Als 't da maar is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenIk heb haar nummer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenFerme madamOorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAfblijven!Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenMhehehehe,te jong, te mager voor mij,geef mij maar Lindake Mertens met haar ferme toeters..Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenIk heb haar nummerOorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAls 't da maar is.Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenIk van haar moeder...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenvandaag geflitst geweest op de E19 net voor je de craeybecs tunne inrijd.
het straffe is wel, ik reed 120, en de persoon achter mij reed dit ook ( 120 op de teller 115 op de gps )
de borden boven de snelweg waren allemaal groen.
echt een WTF moment. zowel ik als e persoon achter mij staan op de bon.
Ze gaan daar veel werk hebben met alles te klasseren vrees ik, of zal het weer een heel gedoe worden om er vanaf te komen. Dat wordt weer spannend.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Deze morgen heb ik mij geërgerd aan andere weggebruikers die elementaire verkeersregels aan hun laars lappen:
- Stoppen voor een rood licht (zelfs al is het file)
- Kruispunt ten allen tijde proberen vrijhouden
- Stoppen voor een stopbord (en stopstreep)
- Rechts rijden
- Bochten niet afsnijden
- Voorrang verlenen aan het verkeer op een rond punt
- Eerst richting aangeven, dan pas manoeuvre uitvoeren
Toch ook een positieve noot: vorig weekend, zondagmorgen was ik op terugweg van de supermarkt en reed er zo een klein pelotonnetje wielertoeristen voor mij een tweevaksbaan waar je 70 mag. Enkele jaren geleden werd daar een gloednieuw fietspad aangelegd in rode klinkers. Blijkbaar wilden onze fietsvrienden daar niet op rijden. Ik steek een tweetal voorbij om dan achter 'de kopgroep' te zitten. Verderop is er een kruispunt, licht op rood, zodat ik ook al begin te vertragen. Opeens zie ik de fietsvriende gesticuleren en elkaar bevelen geven. Alle wielertoeristen reden onmiddelijk het fietspad op de ene achter de andere om zo braafjes op het fietspad hun weg te vervolgen. Er vormde zich inmiddels een rij auto's voor het rode licht. Toen werd mij duidelijk waarom de wielertoeristen zo snel het hazenpad, eerder fietspad, kozen, want aan het kruispunt stond er een politiecombi en waren enkele agenten het verkeer aan het regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenDeze morgen heb ik mij geërgerd aan andere weggebruikers die elementaire verkeersregels aan hun laars lappen:
- Stoppen voor een rood licht (zelfs al is het file)
- Kruispunt ten allen tijde proberen vrijhouden
- Stoppen voor een stopbord (en stopstreep)
- Rechts rijden
- Bochten niet afsnijden
- Voorrang verlenen aan het verkeer op een rond punt
- Eerst richting aangeven, dan pas manoeuvre uitvoeren
Toch ook een positieve noot: vorig weekend, zondagmorgen was ik op terugweg van de supermarkt en reed er zo een klein pelotonnetje wielertoeristen voor mij een tweevaksbaan waar je 70 mag. Enkele jaren geleden werd daar een gloednieuw fietspad aangelegd in rode klinkers. Blijkbaar wilden onze fietsvrienden daar niet op rijden. Ik steek een tweetal voorbij om dan achter 'de kopgroep' te zitten. Verderop is er een kruispunt, licht op rood, zodat ik ook al begin te vertragen. Opeens zie ik de fietsvriende gesticuleren en elkaar bevelen geven. Alle wielertoeristen reden onmiddelijk het fietspad op de ene achter de andere om zo braafjes op het fietspad hun weg te vervolgen. Er vormde zich inmiddels een rij auto's voor het rode licht. Toen werd mij duidelijk waarom de wielertoeristen zo snel het hazenpad, eerder fietspad, kozen, want aan het kruispunt stond er een politiecombi en waren enkele agenten het verkeer aan het regelen.
Comment
-
t wass vanmorgen weer leuk op de weg naar het werk.
geen autosnelwegverlichting om 5h20 op E17 en E40, regen, weinig zicht, veel spray van vrachtwagens. en dan moeten die natuurlijk ook altijd gaan dubbelen en meters naast elkaar rijden tegen dezelfde snelheid. erachter blijven was haast niet te doen van de spray, dubbelen ook niet want je zag gewoon de vangrail niet eens meer.
resultaat: 2uur achter vrachtwagens aangehangen en op werk met heleboel electra problemen aangekomen (hopen water onder de motorkap). dynamo laad niet meer, toerenteller deed immens raar.
gisterenavond ook het aantal linksrijders eens in de gaten gehouden omdat er hier al eens sprake van geweest is, en effectief.
1 grijze kangoo of combo die heel de baan van groot bijgaarden tot aalst in het midden bleef rijden. ik reed op rechse vak tegen 90, de vrachtwagen voor mij ging er in ternat af, dus ik reed de middenvakrijder voorbij aan 100km/h (zat er al hele tijd naast sinds grootbijgaarden).
uiteindelijk heb ik een gat geslagen waarbij de eerst volgende vrachtwagen 250meter achter mij zat (paaltjes tellen van de autosnelweg). de linksrijder zat toch al 150meter achter mij toen.
samen met nog een paar middenvakrijders in colonne dus. in aalst ging die eraf, die erachter ging dan maar rechts rijden en toen kwam heel de colonne mij voorbij gereden op het middenvak.
linker en middenrijstreek zaten dus in accordeon. 120 rijden, afremmen tot 70, 120 rijden afremmen tot 70 ... ik hele tijd 95-100 gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenMet hoeveel waren ze?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenIn totaal een stuk of 10. Groepje van acht op kop en 30m daarachter 2 achterblijvers.
Wij hebben zondag met 6 op't fietspad gereden, gaat op de meeste plaatsen wel met 2 naast elkaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
Spel blijft precies wel bollen aan 40-50?
Intussen al eens opnieuw gestart (staat ie droog?)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
blijft gewoon zijn snelheid houden, motortoerental qua geluid veranderd ook niet. enkel het hele electronica gebeuren loopt fout (heb ook een ander filmke maar kan er op werk niet direct aan, zal vanavond uploaden. heb het probleem voorgelegd op het volksforum).
op 1500rpm in 1e tot 4e schommeld die heen en weer (meer op lagere versnellingen), vanaf 5de blijft die schoon staan en schommeld max 100rpm heen en weer).
auto op werk direct nagekeken, dynamo staan aan buitenkant droog maar die zit achter de gril waar de radiator niet meer zit (dus kan vollop waternevel aanzuigen via zijn fan).
staat lekker in het zonnetje nu en ff gestart (accu wel redelijk leeg), auto draait, direct 13.5V op de accu, dynamo lampje is uit, toerenteller werkt normaal.
is al niet meer de eerste keer, als ik lang achter vrachtwagens hang bij regenweer komen die problemen op, en ik verdenk die spray meer en meer. lange tijd geen regen gehad in belgie, maar vanmorgen weer prijs hé.
moeste die vrachtwagens niet altijd inhalen, zou ik gewoon 100-110 rijden op middenvak en heb ik zo gene last van die spray. maar met 2 vrachtwagen naast elkaar met hopen spray, geen zicht meer op 3de vak en ik ga zowieso niet tegen 100 op 3de vak gaan inhalen (met die 1.6platte diesel duurt het ook een eeuwigheid om van 90 naar 120 te geraken) en al helemaal een ramp als de electronica het begeeft. zonder dynamo valt men boordspanning van 14V terug naar 12V (accu loopt leeg), dus de lichten gaan ook een pak minder fel, ruitenwissers trager...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
Toch ook een positieve noot: vorig weekend, zondagmorgen was ik op terugweg van de supermarkt en reed er zo een klein pelotonnetje wielertoeristen voor mij een tweevaksbaan waar je 70 mag. Enkele jaren geleden werd daar een gloednieuw fietspad aangelegd in rode klinkers. Blijkbaar wilden onze fietsvrienden daar niet op rijden. Ik steek een tweetal voorbij om dan achter 'de kopgroep' te zitten. Verderop is er een kruispunt, licht op rood, zodat ik ook al begin te vertragen. Opeens zie ik de fietsvriende gesticuleren en elkaar bevelen geven. Alle wielertoeristen reden onmiddelijk het fietspad op de ene achter de andere om zo braafjes op het fietspad hun weg te vervolgen. Er vormde zich inmiddels een rij auto's voor het rode licht. Toen werd mij duidelijk waarom de wielertoeristen zo snel het hazenpad, eerder fietspad, kozen, want aan het kruispunt stond er een politiecombi en waren enkele agenten het verkeer aan het regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk denk nu niet dat je technische mankementen kunt wijten aan inhalende vrachtwagens op een snelweg met 3 vakken in elke richting... Water zoekt niet zijn weg doorheen waterdichte kabels omdat je achter een vrachtwagen rijdt.
toch raar dat ik vandaag naar huis reed, en op de E17 van gent naar kortrijk weer ff achter vrachtwagen heb gezet en alweer problemen had.
gelukkig waren ze nu niet aan het dubbelen, dus ik ging naar middenvak, versnelde in 3de tot 4500rpm en het probleem was ineens weg.
het rare is dat ik nu wel geen 12V op de accu had, maar het rode lichte van 15V (teveel) lichte op. ik vermoed eerder dat mijn riem nat wordt en begint te slippen (dynamo stuurt ook toerenteller aan). doordat de spanning zakt, zal de regelaar de veldspanning opdrijven, moment dat de dynamo weer ff grip pakt, schiet de spanning omhoog. na enige tijd is de riem te nat, slipt volledig door, levert geen spanning meer en men accu loopt leeg.
t komt wel iedereen keer als het regent en ik in de spray van vrachtwagens zit. als die met 2 naast elkaar op een 3vaks baan rijden hangt de hele autosnelweg vol met spray. (ook als het stopt met regenen en de straat ligt nog nat).
morgen weer met de trein, ben de files en ongelukken weeral beu (E17 kortrijk-waregem zat weer vast door een ongeluk waardoor iedereen binnendoor afsnijd van vichte naar waregem. leuk als je naar de winkel nog moet voor 18h. zit alles in waregem stamp vast.
t is een belgie toch erg hoor, 1 ongeluk en de boel wordt urenlang afgezet
Comment
-
Dit mag in principe toch geen probleem zijn.
Zit er voldoende spanning op je riem?
Koolborstels van je dynamo kunnen ook versleten zijn.
Dit zijn de 2 dingen die ik eerst zou nagaan.
Anders eens alles doormeten met een multimeter.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenmaar als er TEVEEL van die spray voor je auto zit, vliegt het door je grill en zuigt de dynamo veel water binnen (zit er vlak achter).
toch raar dat ik vandaag naar huis reed, en op de E17 van gent naar kortrijk weer ff achter vrachtwagen heb gezet en alweer problemen had.
gelukkig waren ze nu niet aan het dubbelen, dus ik ging naar middenvak, versnelde in 3de tot 4500rpm en het probleem was ineens weg.
het rare is dat ik nu wel geen 12V op de accu had, maar het rode lichte van 15V (teveel) lichte op. ik vermoed eerder dat mijn riem nat wordt en begint te slippen (dynamo stuurt ook toerenteller aan). doordat de spanning zakt, zal de regelaar de veldspanning opdrijven, moment dat de dynamo weer ff grip pakt, schiet de spanning omhoog. na enige tijd is de riem te nat, slipt volledig door, levert geen spanning meer en men accu loopt leeg.
t komt wel iedereen keer als het regent en ik in de spray van vrachtwagens zit. als die met 2 naast elkaar op een 3vaks baan rijden hangt de hele autosnelweg vol met spray. (ook als het stopt met regenen en de straat ligt nog nat).
morgen weer met de trein, ben de files en ongelukken weeral beu (E17 kortrijk-waregem zat weer vast door een ongeluk waardoor iedereen binnendoor afsnijd van vichte naar waregem. leuk als je naar de winkel nog moet voor 18h. zit alles in waregem stamp vast.
t is een belgie toch erg hoor, 1 ongeluk en de boel wordt urenlang afgezet
Comment
-
morgen weer met de trein, ben de files en ongelukken weeral beu (E17 kortrijk-waregem zat weer vast door een ongeluk waardoor iedereen binnendoor afsnijd van vichte naar waregem. leuk als je naar de winkel nog moet voor 18h. zit alles in waregem stamp vast.
Minuutje langs de kant en ff een route uitstippelen, dit jaar Waregem koers vergeten even wat woonwijken door en 2km stilstaande file voorbij op een paar minuten.
Comment
-
ik heb sluipwegen gebruikt, langs de gewone weg was ik er nooit geraakt. was daarnet zo van de E17 naar huis gereden. ze stonden haast tot aan men deur aan te schuiven.
helaas waren er ook genoeg snuggere die de andere baantjes wisten zijn. als de E17 al vastzit sinds 13-14H, dan zit waregem potdicht tegen 18h hoor
Comment
Comment