Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 96, wijs me maar eens een plaats aan waar je in een zone 30 of zone 50 of zone 70 een andere snelheidslimiet krijgt opgelegd.

Wat wel kan is een hogere snelheidslimiet in de bebouwde kom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      96, wijs me maar eens een plaats aan waar je in een zone 30 of zone 50 of zone 70 een andere snelheidslimiet krijgt opgelegd.

Wat wel kan is een hogere snelheidslimiet in de bebouwde kom.
      Mijn antwoord was er een antwoord op jouw repliek op wat knightrider voordien schreef zie hieronder:
      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Wtf
      Zo heb ik het toch nooit geleerd.
      Als je in een zone 50 zit, dan mag je daar uiteraard maar 50, als je dan een bord 70 tegenkomt dan vervalt die zone 50 (normaal gezien moet er dan eerst zo een bordje "einde zone 50" staan, maar is niet altijd het geval).
      Als je dan aan een zijstraat komt waar geen bord staat is het dus 90.

Tenzij je je in een bebouwde kom bevind, dan is de maximum snelheid altijd 50 tenzij anders aangegeven.

Zo heb ik het op het de rijschool geleerd.
      Ik beweer dus niet dat deze situatie voorkomt maar dat knight-rider in deze discussie wel gelijk heeft in de zin van een zone 50 (aangegeven met het zonebord en een snelheidsbeperking C43) en niet zoals zovele antwoorden dat de snelheid van de "zone" na het volgend kruispunt terug op die zone-snelheid zou komen na een snelheidsverhoging met een bord C43.

Bebouwde kom is een ander verhaal maar dit wordt dan ook niet aangegeven met een zonebord C43 maar met een bord F1 en wordt dan ook bebouwde kom genoemd en niet zone met snelheidsbeperking.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• er kunnen wel degelijk andere snelheden opgelegd worden in een zone. heb ff daarvoor een pdf gevonden van wegenbouw:

er mag dus wel een lagere snelheid worden weergegeven, maar geen hogere. nu staan er op die pdf verschillende 'foute' situaties van verkeersborden. ik meen ergens deze situatie gezien te hebben in een zone 50 waar ineens een bord van 70 stond.
        ik weet heel zeker dat het voorvalt in bebouwde kom zones. ik tracht te herrinneren waar ik het ooit zag met de zoneborden (en dan zal google maps een foto leveren).

de legale methode van zone 70 met daarna een bord 50 kan wel en bezorgt dezelfde ergernis. na de zijstraat denk je 90 te mogen...terwijl het 70 is

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        Zou graag eens zien hoe de rechtbank met een dergelijk geval zou omgaan volgens mij moeten ze daar de redenering van knight-rider volgen.
        die gaat gewoon zeggen dat het bord C43 onwettig is en dat er overal dus de zonebeperking is gebleven. ben je geflitst, sta je nog nergens. je gaat geen recht krijgen dat het C43 bord de snelheid verhoogd heeft en de zone is komen te vervallen.

leuk zo, hebben we weer wat bijgeleerd
        Last edited by ; 03/11/2013, 22:15.

Comment

• In een bebouwde kom je zeker snelheden tegen die hoger zijn dan 50 km/u denk hierbij bijvoorbeeld aan de Ring in Brugge, Elisabethlaan & Verenigde Natiesnlaan in Oostende, Albert I laan in Nieuwpoort en vele anderen... een snelheidsverhoging in een met zoneborden beperkte snelheid ken ik niet (of kan ik mij toch niet herinneren).

Of dat de rechtbank uw redenering zou volgen dat weet ik niet, ik denk nog altijd dat de rechter zou moeten oordelen dat de wegbeheerder een bord einde zone had moeten plaatsen voor de snelheidsverhoging en een nieuw zonebord na de snelheidsverhoging om wettelijk in orde te zijn en gezien dat niet is gebeurd is kan een bestuurder in verwarring zijn over welk nu de te volgen snelheid zou moeten zijn en dat het daarom aannemelijk zou zijn om de algemene regel te volgen.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• aan de wegenwerken in kuringen (net na de bigs) staat ook een draak van snelheidsborden: lokaal aan de werken mag je nu 50 ipv de normale 70 km/h. Doch heeft degene die de werken uitvoert zijn snelheidsborden fout gezet: na de werken staat daar nog een bord 70 km/h (welk afgedekt had moeten zijn) en wordt een 10 tal meters na dat 70 bord een einde snelheidsbeperking aangeduid welke eigenlijk bedoelt is voor de 50 km/h. Maw vanaf dat punt mag je dus 90 km/h rijden tot het volgende bord 70 km/h. En dat was net niet de bedoeling vrees ik.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Is dat hier het ergernis topic of de website van de GOCA?

Heb me eens goed geërgerd gisterennacht op de autostrade aan Kortrijk. Ik kom opgereden aan Deerlijk, geen probleem, er rijdt iemand op het middenvak waardoor ik makkelijk kan oprijden. Ik ga op het derde vak en ben aan het versnellen naar 120 (met mijn 80pk is dat niet in 1,2,3 ). De bestuurder van het middenvak nadert langzaam en terwijl hij nog een 10m achter mij zit, zwenkt hij opeens bruut half naar het rechtse vak en terug naar het middenste, zonder pinkers. Hij rijdt nog steeds iets sneller dan mij en komt dus voorbij mij. Enkele seconden later is hij zowat een halve meter voor mij, nog steeds middenste vak, en smijt hij zich plots naar het rechtse vak, vlak voor mijn neus, zonder pinkers weeral.

Dus keihard geschrokken en moeten remmen want anders zat ik erop ( was nog aan het versnellen tot 120, want dit manoeuvre gebeurde echt snel na de oprit ). Ik claxxoneerde en haal hem links in, blijf even hangen naast hem, de bestuurder, een man van rond de 55-60 jaar, zat achter hem te kijken ofzo, echt niet wetende wat er precies gebeurt rond hem, ook niet reagerend toen ik nog eens claxoneerde..
              En opeens begon hij dan naar links uit te wijken terwijl hij achter zich keek, dus ik mocht mij dan naar links gooien om te vermijden dat hij vol in mijn rechterflank zat.

Ik denk echt dat die man serieus zat was, gelukkig was er niets gebeurd, ben dan maar snel doorgereden
              1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
              1984 BMW E28 520i
              2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• gisteren in Duitsland gezeten, zeer weinig linksplakkers op de baan maar degene die er waren, waren uiteraard allemaal Belgen
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  gisteren in Duitsland gezeten, zeer weinig linksplakkers op de baan maar degene die er waren, waren uiteraard allemaal Belgen
                  Of Nederlanders

Comment

• het wordt eens tijd. en die €55 mag voor mijn part dubbel zijn.

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Een mooi voorbeeld is bv het inrijden van de Reyerstunnel in Brussel. Je passeert eerst een bord begin bebouwde kom, dan een bord 70 km/u. Hoe snel mag je na het volgende kruispunt als je uit de tunnel bent? 70? 90? 50?
                      Volgens mij staan er daar helemaal geen zoneborden. In de Reyers-centrumtunnel staat er wel een bord F1 als je net de tunnel uit bent, dus weet je hoe veel/hard je er mag rijden. Denk ook dat niet iedereen zo maar daar de situatie kent. Misschien andere locatie?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        gisteren in Duitsland gezeten, zeer weinig linksplakkers op de baan maar degene die er waren, waren uiteraard allemaal Belgen
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                        Of Nederlanders
                        Dat wou ik ook al schrijven, die kennen er daar ook wat van.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Die parkeerwachters! Ik parkeer mij bewust op geen parkeerplaats dus waar er geen witte lijnen meer getrokken zijn en waar er gele strepen op de stoep zijn. En toch, terwijl ik net bij mij auto aankom, geeft die kerel mij een boete. Ik leg het hem uit en volgens hem kan ik toch een retributie krijgen.

Comment

• Dat is dan toch eene die zijn job niet kent.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb verleden week gehoord dat ze vanaf 2 november toch een soort gas boete mogen geven aan foutparkeerders.

Comment

• allé, dus naast parkeerboete en extra gas boete erbij. Die GAS boetes gaan hun doel toch compleeeeeeeeet voorbij...
                                www.peugeotforum.be

Comment

• ja inderdaad ze overdrijven daar toch ook wat in :s

maar die parkeerwachter was er rotsvast van overtuigd (allebei zelfs) dat die witte markeringen geen enkele betekenis hebben

Comment

• Je komt aangereden aan de rode lichten op een druk kruispunt, en je wil rechtdoor. Het licht gaat op groen en je wil doorrijden. Doordat het vrij druk is sta je in die rij ongeveer midden op het kruispunt. Wat je dan ziet is dat verder in je rij, je bestuurders ziet die mensen voorlaten, soort ritsen, die aan haaientanden (ook in een lange rij) staan te wachten om rechts af te slaan van het kruispunt (en zich dus in jouw rijrichting vervoegen).
                                    Dat is allemaal wel hoffelijk, maar dat betekent wel dat door die auto's er tussen te laten ik verderop in de rij opgehouden word, en daardoor ondertussen het licht weer op rood springt, waardoor je soms midden het kruispunt staat te koekeloeren wanneer de andere richting opnieuw groen heeft. Dat komt de verkeersdoorstroming uiteraard niet ten goede.
                                    Ik vind het dan ook niet kunnen dat sommigen de auto's van rechts die aan voorrangsbord staan voor laten passeren zolang er nog een ganse rij achter hen staat die groen heeft en dus midden op dat kruispunt komt te staan wanneer het licht op rood staat. Lijkt me kwestie van beetje verkeersinzicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Je komt aangereden aan de rode lichten op een druk kruispunt, en je wil rechtdoor. Het licht gaat op groen en je wil doorrijden. Doordat het vrij druk is sta je in die rij ongeveer midden op het kruispunt. Wat je dan ziet is dat verder in je rij, je bestuurders ziet die mensen voorlaten, soort ritsen, die aan haaientanden (ook in een lange rij) staan te wachten om rechts af te slaan van het kruispunt (en zich dus in jouw rijrichting vervoegen).
                                      Dat is allemaal wel hoffelijk, maar dat betekent wel dat door die auto's er tussen te laten ik verderop in de rij opgehouden word, en daardoor ondertussen het licht weer op rood springt, waardoor je soms midden het kruispunt staat te koekeloeren wanneer de andere richting opnieuw groen heeft. Dat komt de verkeersdoorstroming uiteraard niet ten goede.
                                      Ik vind het dan ook niet kunnen dat sommigen de auto's van rechts die aan voorrangsbord staan voor laten passeren zolang er nog een ganse rij achter hen staat die groen heeft en dus midden op dat kruispunt komt te staan wanneer het licht op rood staat. Lijkt me kwestie van beetje verkeersinzicht.
                                      Het probleem van het niet vrij laten van een kruispunt is dat je daarvoor met twee slimmeriken (lees, verkeersinzicht) aan het groen licht moet staan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Het probleem van het niet vrij laten van een kruispunt is dat je daarvoor met twee slimmeriken (lees, verkeersinzicht) aan het groen licht moet staan.

Het feit dat ik het kruispunt bezet is net het gevolg van het doorlaten van bestuurders die van rechts komen (en in eerste instantie voorrang moeten geven). Als dat niet gebeurt, dan is het rijtje waar ik aansluit netjes weg wanneer het licht terug op groen springt in de andere richting. Als ik bij groen licht wacht om het kruispunt pas te betreden wanneer de auto's voor mij allemaal van het kruispunt zijn verdwenen dan staan de lichten gegarandeerd terug op rood, waardoor ik er na een half uur nog sta, en de bestuurders achter mij mijn getreuzel niet zullen appreciëren.
                                        Last edited by Vitus; 05/11/2013, 11:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Het feit dat ik het kruispunt bezet is net het gevolg van het doorlaten van bestuurders die van rechts komen (en in eerste instantie voorrang moeten geven). Als dat niet gebeurt, dan is het rijtje waar ik aansluit netjes weg wanneer het licht terug op groen springt in de andere richting. Als ik bij groen licht wacht om het kruispunt pas te betreden wanneer de auto's voor mij allemaal van het kruispunt zijn verdwenen dan staan de lichten gegarandeerd terug op rood, waardoor ik er na een half uur nog sta, en de bestuurders achter mij mijn getreuzel niet zullen appreciëren.
                                          Ook hier is de wetgeving vrij simpel hoor. Je mag een kruispunt niet oprijden als het niet vrij is. Voor artikelnummer verwijs ik je door naar Wooter of de website, de "wegcode" 😉

Comment

Working...
                                          X