Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Omdat uw verhaal dan niet volledig is.
    Komt ge zagen speciaal omdat ik er u op wees dat ge te veel zaagt?
    Manman, ge post hier iets en komt direct ene af om compleet naast het verhaal wat te komen melken over een onnozel, niet ter zake doend detail, en 't is toevallig diene waartegen dat ge een week voordien gezegd hebt dat hij teveel zevert.

    Die vent rijdt kilometers lang links, of daar nu iemand achter rijdt of niet, het is irritant gedrag. Dan begint hij gas geven, speciaal om ene te ambeteren die wil van vak veranderen en dan gooit hij z'n remmen dicht voor een camion, omdat het hem niet aanstaat dat die camion daar rijdt. Maar ipv daar op te reageren, komt ge bleiten over een onnozel zinneke dat volgens u te kort is.

    Comment


    • Ik zever hier niet, wat van vele anderen niet gezegd kan worden!

      Ik zeg zelfs dat ge over dat versnellen en remmen groot gelijk hebt, maar dat hebt ge blijkbaar weer niet gelezen, want je leest enkel wat je zelf wilt zien zoals altijd!


      Ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog reageer, want je doet niks anders dan kinderachtig doen op mijn berichten en reacties.
      (en dan nog commentaar hebben op mijn reacties, belachelijk gewoon!)
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Had ik wel gelezen, maar de ondertoon van je laatste post was toch duidelijk meer op mij dan op de situatie gericht had ik zo het idee. Is niet de eerste keer dat ik het merk sinds ik u eens een opmerking gaf over het feit dat jij beter met een camion kunt rijden door er gewoon naar te kijken dan de gemiddelde chauffeur.

        Maar misschien is het verstandiger om het te laten rusten ...

        Comment


        • @wooter

          Zet u eens op een lijst. Ik stem voor u.

          Trouwens de administratie kan gedaan worden door burgerpersoneel. Is in NL ook het geval.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            @wooter

            Zet u eens op een lijst. Ik stem voor u.

            Trouwens de administratie kan gedaan worden door burgerpersoneel. Is in NL ook het geval.
            Inderdaad. En dat is trouwens kostenloos voor de overheid, want je betaalt gewoon iets van een 7 euro bovenop je boete.
            Als de politie zelf de boete opmaakt ter plekke en er geen firma aan te pas komt, betaal je dat trouwens ook, maar goed, 't kan niet allemaal perfect geregeld zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Had ik wel gelezen, maar de ondertoon van je laatste post was toch duidelijk meer op mij dan op de situatie gericht had ik zo het idee. Is niet de eerste keer dat ik het merk sinds ik u eens een opmerking gaf over het feit dat jij beter met een camion kunt rijden door er gewoon naar te kijken dan de gemiddelde chauffeur.

              Maar misschien is het verstandiger om het te laten rusten ...
              En ik heb daar toen ook op geantwoord dat ik reeds met vrachtwagens heb gereden, maar dat ik daar momenteel eigenlijk niet mee mag rijden omdat ik het rijbewijs d'r niet voor heb.
              Heb een paar weken terug zelfs hier gepost dat ik op die week twee man geholpen heb met hun vrachtwagen te draaien (zelf gedraaid), omdat ze het verkeer ophielden. (beide buitenlanders die verkeerde straat waren in gereden)

              Maar daar reageer je dan niet op, je hebt alleen commentaar op mij als ik een ergernis post.
              (terwijl dit toch wel het ergernistopic is)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                En ik heb daar toen ook op geantwoord dat ik reeds met vrachtwagens heb gereden, maar dat ik daar momenteel eigenlijk niet mee mag rijden omdat ik het rijbewijs d'r niet voor heb.
                Heb een paar weken terug zelfs hier gepost dat ik op die week twee man geholpen heb met hun vrachtwagen te draaien (zelf gedraaid), omdat ze het verkeer ophielden. (beide buitenlanders die verkeerde straat waren in gereden)

                Maar daar reageer je dan niet op, je hebt alleen commentaar op mij als ik een ergernis post.
                (terwijl dit toch wel het ergernistopic is)
                Ik vind dat erg positief dat je dat doet, maar er is daar zo'n periode (of zo zag ik dat toch) geweest waarin je toch regelmatig wat vreemde ergernissen postte. Toen had je nog niets genuanceerd door er bij te vertellen dat je zo'n dingen doet. Ik heb daar misschien nogal fel op gereageerd toen omdat ik vond dat je ongelijk had. Ik herinner er mij eigenlijk maar twee meer, eerste keer was die met zijn stuurassen die niet meedraaiden dacht ik. Nu, lang verhaal kort, ik had daarnet gewoon de indruk dat je mij wat wou irriteren door op een onbelangrijk detail te vitten. Zware werkweek helpt ook niet om mijn humeur beter te krijgen natuurlijk...

                Maar zoals ik al zei laten we het misschien beter rusten, jij zit hier vaak en ik zit hier vaak, als we ons meer gaan ergeren aan elkaar dan aan het verkeer, dan is dit ook geen ontspanning meer. Ik ga mij in 't vervolg dan ook inhouden om nog op zo'n manier te reageren op u, maar ik ga wel, net zoals bij iedereen, u proberen van een degelijke uitleg te verschaffen indien ik vind dat een bepaalde ergernis niet volkomen terecht is.

                Voor mij is dit dan ook afgerond, ik heb geen zin in ruzie, niemand wordt er beter van en we gaan elkaar hier nog veel te veel tegenkomen, we kunnen dus beter wat overeen komen nietwaar.

                Comment


                • D'r zijn er idd een aantal die hier een abonnement hebben.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    en voor snelheid is er wel voldoende personeel
                    en met een vuilbak achter een railing staan en wagen achter de bosjes is GEEN politiestaat ???
                    jonge jonge toch
                    Die mensen die met mij meerijden,zijn er meestal die ze wegplukken van de verkeerscel en of wijkagenten,daar er geen voldoende personeel is door ziekte ,onderbemand enz.,dus als de agenten van de verkeerscel met mij meerijden kunnen ze geen verkeersacties ondernemen,omdat ons vervoer voorrang heeft..nu goed ?En als er op die voorziene dagen reeds acties gepland zijn moeten ze van Gent of Brussel komen,wat ook handenvol geld en overuren kost en zijn ze ook niet erg happig om ons uit de nood te helpen,meestal zijn het ook zeer gemotiveerde franstaligen uit brussel en ik versta geen frans...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Het probleem is dat er gewoon geen tijd en volk is om die controles te doen. Agenten hebben bv elke week maar een voormiddag de tijd om een bepaald stuk snelweg op en af te rijden, en komen dan terug op kantoor met 30 boetes (linksplakken, geen richting aangeven, voor iemand inschieten, ...) en die moeten dan verwerkt worden. Als je daar elke dinsdagochtend tussen 9 en 12 1 keer op en af rijdt, dan is de pakkans natuurlijk onbestaande voor iedereen die niet op dat moment net in de buurt van de al dan niet anonieme politiewagen rijdt.

                      Ik heb het in een ander topic al gezegd, maar wat je wil veroorzaken is een subjectief sterke verhoging van de controles. In de VS en Canada weet je dat je op elke Interstate en highway een paar state patrol troopers of Provincial Police officers actief zijn in hun Crown Vics. Onder een brug, achter een heuvel, staan ze met hun radargun gemikt op het verkeer. De eerste die er met een stevig abnormale snelheid erdoor komt, wordt even verder met sirene en zwaailicht zichtbaar op de pechstrook aan de kant gezet. Het is er zo erg dat je er gif op kunt geven dat je op elke rit van 200km wel een pechvogel op de pechstrook ziet staan. En je hebt er als automobilist geen idee van of het die ochtend maar 1 agent is, of of zijn collega ietsje verder jou op de bon gaat zwieren. En op de bon zwieren betekent niet zoals in België 2 weken later een brief ontvangen maar wel op tijd op je werk zijn die ochtend, maar 20 minuten te laat zijn omdat die agent natuurlijk alles grondig heeft gecontroleerd. Snel rijden betekent dus dat je quasi zeker tijd gaat verliezen, naast ook nog eens de rekening. En met onderschepping heb je dus altijd prijs, ook al ben je buitenlander die dacht snel doorheen de trajectcontrole over de E40 te blazen en nooit iets van een boete te zien. En omdat de officers telkens van locatie wisselen (na een controle op naar de volgende inham of oprit) worden Coyotes en meldingen over de radio zinloos...

                      Ook in Duitsland, Nederland en Groot-Brittanië zie je veel meer politie onderweg, die ook effectief controles doen. Nederlandse wegpolitie rijdt continu 140 om net sneller te zijn dan het andere verkeer, en je dus te verrassen als je weer eens zonder goed op te letten van rijvak wisselde om iemand te couperen. Duitse politie kom je ook vaak op de baan tegen. In Groot-Brittanië heeft de politie speciale parkeerplaatsen naast de snelweg met een opritje om snel te accelereren en iemand te onderscheppen.

                      Hoe moet je dat in België regelen? 3 zwaantjes die pakweg tussen de kust en Brussel de E40 voor hun rekening nemen. 6 heb je er dus nodig om een hele E40 te beveiligen in beide richtingen. Ieder zwaantje of kleine snelle politiewagen met 1 agent een speedgun. Parkeren in een doorsteek in de middenberm of bij een oprit. De eerste de beste die met 140 voorbij komt erachteraan gaan, onderscheppen, en op de pechstrook afrekenen. Niet op een afrit of dienstparking, nee op de pechstrook. Met zoveel mogelijk verlichting aan, en een wetgever die het verplicht voor verkeer om het rijvak naast een stilstaand interventievoertuig vrij te houden (botskussens zie je ook quasi alleen maar in België, in NL en DE bestaat dat nauwelijks).

                      Veel moet dat niet kosten. Een uit de kluiten gewassen BMW K1600GT waarmee de politie in Nederland rijdt kost 30K met alle opties en signalisatie erop. Voor snelle politiewagens kijk je maar naar een Ford Focus ST, BMW M135i xDrive, Audi S3, .... Genoeg snel volk. We deden het vroeger met Golf GTItjes en dat ging heel goed. Nu steken we ze in grote Volvo en Audi diesels... De 325d's en 123d's die ze nu hebben zijn logischer.... De huidige Yamaha FJR motorfietsen zijn per stuk nog geen 20K. Je zorgt dat dat ook 24/24 is, of toch 's nachts ook controles

                      Je begint dat een maand te doen, en na een maand zie je niemand nog aan 160 over een snelweg razen. Want overal kan er een zwaantje staan. Coyotes, allemaal zinloos. Want een agent die 15 minuten geleden iemand een boete gaf, kan bij de volgende oprit staan, maar kan ook bij de volgende oprit gekeerd zijn en een oprit terug staan in de andere richting. En na zijn collega staat misschien weer een collega die nog geen laagvlieger heeft gepakt.

                      Extraatje is dat die agenten niet alleen laagvliegers zien, maar ook linksplakkers, middenvakplakkers, mensen die geen gordel dragen, camions die inhalen waar het niet mag, ... De pakkans wordt onnozel hoog, en dat zorgt er ook voor dat iedereen met een voertuig waar iets aan scheelt (rijbewijs, verzekering, keuring, ...) ofwel superbraaf gaat rijden om niet op te vallen, ofwel van de baan weg blijft.

                      En de agenten moeten nog niet eens enkel de zware overtredingen pakken. De eerste agent die iemand onderschept omdat hij gewoon de papieren eens wil controleren, zorgt door zijn aanwezigheid op de pechstrook automatisch ervoor dat iedereen de komende kilometers op zijn hoede is want zijne collega staat misschien ietsje verder te controleren.

                      Gek genoeg heb ik nog geen politicus zo snugger gevonden om dit plannetje uit te voeren... Misschien omdat Di Rupo zijn coyote dan plots ook nutteloos wordt?
                      Zit (alweer) veel in natuurlijk.

                      Wat ik wel eens zou willen weten is, hoeveel bevoegde personen zitten/vallen er onder "verkeer"? Daar ben ik wel eens benieuwd naar. (zou een parlementaire vraag kunnen zijn). En hoeveel van deze heren werken er daadwerkelijk genoeg op jaarbasis (zou dan de tweede parlementaire vraag zijn). Het blijven mensen met "te veel" vrije tijd tegen een te hoog loon als ik dat zo zie. Demotivatie zal wel de oorzaak zijn van het veelvuldig verzuim.
                      Ondanks mijn vele rijtijden op verschillende tijdstippen van de dag kom ik dus inderdaad (heb ik ergens anders ook al eens geschreven) weinig, zeer weinig controle tegen. Die nieuwe BMW's zie ik dus haast niet. In het begin een beetje ja maar denk dat ze nu bij de één of de andere voor de deur staat als bedrijfsvoertuig.
                      Het probleem zal altijd blijven bestaan vermits NIEMAND er aanstoots aan neemt dat hij sneller dan het toegelaten rijdt. En met niemand bedoel ik dus de hoger geplaatsten (procureurs, rechters, magistraten, ministers, enz...) in onze samenleving.
                      Veel stof tot nadenken.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Wat Wooter zegt, klopt volgens mij. Je hebt meer aan een agent die je staande houdt en je wijst op je fout, je een kleine boete geeft - en je een pak tijdverlies aansmeert - dan aan een torenhoge boete die pas weken later binnen komt. Over dat eerste zal ik tegen iedereen vertellen die nog een overtreding wil maken, bij dat laatste zal ik me afvragen of ik daar wel ben geweest.

                        Alleen kost het meer om die aantal agenten op de baan te zetten dan dat het opbrengt om die flitspalen te zetten en om de zoveel tijd leeg te halen. Dat is mij hier eerder al diets gemaakt.
                        autofans.be

                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                        Comment


                        • Ik volg wooter volledig in zijn betoog. Je heeft geen middeleeuws repressief beleid voeren om een mentaliteitswijziging te bekomen. Je moet vooral een zichtbaar beleid voeren. De bekeurde persoon krijgt een goede levensles, zoals svenio_g aanhaalt, maar belangrijker is m.i. dat alle andere autobestuurders die de bekeuring hebben gezien ook een les leren. Namelijk dat als je iets mispeutert onmiddellijk wordt bestraft, en plein public. Dat komt veel harder aan.

                          Toen Rudolph Giuliani als burgemeester van New York de criminaliteit moest aanpakken, heeft hij zich geweerd met de middelen die hij had. Wat deede hij, een heel zichtbaar beleid voeren. Zelfs voor een kleine winkeldiefstel rukten 2 à 3 dienstvoertuigen uit om met veel vertoon en wapengetrek de dief in te rekenen. Niet zozeer om de dief een lesje te leren, maar om 'het publiek' te tonen wat er hen te wachten zou staan indien zij de wet zouden overtreden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Zit (alweer) veel in natuurlijk.

                            Wat ik wel eens zou willen weten is, hoeveel bevoegde personen zitten/vallen er onder "verkeer"? Daar ben ik wel eens benieuwd naar. (zou een parlementaire vraag kunnen zijn). En hoeveel van deze heren werken er daadwerkelijk genoeg op jaarbasis (zou dan de tweede parlementaire vraag zijn). Het blijven mensen met "te veel" vrije tijd tegen een te hoog loon als ik dat zo zie. Demotivatie zal wel de oorzaak zijn van het veelvuldig verzuim.
                            Ondanks mijn vele rijtijden op verschillende tijdstippen van de dag kom ik dus inderdaad (heb ik ergens anders ook al eens geschreven) weinig, zeer weinig controle tegen. Die nieuwe BMW's zie ik dus haast niet. In het begin een beetje ja maar denk dat ze nu bij de één of de andere voor de deur staat als bedrijfsvoertuig.
                            Het probleem zal altijd blijven bestaan vermits NIEMAND er aanstoots aan neemt dat hij sneller dan het toegelaten rijdt. En met niemand bedoel ik dus de hoger geplaatsten (procureurs, rechters, magistraten, ministers, enz...) in onze samenleving.
                            Veel stof tot nadenken.
                            België heeft een mexicaans leger van politie. Tegenover onze buurlanden hebben wij de meeste politieagenten per 1000 inwoners, maar ook tegenover onze buurlanden zie je ze nauwelijks op straat. Onze politiehervorming heeft geen goed gedaan, want in een poging om niemand te laten stikken werd iedereen natuurlijk op kosten van de overheid een vergelijkbare graad hoger ingepast. Daarnaast verdween een belangrijk component uit de Rijkswacht qua budgettering wat betekent dat als je als overblijvend zwaantje binnen de WPR het financieel en materieel eigenlijk minder hebt dan je collega die een mobiliteit naar een lokale politiezone heeft aangevraagd.

                            Wat er dan met die wagens nog gebeurd? Goh, heb nu toch al 3 keren een BMW gezien met maar 1 inzittende erin, duidelijk niet in een controle-opdracht maar op weg naar het ene of andere. Vorig jaar nog op een bijscholing geweest bij de Federale en daar stond de hoofdcommissaris ook gewoon met de 1-reeks van hun kazerne.

                            Kijk, op zich heb ik er persoonlijk geen probleem mee dat de snelheidslimieten hoger worden, en met zorgvuldig rijden rij ik in Nederland en Duitsland ook nog altijd goed door, maar een keer over de grote oceaan zie je zelden iemand meer dan 130 halen... En dat in een omgeving waar snelheidscontroles enkel met speedguns worden gedaan...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                              Ik volg wooter volledig in zijn betoog. Je heeft geen middeleeuws repressief beleid voeren om een mentaliteitswijziging te bekomen. Je moet vooral een zichtbaar beleid voeren. De bekeurde persoon krijgt een goede levensles, zoals svenio_g aanhaalt, maar belangrijker is m.i. dat alle andere autobestuurders die de bekeuring hebben gezien ook een les leren. Namelijk dat als je iets mispeutert onmiddellijk wordt bestraft, en plein public. Dat komt veel harder aan.
                              En het hoeft nog niet eens een bestraffing te zijn. Het effect is dat je op een bepaalde weg rijdt en je in de verte een cop car ziet die iemand heeft tegengehouden. En dat zie je niet een keer per jaar, maar een keer per week. Die controle kan er zijn omwille van overdreven snelheid, een defect achterlicht, of gewoon een lukrake controle, maar voor de mensen rondom is het een quasi wekelijkse (en als je zoals ons elke dag +200 km deed dagelijkse!) herinnering dat er controle is. En omdat je die cop cars telkens op een andere plek zag, kon je ook niet op zijn Belgisch enkel gaan inhouden bij bepaalde bruggen en inhammen want je kom er helemaal geen staat op opmaken.

                              Comment


                              • Gisteren van Leuven naar Brugge en terug gereden over de E40 en R0. De hele snelwegrit braafjes 120 km/u op de GPS. Ongelooflijk wat een idioten er rond rijden. De twee ergste:
                                In de heenrit op de Brusselse ring een hollander die schuin links achter mij op het middelste rijvak reed, ik rechts. Voor mij een tragere auto, dus ik zet mijn richtingaanwijzer op naar links. Die hollander blijft op zijn rijvak rijden, terwijl er links van hem niemand rijdt. Ik maak duidelijk dat ik wil inhalen door binnen mijn rijvak naar links op te schuiven. Hollander blijft hardnekkig op zijn rijvak waardoor ik in de remmen moet en hij mij voorbijrijdt. Ik doe gebaar dat hij gerust naar links kon opschuiven, en ga dan achter hem rijden. Daarop geeft hij een bruuske remstoot. Dus ik rij hem langs het linker vak voorbij en voeg nadien terug in naar rechts. Die kerel knippert met zijn grootlichten en stuift mij zwaar gesticulerend weer voorbij. Ter hoogte van Gent haal ik hem rustig tegen 120 km/u weer in...
                                Op terugweg op de E40 op het middenvak ene met een wrak van een Japanse break op het middenvak. Rechts niemand en ik rij achter hem. Het begon al wat donker te worden en het regende licht, maar meneer vond het nog niet nodig zijn lichten aan te zetten. Ik wil hem inhalen maar links van mij komt een snellere achterligger aan. Dus ik doe teken met mijn grootlichten (enerzijds omdat hij zonder lichten aan rijdt, anderzijds opdat hij gerust naar rechts kan) en toen ik zijn aandacht had via zijn achteruitkijkspiegel maak ik ook een handgebaar dat hij naar rechts kan opschuiven. Reactie: een hevig handgebaar van hem dat ik maar links moet inhalen. Voor zo'n randdebielen zouden ze wat meer (anonieme) agenten op de baan moeten sturen.

                                Comment


                                • What was he thinking ?



                                  (disclaimer : geluid afzetten als je niet van death metal houdt).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                                    What was he thinking ?



                                    (disclaimer : geluid afzetten als je niet van death metal houdt).
                                    Nog een geluk dat je de max snelheid niet reed,anders zat je er pal op...met mijn 15j oude dedra zou ik niet geremd hebben
                                    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

                                    Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

                                    Seat Ibiza Evo2 ​

                                    Comment


                                    • dat is idd een kutbaan daar.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                        ...met mijn 15j oude dedra zou ik niet geremd hebben
                                        Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar ook heeeel even aan gedacht heb ;-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                                          What was he thinking ?



                                          (disclaimer : geluid afzetten als je niet van death metal houdt).
                                          Die mannen denken echt dat ze overal voorrang hebben.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X