Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    als de signalisatie stuk is, rijdt de trein stapvoets voorbij telkens kort toeterend met de hoorn
    Mensen die aan neergelaten barelen toch oversteken wens ik veel succes toe in hun verdere leven.
    Of het volgende leven
    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Mensen die geen vaste snelheid kunnen aanhouden. Ik gebruik vaak mijn cruise control en de ene moment zit ik mensen in te halen die effe later mij weer inhalen terwijl ik heel die tijd aan dezelfde snelheid zit te rijden
      Als je met je voet op het gas rijdt, dan rij je vanzelf minder aan gelijke snelheid, en vaak valt je dat niet echt op.
      Eens je frequent op CC rijdt, dan begint je dat uiteraard meer op te vallen.

Comment

• Dat de flikken er door rijden kunnen ze nog een argument voor vinden, ze moesten mss ergens zijn, jij kan nog steeds beboet worden. Zolang de flikken niet uitstappen om het verkeer te regelen terwijl ze wachten op iemand van Infrabel om het op te lossen, moet je er niet door rijden naar mijn mening.

Comment

• Ik denk eerlijk gezegd dat een agent die door een gesloten overweg rijdt er ook niet goed vanaf komt als zijn baas ervan hoort. Met de ambulance begonnen we er ook niet aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
            Het wordt dringend tijd voor een dashcam, niet?
            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Die heb ik al.
            Ik wil beelden zien
            1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
            1984 BMW E28 520i
            2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Ergernis van gisteren en vandaag. Mensen die geloven dat ze voorrang hebben als de autosnelweg oprijden.

Comment

• hoe langer hoe meer : mensen die te traag de snelweg oprijden, die vergeten dat je snelheid (90) moet maken

Comment

• nee toch niet
                  SNELHEID OP EEN AUTOSNELWEG. Welke snelheid?

a. De minimumsnelheid is 70 km/uur. (Tip examen)

- Deze minimumsnelheid is niet verplicht:

. wanneer weersomstandigheden deze snelheid niet toelaten (sneeuw, mist, hevige regen, gladheid van de rijbaan);
                  . of wanneer hindernissen zoals wegenwerken deze snelheid niet toestaan;
                  . of wanneer de drukte van het verkeer dit niet toelaat (file);
                  . of wanneer een C43 bord een maximum toegelaten snelheid van minder dan 70 km/uur oplegt;
                  . Voertuigen die een defecte wagen slepen (25km/uur) moeten bij de eerste afrit de autosnelweg verlaten;
                  . Ook uitzonderlijk vervoer kan een machtiging bekomen om trager te rijden dan 70 km/uur;

b. De maximumsnelheid is 120 km/uur. (Tip examen)

c. Maximumsnelheid beperkt tot 90 km/uur.

- Autobussen, autocars en voertuigen met een M.T.M. van meer dan 3,5 ton mogen niet sneller rijden dan 90 km/uur.
                  - Voertuigen met spijkerbanden.

Comment

• ja je heb gelijk, maar adviessnelheid blijft toch dat je de camions ni hindert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      nee toch niet
                      Maar het helpt wel om tussen een eventuele rij camions in te voegen. Als je het wat goed doet kom je netjes tussen 2 ervan uit en moet je niet meer remmen.
                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                      BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        hoe langer hoe meer : mensen die te traag de snelweg oprijden, die vergeten dat je snelheid (90) moet maken
                        Vergrijzing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Vergrijzing.
                          of andere verkleuring want je ziet wat rondrijden in de omgeving van Brussel op het middenvak in van die gammele roestbakken met een ster...

Comment

• De idioot nr1, in een F11 die op de E19 Antwerpen > Brussel het persé noodzakelijk vond om ter hoogte van de afrit Zemst me toch nog even moest inhalen, hierdoor mocht hij vol in de remmen gaan anders zat hij binnen in zijn voorligger, ondergetekende mocht hierdoor ook remmen en van het rechter rijvak opschuiven naar het middelste vak. Achter mij reed er NIEMAND! Geen plaats genoeg misschien om in te voegen zodat je op een normale manier je afrit kan nemen?

Idioot nr2 die OP het kruispunt van de Noorderlaan/Groenendaallaan in Antwerpen een hoek van 90 graden naar links maakte terwijl hij op het rechtse vak reed (dat bedoeld is/was om rechtdoor te rijden), het linkse vak (dus ook voor rechtdoor) leeg was op mezelf na. Gelukkig reden we daar net boven de 50 en niet zoals de meesten rond de 80 of we hadden prijs gehad.

Mensen, blijf in't vervolg thuis!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                            Last edited by Metaxa; 16/10/2013, 02:19.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Idioot nr2 die OP het kruispunt van de Noorderlaan/Groenendaallaan in Antwerpen een hoek van 90 graden naar links maakte terwijl hij op het rechtse vak reed (dat bedoeld is/was om rechtdoor te rijden), het linkse vak (ook boor rechtdoor) leeg was op mezelf na. Gelukkig reden we daar net boven de 50 en niet zoals de meesten rond de 80 of we hadden prijs gehad.

Mensen, blijf in't vervolg thuis!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                              Daar ziede soms nogal wat hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  hoe langer hoe meer : mensen die te traag de snelweg oprijden, die vergeten dat je snelheid (90) moet maken
                                  +1

Ik heb moeite om 90 te halen bij het oprijden in bergop, het lukt eigenlijk maar net en als er dan iemand voor u rijdt die veel te traag rijd, probeer dan nog maar eens deftig in te voegen als het druk is...

Comment

• mensen zijn ook alles behalve hoffelijk op de baan. ritsen kennen de meeste al niet, bij een oprit op een snelweg valt het ook op bij weinig verkeer dat mensen gewoon op het rechtervak blijven terwijl ze zien dat er iemand wil oprijden en hierdoor dus weer zijn snelheid moet minderen om te wachten etc.
                                    op 400m van een afslag nog aan 160 gaan inhalen en dan remmen toe en uitwijken naar rechts om toch de afslag nog te halen is ook hatelijk en levensgevaarlijk gewoon
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                      Maar het helpt wel om tussen een eventuele rij camions in te voegen. Als je het wat goed doet kom je netjes tussen 2 ervan uit en moet je niet meer remmen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten

Ik heb moeite om 90 te halen bij het oprijden in bergop, het lukt eigenlijk maar net en als er dan iemand voor u rijdt die veel te traag rijd, probeer dan nog maar eens deftig in te voegen als het druk is...
                                      Moet je het wel kunnen. toen ik mijn golf in het begin had, nam ik in waregem de oprit naar gent, die oprit is een goed stuk bergaf.
                                      er zijn er vaak genoeg die traag opdraaien vanuit het kruispunt naar de oprit, dan tegen 40-50 omlaag rijden, dan ineens geven ze gas tot 110 om die vracthwagens voor te blijven en voegen ze in.
                                      ik rijd erachter met mijn platte diesel, ga ook volgas, hang naast de voorste vrachtwagen, haal alles uit mijn auto om dan over de witte lijnen NET niet over die vracgtwagen te geraken, vol in de remmen om dan 3vrachtwagens later in te voegen.

sommige opritten zijn echt kort of heb je eerst een bocht en ik haal niet eens de 80 dan om in te voegen.
                                      ik draai mijn roetstop nu open om toch maar snel genoeg in te kunnen voegen (illegaal dus want voor de keuring moet ik de boel dichtdraaien, die willen niet dat die zo zwart rookt). ik rij dan ook maar 90-95 op de autosnelweg, dus volledig absurd om te zeggen dat je de snelheid maar moet halen.

zwaar geladen vrachtwagens hebben om sommige stukken ook moeite (vaak aan opritten vanuit een tankstation). die moeten dan 500meter of meer over de pechstrook gaan voor ze snelheid genoeg halen (in de hoop dat er dan ook geen brug over de autosnelweg zit waar de pechstrook aan stopt (ergens in het brabant is er zo eentje).

als ik een oprit nader, dan ga ik al tijdig naar het middenvak als ik zie dat er vele moeten invoegen. en niet zoals het overgrote deel dan op de laatste meter dan plots uitwijken naar het midden. vele ergernissen kunnen vermeden worden als diegene op de autosnelweg zelf op tijd plaats maken, of de gaspedaal eens lossen (je hoeft nog niet eens te remmen).

maar zoals bijna alle chauffeurs als ze in de auto stappen: IKKE, IKKE, IKKE
                                      hoewel ik vroeger VEEEEL km's deed met de firmawagen (+100 000/jaar), ben ik nu soms blij om met de trein te gaan.
                                      autorijden was allang geen plezier meer voor mij en zeker de kanten van brussel. hoeveel er daar bij invoegstroken toch over de volle lijn gaan om toch maar voor u in te voegen terwijl je er al 4 hebt tussengelaten (die elk voor zich ook nog eens een paar man voorlieten). file is file, t gaat op die 5seconden ook echt niet meer aankomen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        idem uitgang konijnepijp lo...die asverschuiving trekt op nix voor slapende mensen die er niet vaak komen

Comment

• Ik erger me niet vaak op de baan maar deze morgen was het prijs.
                                          Zo een mist en dan nog zoveel mensen die de lichten niet aansteken.
                                          Is dat omdat het dagrijlichten wel branden dat ze de indruk krijgen dat ze met lichten aan rijden?
                                          Vaak wel vooraan licht, maar achteraan noppes.

Comment

Working...
                                          X