aan de kanten van eeklo, aalter is er een stuk van misschien een km lang die van 50 naar 70 naar 90 naar 70 naar 50 gaat. als je de baan niet kent moet je al veel geluk hebben dat er geen geparkeerde vrachtwagens voor de borden staan
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenja, die zijn soms verraderlijk.
je hebt dan eens zone 50 op een grote baan en vlak erna staat een bord van 70. en bij de volgende zijstraat 70, en dan nog eens 70 en dan ineens een zijstraat zonder bord van 70 (zone 50 dan terug).
ook zijn er een paar die hun zone en flitser vlak achter een bocht zetten.
Zo heb ik het toch nooit geleerd.
Als je in een zone 50 zit, dan mag je daar uiteraard maar 50, als je dan een bord 70 tegenkomt dan vervalt die zone 50 (normaal gezien moet er dan eerst zo een bordje "einde zone 50" staan, maar is niet altijd het geval).
Als je dan aan een zijstraat komt waar geen bord staat is het dus 90.
Tenzij je je in een bebouwde kom bevind, dan is de maximum snelheid altijd 50 tenzij anders aangegeven.
Zo heb ik het op het de rijschool geleerd.Last edited by knight-rider; 02/11/2013, 19:04.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dan heb je dat fout begrepen...
Als je in een Zone 50 of bebouwde kom een bord passeert dat een andere snelheidslimiet oplegt, is die snelheidslimiet geldig tot na het volgende kruispunt. Na dat volgende kruispunt zit je terug in die zonebeperking...
Je moet er maar eens op letten... Zowat overal staat de signalisatie zo uitgerust...
Comment
-
Zo is het mij letterlijk aangeleerd, kan niks verkeerd aan begrepen worden.
Ik hou me daar ook altijd aan, ben al heel vaak flitsers gepasseerd, maar ben nog nooit geflitst geweest, indien het fout zou zijn zou ik al wel wat boetes hebben gekregen.
De theorie erachter is trouwens ook simpel, stel dat je in een zone 50 zit en je komt aan een bord 70.
Als die zone 50 hier nog geldig zou zijn, dan heeft die 70 geen enkel nut, want je moet je steeds aan de laagst aangeduide max snelheid voor die plaats houden. Dus zou je dan eigenlijk gewoon 50 moeten blijven rijden en heeft die 70 geen enkele betekenis.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Je kan het ook simpel houden, tussen bord F1 (begin bebouwde kom) & F3 (einde bebouwde kom) mag/moet je 50km/u. Uitzonderingen niet meegerekend uiteraard.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Maar goed mannen. Leg me jullie idee dan eens uit aan de hand van wetteksten...
Een mooi voorbeeld is bv het inrijden van de Reyerstunnel in Brussel. Je passeert eerst een bord begin bebouwde kom, dan een bord 70 km/u. Hoe snel mag je na het volgende kruispunt als je uit de tunnel bent? 70? 90? 50?
Comment
-
Als ge in de bebouwde kom zit, dan is dat gewoon 50.
Tenzij anders aangegeven.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Maar goed mannen. Leg me jullie idee dan eens uit aan de hand van wetteksten...
Een mooi voorbeeld is bv het inrijden van de Reyerstunnel in Brussel. Je passeert eerst een bord begin bebouwde kom, dan een bord 70 km/u. Hoe snel mag je na het volgende kruispunt als je uit de tunnel bent? 70? 90? 50?
Binnen de bebouwde kom is het 50 tenzij anders aangegeven door een snelheidsbord. Dit bord voor een maximale snelheid geldt tot aan het volgende kruispunt. Als er dan geen nieuw bord staat mag je dus weer max. 50.
Comment
-
een zonebord is geldig zolang het einde zonebord niet is aangebracht, blijft het zonebord van kracht. Voorwaarde is wel dat als een zone rechtsgeldig is het beginbord op ELKE ingangsweg in de zone is aangebracht en het einde zonebord op ELKE uitgangsweg in de zone is aangebracht. Je kan zones in zones hebben (bijvoorbeeld zone 30 in zone 50 welke in een zone 70 zit: geel en omstreken is daar een goed voorbeeld van). Andere snelheidsaanduidingen gelden zeker in de zone: ofwel zoals hiervoor een andere zone, ofwel een rond verkeersbord met snelheidsaanduiding welke vervalt bij het volgende kruispunt. Niet echt duidelijk allemaal als je er doorrijdt omdat je tussen het begin van bijvoorbeeld een zone 70 en het eindbord al ettelijke 100 den andere borden bent gepasseerd. Zoneborden zijn pas nuttig als over niet te grote zones gaat waar je je tenminste nog kunt herinneren welke zone je bent ingereden (opnieuw geel, herentals en omstreken zijn daar goede voorbeelden van).
Comment
-
heel zeker zo. net zoals flappy zegt.
als je een zone 50 ingaat, geld die zone tot je een bord tegen komt die de zone 50 doorstreept.
heb je halfweg die zone 50 ineens een bord 70, dan geld er 70 en rijd ik 70.
als je dan een zijstraat tegenkomt, vervalt de 70 en heb je WEER zone 50. na die zijstraat staat er weer een bord 70 en zo gaat het een tijdje door, tot er na een zijstraat GEEN 70 bord meer staat.
zoals gewoonte rijd ik door aan 70 en FLITS.
k heb heel de baan teruggekeerd en vond geen bord van 50, tot je een paar km terug dat zonebordje tegenkomt... ferm klote
dat is net dezelfde regel als een bebouwde kom waar ze binnenin weer 70 toelaten. van moment die 70 vervalt, komt je niet in een 90km/H zone maar 50. dat maakt het verschil tussen rijbewijs hebben en geen rijbewijs meer hebben !!!
daarom dat ik dit ook in het grote ergernis topic zet. als je het ene zone bord dus niet hebt gezien, EN ONTHOUD. dan heb je in no time eens goed prijs.
net zoals die zones blauw parkeren. k heb daar ook 10x rond de kerk gelopen op zoek naar het parkeerschijfbord. nooit gevonden. ik kwam aan bij die mensen, ga de trap op naar het appartement en die kerel zegt: ge hebt u schijf toch geplaatst hé? ik rap naar beneden, stak er al een boete onder de ruitenwisser en in heel de straat geen parkeerwachter meer te zien
Comment
-
Flappy en fcapri begrijpen het.
Zou je overigens verbazen moest je binnen een Zone 30 of 50 een hogere snelheid zien. Volgens de wetgever mag dat niet.
10. Snelheidszones worden aangeduid door het verkeersbord C43 waaraan overeenkomstig 65.5.3. zonale geldigheid wordt gegeven.Vanaf het zonebord tot het eindezonebord is het verboden te rijden met een hogere snelheid dan de zonale snelheid.
Het zonebord wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot de desbetreffende snelheidszone. Het bord mag links herhaald worden.
Wanneer binnen de zone het bord C43 een andere snelheid aanduidt, dan geldt vanaf het volgende kruispunt opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.
Binnen de snelheidszone mag geen bord C43 worden geplaatst die een hogere snelheid aanduidt dan de zonale snelheid.
Wanneer binnen de zone, een erf, woonerf, of schoolomgeving wordt afgebakend, dan geldt vanaf het einde van het erf, woonerf of schoolomgeving opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.
Wanneer binnen de zone een bebouwde kom wordt afgebakend, dan moet op het einde van de bebouwde kom het zonebord evenwel opnieuw geplaatst worden.
Wanneer binnen de zone een andere snelheidszone wordt afgebakend, dan moet op het einde van de andere snelheidszone het zonebord opnieuw geplaatst worden.
De punten 65.5.6. tot en met 65.5.9. zijn niet van toepassing op snelheidszones.
Comment
-
Wat ik schreef was te moeilijk om te begrijpen?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
te kort om te lezen. en te weinig gewichtig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFlappy en fcapri begrijpen het.
Zou je overigens verbazen moest je binnen een Zone 30 of 50 een hogere snelheid zien. Volgens de wetgever mag dat niet.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZo is het mij letterlijk aangeleerd, kan niks verkeerd aan begrepen worden.
Ik hou me daar ook altijd aan, ben al heel vaak flitsers gepasseerd, maar ben nog nooit geflitst geweest, indien het fout zou zijn zou ik al wel wat boetes hebben gekregen.
De theorie erachter is trouwens ook simpel, stel dat je in een zone 50 zit en je komt aan een bord 70.
Als die zone 50 hier nog geldig zou zijn, dan heeft die 70 geen enkel nut, want je moet je steeds aan de laagst aangeduide max snelheid voor die plaats houden. Dus zou je dan eigenlijk gewoon 50 moeten blijven rijden en heeft die 70 geen enkele betekenis.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De sport is tegenwoordig om te pushen.Waar ik woon weet ik de bordjes staan(voorlopig).Men pusht je zelfs voorbij de flitsbak als het moet.Roofdieren zijn dat.
Al heb ik ooit op de ring van Parijs 150 kmh achter de zwaantjes gereden.Zij waren wat tempo aan het maken om de files te doen oplossen.Een soort van blokrijden.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtente kort om te lezen. en te weinig gewichtig
Zijn nochtans de basisregels.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDan heb je dat fout begrepen...
Als je in een Zone 50 of bebouwde kom een bord passeert dat een andere snelheidslimiet oplegt, is die snelheidslimiet geldig tot na het volgende kruispunt. Na dat volgende kruispunt zit je terug in die zonebeperking...
Je moet er maar eens op letten... Zowat overal staat de signalisatie zo uitgerust...
Zou graag eens zien hoe de rechtbank met een dergelijk geval zou omgaan volgens mij moeten ze daar de redenering van knight-rider volgen.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat ik schreef was te moeilijk om te begrijpen?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenT ging over zoneborden. Ge hebt ook gelijk. (al geldt uwe regel ook voor zoneborden)
Sent from my iPhone using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment