Oorspronkelijk geplaatst door Martenni
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ergernis van de dag: De modder die je weer overal op de binnenbaantjes vindt. Geen probleem dat de boeren op hun veld moeten zijn maar kuis dan tenminste de straat op. Levensgevaarlijk als er zo'n 5 cm vettigen drab op de baan ligt. Precies of je op ijs aan het schaatsen bent. En nee, een plakaatje "opgepast modder" is niet voldoende in mijn ogen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenin de file staan en 1 of andere dronke camion kloot die het nodig vind om van affligem tot groot-bijgaarden op zijn klakson te duwen...2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Wtf was dat vandaag op de N80, effe goeie stortbui toen ik vanavond van het werk kwam en iedereen reed al gelijk een slak.
Al was het natuurlijk wel serieus glad op de weg, aan de verkeerslichten weg geraken was een ramp. De esp deed overuren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jlo Bekijk BerichtenErgernis van de dag: De modder die je weer overal op de binnenbaantjes vindt. Geen probleem dat de boeren op hun veld moeten zijn maar kuis dan tenminste de straat op. Levensgevaarlijk als er zo'n 5 cm vettigen drab op de baan ligt. Precies of je op ijs aan het schaatsen bent. En nee, een plakaatje "opgepast modder" is niet voldoende in mijn ogen
Vandaag ben ik aan een 140-150 aan het rijden op het linkervak en er komt een E60 bumperkleven, ik ga van zodra ik kan mooi aan de kant en moet zelf wat remmen om hem er langs te laten. Nu daar heb ik geen problemen mee, maar dan word hij opgehouden door een linksklevende Captiva en gaat daar ook bumperkleven. Die Captiva kon duidelijk plaatsmaken maar de bmw beslist om hem langs rechts in te halen en dat lukt maar nipt want het was maar een 518 of 520. We nemen samen de afrit richting de A19 en vanaf daar begint hij als een slak te rijden... Even later zag ik hem dan aan een 90-100 tuffen op de R8... Echt wtf, wat wil hij dan bewijzen met eerst overal te gaan bumperkleven en zich belachelijk te maken door rechts in te halen terwijl hij er geen vermogen genoeg voor heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenIs toch leuk, en na een week ziet uw auto er uit als een rallykot
Vandaag ben ik aan een 140-150 aan het rijden op het linkervak en er komt een E60 bumperkleven, ik ga van zodra ik kan mooi aan de kant en moet zelf wat remmen om hem er langs te laten. Nu daar heb ik geen problemen mee, maar dan word hij opgehouden door een linksklevende Captiva en gaat daar ook bumperkleven. Die Captiva kon duidelijk plaatsmaken maar de bmw beslist om hem langs rechts in te halen en dat lukt maar nipt want het was maar een 518 of 520. We nemen samen de afrit richting de A19 en vanaf daar begint hij als een slak te rijden... Even later zag ik hem dan aan een 90-100 tuffen op de R8... Echt wtf, wat wil hij dan bewijzen met eerst overal te gaan bumperkleven en zich belachelijk te maken door rechts in te halen terwijl hij er geen vermogen genoeg voor heeft
Comment
-
Gisteren in Duitsland geweest en op terugweg in Nederland komt er een A3 de autostrade opgereden naast mij (voor en achter mij is er ruim voldoende plaats om in te voegen), begint aan het begin van de invoegstrook te pinken en komt gewoon opgereden als ik met mijn neus ongeveer gelijk sta met zijn achterkant. Serieus moeten remmen of ik zat erop!
Toen is er een discussie ontstaan met vrienden die meereden en vonden dat ik naar het middenvak had moeten gaan om de Audi te laten invoegen. Volgens mij is het toch zo dat ik voorrang heb op de mensen die invoegen? Dus ik vraag me af of ik effectief iets mis gedaan heb?
De Audi was de enige die op de invoegstrook reed en er was verder weinig verkeer, dus was het volgens mij onnodig om naar links te gaan. Enkel indien het druk is en ik naar links kan doe ik het, maar in dit geval had de Audi gewoon gas kunnen bijgeven of loslaten om voor of achter mij in te voegen...
Ook in Duitsland heb ik een vergelijkbare situatie voorgehad, iemand die gewoon naast me bleef rijden (en er dus vanuit ging dat ik zou uitwijken) in plaats van gas bij te geven of los te laten om achter of voor mij in te voegen (ik probeer altijd een veilige afstand te houden van mijn voorliggers, waar dus plaats genoeg is om in te voegen).
Nu ben ik dus beginnen twijfelen of het wel correct is wat ik doe? Zijn de regels in Nederland en/of Duitsland misschien verschillend met die van België? Heb al wat gegoogled, maar geen eenduidig antwoord gevonden, dus hoop dat hier een expert zit (wooter?) die me een uitleg kan geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk BerichtenGisteren in Duitsland geweest en op terugweg in Nederland komt er een A3 de autostrade opgereden naast mij (voor en achter mij is er ruim voldoende plaats om in te voegen), begint aan het begin van de invoegstrook te pinken en komt gewoon opgereden als ik met mijn neus ongeveer gelijk sta met zijn achterkant. Serieus moeten remmen of ik zat erop!
Toen is er een discussie ontstaan met vrienden die meereden en vonden dat ik naar het middenvak had moeten gaan om de Audi te laten invoegen. Volgens mij is het toch zo dat ik voorrang heb op de mensen die invoegen? Dus ik vraag me af of ik effectief iets mis gedaan heb?
De Audi was de enige die op de invoegstrook reed en er was verder weinig verkeer, dus was het volgens mij onnodig om naar links te gaan. Enkel indien het druk is en ik naar links kan doe ik het, maar in dit geval had de Audi gewoon gas kunnen bijgeven of loslaten om voor of achter mij in te voegen...
Ook in Duitsland heb ik een vergelijkbare situatie voorgehad, iemand die gewoon naast me bleef rijden (en er dus vanuit ging dat ik zou uitwijken) in plaats van gas bij te geven of los te laten om achter of voor mij in te voegen (ik probeer altijd een veilige afstand te houden van mijn voorliggers, waar dus plaats genoeg is om in te voegen).
Nu ben ik dus beginnen twijfelen of het wel correct is wat ik doe? Zijn de regels in Nederland en/of Duitsland misschien verschillend met die van België? Heb al wat gegoogled, maar geen eenduidig antwoord gevonden, dus hoop dat hier een expert zit (wooter?) die me een uitleg kan geven.
Persoonlijk maak ik altijd plaats voor mensen die de autostrade komen opgereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenzou je zelf ook niet graag hebben dat mensen opschuiven als ze kunnen?
maar je hebt wel volledig gelijk wat betreft de voorrang.
Heb al verschillende keren gezien dat mensen opschuiven als ik kom opgereden en het heeft me maar zelden geholpen... (En dan moet je weten dat ik meestal met moeite 90 haal op een gemiddelde invoegstrook)
Zoals gezegd, ik schuif wel degelijk op als ik twijfel of men wel kan oprijden en als ik kan opschuiven (zeker bij vrachtwagens die komen opgereden). Maar ik zie er echt het nut niet van in om een manoeuvre te doen als er voldoende plaats is!
Ben er enkel niet meer zeker van of de wetgeving in Nederland en Duitsland hetzelfde is?
Comment
-
Is net hetzelfde. Het moet niet! Op bijna alle opritten staat er een bord dat je een voorrangsweg/baan komt opgereden. Maar hoffelijkheid staat niet direct in de mensen hun woordenboek tegenwoordig. Nu als je dezelfde snelheid hebt dan je omringende auto's en er is plaats genoeg, zou ik toch opschuiven. Maar als er ééntje sneller is dan jezelf, en die rijdt op het tweede rijvak (indien er drie zijn) zou het toch wel wenselijk zijn dat die "haas" een rijvak opschuift. Kwestie van niet als arrogante zak door het verkeer te zoeven. Het tegendeel is echter meestal waar, de "haas" zijn visie is meestal kort en zal bijgevolg zelden opschuiven. Hierdoor zit jij zelf natuurlijk ook "vast".Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Mensen die komen oprijden verwachten tegenwoordig ook precies dat je opschuift. Doe je dat niet, dan krijg je de volle laag, als ze al niet gewoon voor je invoegen zoals hierboven gebeurde. Ik snap ook niet dat die niet de hele invoegstrook gebruikte om enigszins gelijke snelheid als de verkeersstroom te halen alvorens in te voegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenMensen die komen oprijden verwachten tegenwoordig ook precies dat je opschuift. Doe je dat niet, dan krijg je de volle laag, als ze al niet gewoon voor je invoegen zoals hierboven gebeurde. Ik snap ook niet dat die niet de hele invoegstrook gebruikte om enigszins gelijke snelheid als de verkeersstroom te halen alvorens in te voegen.
de manier hoe de meeste mensen die invoegstrook gebruiken snap ik niet, ze gaan liever in het begin tegen 70 de autostrade op dan tegen 120 op het einde gewoon in te voegen.
meestal zit ik rap aan de 120 en kan ik gewoon invoegen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenMensen die komen oprijden verwachten tegenwoordig ook precies dat je opschuift. Doe je dat niet, dan krijg je de volle laag, als ze al niet gewoon voor je invoegen zoals hierboven gebeurde. Ik snap ook niet dat die niet de hele invoegstrook gebruikte om enigszins gelijke snelheid als de verkeersstroom te halen alvorens in te voegen.Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtensnap ik ook niet.
de manier hoe de meeste mensen die invoegstrook gebruiken snap ik niet, ze gaan liever in het begin tegen 70 de autostrade op dan tegen 120 op het einde gewoon in te voegen.
meestal zit ik rap aan de 120 en kan ik gewoon invoegen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Het probleem is gewoon dat veel mensen geen fluit verkeersinzicht hebben, ze denken enkel aan zichzelf en doen maar op. De ander moet maar wijken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
Zoals gezegd, ik schuif wel degelijk op als ik twijfel of men wel kan oprijden en als ik kan opschuiven (zeker bij vrachtwagens die komen opgereden). Maar ik zie er echt het nut niet van in om een manoeuvre te doen als er voldoende plaats is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIs net hetzelfde. Het moet niet! Op bijna alle opritten staat er een bord dat je een voorrangsweg/baan komt opgereden. Maar hoffelijkheid staat niet direct in de mensen hun woordenboek tegenwoordig. Nu als je dezelfde snelheid hebt dan je omringende auto's en er is plaats genoeg, zou ik toch opschuiven. Maar als er ééntje sneller is dan jezelf, en die rijdt op het tweede rijvak (indien er drie zijn) zou het toch wel wenselijk zijn dat die "haas" een rijvak opschuift. Kwestie van niet als arrogante zak door het verkeer te zoeven. Het tegendeel is echter meestal waar, de "haas" zijn visie is meestal kort en zal bijgevolg zelden opschuiven. Hierdoor zit jij zelf natuurlijk ook "vast".
@svenio_g & kefkie: dat bedoel ik dus, als je enkel opschuift als het nodig is en als iedereen dit doet, gaan de mensen die oprijden beter opletten volgens mij. Tegenwoordig zie ik veel mensen (zoals die Audi dus) die denken dat ze voorrang hebben. Als die Audi deftig had gekeken, was dit niet gebeurd.
@Vitus: +1. De maten die meereden zeiden dat ze vonden dat ik altijd moest opschuiven, want zij doen dit ook altijd, ook al is er weinig verkeer. Ik zie er dan het nut echt niet van in...
Comment
Comment