Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
4) Stuk of 4 auto's die aan een wegversmalling gewoon doorgereden kwamen waardoor ik moest stoppen terwijl ik van mijn kant eigenlijk voorrang had. En als er eentje doorrijd dan volgen ze natuurlijk allemaal.
Maandagavond ook voor gehad. Eerste kon zonder problemen voor mij door, maar nummer 2 en 3 hadden eigenlijk voor me moeten stoppen. Ik blijf langzaam doorkomen om duidelijk te maken dat ik eigenlijk degene ben die voorrang heeft, en nummer 3 en ik blokkeren elkaar. Net op het moment dat ik denk "ik ga vandaag niet wringen, zal me wel wat achteruitzetten, hoop dat meneer de boodschap begrepen heeft", steekt nummer 3 (jonge gast in een oudere Mercedes) zijn hand ter verontschuldiging omhoog en zet hem in zijn achteruit.
Was toch wel verbaasd van die kerel zijn positieve reactie en heb hem dan ook uitgebreid bedankt.
Een gebrek aan basis nadenken.
In tankstation stond vorige winter iemand naast mij te tanken terwijl de motor nog draaide. Toen ik persoon er heel voorzichtig op wees dat dit niet mocht (stond ook duidelijk op een bord aan de pomp), was de reactie half schouderophalend, "dat kan ja", en tankte gewoon verder (kind zat nog in auto en mocht het niet kou hebben).
Vind ik eigenlijk niet kunnen. Als men voor zichzelf onverantwoord bezig wil zijn, tot daar, maar men moet een ander er niet bij sleuren.
Een gebrek aan basis nadenken.
In tankstation stond vorige winter iemand naast mij te tanken terwijl de motor nog draaide. Toen ik persoon er heel voorzichtig op wees dat dit niet mocht (stond ook duidelijk op een bord aan de pomp), was de reactie half schouderophalend, "dat kan ja", en tankte gewoon verder (kind zat nog in auto en mocht het niet kou hebben).
Vind ik eigenlijk niet kunnen. Als men voor zichzelf onverantwoord bezig wil zijn, tot daar, maar men moet een ander er niet bij sleuren.
de oprit van mijn garage ( en zo'n 40 tal andere garages) ligt naast een appartement, die madam die daar woont sinds een klein jaar zaagt altijd op mij en mijn pa en wss op al de rest ook dat wij te veel lawaai maken met de auto in dat straatje.
Nu heeft ze in het begin en op het einde ( +- 50 meter ) een hoge scherpe verkeersdrempel laten leggen.
Heeft ze nu wel pech dat ik daar trager dan stapvoets overmoet en dat ik dan terug moet optrekken tot aan de volgende drempel en dat mijn goeie oude pompverstuivende TDI goe veel lawaai maakt. mss dat ik nu nog wat meer gas zal geven dat ze mij zeker hoort toekomen.
dat komt dan wonen vlak naast een oprit van 40 garages en weent dan als er auto's over rijden.
Zelfde of je gaat nu naast zaventem wonen en zagen over de vliegtuigen, of naast de sinksefoor gaan wonen en dan klagen over een evenement dat er al 30 jaar staat.
vandemorgend stond da madammeke me haren hond buiten op het grasplein naast de oprit. Kon het niet laten om na die eerste bult wat extra gas te geven, en dan langs het gras naast die 2de bult te gaan.
Ze keek maar kwaad begon wat te roepen. Heb gezegd dat ze de politie maar moet bellen en mij aanklagen dat ik teveel lawaai maak met een pomverstuiver diesel.
waarom is dat eigenlijk verboden? wat kan er mis gaan?
zelfde met de gsm te gebruiken, wat is daar mis mee?
GSM gebruik is verboden omdat de elektronica vonkjes kan maken (in uw gsm) en dit een heel kleine kans zou kunnen geven dat er brand ontstaat door de benzinedampen+vonkjes.
Motor laten draaien zal ook wel zoiets zijn, maar daarvan weet ik de logica niet precies. Ik laat mijne ook regelmatig draaien tijdens het tanken. Tankstation is hier 6km vandaan, dus koudstart thuis, 6km rijden, koudstart daar ... Heb ik niet graag. Liever 1x koud starten.
Ik laat mijne ook regelmatig draaien tijdens het tanken. Tankstation is hier 6km vandaan, dus koudstart thuis, 6km rijden, koudstart daar ... Heb ik niet graag. Liever 1x koud starten.
Jij doet dus speciaal een rit om te gaan tanken? Je zou dit toch ook kunnen doen als je terugkomt van ergens?
Jij doet dus speciaal een rit om te gaan tanken? Je zou dit toch ook kunnen doen als je terugkomt van ergens?
Waar leid je dat uit af? Tankstation is 6km rijden, dus van hier naar tankstation en daarna nog eens 20km naar het werk. Ipv 2x koudstart op die rit, doe ik het liever in 1x. Op de terugweg is het omweg wegens eenrichtingsverkeer.
Waar leid je dat uit af? Tankstation is 6km rijden, dus van hier naar tankstation en daarna nog eens 20km naar het werk. Ipv 2x koudstart op die rit, doe ik het liever in 1x. Op de terugweg is het omweg wegens eenrichtingsverkeer.
Oei, je bent dus niet de enige die zich al eens compleet miskijkt. Ik zag 2 keer 6km, maar nu ik het herlees snap ik het.
Er is anders al genoeg te zien geweest op tv wat er kan gebeuren met gsm's, draaiende motoren of zelf nog maar open gaande deuren tijdens het tanken.
Vermoed dat je genoeg zal terug vinden op you tube ook.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Er is anders al genoeg te zien geweest op tv wat er kan gebeuren met gsm's, draaiende motoren of zelf nog maar open gaande deuren tijdens het tanken.
Vermoed dat je genoeg zal terug vinden op you tube ook.
Bij ne naft mss, maar moet maar eens proberen diesel in brand te steken
vandemorgend stond da madammeke me haren hond buiten op het grasplein naast de oprit. Kon het niet laten om na die eerste bult wat extra gas te geven, en dan langs het gras naast die 2de bult te gaan.
Ze keek maar kwaad begon wat te roepen. Heb gezegd dat ze de politie maar moet bellen en mij aanklagen dat ik teveel lawaai maak met een pomverstuiver diesel.
Kan zijn, en Diesel brandt inderdaad, maar daar heb je meer voor nodig dan een kleine vonk.
Het is zelfs zo dat je een brandende lucifer kan doven in een potje diesel.
En een sigaret kan je zelfs doven in benzine!
Om diesel te doen branden moet je een vod in de diesel gooien, zodat er nog een stuk boven drijft. Dat kan je met een aansteker of lucifer aansteken, en dan gaat dat rustig branden.
De reden dat je motor niet mag draaien tijdens het tanken is onwillen van de mogelijke statische oplading. Je zou dan een vonk kunnen maken waardoor de benzine ontbrandt.
Je zal het waarschijnlijk 1000 keer moeten proberen, maar het zou kunnen. En dus zetten de pomphouders en de constructeurs dat in hun instructies.
Eerst en vooral denk ik dat we er toch moeten vanuit gaan dat het niet de vloeistof is die brandt maar het lucht/gasmengsel. Probleem bij benzine is dat er al bij zeer lage temperaturen een lucht-gasmengsel kan gevormd worden (ik dacht zelfs al bij - 20°C) bij diesel ligt dit een stuk hoger (ik dacht + 60° C). Echter ligt het ontstekingspunt bij benzine hoger dan bij diesel (als ik mij juist herinner ligt het bij diesel ergens rond de 270° C en bij benzine ergens rond 420° C). Dus als de omstandigheden juist zouden zijn zou diesel bij een lagere temeratuur ontbranden dan benzine. Gelukkig komen die ideale omstandigheden maar weinig voor (temperatuur zou meer dan 60° moeten zijn voor diesel bijvoorbeeld) maar bijvoorbeeld een regenerende dpf kan makkelijk temperaturen bereiken van +500/600° en daarmee wil je echt niet boven een plas benzine of diesel stil staan...
Vreemde vertoning.
Daarstraks in Schiedam vond een Poolse trucker met een spiksplinter nieuwe Volvo FH 500 het nodig op zijn machine tot pal tegen mijn bumper te plaatsen aan het rode licht. Heb dan eens even gekeken met de achteruit rijcamera en die stond echt op 1 cm van mijn wagen. Waarom doen mensen zo iets feitelijk? Zou ie zijn nieuwe frontcamera hebben willen testen misschien?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zowel truckers als buschauffeurs zie ik zo een dingen wel vaker doen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Mij maakt ie daar niet zenuwachtig mee hoor, maar het is alles behalve verantwoord.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment