Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Bwa, ik weet dat nog zo niet. Zoals ik hierboven al schreef ben ik het volledig eens met de uitspraak. Maar...
    Drinken & rijden is "not done". Daar zijn regels voor in de wetgeving geroepen, punt andere lijn. Ik zou me perfect kunnen inbeelden dat in een gelijkaardige situatie een niet dronken bestuurder de aanrijding had kunnen vermijden. (de dame zou dan een dankbetuiging moeten sturen) Jij weet dat zo goed als ik dat je dagelijks een tiental bijna ongevallen kan vermijden door je "anders" te gedragen in het verkeer. Als je dronken achter het stuur kruipt gedraag je je ziezo al anders, het wordt dan al iets moeilijker om je gedrag onder controle te houden.

Bon, het is misschien een brug te ver maar deze uitspraak en het gedrag van de dame is toch voer voor verder discussie, en dat maakt het altijd interessant omdat we er misschien kunnen uit leren (voor sommige nooit natuurlijk).
    iemand die voorbeeld net ziek geworden is en naar huis gaat of plots barstende hoofdpijn heeft zal zich vooral concentreren op het rijden en kijken waar ze zelf voorrang moeten geven, als er dan een clown de voorrangsregels aan zijn laars lapt zit je ook met een ongeval. moet de persoon die in fout is dan ook in beroep gaan omdat de andere partij vanwege ziekte of hoofdpijn minder alert was?
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      iemand die voorbeeld net ziek geworden is en naar huis gaat of plots barstende hoofdpijn heeft zal zich vooral concentreren op het rijden en kijken waar ze zelf voorrang moeten geven, als er dan een clown de voorrangsregels aan zijn laars lapt zit je ook met een ongeval. moet de persoon die in fout is dan ook in beroep gaan omdat de andere partij vanwege ziekte of hoofdpijn minder alert was?
      Denk niet dat hoofdpijn bij de verboden symptomen staan om met de wagen te rijden, kan ook moeilijk bewezen worden.
      Kort vraagje, beambte (geweest)?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• nee hoor
        je hoeft gewoon niet naar uitvluchten te zoeken als je zelf in de fout gaat.

Comment

• ge moet niet zuipen als ge rijdt. En over uw geval van hoofdpijn: de wet zegt duidelijk dat je ten alle tijde je auto onder controle moet kunnen houden. Maw als je om gelijk welke reden dit niet meer kunt doen, blijf dan uit je auto. Teveel mensen rijden oververmoeid in de auto of met een andere aandoening of onder invloed van een geneesmiddel waar ze dat eigenlijk niet meer mogen doen. Als al dat volk eens van de baan zou blijven... de files zouden 's morgens al opgelost zijn.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ge moet niet zuipen als ge rijdt. En over uw geval van hoofdpijn: de wet zegt duidelijk dat je ten alle tijde je auto onder controle moet kunnen houden. Maw als je om gelijk welke reden dit niet meer kunt doen, blijf dan uit je auto. Teveel mensen rijden oververmoeid in de auto of met een andere aandoening of onder invloed van een geneesmiddel waar ze dat eigenlijk niet meer mogen doen. Als al dat volk eens van de baan zou blijven... de files zouden 's morgens al opgelost zijn.
            Daar ben ik het volledig mee eens.

Als je een bepaald geneesmiddel voorgeschreven krijgt waarmee je volgens de bijsluiter moet oppassen om met de auto te rijden of om machines te gebruiken. Dan zou het logisch zijn dat de dokter je dan niet toelaat om te rijden, toch zal die meestal zeggen dat je gewoon mag gaan werken.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• maar dat praat nog altijd niet goed dat zij een voorrang van rechts negeert en dan klaagt dat ze verantwoordelijk wordt gesteld voor een ongeval.

ik had daarstraks ook eentje die voorrang van rechts negeerde. En die kwam zo snel voorbijgevlogen dat ze duidelijk niet verwacht had dat ik van rechts kwam. Een sorry-handje was haar reactie nadien, mijn hartslag x1000 ofzo.

en wat later was er een fietser die plots tussen de geparkeerde auto's door op de rijbaan kwam omdat er een bouwkraan op het fietspad stond. Het was mijn dagje niet vandaag.
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                Ik had daarstraks ook eentje die voorrang van rechts negeerde. En die kwam zo snel voorbijgevlogen dat ze duidelijk niet verwacht had dat ik van rechts kwam. Een sorry-handje was haar reactie nadien, mijn hartslag x1000 ofzo.
                Ik maak dat meerdere keren per week mee.
                Die bij u zegt dan tenminste nog sorry, maar ik krijg meestal de middenvinger, of het vingertje tegen het hoofd, alsof ik de zot zou zijn.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• tzal wel aan mij liggen maar onderweg 3 auto's gehad waarvan het leek alsof hun groot licht aan stond en 3 keer was het zo'n vw touareg monster

Comment

tzal wel aan mij liggen maar onderweg 3 auto's gehad waarvan het leek alsof hun groot licht aan stond en 3 keer was het zo'n vw touareg monster
                    Waarschijnlijk gewoon de lichten die slecht afgesteld zijn waardoor ze te hoog schijnen, en daardoor in u ogen schijnen en u verblinden. Lijkt dan net of ze hun grote lichten op hebben staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik maak dat meerdere keren per week mee.
                      Die bij u zegt dan tenminste nog sorry, maar ik krijg meestal de middenvinger, of het vingertje tegen het hoofd, alsof ik de zot zou zijn.
                      Allez, dan heb ik geluk dat ze haar handje opsteekt en niet haar vinger. Oef.
                      autofans.be

Comment

• Zondagmorgen ging ik naar de bakker en enkele tientallen meters van de voordeur waren 3 geparkeerde auto's aangereden, waaronder 1 zelfs perte totale. Het betreft hier een brede, rechte weg. Schuldige, een oudere vrouw die teveel gezopen had Zulke kalvers mogen ze voor mij levenslang hun rijbewijs afnemen hoor..
                        1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                        1984 BMW E28 520i
                        2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Daarstraks reed er nen Duitser met ne vrij nieuwe Mondeo voor mij die een beetje last had van achteruitrijverlichting met een eigen wil

(Filmpje op 1080HD zetten voor het duidelijker te hebben )
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                            Daarstraks reed er nen Duitser met ne vrij nieuwe Mondeo voor mij die een beetje last had van achteruitrijverlichting met een eigen wil

(Filmpje op 1080HD zetten voor het duidelijker te hebben )
                            Het enige dat ik zie zijn twee linksrijders,de mondeo en jezelf..
                            Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Om in te pikken op geertqv. Altijd leuk iemand met een dash-cam. Kan je goed zien wat ie zelf altijd fout doet...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

nee hoor
                                je hoeft gewoon niet naar uitvluchten te zoeken als je zelf in de fout gaat.
                                Dat klopt, daarmee dat ik het ook volledig eens ben met de uitspraak. Dronkenbroer had wel wat meer mogen krijgen uiteraard.

Comment

• Vanmorgen op de R4; langs de zijkant reeds er op het fietspad een fiets met een flitsende ledlamp.. enorm storend en heel gevaarlijk op zo een drukke weg..
                                  iedereen ging op de remmen, wat uiteraard heel gevaarlijke situaties oplevert

Comment

• Nooit begrepen waarom er nog een knipperfunctie op die dingen zit. Dat helpt niet bij de plaatsbepaling van een in beweging zijnd voertuig en als fietser zelf helpt het je ook niet om iets te zien.
                                    autofans.be

Comment

• Tja je bent wel enorm zichtbaar als fietser. Maar als autobestuurder vind ik het ook wel ambetant

@Goossens Bjorn: Zet in het vervolg bij uw filmpje dat ik m'n geluid moet afzetten, zo'n gejank
                                      1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                      1984 BMW E28 520i
                                      2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Dat klopt, daarmee dat ik het ook volledig eens ben met de uitspraak. Dronkenbroer had wel wat meer mogen krijgen uiteraard.
                                        van mij mogen ze de wagen in beslag nemen wanneer je de baan op gaat zonder rijbewijs of met verdovende middelen in je bloed maar in belgie straffen ze liever mensen die 10km/h te rap rijden op een snelweg

Comment

• zonder de vinger te willen uitsteken naar wie in fout was (parket onderzoekt de feiten nog), toch een drama dat voorkomen had kunnen worden als 1 van de 2 partijen beter had uitgekeken...

Een vrouw en haar vijfjarig zoontje zijn vrijdagochtend in Heist-op-den-Berg aangereden door een bestelwagen. Nadat de 49-jarige moeder enkele uren na het ongeval overleed, is nu ook haar vijfjarig zoontje aan zijn verwondingen bezweken in het ziekenhuis. Dat meldt het parket van Mechelen.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X