Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • idd de plaatsen die men kiest om te flitsen hebben nooit met veiligheid temaken maar met pakkans.
    lets have some more member berries

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ja en nee, als de camera's een melding geven haalt de politie ze naar de asweger (vb jabbeke of rumbeke)
      of N60 tussen Oudenaarde en Ronse
      of een private weegbrug (in buurt van Hamme o.a. aan die tunnel, baan naar Sint-Niklaas) ...

      maar de techniek bestaat wel om in te bouwen in de weg ! dus gewoon een zaak van tijd voordat dit toch zal gebruikt worden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Voilà, dat is het. Snelheid is nu eenmaal uit de aard der dingen veel makkelijker te controleren dan heel wat andere zaken, waardoor logischerwijze er heel wat meer snelheidsboetes zullen zijn. Wat wil men dan, als politie te weinig controleert is het niet goed, als het dan teveel is, is het ook niet goed. Als je dan ook nog eens bedenkt dat heel wat snelheidcontroles door de politie worden aangekondigd vooraf op hun website, vast palen voorzienbaar zijn, een coyote radarverklikker perfect legaal is, dan mag je niet klagen..
        niet mee eens, ben gisteren even gaan uitwaaien bij ons aan steenweg, op 30 min 6 gezien met GSM in de hand, aan het oor, is niets moeilijk aan om daar een agent te zetten
        idem met knipperlichten aan rotonde
        inhaalverbod vrachtwagens
        ....

        maar er is gewoon een HYPE ivm snelheid

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Ik vind de acties niet slecht, maar wel relatief.
          Het is doodnormaal dat 9/10 niet in orde is, ik heb de verplichte cursus ladingzekering gevolgd en ik ben verwonderd dat 10% wel in orde is met alle regels, die zijn echt niet meer normaal te noemen. Gene zever, je moet dus een boekske mee hebben met een lijst van alle mogelijke gewichten en afmetingen van lading. Bijvoorbeeld: 2 meter breed, 2 meter hoog, 4 ton zwaar = 8 riemen. Soms mag je 5 ton met 1 riem vast zetten, soms moet je wettelijk gezien 1 ton met 30 riemen vast leggen ...
          Een beetje gezond verstand gebruiken, zowel chauffeurs als controleurs en ik ben er vrij zeker van dat 75% of meer in orde is. Ik vind dat men vooral moet kijken naar wat men transporteert. Je kan bijvoorbeeld een boete krijgen omdat je golfkarton niet vastbindt terwijl je door de massa van golfkarton, dat simpelweg niet kunt verliezen zonder eerst tegen een brug te rijden die lager komt dan je lading karton.

          Hun idee rond het vastleggen van lading was inderdaad dat men dan sneller kan takelen na een ongeval, echter takelt men in de praktijk zelden of nooit een geladen vrachtwagen. En bij een ongeval knappen die riemen of zelfs kettingen toch hoor. Toen ik vorig jaar van die brug ging in Frankrijk, lag mijn pefect verankerde lading ook niet meer in de buurt van mijn oplegger.

          Ikzelf ben wel altijd in orde, want voor een frigo gelden andere wetten (met mijn bache destijds was ik altijd veilig, maar nooit in orde met de wet). Ik moet alleen de achterste karren/paletten vastzetten tegen de twee zij wanden (sommigen zetten ze vast aan vloer en plafond, mag ook).

          Dat ze controleren op kippers of walking floors die hun dak niet dicht leggen, of op plateau's en bache's die hun lading hout of staal niet goed vastleggen, volledig akkoord, dat zijn levensgevaarlijke toestanden, maar dat ze vrachtwagens met paletten met dozen of bigbags gaan beboeten omdat het niet vastligt is pure onzin.



          't Schijnt, maar ik ben daar ooit met 78 ton bomen over gereden en niets van gehoord nadien ... Ik spreek wel over een jaar of drie terug, maar toen zei men ook al dat die lussen konden wegen.
          ik vraag het omdat ik de regels niet kan, maar ik vermoedde al dat het een "soep" was zoals steeds in B !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            niet mee eens, ben gisteren even gaan uitwaaien bij ons aan steenweg, op 30 min 6 gezien met GSM in de hand, aan het oor, is niets moeilijk aan om daar een agent te zetten
            idem met knipperlichten aan rotonde
            inhaalverbod vrachtwagens
            ....

            maar er is gewoon een HYPE ivm snelheid
            Je zou diezelfde bestuurders eens moeten bezig zien als er wel een cmbi aan die rotonde staat je zou verbaasd zijn hoeveel er dan wel hun richtingaanwijzers gebruiken, of bij het zien van oom agent hoeveel gsm's er opeens verdwijnen.

            En klagen over snelheidscontroles is eigenlijk alleen maar een bewijs dat we ons zelf niet aan de regels kunnen houden, hoeveel controles denk je dat er nog zouden gebeuren mocht iedereen zich aan de snelheid houden?
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment


            • filtsen doen ze bijna NERGENS met een combi, je gaat dus appelen met peren vergelijken
              een gewone agent, zelfs in zijn bugerkleden aan moeten ze daar zetten !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                filtsen doen ze bijna NERGENS met een combi, je gaat dus appelen met peren vergelijken
                een gewone agent, zelfs in zijn bugerkleden aan moeten ze daar zetten !
                En morgen dan ook coyote en co verbieden , hoeveel zie je er niet hun snelheid aanpassen aan flitspalen, trajectcontroles, of omdat ze de wagen (en plaats) herkennen... zo kun je bezig blijven.

                Maar inderdaad ze mogen van mij morgen controle doen anoniem, hoewel ik dus ook fouten maak hé, er zullen er inderdaad een "paar" op hun fouten gewezen worden (en dus ook bestrafd worden) maar de aanpassing zit vooral in de mentaliteit, en de sociale aanvaarding, van sommige fouten.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  of N60 tussen Oudenaarde en Ronse
                  of een private weegbrug (in buurt van Hamme o.a. aan die tunnel, baan naar Sint-Niklaas) ...

                  maar de techniek bestaat wel om in te bouwen in de weg ! dus gewoon een zaak van tijd voordat dit toch zal gebruikt worden
                  btw die camera's kunnen effectief ook flitsen en ook de kentekenplaat lezen om te controleren op diefstal, belastingen, etc maar de systemen ondersteunen dit (nog) niet
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    filtsen doen ze bijna NERGENS met een combi, je gaat dus appelen met peren vergelijken
                    een gewone agent, zelfs in zijn bugerkleden aan moeten ze daar zetten !
                    ik ben ook voorstander van meer anonieme agenten op de baan (effectief en niet langs de weg) die op alles kunnen controleren en met een dashcam bewijsmateriaal vastleggen zoals het niet gebruiken van pinkers
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • probleem met alles hier is dat er enkel repressief wordt opgetreden. Slaag een hond om slecht gedrag en het enigste dat ge bereikt is dat die vals wordt. Beloon diezelfde hond voor goed gedrag en die is na een korte periode zo mak als een lammetje. En mensen zijn op dat gebied hetzelfde als een hond.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Beroepshalve rijdt er elke dag elke dag politie mee met mij,ze doen zelfs de moeite niet meer om de gsm'ende/geen pinker gebruikende medemens op te schrijven,wegens veel teveel papierwerk/onderbemand..en geloof me,we komen er elke dag tegen..en voorstander van meer anonieme agenten?tjah dan zijn we niet zover meer van een politiestaat ,wat mogen we hier eigenlijk wel nog behalve dokken?
                        Last edited by ; 26/10/2013, 17:06.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Je zou diezelfde bestuurders eens moeten bezig zien als er wel een cmbi aan die rotonde staat je zou verbaasd zijn hoeveel er dan wel hun richtingaanwijzers gebruiken, of bij het zien van oom agent hoeveel gsm's er opeens verdwijnen.

                          En klagen over snelheidscontroles is eigenlijk alleen maar een bewijs dat we ons zelf niet aan de regels kunnen houden, hoeveel controles denk je dat er nog zouden gebeuren mocht iedereen zich aan de snelheid houden?
                          Zo is dat. Ik zij het haast dagelijks in Nederland. Nu je daar 130 mag, behalve daar waar het anders staat aangegeven, rijdt menig Nederlander er +140. Tja mensen zijn zo, geef ze een vinger en ze pakken heel je arm.
                          Zelfs ons forumgenoot Wooter, houdt zich bij trajectcontrole gedeisd. Duidelijker kon het hij het toen hier niet bewijzen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          En morgen dan ook coyote en co verbieden , hoeveel zie je er niet hun snelheid aanpassen aan flitspalen, trajectcontroles, of omdat ze de wagen (en plaats) herkennen... zo kun je bezig blijven.

                          Maar inderdaad ze mogen van mij morgen controle doen anoniem, hoewel ik dus ook fouten maak hé, er zullen er inderdaad een "paar" op hun fouten gewezen worden (en dus ook bestrafd worden) maar de aanpassing zit vooral in de mentaliteit, en de sociale aanvaarding, van sommige fouten.
                          Pffff, zie mijn bijdrage in het Coyote-topic.
                          Ik heb het hier ook al menig keer aan de orde gebracht & dacht dat ik er alleen meestond, blijkbaar niet want bovenstaande is zoals het werkelijk is: "maar de aanpassing zit vooral in de mentaliteit, en de sociale aanvaarding".

                          Dat klopt dus, autorijden is een sociale gebeurtenis, zij die zich niet aan de regels kunnen houden, brengen andere en zichzelf onnodig in moeilijkheden.

                          De overheid moet blijven sensibiliseren, informeren & controleren. En met controleren bedoel ik niet enkel op snelheid. Ook controle op doorstroming in het verkeer moet frequenter worden gecontroleerd en bijgestuurd worden. Desnoods aanpassingen in de infrastructuur. (ik denk hierbij aan de afrit van Aalter bvb).
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            probleem met alles hier is dat er enkel repressief wordt opgetreden. Slaag een hond om slecht gedrag en het enigste dat ge bereikt is dat die vals wordt. Beloon diezelfde hond voor goed gedrag en die is na een korte periode zo mak als een lammetje. En mensen zijn op dat gebied hetzelfde als een hond.
                            Vandaar een paar bladzijden terug, rijbewijs met puntensysteem en koppel daar het één of het ander voordeel aan. Je zal een mentaliteitswijziging kunnen vaststellen, daar ben ik 100% zeker van.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                            Beroepshalve rijdt er elke dag elke dag politie mee met mij,ze doen zelfs de moeite niet meer om de gsm'ende/geen pinker gebruikende medemens op te schrijven,wegens veel teveel papierwerk/onderbemand..en geloof me,we komen er elke dag tegen..en voorstander van meer anonieme agenten?tjah dan zijn we niet zover meer van een politiestaat ,wat mogen we hier eigenlijk wel nog behalve dokken?
                            Oh mocht ik elke keer € 2.00 krijgen van zij die bellen tijdens het rijden, het zou een goede bijverdienste zijn.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Reed vanmorgen achter een oplegger van De Duytsche, op het linkervak reed een auto al kilometers lang exact even rap als wij, schuin achter die oplegger. Als we een auto naderen die amper 70kmh ofzoiets rijdt, zet die van De Duytsche zijn pinker op, ik zie die auto plots versnellen en proberen de weg af te snijden van die camion, maar die was al van vak veranderd, dus ging niet meer. Toen we die trage voorbij waren en naar rechts gingen, zette die auto zich voor die van De Duytsche en smeet zijn rem toe. Al kilometers lang irritant aan 't doen en dan nog zo'n stoot. Idioten op baan soms ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                Beroepshalve rijdt er elke dag elke dag politie mee met mij,ze doen zelfs de moeite niet meer om de gsm'ende/geen pinker gebruikende medemens op te schrijven,wegens veel teveel papierwerk/onderbemand..en geloof me,we komen er elke dag tegen..en voorstander van meer anonieme agenten?tjah dan zijn we niet zover meer van een politiestaat ,wat mogen we hier eigenlijk wel nog behalve dokken?
                                en voor snelheid is er wel voldoende personeel
                                en met een vuilbak achter een railing staan en wagen achter de bosjes is GEEN politiestaat ???
                                jonge jonge toch

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Reed vanmorgen achter een oplegger van De Duytsche, op het linkervak reed een auto al kilometers lang exact even rap als wij, schuin achter die oplegger. Als we een auto naderen die amper 70kmh ofzoiets rijdt, zet die van De Duytsche zijn pinker op, ik zie die auto plots versnellen en proberen de weg af te snijden van die camion, maar die was al van vak veranderd, dus ging niet meer. Toen we die trage voorbij waren en naar rechts gingen, zette die auto zich voor die van De Duytsche en smeet zijn rem toe. Al kilometers lang irritant aan 't doen en dan nog zo'n stoot. Idioten op baan soms ...
                                  Voor wie deed hij dan "al kilometers lang irritant"?
                                  Niet voor jullie want jullie reden rechts en hadden dus geen last van hem.
                                  Voor potentiële achterliggers, maar die waren er blijkbaar niet?

                                  De rest van zijn acties vallen natuurlijk niet goed te praten.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Voor wie deed hij dan "al kilometers lang irritant"?
                                    Niet voor jullie want jullie reden rechts en hadden dus geen last van hem.
                                    Voor potentiële achterliggers, maar die waren er blijkbaar niet?

                                    De rest van zijn acties vallen natuurlijk niet goed te praten.
                                    Er reden verschillende wagens achter hem die voorbij wilden, ik zie ook niet in waar je uit af leidt dat er niemand achter hem reed.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      men controleert op een rijksbaan waar 70 km/h wordt gereden op snelheid. 1 km verderop waar heel de dorpskern 30km/h is en die regel flagrant aan de laars wordt gelapt door meer dan 70% van de bestuurders staat men nooit te controleren. Dat is dan een voorbeeld van 'doordacht' controle beleid.
                                      Moeten ze niet controleren op de rijksbaan? Natuurlijk wel, maar de dorpskern wordt totaal genegeerd en dan vinden de instanties blijkbaar normaal dat mensen in de meest drukke zone de regels niet naleven.
                                      Zo staat een bepaald kruispunt in de BBK regelmatig in de kranten omdat er eentje van de sociale wijk weer niet kon wachten en zich voor een voorrangsgerechtigde bestuurder heeft gewrongen. Waar is de controle? Een kilometer verder, op een stuk waar men de snelheid een jaar geleden van 70 naar 50 heeft doen zakken, ondanks daar het fietspad verhoogd is, en in de BBK er geen fietspad ligt. En wat voor controle? Snelheid. Want ja, snelheid is gevaarlijk met die voorrangsnegators die de baan opschieten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        Maar inderdaad ze mogen van mij morgen controle doen anoniem, hoewel ik dus ook fouten maak hé, er zullen er inderdaad een "paar" op hun fouten gewezen worden (en dus ook bestrafd worden) maar de aanpassing zit vooral in de mentaliteit, en de sociale aanvaarding, van sommige fouten.
                                        Het probleem is dat er gewoon geen tijd en volk is om die controles te doen. Agenten hebben bv elke week maar een voormiddag de tijd om een bepaald stuk snelweg op en af te rijden, en komen dan terug op kantoor met 30 boetes (linksplakken, geen richting aangeven, voor iemand inschieten, ...) en die moeten dan verwerkt worden. Als je daar elke dinsdagochtend tussen 9 en 12 1 keer op en af rijdt, dan is de pakkans natuurlijk onbestaande voor iedereen die niet op dat moment net in de buurt van de al dan niet anonieme politiewagen rijdt.

                                        Ik heb het in een ander topic al gezegd, maar wat je wil veroorzaken is een subjectief sterke verhoging van de controles. In de VS en Canada weet je dat je op elke Interstate en highway een paar state patrol troopers of Provincial Police officers actief zijn in hun Crown Vics. Onder een brug, achter een heuvel, staan ze met hun radargun gemikt op het verkeer. De eerste die er met een stevig abnormale snelheid erdoor komt, wordt even verder met sirene en zwaailicht zichtbaar op de pechstrook aan de kant gezet. Het is er zo erg dat je er gif op kunt geven dat je op elke rit van 200km wel een pechvogel op de pechstrook ziet staan. En je hebt er als automobilist geen idee van of het die ochtend maar 1 agent is, of of zijn collega ietsje verder jou op de bon gaat zwieren. En op de bon zwieren betekent niet zoals in België 2 weken later een brief ontvangen maar wel op tijd op je werk zijn die ochtend, maar 20 minuten te laat zijn omdat die agent natuurlijk alles grondig heeft gecontroleerd. Snel rijden betekent dus dat je quasi zeker tijd gaat verliezen, naast ook nog eens de rekening. En met onderschepping heb je dus altijd prijs, ook al ben je buitenlander die dacht snel doorheen de trajectcontrole over de E40 te blazen en nooit iets van een boete te zien. En omdat de officers telkens van locatie wisselen (na een controle op naar de volgende inham of oprit) worden Coyotes en meldingen over de radio zinloos...

                                        Ook in Duitsland, Nederland en Groot-Brittanië zie je veel meer politie onderweg, die ook effectief controles doen. Nederlandse wegpolitie rijdt continu 140 om net sneller te zijn dan het andere verkeer, en je dus te verrassen als je weer eens zonder goed op te letten van rijvak wisselde om iemand te couperen. Duitse politie kom je ook vaak op de baan tegen. In Groot-Brittanië heeft de politie speciale parkeerplaatsen naast de snelweg met een opritje om snel te accelereren en iemand te onderscheppen.

                                        Hoe moet je dat in België regelen? 3 zwaantjes die pakweg tussen de kust en Brussel de E40 voor hun rekening nemen. 6 heb je er dus nodig om een hele E40 te beveiligen in beide richtingen. Ieder zwaantje of kleine snelle politiewagen met 1 agent een speedgun. Parkeren in een doorsteek in de middenberm of bij een oprit. De eerste de beste die met 140 voorbij komt erachteraan gaan, onderscheppen, en op de pechstrook afrekenen. Niet op een afrit of dienstparking, nee op de pechstrook. Met zoveel mogelijk verlichting aan, en een wetgever die het verplicht voor verkeer om het rijvak naast een stilstaand interventievoertuig vrij te houden (botskussens zie je ook quasi alleen maar in België, in NL en DE bestaat dat nauwelijks).

                                        Veel moet dat niet kosten. Een uit de kluiten gewassen BMW K1600GT waarmee de politie in Nederland rijdt kost 30K met alle opties en signalisatie erop. Voor snelle politiewagens kijk je maar naar een Ford Focus ST, BMW M135i xDrive, Audi S3, .... Genoeg snel volk. We deden het vroeger met Golf GTItjes en dat ging heel goed. Nu steken we ze in grote Volvo en Audi diesels... De 325d's en 123d's die ze nu hebben zijn logischer.... De huidige Yamaha FJR motorfietsen zijn per stuk nog geen 20K. Je zorgt dat dat ook 24/24 is, of toch 's nachts ook controles

                                        Je begint dat een maand te doen, en na een maand zie je niemand nog aan 160 over een snelweg razen. Want overal kan er een zwaantje staan. Coyotes, allemaal zinloos. Want een agent die 15 minuten geleden iemand een boete gaf, kan bij de volgende oprit staan, maar kan ook bij de volgende oprit gekeerd zijn en een oprit terug staan in de andere richting. En na zijn collega staat misschien weer een collega die nog geen laagvlieger heeft gepakt.

                                        Extraatje is dat die agenten niet alleen laagvliegers zien, maar ook linksplakkers, middenvakplakkers, mensen die geen gordel dragen, camions die inhalen waar het niet mag, ... De pakkans wordt onnozel hoog, en dat zorgt er ook voor dat iedereen met een voertuig waar iets aan scheelt (rijbewijs, verzekering, keuring, ...) ofwel superbraaf gaat rijden om niet op te vallen, ofwel van de baan weg blijft.

                                        En de agenten moeten nog niet eens enkel de zware overtredingen pakken. De eerste agent die iemand onderschept omdat hij gewoon de papieren eens wil controleren, zorgt door zijn aanwezigheid op de pechstrook automatisch ervoor dat iedereen de komende kilometers op zijn hoede is want zijne collega staat misschien ietsje verder te controleren.

                                        Gek genoeg heb ik nog geen politicus zo snugger gevonden om dit plannetje uit te voeren... Misschien omdat Di Rupo zijn coyote dan plots ook nutteloos wordt?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Er reden verschillende wagens achter hem die voorbij wilden, ik zie ook niet in waar je uit af leidt dat er niemand achter hem reed.
                                          Omdat u verhaal dan niet volledig is.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X