Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
    Ik erger me aan mensen die allerlei rotzooi (van ijzeren kruisen tot mariabeeldjes) aan hun achteruitkijkspiegel hangen . Deze belemmeren het zicht en kunnen voor gevaarlijke situaties zorgen. Verbieden dus !
    Dat is al verboden voor zover ik weet. Vroeger zag je dat bij elke vrachtwagen, nu nog zeer zelden, omdat ze er op beginnen bekeuren zijn. De auto's gaan ze ook wel ooit eens aanpakken zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Dat is al verboden voor zover ik weet. Vroeger zag je dat bij elke vrachtwagen, nu nog zeer zelden, omdat ze er op beginnen bekeuren zijn. De auto's gaan ze ook wel ooit eens aanpakken zeker?
      Is dat echt verboden? Dat wist ik niet.

Comment

• als je van leuven naar kortrijk moet, dan moet ik over brussel.
        als je de radio beluisterde was alles via antwerpen ook dicht.
        file naar brussel vanaf leuven. kan moeilijk naar duitsland gaan rijden om de file te vermijden.

t is daar elke keer beetje aanschuiven naar de ring toen, maar eens na zaventem gaat het normaal vlotter. in wemmel dan nog wa vertraging, en daarna vlot naar gent.
        alleen ging de brusselse file van leuven tot ternat totaal niet vooruit.
        het enige dat ik kan doen, is langs waver en de onderkant van brussel nemen. komt er 30km bij en zit ik zowieso weer vast in halle. de weg zonder files is via waver en bergen. kom ik geen files tegen, is 50km omweg en ben 2h10 op de baan (dus 40min langer dan onder normale omstandigheden langs brussel). dan doe ik 360km/dag ipv 260. lijkt mij ook geen optie.

ik kan op voorhand ook niet weten of ik 20min in de file ga staan, of 2uur

Comment

maar ik toch nor regelmatig zaken die ??? zijn
          vorige week een kruisbeeld, met witte LED's in midden van raam vrachtwagen, redelijk fel, hoogte zo een 40 cm schat ik
          vorige maand, een voorwerp met BLAUWE led's, redelijk fel, vermoedelijk op achterwand van (halve) slaapcabine, bij donker !!! dit vond ik er echt over, blauwe verlichting is trouwens nog een ander topic !!!
          ...

de reden waarom het (niet mag) in de wet staat = belemmering van het zicht
          waarom maken ze anders op de keuring probleem van een "sterretje" in het gezichtsveld (vroeger in de volledige voorruit)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Nog veel erger zijn diegene met hun gps onder hun spiegel.
            Daardoor kan een volledige moto uit het zicht zijn.
            Idd, is trouwens meer regel dan uitzondering, maar de beste die ik ooit heb gezien was een vrouw die haar gps RECHT voor haar gezicht op de vooruit had gehangen, dus niet in het midden onder de achteruitkijkspiegel, maar recht voor de bestuurder in het midden van de ruit. Nice thinking...

Comment

• vandaag geflitst geweest op de E19 net voor je de craeybecs tunne inrijd.
              het straffe is wel, ik reed 120, en de persoon achter mij reed dit ook ( 120 op de teller 115 op de gps )
              de borden boven de snelweg waren allemaal groen.
              echt een WTF moment. zowel ik als e persoon achter mij staan op de bon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                vandaag geflitst geweest op de E19 net voor je de craeybecs tunne inrijd.
                het straffe is wel, ik reed 120, en de persoon achter mij reed dit ook ( 120 op de teller 115 op de gps )
                de borden boven de snelweg waren allemaal groen.
                echt een WTF moment. zowel ik als e persoon achter mij staan op de bon.
                Da's ook raar, want die staan toch ingesteld op 120km/u? Collega van mij had zo eens iets voor op de A12, ze reed 90 (je mag daar 90) en die was ook geflitst. Iedereen zei ze. Echter nooit een boete ontvangen.

Comment

• is dat een vaste flitsers die er altijd staat? misschien een testsysteem dat ze ff gebruiken voor trajectcontrole ofzo of calibratie van de fotos (dat de autos wel degelijk in het midden staan)

Comment

• yups, die vaste flitser, dat ding was precies overuren aan het maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      maar ik toch nor regelmatig zaken die ??? zijn
                      vorige week een kruisbeeld, met witte LED's in midden van raam vrachtwagen, redelijk fel, hoogte zo een 40 cm schat ik
                      vorige maand, een voorwerp met BLAUWE led's, redelijk fel, vermoedelijk op achterwand van (halve) slaapcabine, bij donker !!! dit vond ik er echt over, blauwe verlichting is trouwens nog een ander topic !!!
                      ...

de reden waarom het (niet mag) in de wet staat = belemmering van het zicht
                      waarom maken ze anders op de keuring probleem van een "sterretje" in het gezichtsveld (vroeger in de volledige voorruit)?
                      In vergelijking met wat je vroeger zag hangen is het toch echt wel uitgedund hoor. Als je natuurlijk wat voorbeelden gaat nemen van ene die ge tegenkwam met iets wat niet mocht, dan kan je uiteraard blijven zeuren dat ze camions te veel toelaten... Als die controle krijgt, staat die evengoed op de bon hoor.
                      Eens wat anders, hoeveel auto's rijden er niet met een remork zonder lichten? Daar doen ze ook geen zak aan. Maar ik heb wel al een waarschuwing gehad wegens te veel achterlichten. Je mag blijkbaar 6 achterlichten hebben en ik heb er 12 (allemaal standaard). Wie zou hier het grootste gevaar zijn op de weg?

Comment

• terecht, is veel minder

en lichten op remorque, ook heel terecht, vorige zaterdag aan containerpark, aan slagboom voor mij een ML en remorque zonder lichten, ik zeg vriendelijk tegen die oudere man, je remlichten op remorque werken niet, containerparkwachter staat erbij
                        krijg ik daar een snauw "heb hij der last van?"
                        en containerparkwachter keek ook raar op, als die ML waeg was zij hij nog, voor sommige is het ook nooit goed, ...

vele begrijpen niet dat je er knal inrijdt als zij plots zouden moeten stoppen!

Comment

in vele gevallen begrijp ik dat gewoon niet, heel veel mensen rijden met een GPS en toch blijven ze in de file staan
                          rij desnoods 20 km om, maar blijf toch niet staan !
                          Dat begrijp ik ook meestal niet. Rij gewoon via een andere route, mogelijkheden genoeg, heel ons landje ligt dicht met wegen!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik dacht ook dat dat verboden was, toch zie ik het nog steeds heel veel, zeker bij dik 50% van de vrachtwagens.
                            Zie zelfs geregeld een Mercedes trekker waarvan het logo oplicht in blauwe ledjes, wat zeker verboden is, toch rijd deze al jaren rond.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

terecht, is veel minder

en lichten op remorque, ook heel terecht, vorige zaterdag aan containerpark, aan slagboom voor mij een ML en remorque zonder lichten, ik zeg vriendelijk tegen die oudere man, je remlichten op remorque werken niet, containerparkwachter staat erbij
                              krijg ik daar een snauw "heb hij der last van?"
                              en containerparkwachter keek ook raar op, als die ML waeg was zij hij nog, voor sommige is het ook nooit goed, ...

vele begrijpen niet dat je er knal inrijdt als zij plots zouden moeten stoppen!
                              Een tijdje terug reed ik op N80 naar huis, kwam op het tweede vak een bestelwagen met gesloten aanhangwagen van Domec-racing voorbij gereden, toen hij twee auto's voor mij weer invoegde zag ik dat de pinker op de bestelwagen werkte, maar op de aanhanger niet.
                              (de sidemarkers werkten wel, en de achterlichten branden heel zwak alhoewel de lichten van de bestelwagen niet op stonden)
                              De twee auto's tussen hem en mij gingen hem uiteindelijk voorbij en ik ben er (op een veilige afstand) achter blijven rijden.
                              Aan de lichten in Sint-Truiden kon ik naast hem gaan staan, en heb ik hem gezegd dat de knipperlichten en remlichten op de aanhangwagen niet werkten, aangezien hij bijna thuis was (is ook van Velm zoals ik) ben ik er terug gaan achter rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik dacht ook dat dat verboden was, toch zie ik het nog steeds heel veel, zeker bij dik 50% van de vrachtwagens.
                                Zie zelfs geregeld een Mercedes trekker waarvan het logo oplicht in blauwe ledjes, wat zeker verboden is, toch rijd deze al jaren rond.
                                Mooie nattevingerstatistiek.

Comment

• Der juist ons Sofie op den televies.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Der juist ons Sofie op den televies.
                                    Ferme madam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                      Ferme madam
                                      Afblijven!

Comment

Afblijven!

Mhehehehe,te jong, te mager voor mij,geef mij maar Lindake Mertens met haar ferme toeters..

Comment

Afblijven!
                                          Ik heb haar nummer
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X