Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En dat is nét het punt wat ik de ganse tijd wou maken: bestuurders voor mij willen hoffelijk zijn, en dus de aanschuivende auto's van rechts laten inschuiven, wat evenwel tot gevolg heeft dat de auto's achter hen vast komen te zitten op het kruispunt, en vervolgens het dwarsverkeer komen te hinderen wanneer dit dan opnieuw groen heeft. En dus, als ik moet kiezen lijkt het me prioritair dat éerst het verkeerspunt vrij wordt gemaakt alvorens de wagens van rechts te laten ritsen.
Een rotonde die op een vierbaansweg met middenberm ligt, en nauwelijks is aangeduid met passieve signalisatie. Logisch dat er dan mensen zijn die er in het duister aan 90 per uur op knallen.
ongelofelijk. zoveel kapitaalverlies weer doordat dommigheid bij installatie van signalisatie.
Dat zou geweldig zijn. Jammer genoeg kom ik regelmatig vrachtwagens tegen die automobilisten inhalen. Ik ken geen auto die met moeite 80 haalt, laat staan dat die dan op de snelweg thuis hoort...
Gisteren dagje verlof en ik was een relax ritje aan't doen. Op de terugweg pak ik de E19 van Antwerpen naar Brussel Een rustig ritje, dus een 110km/h ofzo.
In de verte zag ik een camion op het 2e vak hangen en ik zag dat er wat opstopping was rond die camion omdat iedereen langs het linkse vak er voorbij moest. Toen ik dichter kwam, zag ik wat de oorzaak was, er hing daar een madammeke in een Berlingo op het rechtervak, zelfde snelheid als die camion, en vlak ernaast...
Omdat ik toch tijd genoeg had, heb ik ze alletwee ingehaald en mij dan direct ook rechts gezet. Voor de Berlingo heb ik me afgeremd naar 80km/h om haar zo naar achteren te dwingen, waardoor de camion ons beide kon inhalen en naar rechts kon.
Die trucker was super gelukkig toen ik hem terug inhaalde
Die vrouw in die Berlingo heeft toch echt geen gedacht waar ze mee bezig is he. Ik hoop maar dat ze de rest van de rit gewoon erachter is blijven rijden.
Ik had deze post misschien ook in de goede momenten kunnen posten
Goed idee, tot daar de volgende trucker achter zit. Vaak zie je geen drukte, dan plots een erg druk linkervak, in de verte dan een resem vrachtwagens op het rechtervak en 1 camion op het linkervak, en dan voor die resem camions op het rechter zo een kwezel trager dan 90 te rijden... Die even ophouden helpt niet want er zitten nog 7 camions die er ook voorbij moeten...
Een rotonde die op een vierbaansweg met middenberm ligt, en nauwelijks is aangeduid met passieve signalisatie. Logisch dat er dan mensen zijn die er in het duister aan 90 per uur op knallen.
voor de rotonde, gaat 4-vaksweg niet over in 2-vaksweg met arceerde delen etc ?
Ik werk. Ik betaal belastingen. Ik hoop (ooit) op pensioen te kunnen gaan. Ik recycleer! En af en toe probeer ik een goede daad te verrichten.
Wat ik ook doe, is op mijn vrije dag van de baan proberen te blijven tussen 0700 en 0900, en opnieuw van 1500 tot 1800. Dit is eerder voor mezelf (ik zit niet graag in de spits), maar ik bedenk dan dat ik mijn wel werkende medemensen een plezier doe! Het is namelijk een auto minder op de baan, en dat brood of die envelop kunnen wel wachten tot het wat rustiger is.
Tot gisteren. Mijn vrije dag. Ik had wat werk, wat tot gevolg had dat ik van 1000 tot 1800 achter de computer heb gezeten. Met een mooi uitzicht op een drukke Y-splitsing (grotere DRUKKE baan met een klein zijstraatje, dat natuurlijk voorrang van rechts heeft...)
Mijn ergernis?
Het getal 27.
27 is het aantal keer dat een gepensioneerde klak met zijn beige Mercedes Vito tegen 0.001km/u uit de voorrang van rechts straat kwam. En zijn voorrang, tsja. Ge kent het wel. Hij néémt zijn voorrang wel, maar wel pas wanneer IEDEREEN volledig stilstaat (inclusief hij half op de grotere weg) en mensen hebben zitten zwaaien, toetereren, faren, vloeken, tijd verliezen, etc. En daarna is het vertrekSCHOKschakelKRAKtandentrekKRAKremPINKtochno geenskijkenvoordezekerheidwantgeweetnooit en optrekken met een gemiddeld verbruik van 1.7l/100km. De grotere weg is een weg die echt druk is, uit dat zijstraatje komt weinig verkeer. Buiten hij dan.
Ik ben verdraagzaam. Echt. Zeker ouderen hebben wat mij betreft genoeg gedaan, en het moet verdorie niet makkelijk zijn om U als iets rijpere persoon te bewegen in deze snelle jachtige wereld.
Hij woont in 1 van de huizen in de rode cirkel, en hij gaat langs een veldweggetje langs de grote expressweg N80 staan.
Om te roken.
Want hij mag niet binnen roken van zijn vrouw, want de gordijnen stinken dan zo, en in de garage gaan roken is ook maar stom, dus doet hij 27 keer / 8uur (een gemiddelde van 3.375 keer per uur, tenzij ik hem nog een paar keer gemist heb...) een verplaatsing van....500 meter.....
Ik ben verdraagzaam.
Maar soms...
Disclaimer; Ik heb echt 27 streepjes getrokken, de afstand klopt, het is de pure onverbloemde verschikkelijke trieste waarheid.
je moet eens kortrijk - charleroi rijden... of zelfs brugge - kortrijk das ook zo'n autostrade met slechts 2 vakken aan elke kant. de keren dat ik daar al km's lang achter 2 camions heb moeten rijden waarvan er 1 1 a 2 km/h sneller rijd of en soms enkel door minder weerstand tot die er naast komt natuurlijk en dan nog wat trager word...
kijk bij het veranderen van vak zit er ook zelden in, snak aan het stuur nog voor de pinkers aan te steken om snel in een klein gaatje te passen...
na 7 jaar elke dag zo'n 250km te rijden heb ik echt een gloeiende hekel gekregen aan vrachtwagens
conclusie: de vito heeft zeker geen roetfilter :-)
wow dit verhaal is echt toonbeeld van miserie haha
arme man : zijn vrouw stuurt hem huis uit
arme vrouw : haar man rookt
arme autobestuurders op grote baan : door ene oude pee zoveel tijdverlies en extra verbruik etc
arme auto : 27 x2 (retour) x2 (ipv 8 u 16 dat hem wakker is ) = 108 keer per dag paar honderd meterkes rijden met zijne vito :-) kan het bijna niet geloven :-)
arme jij: je wordt afgeleid van uw werk :-)
En het is echt niet gelogen he. Wij lachten al met die vent sinds we hier woonden, "we zien die altijd rijden", tot ik eens met hem gepraat heb toen we de hond uitlieten (ook in dat paadje) enja...
En het is echt niet gelogen he. Wij lachten al met die vent sinds we hier woonden, "we zien die altijd rijden", tot ik eens met hem gepraat heb toen we de hond uitlieten (ook in dat paadje) enja...
dat zo ne pee dan op zijn minst ne velo koopt of als hem te lui is ne elektrische scooter of ik weet niet wat. toch te zot dat 1 persoon zijn acties dag na dag tientallen mensen tijd doet verliezen, milieu vervuilt, en potentieel ongevallen veroorzaakt.. bizar.
of nog beter.. hoe dat als die man zou stoppen met roken er dus VEEL mensen op vooruit gaan, en niemand achteruit..
Is dat die onthaastingsrotonde?
Ipv Maaseik-Genk sneller te maken is die baan met het jaar trager door al die kortzichtige ingrepen.
Vanmorgen bijna een velo overreden. Reed zonder licht een niet verlichte rotonde rond, ik kon die dus echt totaal niet zien tot hij vlak voor me was. Ik stop met piepende banden, begint die van zijn kloten te maken. Raam opengezet en zijn vraag "zieje gie blind of wuk?" beleefd beantwoord, mijn keel doet er nog pijn van.
Vanmorgen bijna een velo overreden. Reed zonder licht een niet verlichte rotonde rond, ik kon die dus echt totaal niet zien tot hij vlak voor me was. Ik stop met piepende banden, begint die van zijn kloten te maken. Raam opengezet en zijn vraag "zieje gie blind of wuk?" beleefd beantwoord, mijn keel doet er nog pijn van.
Paar weken geleden zoiets idem gehad, die reed dan nog tegen de wijzers in. Compleet knetter.
voor de rotonde, gaat 4-vaksweg niet over in 2-vaksweg met arceerde delen etc ?
Nee. Het is de rotonde op de Oosterring met de Zuiderring, en de aanrijdingen gebeurden in het verlengde van de Oosterring. In beide richtingen kan je er met 2 rijvakken op en 2 rijvakken af.
Comment