Pffff, weer meer 50 gereden waar je 70 mocht... Is dit omdat het zondag is of had ik gewoon pech
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Daarstraks in Hasselt centrum eene vrachtwagen chauffeur die zen rijbewijs bij pak cornflakes had gekregen.
In de Persoonstraat (voor de mensen die Hasselt kennen), links parkeervakken die vol staan, rechts stond half op het voetpad een auto met aanhangwagen. Vrachtwagen komt aangereden en begint te claxonneren omdat hij d'r niet door kon volgens hem.
Ik ben gaan kijken en hij had aan beide kanten tussen de 30 en de 50 cm over, meer dan voldoende om te passeren dus. Volgens hem lukte het echter niet. Toen we met de post al enkele straten verder waren hoorden we hem nog steeds claxonneren
In de namiddag zwerfvuil aan het rapen op de Genkersteenweg, was er eene met een bestelwagen van Eurorent met zware aanhangwagen achter die op minder dan 1 meter van zijn voorligger reed en constant zat te claxonneren dat die voorligger sneller moest rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks in Hasselt centrum eene vrachtwagen chauffeur die zen rijbewijs bij pak cornflakes had gekregen.
In de Persoonstraat (voor de mensen die Hasselt kennen), links parkeervakken die vol staan, rechts stond half op het voetpad een auto met aanhangwagen. Vrachtwagen komt aangereden en begint te claxonneren omdat hij d'r niet door kon volgens hem.
Ik ben gaan kijken en hij had aan beide kanten tussen de 30 en de 50 cm over, meer dan voldoende om te passeren dus. Volgens hem lukte het echter niet. Toen we met de post al enkele straten verder waren hoorden we hem nog steeds claxonneren
In de namiddag zwerfvuil aan het rapen op de Genkersteenweg, was er eene met een bestelwagen van Eurorent met zware aanhangwagen achter die op minder dan 1 meter van zijn voorligger reed en constant zat te claxonneren dat die voorligger sneller moest rijden.
Als ik op google kijk is die straat net even breed als een camion, dus als er een half op de stoep staat kan je inderdaad niet meer passeren. Gelukkig zie jij het van op een afstandje zonder enige ervaring altijd beter, zelfde als met die stuuras de vorige keer die ze niet gebruikten. Je had trucker moeten worden, je ging meteen de beste zijn!Last edited by |) ][ |V| ][; 17/09/2013, 09:22.
Comment
-
Ik heb hem gezegd dat er voldoende plaats was en dat ik wel zou kijken, maar de koppigaard wou daar niks van weten.
Meer kan ik ook niet doen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEffectief elke post in de ergernissenthread van u gaat over een camion he.
Als ik op google kijk is die straat net even breed als een camion, dus als er een half op de stoep staat kan je inderdaad niet meer passeren. Gelukkig zie jij het van op een afstandje zonder enige ervaring altijd beter, zelfde als met die stuuras de vorige keer die ze niet gebruikten. Je had trucker moeten worden, je ging meteen de beste zijn!
De straat in kwestie is een enkele richting straat, langs de kant van de Maastrichterstraat waar je in rijd is de straat inderdaad vrij smal, maar halverwege word die wat breder, en iets voor het zijstraatje "Hemelrijk" zijn er aan de linkerkant die parkeervakken, daar was het dus ongeveer.
En ja, ik ben er heel zeker van dat er voldoende plaats was. Het was ook niet van op "een afstandje" ik ben letterlijk langs de vrachtwagen voorbij gewandeld.
Ik ben vroeger veel meegeweest met een trucker, dus ik kan wel zeggen dat ik er iets van ken. Het was ook vaak manoeuvreren met heel weinig ruimte, vandaar dat ik er zeker van was dat deze nu er met gemak door kon.
Heb op privé terrein ook zelf al gereden, oplegger inparkeren tussen twee andere opleggers met links en rechts een tiental centimeters speling.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk dacht bij het lezen dat ik diene mens met zijn camion zou gaan helpen zijn mocht die effectief plaats over gehad hebben. Voor de camion gaan staan en teken doen was een kleine moeite geweest voor mij... Waarom zijn mensen niet hulpvaardig meer? Hier erger ik me aan.
Onlangs moest ik achteruit rijden op een straat (2richtingsverkeer). Ik kon de camion onmogelijk draaien en wist niet goed wat ermee te beginnen.
Ikzelf had hem daar ook niet in geparkeerd, anders zorg ik er steeds voor dat de neus richting de straatkant staat..
Uit het niets kwam een meneer me vragen of hij me moest helpen. Die vent heeft beide kanten vh verkeer doen stoppen voor me (was ook een drukke straat).
Kon hem niet genoeg bedanken want denk niet dat het zo gelukt zijn zonder hem!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten+1
Onlangs moest ik achteruit rijden op een straat (2richtingsverkeer). Ik kon de camion onmogelijk draaien en wist niet goed wat ermee te beginnen.
Ikzelf had hem daar ook niet in geparkeerd, anders zorg ik er steeds voor dat de neus richting de straatkant staat..
Uit het niets kwam een meneer me vragen of hij me moest helpen. Die vent heeft beide kanten vh verkeer doen stoppen voor me (was ook een drukke straat).
Kon hem niet genoeg bedanken want denk niet dat het zo gelukt zijn zonder hem!
Comment
-
vandaag bijna een paar autos plat.
ik rijd op een 4vaks baan met middenberm (expres weg van E17 afrit waregem naar sint eloois vijve) en rijd een 85-90km/h op het linkse vak. rechts rijd een paarse fiesta op ongeveer dezelfde snelheid. waren gelijk vertrokken aan de rode lichten).
in de verte is een licht op rood, staat een vrachtwagen op het rechtse vak met daarachter een oude groen opel met een oude pé in. gelijk wij naderen (paarse auto was ook al op het linkse vak voor mij komen rijden), springt het licht op groen. dus wij hoeven niet af te remmen.
zo een 20meter voor wij er zijn draaid die groene opel zonder pinker van het rechtse vak naar het linkse omdat die vrachtwagen blijkbaar naar rechts wou afdraaien.
ik heb die paarse fiesta vol op de remmen zien gaan en zien uitwijken naar links (waar een auto stilstond om af te draaien).
ik ben ook op de rem gegaan, maar een pickup met lege laadbak die ineens kort remt .... dat haalt het kontje het front in en gaat ge dwars. GOED dwars.
ik dacht dat de auto ging omslaan en die 3 autos aan het licht ging platrollen.
met VEEEEL kabaal en bandenrook tot stilstand gekomen zo een 5meter achter die auto die stilstond om naar rechts te gaan.
die oude vent in die groene auto had dan toch begrepen dat er iets fout ging en is snel naar rechtse vak weer uitgeweken. waar die paarse fiesta heen ging, weet ik niet, heb die niet meer gezien.
ik heb paar keer naar achteren en voor moeten manouevreren om weer recht op de baan te komen en er kwamen al achterliggers af die zich waarschijnlijk afvragen waarom er zoveel blauwe rook over de straat trok.
gelijk ik weer aanzet springt het licht op oranje als ik doorrijd, en op rood als men kont de lichten passeerd, dus mogelijk nog geflitst ook. (25km/h ofzo als ik erdoor ging)
ik haal die groene opel in, staat die zo wa knikkend te gebaren dat het nog mijn fout zou zijn. $@#&é#%&@!!!
nr plaat van de dader 1-CIS-469.
ik hoop die paarse fiesta nog eens terug te vinden, want die heeft ook toeren uitgehaald om het ongeluk te vermijden. die kerel zat erin en zijn vriendin ook. heb ze erna niet meer gezien. weet niet of ze die voorbij zijn gegaan, graskant in, afgedraaid... wie zal het weten
was verdikke schrikken zeg. 2,5ton stopt zo snel nog niet
Comment
-
Straf verhaal fcapri, ik zou toch die ouwe vent toch wel eens laten stoppen hoor, voor zoiets vind ik het meer dan terecht
Al een geluk dat er geen brokken vielen
Comment
-
was verdikke schrikken zeg. 2,5ton stopt zo snel nog niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGrotere remmen op een pickup gaat geen kloten helpen hoor, als de achterkant de voorkant voorbij steekt
Meer nog, het zou net een voorbeeld kunnen zijn waarom je niet zelf mag kloten met je remmen
Ik doel eerder Lamborghini remmen op een audi Rs, Rs remmen op een audi S en S remmen op een audi A.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGrotere remmen op een pickup gaat geen kloten helpen hoor, als de achterkant de voorkant voorbij steekt
Meer nog, het zou net een voorbeeld kunnen zijn waarom je niet zelf mag kloten met je remmen
als die leeg is, mag ik niet aan de rem komen, of de achterkant blokkeerd en gaat dwars.
in NL zijn er veel die afgekeurd worden wegens overberemd achteraan. lastafhankelijke regelaar steken mag niet wegens wijzigingen aan remsysteem verboden. daar krijgen ze die gekeurd door vlak voor de apk water in de trommels te gieten achteraan.
ik overweeg meer en meer om een dashcam te kopen en zulke dinges te filmen voor eigen gemak/bewijslast.
grotere remmen gaan ook niks doen, dat ding heeft al fameuze schijven steken vooraan. min 16.5" velgen nodig, 16" of lager loopt aan. uitzonderlijk zijn er 16'ers te vinden, die net over de klauwe schuiven en net niet aanlopen. zoek ze nog altijd
de bandjes zijn 245 breed. het dicht stopt echt snel, van 90 naar 0 was niet eens zolang hoor. maar op de verkeerde moment is het te lang
Comment
-
2 ergernissen deze week:
Inhaalverbod bij regen voor vrachtwagens, niemand die dit kent precies... ( valt ook wel op, verschillende nummerplaten van de opladers en dan veelal poolse trekkers...)
Geflitst bij de craeybecks aan 100/110, verwacht ik een boete of komt dit nog voor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten2 ergernissen deze week:
Inhaalverbod bij regen voor vrachtwagens, niemand die dit kent precies... ( valt ook wel op, verschillende nummerplaten van de opladers en dan veelal poolse trekkers...)
Geflitst bij de craeybecks aan 100/110, verwacht ik een boete of komt dit nog voor?
Ergernis van de dag: vorige week geflitst geweest terwijl ik op de teller amper 5kmh te snel ging. Was op kop geflitst dus duidelijk gezien. De wagen achter mij was een kennis en reed even snel en werd niet geflitst. We vonden het beiden al raar dat die flitser afging terwijl ik eigenlijk niet te snel reed. Vandaag krijg ik boete binnen: 17km/h te hard.
En waar ik vooral niet mee kon lachen was dat de enveloppe van de politie niet dichtgeplakt was en dat de facteur al wist wat ik gedaan had nog voor ik het wist. Het mag duidelijk zijn dat het hier niet bij blijft.
Comment
-
voor de kankeraars onder ons...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEn waar ik vooral niet mee kon lachen was dat de enveloppe van de politie niet dichtgeplakt was en dat de facteur al wist wat ik gedaan had nog voor ik het wist. Het mag duidelijk zijn dat het hier niet bij blijft.
Kennis/sportkameraad van mij is facteur. Ik geloofde mijn oren niet wat die allemaal weet van de 'klanten' op zijn ronde.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
Is eigenlijk iets wat ik nog maar 1x gezien heb, een auto die een prioritair voertuig blokkeert, en het was niet toevallig een Nederlander. Reed op de E19 tergend traag de vrachtwagens voorbij met op een halve meter van zijn bumper een Volvo van de WPR met sirenes en zwaailichten aan. Toen die politiewagen links over de witte lijn ging rijden, deed de Hollander hetzelfde. En het was niet de Hollander die hij moest hebben, want toen de Volvo een gat zag tussen twee camions, ging hij alles in rotvaart over de pechstrook voorbij.
De Hollander stond wat verder wel uitleg te geven aan een zwaantje, ik hoop met een mooi PV als gevolg.
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIs idd. niet gepermitteerd.
Kennis/sportkameraad van mij is facteur. Ik geloofde mijn oren niet wat die allemaal weet van de 'klanten' op zijn ronde.Last edited by |) ][ |V| ][; 18/09/2013, 19:40.
Comment
Comment