Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het was idd weer erg gisteren. Alles tussen Kortrijk en Waregem leek vast te zitten. Mijn madam kwam van Roeselare en moest er in Gullegem af, en zelfs daar was het al aanschuiven.
    Eén dagje regen + de scholen die herbegonnen zijn => totale chaos.

    Ik heb gisteren zo in totaal een uur of vier staan aanschuiven ('s morgens voor de werken in Kruishoutem, daarna opnieuw in Erpe Mere, in Ternat was het weer feest. En dan 's avonds in de Brusselse binnenstad (de tunnels, tot een stuk over Groot-Bijgaarden, en om de dag vrolijk te eindigen, nog een tijdje stil gestaan op de E17 tussen Deinze en Kruishoutem)
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • In en rond Waregem was het idd de moeite gisteren naar het schijnt, m'n vrouw was ook bij de gelukkige... best dat ik niet vast zat in een afspraak en zodoende de kinderen kon tijdig ophalen...Het verkeer is idd erg aan het worden... nu ik heb er gelukkig niet al te veel last van, de laatste tijd ben ik 90% van de dagen voor 5.30u s'morgens op kantoor ( na een ritje van ruim 20km ) en stop ik s'avonds iets vroeger, op die manier heb ik s'morgens totaal geen last van verkeer... Dat vroeg beginnen begint me meer en meer te bevallen, eens je daar een gewoonte van hebt gemaakt is vroeg opstaan niet zo erg, liever dat dan s'morgens een uur in de file staan...s'Avonds maakt het niet uit of je nu om 17u of om 18u naar huis moet, het is zoiezo aanschuiven geblazen...

      Comment


      • daarnet gelachen in de file op de E313 in grobbendonk.
        ik sta op 800m van de afrit grobbendonk in de file aan te schuiven als ik ineens een bentley zie voorbijrazen op de pechstrook.
        2 minuten later zie ik een andere auto op de pechstrook rijden. ineens ziet die iets, zet die zijn pinker terug op e schuift die terug aan in de file ( en schuift zelfs door naar de linkerrijstrook )
        op 400m stond namelijk meneer agent en de bentley stond er bij.... :ROFL:

        Comment


        • ja kan dan wel ergens erg snel moeten en willen wezen, als je wordt opgeschreven verlies je tijd

          Comment


          • De werken aan (en langs) de Naamsesteenweg (N80) in Sint-Truiden.

            Komen van Sint-Truiden af (uiteraard, in de andere richting mag je daar niet meer) en stoppen bij de drankhandel.
            Terwijl we daar staan komt er een tractor met borstel door gereden, "om de weg te kuisen".
            Resultaat als die voorbij was, de hele weg die voorheen vrij proper was, was een en al modder

            Die rotzak was daar gvd beter weg gebleven met zijne borstel.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Dit mag in principe toch geen probleem zijn.
              Zit er voldoende spanning op je riem?
              Koolborstels van je dynamo kunnen ook versleten zijn.
              Dit zijn de 2 dingen die ik eerst zou nagaan.
              Anders eens alles doormeten met een multimeter.
              en hoe zit het nu fcapri met uw kerstboom dashboard?
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ja kan dan wel ergens erg snel moeten en willen wezen, als je wordt opgeschreven verlies je tijd
                En daarom vind ik dat ze niet met flitsers en trajectcontrole moeten werken, maar met laserguns. Als 3 zwaantjes op een traject Brussel-Gent staan met een lasergun en iedereen pakken die +130 rijden, weet je niet of jij aan 140 geluk gaat hebben omdat er al 3 gepakt zijn, of je 20 minuten van je tijd gaat kwijt zijn aan controle van de boorddocumenten. Het werkt heerlijk in Noord-Amerika.

                Daar in Grobbendonk heb ik ze al eerder weten staan met een anonieme op het begin van de afrit om volk te pakken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  en hoe zit het nu fcapri met uw kerstboom dashboard?
                  t is droog nu, dus probleem is weg.
                  heb ook de oplossing voor als het weer regent.... niet meer achter vrachtwagens rijden .

                  ofwel de dynamo die water opzuigt en ergens in kortsluiting gaat, ofwel de riem die water opneemt en op den duur gaat slippen. ik neem de trein weer naar het werk, zit dus geen uren meer achter een vrachtwagen en bijgevolg ook geen problemen meer.
                  woensdag lekker om 17h thuis met de trein, iets dat ik die 3dagen met de auto dus niet haalde. vroeger was ik met de auto om 16h30 thuis, nu dus niet meer.

                  ik ergerde mij altijd dat ik zoveel tijd verlies met de trein, maar daar zit ik nu relax op en hoef me niet te ergeren aan files, linksrijders, middenvakrijders, ...
                  rijden is in belgie geen plezier meer. heb je dan eens een stuk vrije baan om door te rijden, hebben ze dat opgebroken

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Dat vroeg beginnen begint me meer en meer te bevallen, eens je daar een gewoonte van hebt gemaakt is vroeg opstaan niet zo erg, liever dat dan s'morgens een uur in de file staan...s'Avonds maakt het niet uit of je nu om 17u of om 18u naar huis moet, het is zoiezo aanschuiven geblazen...
                    Dat denk ik ook soms dat dat beter zou zijn, maar ja. Wanneer kruip je dan in de week in je bed 's avonds, (ik veronderstel vroeg), en lukt het de discipline aan te houden? En in de weekends, slaap je dan langer, en hoe sluit je dan meer aan bij het ritme van je gezin?

                    Comment


                    • ander probleem is dat het in bepaalde jobs niet denkbeeldig is dat je 's avonds ook blijft doorwerken en dus gewoon veel meer uren doet voor je baas ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Dat denk ik ook soms dat dat beter zou zijn, maar ja. Wanneer kruip je dan in de week in je bed 's avonds, (ik veronderstel vroeg), en lukt het de discipline aan te houden? En in de weekends, slaap je dan langer, en hoe sluit je dan meer aan bij het ritme van je gezin?
                        In de week zit ik er wel vroeg in dat klopt, langer dan 22u trek ik het zelden/nooit, soms zelfs al rond 21.30u... In het begin is het wat op de tanden bijten om s'morgens om 4u op te staan maar mijn eerste werk is een frisse douche pakken, kom je direct wakker van . Op zaterdag werk ik ook nog ( wel maar tot de middag ) en op zondag is het idd zo dat ik ook wel vroeg wakker ben, maar met 2 klein gasten is lang slapen zoiezo niet evident...
                        Dat s'morgens vroeg beginnen geeft me ook nog de kans om s'avonds nog wat met de kinderen bezig te zijn, ik werk zoiezo steeds minstens 12u per dag ( ik ben wel zelfstandige ) en als ik s'morgens tegen 5 u aan de slag ben dan kan ik tussen 17.30 en 18u thuis zijn, dan is m'n vrouw ook thuis met de kinderen tegen die tijd en heb ik nog wat van een avond. Ik heb wel het geluk dat m'n vrouw s'morgens alles op haar eentje doet, 2 klein kinderen klaarstomen, ééntje naar de creche en eentje naar school sinds kort, een toch niet te onderschatten werkje ( ze werkt ook full time ).
                        Je moet natuurlijk wel een job hebben die toelaat dat je vroeg aan de slag bent, wanneer ik op kantoor werk is er zoiezo werk genoeg s'morgens en je kan rustig ongestoord je werk doen. Werfbezoeken of vergaderingen zien sommige klanten wel zitten, de meesten niet, toch niet om 6u s'morgens, ik sta dus ook nog wel eens in de file maar probeer dat tot het minimuum te beperken, als ik om 8 u in Brussel moet zijn dan vertrek ik gewoon om 6u , ik werk dan simpelweg nog een uurtje in de wagen op de plaats waar ik moet zijn, dan heb je nog iets nuttigs gedaan en ben ik steevast stipt op m'n afspraken.

                        Comment


                        • zo doe ik het nu ook al 1,5jaar.
                          om 3:45 loopt de wekker af, om 4h10 vertrek ik naar het station, ben dan om 6h in leuven en daar een uurke fietsen naar het werk. kom ik daar wel klaarwakker toe.
                          om 15h weer terug met de fietsje naar leuven, in de trein naar huis val ik wel meestal in slaap. tegen 17h kom ik in waregem toe en 17h15 ben ik thuis (of ga ik snel ff de colruyt binnen rechtover het station.
                          zijn lange dagen, dat wel.

                          op men vorige job deed ik evenveel uren, alleen vertrok ik daar om 6h met de auto, om tegen 8-9h bij de klanten te zijn, en dan was ik gewoonlijk tussen 20 en 21h terug thuis (onderweg wel moeten winkelen, want de winkels hier waren toe voor ik thuis geraakte).
                          in het weekend ben ik dus ook altijd voor 5h wakker (en da komt goe uit met een 2maand oude kleine) en t is niet te doen hoeveel werk ik al gedaan heb tegen 10h dan :-)

                          savonds om 21-21h30 er ook in

                          Comment


                          • Dan leef je toch ook om te werken...

                            Comment


                            • Idd.. Half 8 wakker, 8u beginnen, 17u gedaan, 17u15 thuis

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Dan leef je toch ook om te werken...
                                das allemaal tijdelijk tot ik een basis krijg dichter bij huis. indien ik in semmerzake zou geraken is het om 7h30 weg, 8h op het werk, 16h naar huis en 16h30 al terug thuis.
                                je kan niet alles in het leven van de eerste keer hebben. men vorige job was er idd echt over, daarom ben ik er ook weg. ik was voortdurend op de baan en deed ts 3000 en 3500km/week

                                Comment


                                • Amai vanmorgen heb ik me zitten enerveren in een S8 die achter mij reed, wat was dat man?! 'K weet niet hoe hard in m'n gat duwen, had die niet door dat er voor mij ook mensen reden? En echt gewoon OP de middenstreep van het 2e en 3e vak gaan rijden om te zien waar hij het snelst kon rijden hé, hoe een ongezond ventje was dat. Gaat die van voor mij dan weg, en trek ik door, laat die een enorm gat, moet ik terug remmen voor een voorligger, haalt hij mij in en duwt hij weer in m'n gat.

                                  Comment


                                  • die gast was gewoon zijn haar aan het kammen in de spiegeling van je kofferdeksel
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • Over t' laatst ook zo eentje gehad met een Audi A3 (in de spiegel dacht ik dat het een grotere Audi was). Die knipperde ook nog eens met z'n lichten. Van ver al. Maar reden minstens 5 auto's voor mij, dus ja... Het motiveerde me om hem zo lang mogelijk achter mij te houden lol. Als er een gat was gaf ik plankgas en moest hij lossen. Tot we weer achter een volgende auto hingen en dan begon die weer te pinken. Toen ik hem uiteindelijk doorliet bleek het jong gastje te zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        die gast was gewoon zijn haar aan het kammen in de spiegeling van je kofferdeksel

                                        Als ik dat effect krijg, detail ik niet meer hoor

                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Over t' laatst ook zo eentje gehad met een Audi A3 (in de spiegel dacht ik dat het een grotere Audi was). Die knipperde ook nog eens met z'n lichten. Van ver al. Maar reden minstens 5 auto's voor mij, dus ja... Het motiveerde me om hem zo lang mogelijk achter mij te houden lol. Als er een gat was gaf ik plankgas en moest hij lossen. Tot we weer achter een volgende auto hingen en dan begon die weer te pinken. Toen ik hem uiteindelijk doorliet bleek het jong gastje te zijn.
                                        Wel was identiek hetzelfde, buiten dat hij niet knipperde. Echter was het geen jonge gast, maar iemand die toch wel al in de 50 zal zijn.
                                        Hij heeft alleszins m'n achterlichten mogen bewonderen totdat ik er in Lokeren af moest.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                          Idd.. Half 8 wakker, 8u beginnen, 17u gedaan, 17u15 thuis
                                          wa een luxe

                                          hier 5uur opstaan, 8u vertrekken, 9u beginnen, tegen 20u terug thuis, en om 00u terug gaan slapen

                                          Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                          Amai vanmorgen heb ik me zitten enerveren in een S8 die achter mij reed, wat was dat man?! 'K weet niet hoe hard in m'n gat duwen, had die niet door dat er voor mij ook mensen reden? En echt gewoon OP de middenstreep van het 2e en 3e vak gaan rijden om te zien waar hij het snelst kon rijden hé, hoe een ongezond ventje was dat. Gaat die van voor mij dan weg, en trek ik door, laat die een enorm gat, moet ik terug remmen voor een voorligger, haalt hij mij in en duwt hij weer in m'n gat.
                                          een rode?
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X