Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Eerst en vooral denk ik dat we er toch moeten vanuit gaan dat het niet de vloeistof is die brandt maar het lucht/gasmengsel. Probleem bij benzine is dat er al bij zeer lage temperaturen een lucht-gasmengsel kan gevormd worden (ik dacht zelfs al bij - 20°C) bij diesel ligt dit een stuk hoger (ik dacht + 60° C). Echter ligt het ontstekingspunt bij benzine hoger dan bij diesel (als ik mij juist herinner ligt het bij diesel ergens rond de 270° C en bij benzine ergens rond 420° C). Dus als de omstandigheden juist zouden zijn zou diesel bij een lagere temeratuur ontbranden dan benzine. Gelukkig komen die ideale omstandigheden maar weinig voor (temperatuur zou meer dan 60° moeten zijn voor diesel bijvoorbeeld) maar bijvoorbeeld een regenerende dpf kan makkelijk temperaturen bereiken van +500/600° en daarmee wil je echt niet boven een plas benzine of diesel stil staan...
    Dat gevaar is er vooral door de dampen inderdaad, het zijn deze die branden. Deze kunnen ontbranden bij een vonkje. Was er zo onlangs geen geval van een vader die met een aansteker een draadje wou afbranden, waardoor de dampen zijn ontbrand. Het gevolg daarvan was vrouw en kind op de spoed. Het gevaar schuilt in een klein hoekje, ik hou het liefst zo klein mogelijk.

    Comment


    • ergernis:
      aan 70 km/u op de baan Dendermonde - Puurs rijden achter een vrachtwagen. Een Laguna komt bij mij plakken. Komt me na een paar km voorbij, om dan alles dicht te gooien voor tegenliggers en er tussen te glippen. Kan weer een paar km verder de vrachtwagen ook voorbij. Kom ik hem een paar km verder tegen als hij in de file staat aan te schuiven. Gewonnen tijd: 0 minuten.

      ergernis 2:
      ik stop om voorrang te geven aan fietsers die van rechts komen. De V70 achter mij begint me in te halen en ziet dan waarom ik gestopt ben. De auto die na de fietsers van rechts komt (en naar links wil) wil zijn voorrangsrecht niet nemen, omdat de Volvo zijn vak blokkeert...
      autofans.be

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
        Dat gevaar is er vooral door de dampen inderdaad, het zijn deze die branden. Deze kunnen ontbranden bij een vonkje. Was er zo onlangs geen geval van een vader die met een aansteker een draadje wou afbranden, waardoor de dampen zijn ontbrand. Het gevolg daarvan was vrouw en kind op de spoed. Het gevaar schuilt in een klein hoekje, ik hou het liefst zo klein mogelijk.
        idd, dat was in Hasselt
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
          ergernis 2:
          ik stop om voorrang te geven aan fietsers die van rechts komen. De V70 achter mij begint me in te halen en ziet dan waarom ik gestopt ben. De auto die na de fietsers van rechts komt (en naar links wil) wil zijn voorrangsrecht niet nemen, omdat de Volvo zijn vak blokkeert...
          Is niet zo zeer van zijn voorrang niet willen te neme, maar van hem niet kunnen te nemen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
            ergernis:
            aan 70 km/u op de baan Dendermonde - Puurs rijden achter een vrachtwagen. Een Laguna komt bij mij plakken. Komt me na een paar km voorbij, om dan alles dicht te gooien voor tegenliggers en er tussen te glippen. Kan weer een paar km verder de vrachtwagen ook voorbij. Kom ik hem een paar km verder tegen als hij in de file staat aan te schuiven. Gewonnen tijd: 0 minuten.
            Dat ligt ook aan een andere wetmatigheid...

            Ik rij soms achter iemand die netjes de snelheidslimiet volgt, en dan heb je 2 keuzes: inhalen hoewel het snel genoeg gaat, of niet inhalen. Vaak kies ik dan om niet in te halen, maar een minuut later voegt er iemand dan voor je voorligger in en rijdt plots 20 km/u onder de snelheidslimiet, waarna er een minuut later nog iemand invoegt ervoor, etc... En voor dat je het weet rij je in een treintje 50 waar je 90 mag, terwijl als je had ingehaald 5 minuten eerder, je effectief had kunnen inhalen, en je aanzienlijk voorsprong had gehad...

            Comment


            • @ Wooter soms heb je gelijk en kan inhalen inderdaad iets uithalen, maar meestal als je zelf te snel blijft rijden kom je na X aantal seconden weer iemand tegen die trager is dan jij op dat moment en begint gans het spelletje weer van voor af aan. Mijn ervaring is dat inhalen van iemand die snel genoeg rijdt meestal niet veel zal uithalen of je moet echt lange afstanden afleggen (en veel blijven inhalen ).
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • 2) Mensen die nog snel even door willen rijden als het al oranje is. Als je echt niet meer op een veilige manier kan stoppen, dan heb ik daar alle begrip voor, maar als je in een file staat aan te schuiven aan het licht en toch nog even snel wilt doorrijden als het oranje is (dat ze daar maar eens wat extra op gaan controleren)

                ik erger mij aan de mensen welke stoppen voor het orangje! Er kunnen soms maar een paar auto's door het groen. Daarna sta je weer 2 a 3 minuten te wachten. (wel zonder het kruispunt te blokkeren)
                Last edited by ; 04/10/2013, 13:08.

                Comment


                • met dat laatste hebt ge toch ongelijk: oranje licht wil wel zeggen dat je niet mag doorrijden (tenzij je niet veilig kan stoppen). Iemand die staat aan te schuiven aan een stoplicht kan dus wel degelijk veilig stoppen.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • door oranje rijden wordt ook gewoon beboet. ik rij er niet door, tenzij men snelheid te hoog is om veilig te kunnen stoppen (vooral banen van 90km/h dan), of als ik geladen ben

                    Comment


                    • Als er politie staat, rijd ik er ook niet door, anders altijd. Ik rij zuinig, dus stoppen is verspilling van benzine.

                      Comment


                      • Welke zot rijd er nu bewust door het oranje licht? Dat doe je gewoon niet. Oranje is stoppen, tenzij het niet veilig kan. Waar ligt de grens tussen oranje en rood dan?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Welke zot rijd er nu bewust door het oranje licht? Dat doe je gewoon niet. Oranje is stoppen, tenzij het niet veilig kan. Waar ligt de grens tussen oranje en rood dan?
                          90% van de chauffeurs als ik mijn dagelijks traject bekijk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Welke zot rijd er nu bewust door het oranje licht? Dat doe je gewoon niet. Oranje is stoppen, tenzij het niet veilig kan. Waar ligt de grens tussen oranje en rood dan?
                            als ik op een baan alleen rijd, ga ik echt niet stoppen voor een oranje licht en dan 5 minuten staan koekeloeren terwijl er niemand passeert.

                            doe dit nu wel enkel op banen dat ik ken.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              als ik op een baan alleen rijd, ga ik echt niet stoppen voor een oranje licht en dan 5 minuten staan koekeloeren terwijl er niemand passeert.

                              doe dit nu wel enkel op banen dat ik ken.
                              Ah, de banen die we kennen, die waar de meeste ongevallen op gebeuren^^...

                              Dit lijkt mij een beetje op "ik gebruik alleen mijn richtingaanwijzer als er iemand achter mij rijdt"-logica.
                              Ik denk dat in de realiteit de 'oranje-rijders' wel vlug eens net door rood rijden ook en op den duur rijden ze dan eens in de flank van iemand die langs de andere kant door groen rijdt...

                              Zoals de meesten hier zeggen, je rijdt alleen door oranje als je echt niet meer veilig kan stoppen (ook rekbaar natuurlijk), al de rest mogen ze van mij beboeten (ook als dat 90% is).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

                                Dit lijkt mij een beetje op "ik gebruik alleen mijn richtingaanwijzer als er iemand achter mij rijdt"-logica.
                                Ik pleit schuldig...,

                                Comment


                                • Ik rijd altijd door het oranje hoor. Van alle overtredingen die je kan maken lijkt dat me nu toch echt de minste.
                                  Zonet anders bijna tegen een zakkenwasser met een lijnbus gezeten. Komt gewoon doodleuk uit zijn halte gereden, als ik niet serieus uitwijk rijd ik zijn neus eraf. En dan zit hij nog achter mij met zijn lichten te flitsen . Lul. Was op een weg waar je maar 50 mag, en dat is voor die aap waarschijnlijk hetzelfde als een bebouwde kom.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    als ik op een baan alleen rijd, ga ik echt niet stoppen voor een oranje licht en dan 5 minuten staan koekeloeren terwijl er niemand passeert.

                                    doe dit nu wel enkel op banen dat ik ken.
                                    ik geef toe, doe dat ook

                                    maar weet je ook dat die 5 min wel lang lijken maar in werkelijkheid minder dan 2 min zijn? moet je eens een crono gebruiken!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Zowel truckers als buschauffeurs zie ik zo een dingen wel vaker doen.
                                      Automobilisten zie je dat echter nooit doen zeker.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        4) Stuk of 4 auto's die aan een wegversmalling gewoon doorgereden kwamen waardoor ik moest stoppen terwijl ik van mijn kant eigenlijk voorrang had. En als er eentje doorrijd dan volgen ze natuurlijk allemaal.
                                        Vandaag aan diezelfde wegversmalling, deze morgend, een vrachtwagen van Bessemans die gewoon doorgevlamd komt.
                                        Ik heb gvd alles kunnen dichtsmijten
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Automobilisten zie je dat echter nooit doen zeker.
                                          Veel minder, omdat die veel moeilijker de voorkant van hun voertuig zien.
                                          Bussen, vrachtwagens en bestelwagens zijn hierbij gewoon het ergste.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X