Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    je zou denken dat vrachtwagens niet mogen inhalen met zo'n weer. was het ook febetra niet die ons probeerde wijs te maken dat 9/10 van deze truckers buitenlanders waren?
    zeker 70% waren belgische plaks...
    Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    belgische plaat op de trailer…. of op de trekker??? !
    En was het dan wel een Belgische chauffeur?
    Je bent van niets meer zeker in deze wereld, alleen dat je voor alles moet betalen...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      En was het dan wel een Belgische chauffeur?
      Je bent van niets meer zeker in deze wereld, alleen dat je voor alles moet betalen...
      't Is erg. Er zijn tegenwoordig zelfs constructies waarbij schijnzelfstandige Bulgaren met een Belgische trekker moeten rijden om zo voor een appel en een ei te kunnen rijden. Die zijn nog goedkoper dan Bulgaren op Bulgaarse plaat, want hun baas betaalt hen niet en zij kunnen er niets tegen doen want zijn nergens legaal ingeschreven. Dat zijn dan ook meestal die zulke die zich nergens nog iets van aantrekken.

Comment

• de trekker
        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          't Is erg. Er zijn tegenwoordig zelfs constructies waarbij schijnzelfstandige Bulgaren met een Belgische trekker moeten rijden om zo voor een appel en een ei te kunnen rijden. Die zijn nog goedkoper dan Bulgaren op Bulgaarse plaat, want hun baas betaalt hen niet en zij kunnen er niets tegen doen want zijn nergens legaal ingeschreven. Dat zijn dan ook meestal die zulke die zich nergens nog iets van aantrekken.
          Had al een donkerblauw vermoeden. Ik stop af & toe ook al wel eens aan een benzinestation hé.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

je zou denken dat vrachtwagens niet mogen inhalen met zo'n weer. was het ook febetra niet die ons probeerde wijs te maken dat 9/10 van deze truckers buitenlanders waren?
            zeker 70% waren belgische plaks...
            We zijn dan ook het enige land ter wereld waar dergelijke regelgeving bestaat...

De andere landen doen het niet, of met variabele signalisatie.

En bovenop de afwijkende regel, kennen we ook nog eens nauwelijks controle erop.

Comment

• vrachtwagens zouden eigenlijk nooit mogen inhalen, aan 90km/h heb je niks te zoeken op het midden of linker vak
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                En nog altijd snapt men het niet...als de bestuurders voor mij geen andere chauffeurs tussenlaten, dan is de verwachte vooruitgang dat ik er over zal kunnen geraken, zoals bij ieder normaal kruispunt wat men neemt als men aanschuift.
                Zoals ik net zei, dat stel ik maar vast als ik mee op het kruispunt ben gekomen, dus is er voor mij geen weg terug.
                Gek toch dat anderen dit kunnen anticiperen voordat ze het kruispunt op rijden. Ofwel moeten dat supermensen zijn, of moet er iets met je schelen.

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Als de reden voor de stilstand niet bij mij ligt, en ik die niet redelijkerwijs had kunnen anticiperen, neen inderdaad, dan vind ik niet dat ik de oorzaak van de blokkage ben, ook al sta ik daar inderdaad, en dat lijkt me maar logisch ook.

Ik veronderstel dat jij evenmin als ik het onvoorspelbare kan anticiperen...
                Wat je beschrijft lijkt me een vrij voorspelbare situatie. Je moet maar een secondje of twee wachten om te zien hoe het verkeer even verderop verloopt om te weten of je het gaat maken of niet. Hier was duidelijk dat men verkeer van de zijstraat liet inritsen, dus kon je weten dat je van een kale reis ging thuiskomen.

Het is evenwel makkelijk te voorkomen. Zorg er gewoon altijd voor dat je nooit op het midden van het kruispunt moet stoppen. Hou altijd ruimte vrij. Dan kan je heel makkelijk anticiperen: enkel doorrijden als jouw auto op het rijvak past net voorbij de kruising.

Comment

• Aha, de betongekte heeft weer slachtoffers gemaakt...

Dat krijg je ervan als je alles vol beton legt en rijstroken mindert...

Comment

vrachtwagens zouden eigenlijk nooit mogen inhalen, aan 90km/h heb je niks te zoeken op het midden of linker vak
                    Dat zou geweldig zijn. Jammer genoeg kom ik regelmatig vrachtwagens tegen die automobilisten inhalen. Ik ken geen auto die met moeite 80 haalt, laat staan dat die dan op de snelweg thuis hoort...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Gek toch dat anderen dit kunnen anticiperen voordat ze het kruispunt op rijden. Ofwel moeten dat supermensen zijn, of moet er iets met je schelen.

Wat je beschrijft lijkt me een vrij voorspelbare situatie. Je moet maar een secondje of twee wachten om te zien hoe het verkeer even verderop verloopt om te weten of je het gaat maken of niet. Hier was duidelijk dat men verkeer van de zijstraat liet inritsen, dus kon je weten dat je van een kale reis ging thuiskomen.

Het is evenwel makkelijk te voorkomen. Zorg er gewoon altijd voor dat je nooit op het midden van het kruispunt moet stoppen. Hou altijd ruimte vrij. Dan kan je heel makkelijk anticiperen: enkel doorrijden als jouw auto op het rijvak past net voorbij de kruising.
                      We blijven in rondjes draaien, ik zal je eens naar dat kruispunt meenemen, zo kan je eindelijk ook eens met kennis van zaken spreken.

Het gaat trouwens niet om een zijstraat, maar om verkeer dat van rechts komt, maar niet via de lichten gaat, maar via een aparte strook weg van de lichten, en voor alle duidelijkheid voorrang moet verlenen.

Comment

• Jongen, ik ben niet dom hoor. Hier in de buurt ligt dat vol van zo een kruispunten.

Comment

vrachtwagens zouden eigenlijk nooit mogen inhalen, aan 90km/h heb je niks te zoeken op het midden of linker vak
                          Ik zie deze stelling regelmatig passeren, maar ik ben er vrij zeker van dat niemand die ze maakt er ooit al over nagedacht heeft. Het enige wat ze dan denken is dat het verkeer plots magisch vlot zal gaan op elk moment van de dag. Alleen vergeten ze dat de rechterrijstrook een muur van trucks wordt, waar in- en uitvoegen levensgevaarlijk wordt, want al die camions die gedwongen worden op 1 vak te rijden, gaan op het eind nog 50 of 60 halen.
                          Frappant hoe een voertuig dat zoveel meer voor de economie betekent dan een auto, zo vaak verguisd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            We blijven in rondjes draaien, ik zal je eens naar dat kruispunt meenemen, zo kan je eindelijk ook eens met kennis van zaken spreken.

Het gaat trouwens niet om een zijstraat, maar om verkeer dat van rechts komt, maar niet via de lichten gaat, maar via een aparte strook weg van de lichten, en voor alle duidelijkheid voorrang moet verlenen.
                            Geef eens een google-link, dan zien we het zelf.
                            En zelfs al is het zo dat men daar plots voorrang geeft. 't Is niet alsof het verkeer vlot is en dat ze daar dan plots stoppen he, dat is gewoon in de file dat ze een gaatje laten om iemand tussen te laten. Jij staat midden in het kruispunt stil, wat dus overduidelijk wil zeggen dat je het kruispunt op reed zonder te weten dat die voor u er af zou raken. Hoe je het ook draait of keert, je volgde het verkeer niet goed genoeg en jij bent de ergernis in het verhaal, niet de vriendelijke mensen die iemand tussenlaten op een druk moment.
                            Last edited by |) ][ |V| ][; 05/11/2013, 20:02.

Comment

• Ben ik nu de enige die intelligent genoeg is om Vitus zijn situatie goed in te schatten? Ik ben zelf ook de eerste om niet op een geblokkeerd kruispunt te rijden, maar er zijn nu eenmaal situaties waar je er niets aan kunt doen. Je hebt groen, en iedereen voor u kan vlot door. Er zijn ook geen opstoppingen in het vooruitzicht. Tot iemand beslist ergens aan een volgende straat (die snel volgt) voorrang te geven aan mensen die geen hebben. Jij moet dan plots toch midden het kruispunt stoppen, waar dat helemaal niet te voorzien was. En het is niet dat je maar een kruispunt op rijdt wanneer je voorganger volledig over is, wanneer er geen opstopping verwacht wordt doet niemand dat.

Comment

Op het linkervak mogen ze niet en haal al die auto's er dan maar af die minder dan 90 rijden.
                                En het zijn er veel hoor.
                                Beter zou zijn de verplichte minimum snelheid op te trekken.
                                Die dateert nog uit de jaren stillekes.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• jullie moeten het niet eens zijn hoor, just let it go… :-)

Comment

• Ik volg Vitus (en caoimhin). Zoiets kan je echt niet voorspellen. Soms is er eens een uil dat alles toegooit om zijn voorrangsrecht af te staan aan een voorrangsplichtige. Kan je dat voorzien? Nee, want je verwacht dat iedereen zich aan de verkeersregels houdt aangezien deze juist zouden moeten zorgen voor de goede doorstroming. In de tegenovergestelde redenering zou je telkens moeten wachten tot je volkomen zeker bent dat je het verkeer niet blokkeert. Bovendien kan het dan zijn dat verkeer uit de tegenovergestelde richting komt en links wil afslaan dit interpreteert dat je er hen tussenlaat met als gevolg dat het gehele treintje volgt. Sta je mooi te schilderen voor het verkeerslicht dat inmiddels terug op rood staat.

Comment

• Linkervak plakkers

Deze morgen op de E314 tussen Lummen en Houthalen had ik weer eentje. Al van in Lummen rijdt er een 308sw stevast links op een kleine 10-15m achter mij. Ik rij waar mogelijk rechts, cc op 115 (druk genoeg, sneller gaat het toch niet) zeker 4x ben ik gewoon rustig voor hem links kunnen gaan, vrachtwagen inhalen en weer rechts. (rechts reed echt niemand). Na de 4x was hij het beu en heeft zijn groot licht aangestoken toen ik weer voor hem kwam rijden.
                                      Tja, mijn schuld niet dat de linkerrijstrook nie sneller gaat als rechts he, als iedereen gewoon mooi naar rechts zou gaan, zou die bmw die ook al kilometers lang bij hem aan t bumperkleven was door kunnen tot de volgende linksrijder.

Comment

• Ben wel niet helemaal mee waarom je 115 rijdt op CC...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          jullie moeten het niet eens zijn hoor, just let it go… :-)
                                          Het feit dat dergelijke meningen zo populair zijn is net de oorzaak van de bestaande regelgeving, die helemaal haaks staat op de rest van de wereld.

Comment

Working...
                                          X