Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
ergernis:
aan 70 km/u op de baan Dendermonde - Puurs rijden achter een vrachtwagen. Een Laguna komt bij mij plakken. Komt me na een paar km voorbij, om dan alles dicht te gooien voor tegenliggers en er tussen te glippen. Kan weer een paar km verder de vrachtwagen ook voorbij. Kom ik hem een paar km verder tegen als hij in de file staat aan te schuiven. Gewonnen tijd: 0 minuten.
ergernis 2:
ik stop om voorrang te geven aan fietsers die van rechts komen. De V70 achter mij begint me in te halen en ziet dan waarom ik gestopt ben. De auto die na de fietsers van rechts komt (en naar links wil) wil zijn voorrangsrecht niet nemen, omdat de Volvo zijn vak blokkeert...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenDat gevaar is er vooral door de dampen inderdaad, het zijn deze die branden. Deze kunnen ontbranden bij een vonkje. Was er zo onlangs geen geval van een vader die met een aansteker een draadje wou afbranden, waardoor de dampen zijn ontbrand. Het gevolg daarvan was vrouw en kind op de spoed. Het gevaar schuilt in een klein hoekje, ik hou het liefst zo klein mogelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenergernis 2:
ik stop om voorrang te geven aan fietsers die van rechts komen. De V70 achter mij begint me in te halen en ziet dan waarom ik gestopt ben. De auto die na de fietsers van rechts komt (en naar links wil) wil zijn voorrangsrecht niet nemen, omdat de Volvo zijn vak blokkeert...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenergernis:
aan 70 km/u op de baan Dendermonde - Puurs rijden achter een vrachtwagen. Een Laguna komt bij mij plakken. Komt me na een paar km voorbij, om dan alles dicht te gooien voor tegenliggers en er tussen te glippen. Kan weer een paar km verder de vrachtwagen ook voorbij. Kom ik hem een paar km verder tegen als hij in de file staat aan te schuiven. Gewonnen tijd: 0 minuten.
Ik rij soms achter iemand die netjes de snelheidslimiet volgt, en dan heb je 2 keuzes: inhalen hoewel het snel genoeg gaat, of niet inhalen. Vaak kies ik dan om niet in te halen, maar een minuut later voegt er iemand dan voor je voorligger in en rijdt plots 20 km/u onder de snelheidslimiet, waarna er een minuut later nog iemand invoegt ervoor, etc... En voor dat je het weet rij je in een treintje 50 waar je 90 mag, terwijl als je had ingehaald 5 minuten eerder, je effectief had kunnen inhalen, en je aanzienlijk voorsprong had gehad...
Comment
-
@ Wooter soms heb je gelijk en kan inhalen inderdaad iets uithalen, maar meestal als je zelf te snel blijft rijden kom je na X aantal seconden weer iemand tegen die trager is dan jij op dat moment en begint gans het spelletje weer van voor af aan. Mijn ervaring is dat inhalen van iemand die snel genoeg rijdt meestal niet veel zal uithalen of je moet echt lange afstanden afleggen (en veel blijven inhalen ).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
2) Mensen die nog snel even door willen rijden als het al oranje is. Als je echt niet meer op een veilige manier kan stoppen, dan heb ik daar alle begrip voor, maar als je in een file staat aan te schuiven aan het licht en toch nog even snel wilt doorrijden als het oranje is (dat ze daar maar eens wat extra op gaan controleren)
ik erger mij aan de mensen welke stoppen voor het orangje! Er kunnen soms maar een paar auto's door het groen. Daarna sta je weer 2 a 3 minuten te wachten. (wel zonder het kruispunt te blokkeren)
Comment
-
met dat laatste hebt ge toch ongelijk: oranje licht wil wel zeggen dat je niet mag doorrijden (tenzij je niet veilig kan stoppen). Iemand die staat aan te schuiven aan een stoplicht kan dus wel degelijk veilig stoppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWelke zot rijd er nu bewust door het oranje licht? Dat doe je gewoon niet. Oranje is stoppen, tenzij het niet veilig kan. Waar ligt de grens tussen oranje en rood dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWelke zot rijd er nu bewust door het oranje licht? Dat doe je gewoon niet. Oranje is stoppen, tenzij het niet veilig kan. Waar ligt de grens tussen oranje en rood dan?
doe dit nu wel enkel op banen dat ik ken.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenals ik op een baan alleen rijd, ga ik echt niet stoppen voor een oranje licht en dan 5 minuten staan koekeloeren terwijl er niemand passeert.
doe dit nu wel enkel op banen dat ik ken.
Dit lijkt mij een beetje op "ik gebruik alleen mijn richtingaanwijzer als er iemand achter mij rijdt"-logica.
Ik denk dat in de realiteit de 'oranje-rijders' wel vlug eens net door rood rijden ook en op den duur rijden ze dan eens in de flank van iemand die langs de andere kant door groen rijdt...
Zoals de meesten hier zeggen, je rijdt alleen door oranje als je echt niet meer veilig kan stoppen (ook rekbaar natuurlijk), al de rest mogen ze van mij beboeten (ook als dat 90% is).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
Dit lijkt mij een beetje op "ik gebruik alleen mijn richtingaanwijzer als er iemand achter mij rijdt"-logica.
Comment
-
Ik rijd altijd door het oranje hoor. Van alle overtredingen die je kan maken lijkt dat me nu toch echt de minste.
Zonet anders bijna tegen een zakkenwasser met een lijnbus gezeten. Komt gewoon doodleuk uit zijn halte gereden, als ik niet serieus uitwijk rijd ik zijn neus eraf. En dan zit hij nog achter mij met zijn lichten te flitsen . Lul. Was op een weg waar je maar 50 mag, en dat is voor die aap waarschijnlijk hetzelfde als een bebouwde kom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenals ik op een baan alleen rijd, ga ik echt niet stoppen voor een oranje licht en dan 5 minuten staan koekeloeren terwijl er niemand passeert.
doe dit nu wel enkel op banen dat ik ken.
maar weet je ook dat die 5 min wel lang lijken maar in werkelijkheid minder dan 2 min zijn? moet je eens een crono gebruiken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZowel truckers als buschauffeurs zie ik zo een dingen wel vaker doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten4) Stuk of 4 auto's die aan een wegversmalling gewoon doorgereden kwamen waardoor ik moest stoppen terwijl ik van mijn kant eigenlijk voorrang had. En als er eentje doorrijd dan volgen ze natuurlijk allemaal.
Ik heb gvd alles kunnen dichtsmijtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAutomobilisten zie je dat echter nooit doen zeker.
Bussen, vrachtwagens en bestelwagens zijn hierbij gewoon het ergste.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment