nodig vind om te stoppen.

    Eigenlijk niet nee, maar dat hij het verkeersreglement niet kent en het nog niet door zal hebben is wel jammer.
    Voor veel mensen zou een opfrissingscursus verplicht moeten worden.

    Comment


    • Fietsers.

      Deze morgen in Lochristi een van mijn klassieke "in ene keer in achteruit in een smal gat" aan 't uitvoeren, lukt zelden op die plek, dus was content. Tot er uit mijn dode hoek plots twee fietsers van een jaar of 15 nog snel snel achter mijn camion moesten rijden. Had ze nooit gezien ... Sommigen willen gewoon in de statistieken belanden volgens mij.

      En vanavond ene die het vertikte om op het fietspad te rijden. Fietspad lag aan de linkerkant van de weg, met borden die aanduidden dat het voor beide richtingen geldt. Meneer moest per se op de drukke steenweg rijden. 't Was geen wielertoerist, maar een gewone stadsfiets me een hippie op.

      Comment


      • Eergisteren een pand gaan bekijken in hartje Amsterdam.
        Die trajectcontrole gedurende de laatste tientallen kilometers op de A2, maximum 100 overdag..

        Dat is dus echt levensgevaarlijk he, 5 rijvakken waarvan 3 bevolkt, en allemaal lijken ze op rails te rijden als een treintje.
        Ik moest daar echt moeite doen om niet weg te dommelen. Dan maar even een dossier doorgenomen op cruisecontrol.
        Velen zijn daar bezig met dingen die niet overeenstemmen met de aandacht op de weg te houden heb ik kunnen vaststellen.

        Het is nog tamelijk recent denk ik, ben daar begin juli aan 140 doorgereden, en niets in de bus gehad. Ik had toen wel een bord gezien dat er trajectcontrole was vanaf 15 juli, dus deze keer maar geplooid.
        Maar er zijn er toch nog altijd die sneller rijden met hollandse plakken, begrijp het niet goed?
        Last edited by Titleist; 04/09/2013, 21:03.

        Comment


        • Idd totaal ridicuul daar.

          Comment


          • Ik rijd op een rondpunt, vervolgens zie ik een wagen naderen van een straat en die wagen rijdt gewoon door!
            Behoorlijk hard mogen remmen en vervolgens geclaxonneerd om toch even duidelijk te maken dat ik daar aan kwam gereden...
            Toen ZE gepasseerd was, zag ik een L hangen op de achterruit en zie ik haar vervolgens een wagen voorbijsteken OP het rondpunt. Waarna ze vol in de ankers mocht gaan om diezelfde wagen terug voorbij te laten want die moest toevallig? dezelfde afslag hebben.

            Wat een kalf.....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Ik moest daar echt moeite doen om niet weg te dommelen. Dan maar even een dossier doorgenomen op cruisecontrol.
              Velen zijn daar bezig met dingen die niet overeenstemmen met de aandacht op de weg te houden heb ik kunnen vaststellen.
              Eum... je houdt zelf de aandacht niet op de weg! Hoe kan je dan vitten op andere weggebruikers?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                Eergisteren een pand gaan bekijken in hartje Amsterdam.
                Die trajectcontrole gedurende de laatste tientallen kilometers op de A2, maximum 100 overdag..

                Dat is dus echt levensgevaarlijk he, 5 rijvakken waarvan 3 bevolkt, en allemaal lijken ze op rails te rijden als een treintje.
                Ik moest daar echt moeite doen om niet weg te dommelen. Dan maar even een dossier doorgenomen op cruisecontrol.
                Velen zijn daar bezig met dingen die niet overeenstemmen met de aandacht op de weg te houden heb ik kunnen vaststellen.

                Het is nog tamelijk recent denk ik, ben daar begin juli aan 140 doorgereden, en niets in de bus gehad. Ik had toen wel een bord gezien dat er trajectcontrole was vanaf 15 juli, dus deze keer maar geplooid.
                Maar er zijn er toch nog altijd die sneller rijden met hollandse plakken, begrijp het niet goed?
                Inderdaad belachelijk snelheid daar, zou perfect de hoogte in kunnen. Kan maar één reden bedenken waarom ze dat daar (voorlopig) handhaven, denk dat ze schrik hebben dat er elk moment een vliegtuig kan landen...
                Feit is, doel bereikt.

                Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                Ik moest daar echt moeite doen om niet weg te dommelen.
                Dan had jij een Van Der Valkske moeten gaan doen, niets zo gevaarlijk dan op die wijze in je voertuig te zitten.

                Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                Het is nog tamelijk recent denk ik, ben daar begin juli aan 140 doorgereden, en niets in de bus gehad. Ik had toen wel een bord gezien dat er trajectcontrole was vanaf 15 juli, dus deze keer maar geplooid.
                Waarschijnlijk de reden dat ze het enkele dagen later hebben ingevoegd.

                Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                Eum... je houdt zelf de aandacht niet op de weg! Hoe kan je dan vitten op andere weggebruikers?
                Dat noem ik een klare kijk op de zaak hebben.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Bedoelde telefonisch he jongens, papieren lezen doe ik niet in de wagen. Wel niet handsfree, daar heb je me.

                  Neem dat wegdommelen ook niet te letterlijk, maar toch, als je daarvoor ongeveer 200 km vlotjes hebt kunnen rijden aan 110-120 of 130-140 al naargelang de snelheidslimiet (en meestal op 2 vakken) is het echt strontvervelend om daar ineens manu militari een snelheidsbeperking opgelegd te krijgen die totaal niet strookt met de omstandigheden op de weg.

                  Zo een controle als op het viaduct in Gentbrugge kan ik me wel in vinden, maar toch geen tientallen kilometers zeker?

                  Bijzonder efficiënt is het natuurlijk wel. Maar het heeft dus ook enkele ernstige nadelen imo, waarvan 1 dus een aanzienlijk verminderde focus is op de weg. Zeker als je daar zelden mee geconfronteerd wordt..

                  Comment


                  • Net een ritje E313 gedaan.

                    Nen hoop linksrijders die tientallen meters afstand houden van hun voorliggers. Zo zijn ze gemakkelijk in te halen langs rechts ( ja het mag nie).

                    Tot ze dan inneens toch hun spiegels gebruiken en gas bij geven om u toch nie tussen te laten.

                    Moesten ze die energie nu eens gebruiken om rechts te gaan rijden zou iedereen content zijn.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Dat laatste zou gewoon té positief en té constructief zijn voor de gemiddelde Belg.
                      Let's face it.

                      Comment


                      • als ik links rijd omdat ik aan het inhalen ben (maar dat niet lukt omwille van voorliggend verkeer), houd ik toch afstand (remafstand). Als gij dan langs rechts komt wringen, gaat dat deurke ook dicht bij mij. Beter nog, ik zal zelfs nog wat mee vertragen om u ne kloot af te draaien. Ik wacht netjes mijn beurt af om voorbij te steken, minste wat ge kunt doen is hetzelfde doen.
                        Want daar krijg ik het dan van op mijn heupen: langs rechts komen wringen en zich in het kleinste gaatje komen wringen om toch maar voorbij te geraken, maar eens de baan vrij is gewoon als een slak verder tuffen op het rechterrijvak.
                        Zelfde met zeikerds die het nodig vinden om op het linkerrijvak onnodig in iemand zijn gat te komen hangen omdat ze op die manier hopen dat het sneller gaat. Voor die mensen rem ik laat als het gat tussen mezelf en de voorligger te klein wordt, zodat ze het begrip remafstand wat beter begrijpen (de meesten hebben het na 2 keer door, een enkeling heeft het eens ne keer of 6 volgehouden maar had het dan toch uiteindelijk door). En opnieuw hier: als de baan dan vrij is, duwen ze niet eens door. Wat is dan het punt dat ge hebt willen maken?
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          Wat is dan het punt dat ge hebt willen maken?
                          Doorgaans is daar hoegenaamd geen sprake van.
                          Vandaar die 6 (gelukkig) bijna-ongevallen...

                          Comment


                          • Herkenbare situatie
                            Soms zit je gewoon 'gevangen' in het treintje links omdat er ene vooraan niet snel genoeg naar rechts gaat of slechts met 1km/u snelheidsverschil aan het inhalen is.
                            Er durft dan idd. al eens een boulevard op het middenvak open liggen maar als je die gebruikt ben je je plaats in het treintje kwijt en moet je 100m verder toch zelf in de remmen voor een tragere middenvakrijder. Probeer dan maar eens weer opnieuw in te voegen. Vandaar blijf ik net als flappy in het treintje rijden.
                            De rechtsinhalers komen er meestal mee weg want er zit altijd wel ene in het treintje te slapen die nalaat om het gat toe te rijden.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                              Doorgaans is daar hoegenaamd geen sprake van.
                              Vandaar die 6 (gelukkig) bijna-ongevallen...
                              Ik doe geen ongevallen. Laatste keer dat ze in mijn gat gereden zijn was ongeveer 23 jaar geleden toen ik op de E19 stil stond in een file en een heer die meer bezig was met de dames in zijn auto de file niet had opgemerkt. Laat remmen wil niet zeggen alles dicht gooien. De keer dat ik het dan wel zou moeten (omwille van een echte noodsituatie) doen heb ik liever dat die achter mij op een relatief veilige afstand zit en niet gegarandeerd de achterkant van mijn wagen wat kleiner heeft gemaakt. En als die achter mij die ruimte niet aanhoudt, dan maak ik ze zelf wel.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Ik doe ook mee aan het treintje als ik al links reed, maar als ik rechts rijd en er op het linkervak echt héél veel plaats tussen twee wagens wordt vrijgelaten terwijl er niemand op het middenvak rijdt, dan beweeg ik zelf ook rustig naar het midden en vervolgens naar links om rustig in te voegen.
                                Als mensen een beetje rustig blijven (gezien de riante ruimte waar Kefkie het over had), dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
                                Als ik zelf al links reed, dan verlaat ik dat treintje echter niet en wacht ik rustig af, zonder te gaan bumperkleven, maar niet op 10 meter van m'n voorligger.
                                Kom ik echter van rechts, dan ga ik bij voldoende ruimte niet obsessief de hele trein voorlaten, tenzij ze het onmogelijk maken.
                                Er is toch een verschil tussen "je ertussen gooien" en "invoegen", niet?

                                Comment


                                • sorry, maar ge hebt geen gelijk. Als ik volgens de regels van het spel zou rijden dan moet ik bij 120 km/h toch wat afstand met mijn voorligger laten om veilig te kunnen remmen als het echt mis gaat. Als ik uw uitleg hoor dan zou ge die ruimte aanzien als genoeg om uw auto er tussen te voegen. Terwijl ge dus eigenlijk op dat moment de veiligheidszone van iemand wegneemt.
                                  Nu concreet: ik kan zelfs die veiligheidszone niet nemen want iedereen aanziet dat als: och voldoende ruimte. Dus als ik zelfs op 2 à 3 autolengtes van iemand afrijdt wat dus al veeeeeeeeel te dicht is, wordt dat nog aanzien als: och voldoende ruimte.
                                  Ik heb het een 10 tal jaar geleden in de wetstraat voorgehad. Ik reed al te dicht, rechter rijstrook naast mij wordt stevig geremd. Auto van rechts voegt in in de ruimte tussen mezelf en mijn voorligger waarop er ook hard wordt doorgeremd op mijn rijvak. In wie zijn gat stak ik denkt ge? Ik had zelfs niet de tijd om terug afstand te nemen. Maar ik ben wel in fout gesteld geweest.
                                  Hetzelfde gebeurt op de autosnelweg, maar alleen is de snelheid wel een pak groter. Dus als gij dan mijn remzone wilt wegnemen, dan gaat bij mij het deurke dicht.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Flappy, ik kan je best volgen hoor, en die 10m zou eigenlijk ook 20m moeten zijn, want daar stel ik me meestal ook op in (+/- 4 autolengtes).
                                    Er zijn echter wel degelijk bestuurders (zoals ondergetekende) die een wagen van rechts even laten invoegen in dergelijke gevallen.
                                    Als de wachtlijst op het linkervak te lang is, dan vind ik dat een vorm van hoffelijkheid omdat niet iedereen al links reed.
                                    Zolang ze hun richtingaanwijzers gebruiken en zich niet opdringen, heb ik daar absoluut geen probleem mee.
                                    Het is degene die links rijdt die het groen licht geeft, of ook niet.
                                    Het voorbeeld dat je hier geeft, is er eentje waar de marge te krap is, zoveel is duidelijk.
                                    Ik spreek je in dat geval ook niet tegen.
                                    Wetstraat is natuurlijk een andere situatie dan de E313.
                                    En dat remmen om mensen ergens attent op te maken, tja, daar heb ik een dubbel gevoel bij.

                                    Comment


                                    • ik rem niet zomaar hé. Als ik het gat dichtrijd na een opstropping en ik al veel sneller rijd dan toegelaten dan is het niet netjes dat die daarachter dan nog extra dicht moet komen duwen omdat hij toch nog (hoe weet ik niet) voorbij wil. Dan rem ik wat later als ik aan de voorligger kom. De afstand tussen mezelf en de voorligger is dan nog voldoende groot, maar die achter mij zal toch voelen dat hij te kort zit. Daarom, na 2 keer hebben ze dat door en houden vanzelf voldoende afstand. En als de baan dan helemaal vrij is en ik doorga, volgen ze plots niet meer. Waarom zijn ze dan in de eerste plaats komen duwen?

                                      Ik laat ook auto's invoegen van het rechterrijvak. Maar enkel zij die normaal rijden. Als ik iemand van het linkerrijvak zie komen om effe rap de rij rechts voorbij te gaan: not on my shift... Die kan proberen bij mijn voorligger of als hij de pech heeft bij mij uit ge komen, nog verder terug rechts te moeten invoegen dan wanneer hij gewoon links had blijven rijden. De auto's achter mij hebben dat snel door en sluiten netjes mee de rij.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Het grote ergernis topic deel VI

                                        Flappy, als er treintje is om iemand in te halen tot daar aan toe. Maar niet als er 4-5 auto's links rijden en in de verste verte geen verkeer rechts is. Dan moogt gij gerust links mee blijve taffelen maar dan ga ik rechts voorbij hoor.

                                        En als ik langs rechts voorbij is dat omdat ik geen tijd heb en het dan niet de bedoeling is om erna tegen 110 verder te rijden
                                        Last edited by kefkie; 06/09/2013, 18:49.
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • wel daarna zelf opzij gaan, als de weg voor mij dan uiteindelijk wel vrij is gekomen, als ik doortrap

                                          Wel raar dat ik zoiets nooit voorheb. Raar of zelfden dat ik onnodig moet 'wachten' op de linkerrijstrook. Inhaalmaneuvre gedaan, iedereen naar rechts. Kan misschien aan mijn gezegende leeftijd liggen dat ik mijn voorliggers iets meer tijd gun natuurlijk.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X