Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog een ergernis van vrijdag toen ik 's morgens naar het werk reed.
    Tractor was de bermen aan het maaien en kon er niks beters op vinden dan iedere keer terug achteruit te rijden om dat brede stuk volledig te doen, alleen het was druk en dus heel wat auto's achter hem.
    Daar hield hij echter geen rekening mee, gewoon achteruit rijden en de mensen die er achter reden moesten maar zien dat ze weg konden

Op de koop toe had hij geen achterlichten, geen nummerplaat, geen zwaailichten, geen signalisatie, ...
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ergernis van deze morgen, nog maar net vertrokken, en er was al eene die mij bijna geen voorrang gaf terwijl ik van rechts kwam. Hem was op de laatste moment nog gestopt of het zat in mijne flank.
      Daarna reed hij achter mij en zag onmiddellijk dat zijn linker koplamp veel te hoog scheen, verblinde mij compleet via mijn achteruitkijkspiegel. Dus de buitenste spiegels maar ingeklapt en met de binnenspiegel op nachtstand viel het nog vrij goed mee.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• er zijn er tegenwoordig veel die met scheve lichten rijden...
        mijn buitenste spiegels staan al zover open dat ik op de autosnelweg de rijstroken naast mij zie en niks meer achter mij.
        de middenspiegel staat continue op nachtstand. t is eerst ff wennen om altijd die donkere spiegel te zien, maar het gaat eigenlijk altijd goed.

nooit meer last van hoog schijnende lampen achter mij. nu nog iets vinden voor al die knoeiers die met mistlichten rijden als ze in de file stilstaan. een robothand in de grille met een joystick binnenin om met spuitbus hun mistlicht zwart te spuiten misschien

Comment

• mijn eerste ergernis van vandaag: ik wil een parking oprijden en moet door de slagboom terwijl de blonde vrouw in een range rover ( cliché ja ) voor mij er maar niet in slaagt om haar auto goed te zetten om een ticketje te pakken Eerst zat ze met haar spiegel tegen die ticketmachine, daarna begint ze achteruit te rijden zonder waarschuwing terwijl ik vlak achter haar sta, dus heb nog snel achteruit kunnen rijden.. Daarna nog 2 keer heen en weer en dan kon ze eindelijk aan haar ticketje Bon uiteindelijk stond ze geparkeerd, stapt ze uit en doet haar wagen op slot, moest ze wel eerst nog 3 keer aan de klink trekken om zeker te zijn of hij gesloten is. Ik moest toch wel eens goed lachen hoor
          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
          1984 BMW E28 520i
          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Dan ging ik de platte geweest zijn! Vooral chance dat ik redelijk ver van die voor mij stond, want zelf toch ook nog een serieus stuk vooruit gevlogen.
            Je hebt veel geluk gehad. Hou je rug & nek maar in de gaten. In ons beroep ligt "het" elke dag achter de hoek te gluren...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vanavond aan de werken in Kruishoutem, sta stil in de file, camion achter mij ook. Plots een gigantische klap, mijn hoofd knalt daar tegen mijn zetel (minder zacht dan het er uit ziet!). Blijkbaar Hollandse trucker die het niet gezien had, volle bak op die achter mij, die dan is doorgeschoven.
              't Zal camion-remorque zonder remorque worden de komende weken, want die zag er niet goed uit. Mocht er mee naar huis rijden van de politie, lichten werkten nog (af en toe ), maar da spel liep een halve meter links van de camion, blijkt dat de assen scheef staan. Ding is 10jr oud, dus eens kijken wat verzekering zegt.
              Zo iets heb ik ook eens voor gehad.
              In de remmen moeten gaan omdat een bus van de lijn besliste van zijn halte te vertrekken zonder pinken en kijken.
              En de chauffeur die mij volgde er achteraan in.
              Van de stamp was er een meeloopas en een bladveer gebroken.
              En dit op een 1 vak baan richting centrum.
              En die mannen van de lijn maar zagen dat ik mij moest verplaatsen.
              Ging voor geen meter meer voorruit.
              Ze hebben hem ondanks zijn leeftijd weer hersteld.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Je hebt veel geluk gehad. Hou je rug & nek maar in de gaten. In ons beroep ligt "het" elke dag achter de hoek te gluren...
                Inderdaad, je denkt altijd wel dat het toch maar anderen zijn die het tegenkomen, maar dat is niet zo.
                Ik had net na het accident wat hoofd- en schouderpijn, maar vandaag lijkt het wel voorbij. Maar ik ga het inderdaad in 't oog houden, ik heb geen zin om heel mijn leven te sukkelen door zoiets stom.

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                In de remmen moeten gaan omdat een bus van de lijn besliste van zijn halte te vertrekken zonder pinken en kijken.
                Waren er gisteren ook die zeiden dat we ons op de pechstrook moesten zetten. De achterste en middelste waren duidelijk total loss en de mijne zat vast in die achter mij, dus dat ging nogal moeilijk.
                Kudo's wel door de politie. 112 gebeld en nog geen 5 minuten later stonden ze er. Ook twee heel vriendelijke agenten!
                Morgen komt expertise tot bij de dealer waar de aanhanger nu staat, dan gaan we meer weten, maar volgens dealer moeten we niet hopen, staat compleet scheef. Achterste as wil altijd naar rechts en de voorste zit niet meer recht. Ik ga alvast weer de baan op, de Volvo zelf heeft nieuwe trekhaak en verder was er blijkbaar geen schade.
                Last edited by |) ][ |V| ][; 24/09/2013, 19:48.

Comment

Vanavond aan de werken in Kruishoutem, sta stil in de file, camion achter mij ook. Plots een gigantische klap, mijn hoofd knalt daar tegen mijn zetel (minder zacht dan het er uit ziet!). Blijkbaar Hollandse trucker die het niet gezien had, volle bak op die achter mij, die dan is doorgeschoven.
                  't Zal camion-remorque zonder remorque worden de komende weken, want die zag er niet goed uit. Mocht er mee naar huis rijden van de politie, lichten werkten nog (af en toe ), maar da spel liep een halve meter links van de camion, blijkt dat de assen scheef staan. Ding is 10jr oud, dus eens kijken wat verzekering zegt.
                  oei, dat is minder
                  hopelijk vlug geholpen, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Ja, die mannen van de lijn denken ook altijd dat ze alles mogen he.
                    Ze hebben enkel voorrang binnen de bebouwde kom (om van de halte te vertrekken), maar die mannen denken dat ze dat gewoon overal mogen.

Comment

• wat vond sofie ervan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        wat vond sofie ervan ?
                        Die zat er vooral mee in dat mijn nek pijn deed, gelukkig verzachte ze snel de pijn!
                        (zolang niemand vertelt dat er geen pijn was, kan ik blijven profiteren)

Comment

Die zat er vooral mee in dat mijn nek pijn deed, gelukkig verzachte ze snel de pijn!
                          (zolang niemand vertelt dat er geen pijn was, kan ik blijven profiteren)
                          Straks eens met haar mama bellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ja, die mannen van de lijn denken ook altijd dat ze alles mogen he.
                            Ze hebben enkel voorrang binnen de bebouwde kom (om van de halte te vertrekken), maar die mannen denken dat ze dat gewoon overal mogen.
                            idd,

in leuven zijn de bushaltes rechts tussen geparkeerde autos, dan heb je een fietspad en dan heb je de weg.
                            vorige week reed ik met de fiets en stond er een accordeon bus aan zijn halte, ZONDER pinker.
                            moment dat ik 2meter ofzo achter hem zat heb ik 1maal zijn pinker zien aangaan, en het voorste gedeelte was al over het fietspad. ik vol in de remmen en moeten uitwijken, een terreinvoertuig heeft ook moeten uitwijken op tegenliggervak en maar claxoneren op diene bus. bus reed gewoon verder.

die mannen denken echt dat ze alles mogen. had ik 2meter verder geweest, zat ik tussen bus en diene witte auto. en dan zou ik de bus al aan het inhalen zijn nog voor zijn pinker opstond. maar bewijs zoiets maar eens hé. t was overdag, aan het regenen en ik reed met fietsverlichting AAN, net voor deze redenen.

heb vroeger eens ambras gehad met nen bus dus zijn halte verliet op een 70km/h steenweg buiten bebouwde kom, stond op paar cm van zijn zijflank en k stapte uit. diene van zijn oren maken dat nen bus 'altijd' voorrang heeft en da ik moest stoppen (natuurwetten bepalen nogthans dat ik niet van 70 naar 0 kan op 5meter afstand. toen ik aanhaalde dat dit ENKEL in bebouwde kom geld wuifde die dat weg en reed gewoon weg. volgende keer.... niet remmen en vol in de flank gaan en zorgen dat je dashcam hebt.

moeten die mannen niet x aantal seconden al de pinker aanhebben voor ze zomaar op straat rijden???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              er zijn er tegenwoordig veel die met scheve lichten rijden...
                              mijn buitenste spiegels staan al zover open dat ik op de autosnelweg de rijstroken naast mij zie en niks meer achter mij.
                              de middenspiegel staat continue op nachtstand. t is eerst ff wennen om altijd die donkere spiegel te zien, maar het gaat eigenlijk altijd goed.

nooit meer last van hoog schijnende lampen achter mij. nu nog iets vinden voor al die knoeiers die met mistlichten rijden als ze in de file stilstaan. een robothand in de grille met een joystick binnenin om met spuitbus hun mistlicht zwart te spuiten misschien
                              Mijn wagen is afgekeurd omdat de lichten niet goed stonden. Sinds ze terug goed staan flashen ze weer naar mij omdat ze denken dat mijn pharen opstaan

Comment

• heb je geen hoogteregeling in de auto?
                                hoe hebben ze de lichten geregeld? want eingelijk moeten ze de lichten GELIJK zetten.
                                als ze natuurlijk de goeie omhoog hebben gedraaid om gelijk te staan met die dat te hoog stond, gaat natuurlijk iedereen flashen naar u.

heb al eens gehad dat ze mijn lichten haddan afgeregeld, maar de hoogteregeling op hoogste hadden gezet. mijn auto reed altijd zwaar beladen rond, waardoor ik iedereen dus verblinde. heeft ff geduurd voor ik had gezien dat ze mijn regeling hadden verdraaid (ik had vervangwagen gekregen en had dus mijn hele lading ook bij mij en was mijn auto leeg in de garage)

Comment

• Bij keuring van de wagen moet de hoogteregeling op 0 staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    Bij keuring van de wagen moet de hoogteregeling op 0 staan.
                                    Grote kans dat ze daar gewoon niet naar kijken.

Comment

• Zit nu in het UZ in Leuven, ze zitten altijd zo te stoefen over hun internet, maar stelt eigenlijk toch niet veel voor.

Maar dat ter zijde, op weg naar hier zat ik achter een camionet van een chapper, lichten van het machien dat d'r achter hing werkten gewoon niet, en dat terwijl het op plaatsen serieus mistig is. Gelukkig kon ik min of meer de lichten van de camionet nog wel zien.

en natuurlijk om de zoveel tijd een debiel die gewoon zonder lichten rijd.

Comment

• En een ergernis die al een tijdje duurt, misschien niet echt "in het verkeer", maar heeft er wel mee te maken.
                                        De verlichtingspaal die op 14 augustus door een tractor omvrt is gereden is nog steeds niet vervangen, nu bijna anderhalve maand verder.
                                        Echt schandalig, want snachts is het nu pidonker en levensgevaarlijk.

Comment

• Effe mailtje sturen naar dienst wegen en infrastructuur. Kan goed zijn dat ze er zelf geen weet van hebben en zolang niemand ze verwittigd zal het zo blijven.

Comment

Working...
                                          X