Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Idd, ik heb tot twee maal toe een ongeval met vluchtmisdrijf gehad.
Gelukkig beide keren de nummerplaat kunnen zien en onthouden, maar dan begin je toch te denken aan een extra veilighied.
Verder gebruik ik de beelden nu ook om situaties achteraf nog eens te bekijken. Zo kan ook ik soms uit mijn fouten iets leren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Het zijn pas fouten als ge ze filmt en daarna online zet he, anders passen we de theorie "niemand heeft dat gezien? Niets aan de hand..." toe
Maar bon, terug naar mijn hoekje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat heb je daar nu aan om andere "te kakken te zetten" als je zelf niet zuiver op de graat bent.
Ik heb dat hier al eens gepost, het zou wat fijn zijn om er ook eentje te hebben maar aangezien we allemaal mensen met gebreken zijn en af & toe al wel eens een misstap kunnen uitvoeren (ja ook ik, maar dat zou/moet hopelijk iets minder zijn dan andere aangezien we toch zo een 6 à 7 maal meer op de weg zitten dan de meesten) vind ik het niet nodig om mij er eentje aan te schaffen. Iedereen doet er mee wat hij wil natuurlijk, maar het lijkt mij meer op "volksverlakkering". Ik ben dan ook geen voorstander om zulke filmpjes hier te plaatsen en al zeker niet als de nummerplaten kunnen gelezen worden van deze mensen. Want die zie je af & toe hoe ook wel.
Maar nogmaals iedereen doet wat hij denkt te moeten doen.
Persoonlijk zou het me geen bal kunnen schelen als ik mezelf in een filmke zou zien, maar er zijn mensen die daar wel last van kunnen hebben.
Comment
-
Lokale politie die staat te flitsen in een zone 50 waar geen enkel huis in de buurt staat.
+ ik heb vandaag gezien dat er een bord dat het einde van die zone 50 aanduid op de grond ligt + een bord wat het begin van die zone 50 aanduid is alleen nog zwart/wit, rode rand is afgeschoten van de zon.
Zou ik mij hieruit kunnen lullen op basis van Artikel 5 en ik meen mij ook ergens iets te herinneren dat een zone enkel geldig is als alle in en uitvalswegen een begin en einde van de zone hebben.
Comment
-
interessante discussie.
heb er zeker een mening over maar ik ga voor 1 keer eens proberen die gewoon voor mij te houden, op fora kom je er toch zelden uit.
overigens. ik ben het dashcam gebruik in rusland WEL dankbaar, hilarisch beeldmateriaal wat daar geproduceerd wordt!
Comment
-
Vandaag toen ik terugkwam van Duitsland zag ik in de verte een blauwe rookpluim. Toen ik naderde zag ik een auto op de pechstrook die op hol sloeg. Wa ne rook daaruit kwam, heb ik nog nooit gezien. Brandweer zag ik in de verte aankomen. Nu, hoe in godsnaam weet de persoon niet dat zijn wagen daarvoor veel(zwart, blauw) rookte? Want waarschijnlijk is dit door de turbo en die kan niet opeens kapot gaan en direct op hol slaan ofwel?
Comment
-
-
als één van die seals of andere defect in de motor voorvalt waardoor die motorolie in zijn inlaat krijgt, slaat die van de ene second op de andere ophol.
t is nu niet dat die 10km lang reed en steeds minder gas bijgeeft. die motor trekt ineens VEEL sneller op dan normaal en blijft gaat. krijg ge ook niet meer uit. in 5de en koppeling lossen helpt niet, afremmen in versnelling helpt enkel u remmen omzeep.
beste in neutraal zetten, motorkap op en iets proberen in de inlaat te rammen (let op, turbo kan er evengoed u arm inzuigen).
zoniet... einde motor
ik denk dat ik ... het op een lopen zet en de auto ferm achterlaat. een diesel aan 7000rpm klinkt echt niet goed meer en IETS gaat sneuvelen, dat weet je zowieso
Comment
-
Ge moet dat zelfs eens meemaken op hol slaan.Renault Twingo 19 D.Je zet dat kontakt af en het motortje blijft maar draaien.In vitesse dan maar en hard remmen.
Kijk je dan in de spiegel dan is er plots overal mist.Toeschouwers genoeg maar niemand komt helpen duwen.
De dashcam in Rusland was een verplichting van de verzekering ginds.Russen .......Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenGe moet dat zelfs eens meemaken op hol slaan.Renault Twingo 19 D.Je zet dat kontakt af en het motortje blijft maar draaien.In vitesse dan maar en hard remmen.
Kijk je dan in de spiegel dan is er plots overal mist.Toeschouwers genoeg maar niemand komt helpen duwen.
De dashcam in Rusland was een verplichting van de verzekering ginds.Russen .......Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Nog wat ergernissen van de laatste week:
Vrachtwagens zonder spatlappen, niet te doen bij regenweer zoals afgelopen week.
Werken op de N80 tussen Bevingen en Gingelom, één en al modder met dit weer.
Nog op die werken tussen Bevingen en Kerkom was er vrijdag avond eentje zo slim geweest om tegen de richting in te rijden, toen hij tegenliggers kreeg wilde hij aan de kant gaan, lompe kloot heeft zich toen vast gereden in de modderige berm waardoor al het verkeer vast stondOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk zie 2linksplakkers en een bumperklever
die bmw moet maar niet zo bumperkleven maar dat eerste autoke moet maar rechts gaan rijden.
Maar de wagen met de cam lijkt me in dit geval geen linksplakker, want zolang deze wagen sneller rijdt dan het verkeer op de rechterstrook, én niemand hindert die achter hem komt en voorbij wil, dan zie ik er echt geen probleem mee dat deze in dit geval links blijft hangen. Liever dat dan continu slalommen tussen het verkeer rechts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenfietsers die op een kruispunt zonder kijken door het rood licht rijden!
uit reflex smijt je dan je remmen toe maar de volgende keer zorg ik toch dat ik er tegen zit...
Comment
-
jouw verzekering zal in eerste instantie afdokken voor die fietser zijn lichamelijke schade, maar daarna zal de verzekering dat allemaal terugvorderen als blijft dat die fietser grove fouten heeft gemaakt. een zwakke weggebruiker is niet altijd in zijn recht hoor, maar doordat die ziekenhuiskosten zo snel oplopen, betaald de tegenpartij alvast uit.
als die fietser door het rood rijd (moet wel bewezen kunnen worden via camerabeelden of getuigen), dan zal jouw verzekering het allemaal terugkrijgen en is die fietser totaal in fout.
ik heb ook al fietsers aangetikt met de spiegel toen ze met 4-5 naast elkaar reden (kwam ze ELKE dag zo tegen). politie ook ter plaatste gekomen en die fietsers getuigden dus allemaal tegen mij. ook hadden die tegen politie gezegd dat ze dus met 4-5 naast elkaar reden (buiten bebouwde kom). er waren geen gewonden en ik mocht vertrekken. Fietsers werden in fout gesteld wegens belemmeren van het verkeer. ook al reed ik er tegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk BerichtenEergisteren ook bijna aangereden op mijn fiets. Het was overdag: voldoende licht. Ik rijd een rotonde op en moet de derde afslag hebben, maar bij de tweede komt er een oude vrouw met haar auto de rotonde opgereden - waar ik dus aan het fietsen was. Gelukkig nog wat kunnen uitwijken en ondertussen enkele gebaren gedaan, maar ze leek het niet te snappen.
Comment
-
gelezen op de site van de standaard:
Een 37-jarige man uit Genk is dinsdag door de Hasseltse strafrechter wegens verkeersagressie tot een werkstraf veroordeeld van 90 uren of een vervangende celstraf van zes maanden en 275 euro met uitstel voor de helft van werkstraf en boete.
Een 37-jarige man uit Genk is dinsdag door de Hasseltse strafrechter wegens verkeersagressie tot een werkstraf veroordeeld van 90 uren of een vervangende celstraf van zes maanden en 275 euro met uitstel voor de helft van werkstraf en boete.
De man had over een afstand van maar liefst vijftig kilometer aan bumperkleven gedaan. Hij was op 19 november 2009 het slachtoffer, dat naar zijn mening te traag reed, gevolgd tot bij hem thuis. Hij reed tegen het voertuig van de man en op de oprit verkocht hij het slachtoffer een vuistslag.De man vertelde dat hij slechtgezind op de terugweg was van een beurs. Hij probeerde als zelfstandige een nakend faillissement af te wenden. Toen hij op de E314 geconfronteerd werd met de traagrijdende automobilist ging hij door het lint.Aanvankelijk was hem strafbemiddeling voorgesteld, maar hij kwam het volgen van een agressiecursus niet na. Ook het regelen van de schadevergoeding liep mis.Aan de rechter had hij de gunstmaatregel van de opschorting gevraagd, maar de rechter vond zo’n maatregel niet kunnen gezien de ernst van de feiten. Aan het slachtoffer moet hij van de Hasseltse strafrechter 1.690 euro schadevergoeding betalen.
Comment
Comment