Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    maar in belgie straffen ze liever mensen die 10km/h te rap rijden op een snelweg
    Euh, te snel rijden is te snel rijden, en als je je op de baan begeeft, dan ken je de snelheidslimiet, die is eigenlijk vanaf + 0, maar men rekent nog een marge..
    Vanaf wanneer mag men dan wel bekeuren volgens u, vanaf + 20 ofzo?

Comment

• Zijn punt is volgens mij: In België kom je gewoon gemakkelijker weg met ergere (verkeers)overtredingen als 10km/u te rap rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
        Zijn punt is volgens mij: In België kom je gewoon gemakkelijker weg met ergere (verkeers)overtredingen als 10km/u te rap rijden.
        Dat punt kan je dan wel met betere voorbeelden maken m.i.

Comment

• de verhouding lijkt inderdaad soms zoek. Of dat effectief zo is weet ik niet, maar met wat je leest in de kranten (en dat is geen referentie natuurlijk) krijg je wel dat beeld.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Dat punt kan je dan wel met betere voorbeelden maken m.i.
            een vrachtwagen die veel te zwaar geladen is, maar aan de wettelijke snelheid rijdt is gevaarlijker dan iemand die 10km/h te snel rijdt
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              zonder de vinger te willen uitsteken naar wie in fout was (parket onderzoekt de feiten nog), toch een drama dat voorkomen had kunnen worden als 1 van de 2 partijen beter had uitgekeken...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131025_009
              Er zijn alweer heel wat negatieve reacties erop verschenen, meestal onwetenden die zeggen dat de Vito-bestuurder veel te snel gereden zal hebben, terwijl er zoals je zegt nog niets officieel is uitgekomen

Wat ik denk als ik dit artikel lees, hoe triestig het ook mag zijn, eens goed links en rechts kijken voor je oversteekt ( en zeker met een kleine op de arm !), zou dit incident waarschijnlijk voorkomen hebben.
              1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
              1984 BMW E28 520i
              2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

zonder de vinger te willen uitsteken naar wie in fout was (parket onderzoekt de feiten nog), toch een drama dat voorkomen had kunnen worden als 1 van de 2 partijen beter had uitgekeken...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131025_009
                Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                Er zijn alweer heel wat negatieve reacties erop verschenen, meestal onwetenden die zeggen dat de Vito-bestuurder veel te snel gereden zal hebben, terwijl er zoals je zegt nog niets officieel is uitgekomen

Wat ik denk als ik dit artikel lees, hoe triestig het ook mag zijn, eens goed links en rechts kijken voor je oversteekt ( en zeker met een kleine op de arm !), zou dit incident waarschijnlijk voorkomen hebben.
                Bah, hoor net op de radio dat de kleine het ook niet gehaald heeft. Altijd triestig natuurlijk. Dit wens je niemand toe maar, als/indien de chauffeur zich aan de regels heeft gehouden wil ik toch niet in zijn schoenen staan.
                Je ziet op de foto al wel een bedenkelijke toestand, brokstukken 20m voor een zebrapad. Het zou al te gemakkelijk zijn om hieruit al conclusies te trekken maar toch...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Het is een plaats waar veel mensen oversteken, al dan niet zonder kijken. En ook een plaats waar veel autos voorbijkomen en waar zelfs 50 km/u snel is als het er druk is.
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

een vrachtwagen die veel te zwaar geladen is, maar aan de wettelijke snelheid rijdt is gevaarlijker dan iemand die 10km/h te snel rijdt
                    Die wordt dan ook veel zwaarder beboet.

Niet dat ik je wil tegenspreken, snelheidsboetes en controles op snelheid zijn gewoon buiten proportie als je andere boetes/controles gaat bekijken.

Comment

• ja maar, een beetje te waar geladen is ook nigoe, een beetje te veel gezopen ookni, een beetje te veel uren vanzelfste, een beetje rood negeren

Comment

• ik ben altijd in orde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Die wordt dan ook veel zwaarder beboet.

Niet dat ik je wil tegenspreken, snelheidsboetes en controles op snelheid zijn gewoon buiten proportie als je andere boetes/controles gaat bekijken.
                          100% mee eens

wat denk je over de actie van polies ivm ladingen die niet goed vastzitten eerder deze week? 9/10 Niet OK is wel veel, dit hoeft geen probleem te zijn natuurlijk als er niet gebeurt, maar als er iets onverwachts is ... dan dubbel zo erg, schader, tijd om weg vrij te maken ... ?

Comment

• wegen ze tegenwoordig niet al rijdend? ik zie toch overal camera's hangen op bruggen, met bijhorende anderskleurige vlakken op de rijweg zelf. flitsdingen zijn het niet en ook trajectcontroles zijn anders aangeduid.
                            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              100% mee eens

wat denk je over de actie van polies ivm ladingen die niet goed vastzitten eerder deze week? 9/10 Niet OK is wel veel, dit hoeft geen probleem te zijn natuurlijk als er niet gebeurt, maar als er iets onverwachts is ... dan dubbel zo erg, schader, tijd om weg vrij te maken ... ?
                              Ik vind de acties niet slecht, maar wel relatief.
                              Het is doodnormaal dat 9/10 niet in orde is, ik heb de verplichte cursus ladingzekering gevolgd en ik ben verwonderd dat 10% wel in orde is met alle regels, die zijn echt niet meer normaal te noemen. Gene zever, je moet dus een boekske mee hebben met een lijst van alle mogelijke gewichten en afmetingen van lading. Bijvoorbeeld: 2 meter breed, 2 meter hoog, 4 ton zwaar = 8 riemen. Soms mag je 5 ton met 1 riem vast zetten, soms moet je wettelijk gezien 1 ton met 30 riemen vast leggen ...
                              Een beetje gezond verstand gebruiken, zowel chauffeurs als controleurs en ik ben er vrij zeker van dat 75% of meer in orde is. Ik vind dat men vooral moet kijken naar wat men transporteert. Je kan bijvoorbeeld een boete krijgen omdat je golfkarton niet vastbindt terwijl je door de massa van golfkarton, dat simpelweg niet kunt verliezen zonder eerst tegen een brug te rijden die lager komt dan je lading karton.

Hun idee rond het vastleggen van lading was inderdaad dat men dan sneller kan takelen na een ongeval, echter takelt men in de praktijk zelden of nooit een geladen vrachtwagen. En bij een ongeval knappen die riemen of zelfs kettingen toch hoor. Toen ik vorig jaar van die brug ging in Frankrijk, lag mijn pefect verankerde lading ook niet meer in de buurt van mijn oplegger.

Ikzelf ben wel altijd in orde, want voor een frigo gelden andere wetten (met mijn bache destijds was ik altijd veilig, maar nooit in orde met de wet). Ik moet alleen de achterste karren/paletten vastzetten tegen de twee zij wanden (sommigen zetten ze vast aan vloer en plafond, mag ook).

Dat ze controleren op kippers of walking floors die hun dak niet dicht leggen, of op plateau's en bache's die hun lading hout of staal niet goed vastleggen, volledig akkoord, dat zijn levensgevaarlijke toestanden, maar dat ze vrachtwagens met paletten met dozen of bigbags gaan beboeten omdat het niet vastligt is pure onzin.

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                              wegen ze tegenwoordig niet al rijdend? ik zie toch overal camera's hangen op bruggen, met bijhorende anderskleurige vlakken op de rijweg zelf. flitsdingen zijn het niet en ook trajectcontroles zijn anders aangeduid.
                              't Schijnt, maar ik ben daar ooit met 78 ton bomen over gereden en niets van gehoord nadien ... Ik spreek wel over een jaar of drie terug, maar toen zei men ook al dat die lussen konden wegen.
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 25/10/2013, 20:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Ik vind de acties niet slecht, maar wel relatief.
                                Het is doodnormaal dat 9/10 niet in orde is, ik heb de verplichte cursus ladingzekering gevolgd en ik ben verwonderd dat 10% wel in orde is met alle regels, die zijn echt niet meer normaal te noemen. Gene zever, je moet dus een boekske mee hebben met een lijst van alle mogelijke gewichten en afmetingen van lading. Bijvoorbeeld: 2 meter breed, 2 meter hoog, 4 ton zwaar = 8 riemen. Soms mag je 5 ton met 1 riem vast zetten, soms moet je wettelijk gezien 1 ton met 30 riemen vast leggen ...
                                Een beetje gezond verstand gebruiken, zowel chauffeurs als controleurs en ik ben er vrij zeker van dat 75% of meer in orde is. Ik vind dat men vooral moet kijken naar wat men transporteert. Je kan bijvoorbeeld een boete krijgen omdat je golfkarton niet vastbindt terwijl je door de massa van golfkarton, dat simpelweg niet kunt verliezen zonder eerst tegen een brug te rijden die lager komt dan je lading karton.

Hun idee rond het vastleggen van lading was inderdaad dat men dan sneller kan takelen na een ongeval, echter takelt men in de praktijk zelden of nooit een geladen vrachtwagen. En bij een ongeval knappen die riemen of zelfs kettingen toch hoor. Toen ik vorig jaar van die brug ging in Frankrijk, lag mijn pefect verankerde lading ook niet meer in de buurt van mijn oplegger.

Ikzelf ben wel altijd in orde, want voor een frigo gelden andere wetten (met mijn bache destijds was ik altijd veilig, maar nooit in orde met de wet). Ik moet alleen de achterste karren/paletten vastzetten tegen de twee zij wanden (sommigen zetten ze vast aan vloer en plafond, mag ook).

Dat ze controleren op kippers of walking floors die hun dak niet dicht leggen, of op plateau's en bache's die hun lading hout of staal niet goed vastleggen, volledig akkoord, dat zijn levensgevaarlijke toestanden, maar dat ze vrachtwagens met paletten met dozen of bigbags gaan beboeten omdat het niet vastligt is pure onzin.

't Schijnt, maar ik ben daar ooit met 78 ton bomen over gereden en niets van gehoord nadien ... Ik spreek wel over een jaar of drie terug, maar toen zei men ook al dat die lussen konden wegen.
                                Met wat (lading) of voor wat rijd jij eigenlijk als ik vragen mag? Is het met een kleine vrachtwagen of zo'n grote?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                  Met wat (lading) of voor wat rijd jij eigenlijk als ik vragen mag? Is het met een kleine vrachtwagen of zo'n grote?
                                  Tegenwoordig bloemen met een vrachtwagen+aanhanger (19m).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                    wegen ze tegenwoordig niet al rijdend? ik zie toch overal camera's hangen op bruggen, met bijhorende anderskleurige vlakken op de rijweg zelf. flitsdingen zijn het niet en ook trajectcontroles zijn anders aangeduid.
                                    ja en nee, als de camera's een melding geven haalt de politie ze naar de asweger (vb jabbeke of rumbeke)
                                    lets have some more member berries

Comment

• Het is juist natuurlijk dat er veel meer voertuigen gecontroleerd worden op snelheid dan op iets anders, maar dat is ook een kwestie van gemakkelijk veel meer voertuigen kunnen controleren. Een agent met een cameravoertuig kan op een snelweg makkelijk 3000 voertuigen (bijvoorbeeld) controleren per uur. Bij een alcoholcontrole kunnen 2 agenten ongeveer 60 voertuigen controleren per uur (of per agent zo'n 100 keer minder voertuigen) als diezelfde 2 agenten bijvoorbeeld dan vrachtwagens helemaal gaan controleren dan mogen ze al blij zijn dat ze er 6 per uur helemaal kunnen controleren.

En wees er maar zeker van ook vrachtwagens worden regelmatig gecontroleerd, (hoe het met bloemen-vrachtwagens zit weet ik niet) op rij- en rusttijden, vrachtbrieven, gewicht,.... ,diesel.

Het probleem met veel ander verkeersergernis die we hier veelal zien vorrbijkomen is dat politiediensten die veelal veel minder zien want, en wees eerlijk bij uzelf, als er een politie(voertuig/agent) opgemerkt wordt passen veel bestuurders hun rijgedrag aan.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        Het is juist natuurlijk dat er veel meer voertuigen gecontroleerd worden op snelheid dan op iets anders, maar dat is ook een kwestie van gemakkelijk veel meer voertuigen kunnen controleren. Een agent met een cameravoertuig kan op een snelweg makkelijk 3000 voertuigen (bijvoorbeeld) controleren per uur. Bij een alcoholcontrole kunnen 2 agenten ongeveer 60 voertuigen controleren per uur (of per agent zo'n 100 keer minder voertuigen) als diezelfde 2 agenten bijvoorbeeld dan vrachtwagens helemaal gaan controleren dan mogen ze al blij zijn dat ze er 6 per uur helemaal kunnen controleren.
                                        Voilà, dat is het. Snelheid is nu eenmaal uit de aard der dingen veel makkelijker te controleren dan heel wat andere zaken, waardoor logischerwijze er heel wat meer snelheidsboetes zullen zijn. Wat wil men dan, als politie te weinig controleert is het niet goed, als het dan teveel is, is het ook niet goed. Als je dan ook nog eens bedenkt dat heel wat snelheidcontroles door de politie worden aangekondigd vooraf op hun website, vast palen voorzienbaar zijn, een coyote radarverklikker perfect legaal is, dan mag je niet klagen..

Comment

• men controleert op een rijksbaan waar 70 km/h wordt gereden op snelheid. 1 km verderop waar heel de dorpskern 30km/h is en die regel flagrant aan de laars wordt gelapt door meer dan 70% van de bestuurders staat men nooit te controleren. Dat is dan een voorbeeld van 'doordacht' controle beleid.
                                          Moeten ze niet controleren op de rijksbaan? Natuurlijk wel, maar de dorpskern wordt totaal genegeerd en dan vinden de instanties blijkbaar normaal dat mensen in de meest drukke zone de regels niet naleven.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X