Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    dat de diesel hoorbaar is in het interieur is geheel te wijten aan geluidsisolatie (of eerder het gebrek daaraan). In de 607 al dikwijls de opmerking gekregen of ik met een benzine rijdt omdat de motor binnenin bijna niet hoorbaar is. Dus als uw 1.6 hdi klinkt als een tractor, dan heeft Volvo bespaart op geluidsdemping. Doe eens een testrit met de nieuwe 308 en hoor dan hoe die dat niet heeft. Nochtans dezelfde motor.
    Ik heb het over het geluid als je buiten de auto staat, niet als je erin zit.
    Binnen in de auto hoor ik niks, als ik het niet aan de toerenteller zou zien, ik zou denken dat de motor niet zou draaien.
    Last edited by knight-rider; 13/11/2013, 23:06.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mannen, dringend dat jullie eens met een stille diesel, of nog beter, een zeemzoete benzinemotor rijden.
      Zowel de 1reeks (118d) als de E46 320d waren stiller, vooral aan de buitenkant. Langs binnen is de V60 stiller, er is dus niet bespaard op de geluidsisolatie. Mijn buur zei me deze week nog dat hij me niet hoorde toekomen met mijn vorige auto, en nu wel.

Sent from my iPad using Tapatalk
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• geluidsisolatie in de motorkap geldt evengoed

en benzinemotoren heb ik hier genoeg staan
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          geluidsisolatie in de motorkap geldt evengoed
          Zeker, zo was onze vorige 118d netjes afgewerkt aan de binnenzijde van de motorkap en die was ook maar discreet aanwezig in het interieur.
          Dit zwaar in tegenstelling tot de huidige X1 20d, die vanbuiten al veel rauwer lijkt te klinken, maar vooral binnen prominent aanwezig is. Het exterieurgeluid is te verklaren door de onbeklede motorkap, binnenin door een crisisversie van isolatie vrees ik. Jammer genoeg.

@ A160: Dus de 20d van BMW zal ik àbsoluut niet omschrijven als 'een stille diesel', en al helemaal niet als hij koud is :-)

Met de Hdi's van PSA heb ik geen ervaring, maar de 'stilste' diesel die ik recent heb gereden (zowel exterieur als interieur), was de 1.5dCi van Renault in de Clio 3

Comment

• Mijn e87 118d had geen motorkapisolatie, BTW...(was een facelift)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Mijn e87 118d had geen motorkapisolatie, BTW...(was een facelift)
              Euhm, ik ben niet zo 'into BMW', dus heb geen benul welk model ge bedoelt Ik denk de oude 1 met facelift ?
              Die van ons was van 2006 (pré facelift), maar ik meen nu toch echt dat die zo'ne zwarte lap had hangen onder de motorkap ?
              Soit, maakt niet uit, de X1 is (naar mijn mening hé) behoorlijk luidruchtiger binnen en buiten, kan mij nu niet voorstellen dat de 20d zoveel luidruchtiger is als de 18d ?
              Nu, in het algemeen vond ik de 1 duidelijk de betere auto hoor tov de X1.

Comment

• Idd vorige 1reeks in facelift.
                X1 is precies niemand zot van

Comment

• Mensen die hun mistlichten aansteken bij dit regenweer (als het nog donker is)! Snappen die nu echt niet dat je daar mensen mee verblindt en het zo gevaarlijker maakt op de weg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik zeg net dat hij totaal niet als een tractor klinkt, en jij zegt van wel
                    Zet eender welke andere diesel ernaast en het lijkt alsof de HDI een benzine is, zo weinig hoor je d'r van!
                    Sorry, maar na 170.000 km ben ik soms beschaamd om mijn Volvo te starten. Zoiets hoort echt niet bij een Volvo.
                    En dan bedoel ik niet het geluid binnen in, want qua isolatie zit dit wel goed. Maar buiten is een ander paar mouwen.
                    Gewoon op straat haal je de 1.6 psa's er trouwens zo blind uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
                      Mensen die hun mistlichten aansteken bij dit regenweer (als het nog donker is)! Snappen die nu echt niet dat je daar mensen mee verblindt en het zo gevaarlijker maakt op de weg...
                      http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/..._tips04_nl.php (hier gaat het wel over felle regen)
                      In nederland is het sowieso verboden bij regenweer.

Comment

• is uw motorkap geïsoleerd? Is uw beschermkap over de motor geïsoleerd? Nogmaals, ik heb met de 308 gereden en die is zowel binnen als buiten goed geïsoleerd qua motorgeluid.
                        Soms is het gewoon een resonantiegeluid wat maakt dat de ratel van de diesel versterkt wordt.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Heeft weinig met isolatie te maken, de motor op zich maakt gewoon héél veel kabaal.

En waarschijnlijk zal een nieuwe 308 wel stil zijn, maar na een paar 10 000 km en op een koude wintermorgen zal dat al héél wat anders zijn.
                          Last edited by ; 14/11/2013, 14:54.

Comment

• straf dat de C4 picasso van mijn vrouw dat probleem dan niet heeft en die heeft toch ook al 80.000 km's. Misschien eens vragen in uw garage dat ze de injectoren aantrekken.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Lijkt me dan dat ze de 1.6 HDI bij Volvo serieus verkloot hebben, want Peugeots en Citroëns met deze motor zijn heel stil.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                Heeft weinig met isolatie te maken, de motor op zich maakt gewoon héél veel kabaal.

En waarschijnlijk zal een nieuwe 308 wel stil zijn, maar na een paar 10 000 km en op een koude wintermorgen zal dat al héél wat anders zijn.

Sorry, maar ik heb bijna 75000 km en hij bolt nog steeds hetzelfde zoals em uit de garage kwam. Uiteraard loopt em wat zwaarder de eerste 2-3 km bij -15 maar daarna loopt em evenstil als in de zomer.
                                Dan scheelt er toch iets bij die Volvo's zeg!

Comment

• Ja, ze klinken als een PSA...

Comment

• aan mezelf geergerd vandaag: rond punt iets te vlot genomen met de auto van de vrouw: eerst onderstuur, daarna overstuur gehad. Allemaal heel vermakelijk natuurlijk, maar niet op de openbare weg...
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Asverschuivingen op de Leien in Antwerpen. Tot 2 x toe bijna een tik gekregen van eentje die zijn rijvak niet kan houden. Anticiperen of het had boem, patat geweest. Je zou ze toch een paar tikken tegen hun oren geven hé.
                                      Daarstraks op de A12 richting Boom, een instructeur van autorijschool X (hij zat alleen in de wagen). Niet moeilijk dat de meesten geen deftige opleiding meer krijgen. Man had blijkbaar nog nooit gehoord van uiterst rechts rijden. Wat een links plakker was dat. Toen ik hem aan het rode licht daar op wees, kwam hij voorbij het volgende licht toch naar rechts, zonder zijn richting aanwijzers te gebruiken. Dit herhaalde hij nog eens een keer in de put van Boom!
                                      We zullen maar denken dat hij niet aan het werk was zeker...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Asverschuivingen op de Leien in Antwerpen. Tot 2 x toe bijna een tik gekregen van eentje die zijn rijvak niet kan houden. Anticiperen of het had boem, patat geweest.
                                        Hoe simpel het ook voor velen lijkt, ge moet daar écht uit uw doppen kijken

Comment

• Volgens mij heeft mijn auto speciale lichten of unieke voorruit want ik zag geen regen of mist op de baan maar andere mensen reden allemaal met hun mistlichten op.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X