Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    ik vermoed volle lijn ? dus bijna altijd RB en 15 dagen fietsen, wandelen
    Aaah, twee weken verlof.
    Is volle lijn serieus rechtbank of enkel in dit soort gevallen? Als ge een boer inhaalt op een 90 baan met volle lijn ben je dus je rijbewijs kwijt? En als ge die inhaalt over een gearceerd vak enkel boete?

Comment

• Volle lijn over gaan of links van rijden is een overtreding van 3e graad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Volle lijn over gaan of links van rijden is een overtreding van 3e graad.
        €160 dus? Of hoeveel het ook is tegenwoordig.

Niet dat ik er mee inzit, reed geen herkenbare wagen achter en de andere ken ik al. Hoewel, al eens een overijverige flik gehad die in zijn prive mij opschreef omdat ik hem rechts voorbij ging over een parkeerstrook toen hij naast zijn voorsorteervak stil stond om links af te gaan.

Comment

• Deze morgend ook weer wat ergernissen.
          Een trut in eene Dacia Sandero Stepway die geene voorrang aan rechts gaf, en daardoor bijna tegen mij zat (nog net kunnen remmen of ze zat er tegen).
          Dan reed ze dus voor mij aan 40 à 45 per uur waar 50 toegelaten is en kon niet voorbij door tegenliggers en dat kilometers lang.

Een stuk verder dan een andere trut die 30 reed waar 50 toegedtaan is, ik ga voorbij aan legale snelheid en madam claxoneert en doet teken dat ik zot ben.
          Ik stop en ga vragen wat het probleem is, zegt ze dat ik te snel rij, dat je daar maar 30 mag, lompe teef!

Bijna op het werk, een stuk waar je 70 mag reed een Berlingo met een aanhangwagen aan fucking 20 km per uur, en d'r lag niet eens iets in.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Veel kerkhof-toeristen op baan vandaag...

Sent from my iPad using Tapatalk
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              10 vrachtwagens die elk op nog geen 5 meter van elkaar rijden. Als die eerste moet stoppen zit al de rest er schoon op en is het op het avondnieuws weer prijs.
              A12 tussen Ekeren & Stabroek, (bijna) dagelijkse gewoonte.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                A12 tussen Ekeren & Stabroek, (bijna) dagelijkse gewoonte.
                E314 Genk-Leuven aan t klaverblad in Lummen ook.

Comment

• Deze week toch weer twee ergernissen:
                  - oprit rumst rij ik op, volk opt 3de vak maar plaats op de middenrijstrook... niemand gaat aan de kant, ik voeg dan maar in met alle reacties van dien..?
                  - vrachtwagens op e17 richting Gent die ook aan middenvakplakken doen terwijl er langs rechts, voor en achter geen kat te bespeuren valt.
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Deze week toch weer twee ergernissen:
                    - oprit rumst rij ik op, volk opt 3de vak maar plaats op de middenrijstrook... niemand gaat aan de kant, ik voeg dan maar in met alle reacties van dien..?
                    Wat doen die dan verkeerd? Misschien reed je wel net het bord B1 voorbij dat rechts van je stond, terwijl je net links aan het kijken was om in te voegen...

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    - vrachtwagens op e17 richting Gent die ook aan middenvakplakken doen terwijl er langs rechts, voor en achter geen kat te bespeuren valt.
                    Misschien lieten deze wel plaats voor het alter ego van Charlie07 tijdens bovenstaande situatie
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Bord B1? Men moet toch niet reageren op de mensen die willen invoegen? Of moet ik op de pechstrook blijven rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Deze morgend ook weer wat ergernissen.

Een stuk verder dan een andere trut die 30 reed waar 50 toegedtaan is, ik ga voorbij aan legale snelheid en madam claxoneert en doet teken dat ik zot ben.
                        Ik stop en ga vragen wat het probleem is, zegt ze dat ik te snel rij, dat je daar maar 30 mag, lompe teef!
                        heb ik ook een gehad. reed achter een auto die de hele tijd de limiet reed (52-53km/h in zone 50, 75 in zone 70...). tot ik van oudenaarde naar kerkhove reed is er daar een stuk waar een bord tussen de bomen staat met een schuine streep (alle snelheidlimieten vevallen en je hebt zone 90 dus).
                        ik ga die dus voorbij want die bleef maar 70 rijden (net flitser gepasseerd).

ook knipperen en claxoneren voor zot omdat ik sneller ging. die is dan met grote lichten blijven rijden tot ik een halve km verder was. die dacht mij te ****** met deze actie. mijn middenspiegel staat altijd op dim stand en mijn zijspiegels kijken naast mij, niet achter mij

Comment

Bord B1? Men moet toch niet reageren op de mensen die willen invoegen? Of moet ik op de pechstrook blijven rijden...
                          toch heb je geen voorrang, gas geven remmen zodat je ongeveer zelfde snelheid hebt als op eerste vak en voorzichtig invoegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Bord B1? Men moet toch niet reageren op de mensen die willen invoegen? Of moet ik op de pechstrook blijven rijden...
                            Beetje verwarrend aan het worden niet?

Comment

• Ik zal je een hint geven, Charie (en anderen die denken dat het verkeer op de snelweg ruimte moet maken voor verkeer dat wil invoegen):

Comment

• rijdt er hier nog volk over de ring van kallo ?

opritten van vervoersbedrijven, beetje zoals oprit van autostrade krijgen wel voorrang daar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Ik zal je een hint geven, Charie (en anderen die denken dat het verkeer op de snelweg ruimte moet maken voor verkeer dat wil invoegen):
                                  Pffff, ik word daar zo moe van. En dan schrikken dat het verkeer geen meter vooruit gaat. Vanmiddag was het weer van dat op de Antwerpse ring richting Nederland.
                                  In een ander topic al wel eens geschreven dat het hoogtijd wordt dat er opfrissingscursussen gaan gegeven worden. Blijkbaar zou dit alle 10 jaar moeten...

Comment

• Howow, ik dacht helemaal niet dat ik voorrang heb/ dat het snelweg verkeer ruimte moeten maken op de rechterstrook. Het ging mij enkel om het feit dat ik vlugger rij dan iemand en voor hem invoeg op het rechtervak en dat mr/madam van zijn oren begon te maken omdat er volgens die chauffeur niet genoeg ruimte tussen de twee voertuigen was. En oké ik had nog wel wat meters op de oprit te gaan maar mits voldoende snelheid toch liever op de autosnelweg zelf. Soit om 16.00 u de ring in A'pen rijden is altijd wel opletten geblazen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      rijdt er hier nog volk over de ring van kallo ?

opritten van vervoersbedrijven, beetje zoals oprit van autostrade krijgen wel voorrang daar
                                      Op de E34, richting Kennedytunnel? Kijk eens goed... Daar komt een rijstrook bij als 3e rijstrook rechts. Dat is geen oprit zoals anderen die maar 500 meter lang is en het verkeer dan moet invoegen. Erg logisch is het niet, maar niet te vergelijken met de meeste andere opritten. Ik ken overigens enkele plekken waar men in zo een gevallen wel een B1 zet.

Comment

• Verkeersborden voor snelheidsbeperking of zones .Mijn gps geeft soms geen bordje met kmh.
                                        Sommige dorpen zijn goed bewegwijzerd ,bij andere moet je raden.Er staan daar toevallig ook flitspalen.
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• ja, die zijn soms verraderlijk.

je hebt dan eens zone 50 op een grote baan en vlak erna staat een bord van 70. en bij de volgende zijstraat 70, en dan nog eens 70 en dan ineens een zijstraat zonder bord van 70 (zone 50 dan terug).
                                          ook zijn er een paar die hun zone en flitser vlak achter een bocht zetten.

je zit dan op een mooie baan 70, je krijgt een bocht, staat daar ineens een bord 50 met een flitser erbij. je kan dan vol in de remmen en hopen dat die achter jouw de streek wel kende

Comment

Working...
                                          X