Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klopt, er staat daar in Herzele een verloren gelopen brug waar wij vroeger met maten wel eens een bbq in de zomer deden voor een man of 40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
      Klopt, er staat daar in Herzele een verloren gelopen brug waar wij vroeger met maten wel eens een bbq in de zomer deden voor een man of 40.
      je krijgt zo een zaken als je als politieker geen "visie" hebt, maar jullie hebben toch plezier, en aannemer heeft er aan verdiend, dus waarom klagen? ;-)

en de 1000 m² gras waar de schaapjes mogen grazen? is toch leuk als je aan 30 voorbij komt? aan 90 had je ze nooit gezien ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
        Een idiaal sluipwegje om het verkeer in vichte te vermijden als je naar deerlijk moet,en ook aan den belgiek ,vooral de zaterdag (molecule).Lekker baantje tot aan achterkant van slagerij hoste
        Als je naar deerlijk wilt bestaan er nog betere baantjes, dat je uitkomt aan de brug over de E17 richting molenhoek. Dan moet je niet wachten aan de rode lichten van den belgiek.

Comment

• Geërgerd aan al degenen die weer niet meer durfden rijden omdat het aan het regenen was. En dan hun mistlicht maar opzetten.

Dan heb je natuurlijk meer tijd om van de omgeving te genieten

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Gisteren morgend weer aan dezelfde wegversmalling richting het werk twee auto's die doorgereden komen terwijl ik daar voorrang heb.
            Weer alles moeten dichtgooien, en durfde die trut nog teken doen dat ik zot was

Deze morgend bijna een fietser overhoop gereden, had geen lichten, geen reflectoren, geen reflecterende kleding.
            En een stukske verder nog 3 fietsers die bijna niet zichtbaar waren.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Geërgerd aan al degenen die weer niet meer durfden rijden omdat het aan het regenen was. En dan hun mistlicht maar opzetten.
              Gisteren hetzelfde ondervonden op weg naar opoeteren, regent het eens een beetje dan gaan ze beginnen rijden gelijk slakken.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Het inhaalverbod bij regenweer werd ook weer enorm gerespecteerd...
                Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Mogelijke oplossingen die je kunnen helpen :
                  • Trager rijden
                  • Meer afstand houden op je voorligger
                  • Betere banden op je wagen leggen
                  • Ook een Audi met 4 grote remschijven kopen
                  • Het openbaar vervoer nemen
                  • Beter opletten

Als je in iemand zijn gat terechtkomt dan ligt dat voor 95% aan jezelf , je had chance dat die Audi bestuurder meer zat op te letten dan jijzelf en nog kon anticiperen op je rijgedrag, je zou hem dankbaar moeten zijn…

Vorige week op een expresweg in Roeselare aan lichten net hetzelfde voorgehad met eentje met een Mercedes 190 , eentje die nog niet lang zijn rijbewijs had en gelukkig stond ik op het rechterrijvak met op het linkervak niemand naast me, enfin eigenlijk bijna nauwelijks gekeken maar in een reflex me naar links gesmeten ( ik was nog lichtjes aan het uitbollen gelukkig ), de man voor me in zijn bestelwagen had minder geluk, de 190 zat nog in zijn achterste ( wel slechts een lichte tik met denk ik weinig schade ) , mijnen tikker sloeg ineens een beetje sneller, gelukkig had ik m’n achteruitkijkspiegel goed in de gaten of ik kon m’n twee maand oude wagen ineens bij het schroot laten afzetten…
                  *Iets trager kon wel 10/15km/u trager.
                  *Meer afstand houden is niet mogelijk iedereen die van de E40 gent binnenkomt via de bocht plakt op elkaar (zeker in de spits) en laat je een gat schieten ze er zich tussen. (was ook weer nu het geval gelukkig was die rap genoeg weer weg ook)
                  *Betere banden mag wel waardeloos spul in de regen
                  *Die audi met 4 grote remschijven en dubbel zo dikke banden heb ik en daar zou ik zeker met stilgestaan hebben....
                  *beter opletten....moesten de meesten even goed opletten als ik der zouden ne pak minder accidenten zijn.
                  Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                    Het inhaalverbod bij regenweer werd ook weer enorm gerespecteerd...
                    9/10 van de voertuigen die ik gisteren zogenaamd illegaal voorbijstak waren auto's die maar 75 a 80 meer reden omdat het regende. Komt nog eens bij dat ik voordien wel rechts bleef rijden in het rijtje, tot de bange wezels invoegden tussen de camions en je levensgevaarlijke rem-situaties kreeg. Dus het inhaalverbod kon mijn rug op. Liever een boete dan opnieuw een ander voertuig onder mijn remork.
                    Je mag niet inhalen voor de veiligheid van de auto's zogezegd, maar bijna alle gevaarlijke situaties tijdens regenweer zijn hun fout...

Comment

• ik heb minder last van inhalende vrachtwagens, dan van die schijtluizen die niet vooruit geraken, en heel de boel doen stremmen (en aldus de situatie hierboven door Dimi beschreven veroorzaken)
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                        Pfieuw, had een onmiddelijke inning verwacht van 90 euro ofzo. Dan zou ik er mij niet veel van aantrekken. Er zijn immers een paar perfect veilige inhaalmogelijkheden als je wat vermogen onder de kap hebt.

Waren de plannen ooit om van Wetteren tot Geraardsbergen een mooie 4 vakken aan te leggen, krijg je nu dit.
                        Dat is idd een irritante weg. Ik woon daar dicht bij en doe de N42 dus regelmatig. Vroeger mocht je daar inhalen, en op sommige stukken was dat idd perfect veilig mogelijk. De lichten aan het parkske (oppassen daar, er gaan daar ook flistpalen komen) en de vele tractoren die daar tuffen verzieken die baan. Volgens mij zou je op die weg gewoon tractors moeten verbieden, dat zou al een pak helpen. Die 4 vakken zouden er al 20 jaar moeten zijn, maar eerst was er geen geld en nu zitten de groene in Oosterzele dat tegen te houden, volgens mij stoten auto's op 4 vakken evenveel uit als op 2 vakken Je zou zelfs minder last hebben met 4 vakken, aangezien het verkeer dan beter kan doorrijden, en de 4 vakken zouden ook nog eens veiliger zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          9/10 van de voertuigen die ik gisteren zogenaamd illegaal voorbijstak waren auto's die maar 75 a 80 meer reden omdat het regende. Komt nog eens bij dat ik voordien wel rechts bleef rijden in het rijtje, tot de bange wezels invoegden tussen de camions en je levensgevaarlijke rem-situaties kreeg. Dus het inhaalverbod kon mijn rug op. Liever een boete dan opnieuw een ander voertuig onder mijn remork.
                          Je mag niet inhalen voor de veiligheid van de auto's zogezegd, maar bijna alle gevaarlijke situaties tijdens regenweer zijn hun fout...
                          Ik snap je wel, maar daardoor gaan de net iets minder bange wezels aan 85-90 naar het linkervak (liefst zonder richtingaanwijzer uiteraard). Dit gevolgd door een remactie van 20 auto's die plots nog 60-70 rijden en er daar ook bijna iemand in je koffer steekt. Veel veiliger is het dus in elk geval niet, behalve misschien voor jezelf.
                          Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                          BMW E90 320d:

Comment

• Dat ze op hun minst al eens de verlichting aansteken bij regenweer!
                            Sommige met stadslichten, sommige niks, sommige met mistlampen voor & achter...

'zucht

Comment

• Ze zijn hier weer volop de maïs aant afdoen en dan hebde zo weer van die bejaarde Hollanders die niet durven voorbij te steken terwijl er in de verste verte geen auto te zien is

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• dergelijke mensen kunnen gewoon geen snelheid of snelheidsversschil inschatten, (is ook niet evident als je er pal achter gaat rijden met zelfde snelheid, zoals jij het deed, voldoende afstand houden en snelheid maken achter de tracto is heel goed) afstanden zijn ook zo moeilijk, op ASN 200 meter voor de vrachtwagen terug invoegen naar vak 1

Comment

• Die mens is toch niet verplicht om die tractor voorbij te steken?
                                  Als het er natuurlijk 5 na mekaar worden, begint het wat hinderlijk te worden. Maar nu zie ik er weinig ergernis aan.

Comment

• dien hollander weet mss ook niet waar de zijstraten zijn...zeker die van links voor hem

Comment

• Ja, 't is de periode van de tactoren he (het fruit, de bieten, de maïs, de aardappelen)
                                      Gisteren ook nog enkele keren eene voor ons gehad toen we voor het werk op de baan waren.
                                      Nog eene met een vrachtwagen eene stoot zien uitsteken die serieus mis had kunnen lopen. Die haalt een tractor in net voor een rotonde, tractorbestuurder heeft germd en naar rechts uitgeweken of die met zij n vrachtwegen had op de middenberm gestoken of de tractor geramd.

Tweede voorval van gisteren, ook toen we nog voor het werk op de baan waren, vrachtwagen voor ons die duidelijk aan het zoeken was waar hij most zijn, geen probleemen mee, rustig blijven volgen want inhalen was niet mogelijk.
                                      Uiteindelijk wilt hij aan een zijstraat terug draaien, maar dat lukte niet zo goed, onze baas (die met de camionet reed) begon zich al op te jagen en ging kijken om te helpen want het was duidelijk dat er ander ongelukken gingen gebeuren. Maar ook dan lukte het niet, dus ben ik me er maar eens mee gaan "moeien", effe met de bestuurder gesproken en uiteindelijk heb ik de vrachtwagen dan van hem mogen keren.
                                      Dat is nu al de tweede keer dat ik deze week achter het stuur van een vrachtwagen kruip, kan misschien toch beter voor dat rijbewijs gaan want ik heb de indruk dat ik het beter kan dan velen die al hun rijbewijs d'r voor hebbem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        Die mens is toch niet verplicht om die tractor voorbij te steken?
                                        Als het er natuurlijk 5 na mekaar worden, begint het wat hinderlijk te worden. Maar nu zie ik er weinig ergernis aan.
                                        als er wel tegenliggers zijn is dat super-ergerlijk, tractor voorbij lukt nog maar een dubbele lengte, tractor + ruimte + wagen, kan net te veel zijn om veilig in te halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          als er wel tegenliggers zijn is dat super-ergerlijk, tractor voorbij lukt nog maar een dubbele lengte, tractor + ruimte + wagen, kan net te veel zijn om veilig in te halen
                                          Als diene mens niet te dicht achter die tractor gaat hangen dan is er nog altijd de optie om in twee stappen in te halen.

Comment

Working...
                                          X