Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
    Hij parkeerde niet korter dan een meter in de buurt van een ander voertuig, hij reed met minder dan dan 1 meter afstand voorbij.
    Is dat een overtreding? Zo ja, mij niet bekend en kan het ook niet meteen in de theorie terugvinden.

    "op het examen word je geacht" is voor mij wat anders dan flappy die stelt "Ge buist omdat ge een dikke fout hebt gemaakt."
    is een handrem vergeten optrekken dat in dagdagelijkse omstandigheden?
    dus ge hebt geen dikke fout gemaakt? Terecht gebuisd dus. Want als je dat vergeet tijdens het examen stopt het examen op dat moment. Dan is het de korste weg terug richting examencentrum waar je dan te horen krijgt dat je niet geslaagd bent.
    En in het eerste geval doet het mij vermoeden dat het niet enkel die fout was. Enkel bij zware overtredingen is het einde oefening, anders is het een opsomming van teveel kleine ergernissen die maken dat de examinator besluit om u niet door te laten. Dus ja als je te dicht rijdt langs geparkeerde auto's dan ben je inderdaad niet goed bezig. Een juiste reflex had eerder geweest dat je tijdig had gezien dat je niet met het voertuig van de tegenovergestelde richting kon kruisen en je een plaats hebt gezocht waar je even kon wachten tot die u gekruisd is. En als dat niet meer gaat dat je dan met de aangepaste snelheid uw weg vervolgd. Allemaal onder de noemer van niemand in het verkeer in gevaar te brengen, en bij die niemand hoort ge zelf bij. Ik heb al genoeg examens meegemaakt om te zien dat de examinators soms streng zijn, maar nooit heb ik geweten dat iemand onterecht gebuisd is geweest. Integendeel, al een paar keer gehad dat ik dacht: is die erdoor???? Laatste keer opnieuw: perfect gereden maar 2 maal voorrang van rechts gemist (dus dat er een auto stond aan het kruispunt). Da's dus normaal gezien er niet door (en het was voor de 2de maal dat ze ging), maar toch geslaagd want de examinator heeft haar het voordeel van de twijfel gegeven bij de 2de keer omdat de auto voor haar de voorrang ook niet gegeven heeft. Ik heb het haar na het examen dan ook klaar en duidelijk gezegd dat ze er heeeeeeeeeel goed is vanaf gekomen want dat ze terecht gebuisd had geweest.
    Ge krijgt altijd een blad mee met uitleg over de dingen die niet correct waren en dat is NOOIT 1 ding (tenzij een zware overtreding).
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik vind die dubbelvaksrotondes gevaarlijk door de andere bestuurders die vaak gevaarlijke stunten uithalen.
      Ook bij vrachtwagens zijn ze gevaarlijk, want daarvoor zijn de vakken vaak niet breed genoeg.
      als iemand zicht heeft op verkeerssituaties, dan laat je die vrachtwagen ook gewoon over de 2 stroken door.
      er zijn vele ronde punten waat in het midden precies een voetpad is aangelegd. dit dient dus voor vrachtwagens om over te rijden omdat zijn het korte ronde punt anders nooit kunnen nemen. hoeveel autos ik daar elke keer over zie rijden is niet te schatten.

      voorbeeld van zo een rond punt:


      als ik een vrachtwagen een rond punt zie oprijden met 2 stroken, en die vrachtwagen is redelijk lang. dan zorg ik ervoor dat ik ofwel voor de vrachtwagen ben, of er ver genoeg achter blijf (en niet er naast blijf hangen). vooral op dat laatste zal je dan zien dat die ineens de volledige 2 stroken zullen gaan gebruiken.
      hier in vichte is een kruispunt (3 straten) waar je met een vrachtwagen NOOIT naar rechts gedraaid raakt zonder het tegenligger vak te gebruiken. in de spits geraakt een vrachtwagen daar dus nooit weg (met een ellenlange file achter hem waar ik dan ergens woon). als ik die situatie zie, stop ik en knipper met de lichten. die autos achter mij moeten dan maar 5sec wachten. beetje hoffelijkheid en alles gaan stukken vlotter zonder frustraties

      Comment


      • En toch vind ik dat de manier van het rijbewijs behalen bij ons op niks trekt.
        Het begint al met de theorie met meerkeuze vragen.
        Met een beetje kennis die iedereen automatisch aan leert als kind en een beetje goed gokken heb je dat al behaald zonder al teveel kennis over de reglementen te hebben.
        Daarna komt het parkeren enz, en daarna een ritje van pakweg 30' door het stads centrum waar je nergens sneller dan 50 kan of mag.
        Op zo een fases kan je toch niet iemand beoordelen?

        Zo heb ik mij al meerdere malen zitten ergeren aan de reality programma's waar je beginnende chauffeurs zonder kennis of kunde toch ziet slagen.

        Ze zouden beter ook een slipcursus of andere wagen beheersing cursus aan het rijbewijs toevoegen.
        En als men dan toch met de rijschool gaat waarom zetten ze de leerlingen niet eens als passagier in een vrachtwagen zodat ze meteen weten hoe zo een kolos reageert en wat het zicht is.
        Men kan meteen ook een beetje meer uitleg geven over motoren in het verkeer want blijkbaar ziet niemand deze. (Is altijd het eerste wat men zegt na een ongeval)
        Ook een ongeval simulator zou misschien iets zijn.
        Nu kost het in verhouding veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
        De kinderen van de lagere school gaan elk jaar op zo een parcours rijden om het verkeer te leren kennen en zo uit hun fouten te leren.
        Men zou beter ook zo een parcours leggen voor de volwassenen.
        Misschien een gedacht om zelf zoiets uit de grond te stampen....als er geïnteresseerden of sponsors zijn? 😃😃



        Sent from my iPad using Tapatalk
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • op het examen zijn het toch wel echte klootzakken hoor. paar jaar terug moest ik van de rechter mijn examen opnieuw afleggen na gepakt te zijn aan 200 op de E40 en toen ik tijdens het uitbollen mijn embrayage pedaal induwde begon die te zeiken dat dat niet mocht omdat ik geen controle meer had over het voertuig op die manier... op een recht stuk baan waar je 50 mocht... stel je voor
          lets have some more member berries

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            op het examen zijn het toch wel echte klootzakken hoor. paar jaar terug moest ik van de rechter mijn examen opnieuw afleggen na gepakt te zijn aan 200 op de E40 en toen ik tijdens het uitbollen mijn embrayage pedaal induwde begon die te zeiken dat dat niet mocht omdat ik geen controle meer had over het voertuig op die manier... op een recht stuk baan waar je 50 mocht... stel je voor
            Nochtans heeft de man gelijk... Koppeling induwen om te laten uitbollen is voor niets goed..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              op het examen zijn het toch wel echte klootzakken hoor. paar jaar terug moest ik van de rechter mijn examen opnieuw afleggen na gepakt te zijn aan 200 op de E40 en toen ik tijdens het uitbollen mijn embrayage pedaal induwde begon die te zeiken dat dat niet mocht omdat ik geen controle meer had over het voertuig op die manier... op een recht stuk baan waar je 50 mocht... stel je voor
              Jup, echte klootzakken omdat jij niet correct kunt rijden !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                Nochtans heeft de man gelijk... Koppeling induwen om te laten uitbollen is voor niets goed..
                je ontlast de motor? je kan veel sneller reageren omdat je al de juiste versnelling kan nemen om bij het inschakelen onmiddelijk genoeg koppel te hebben om iets te kunnen doen?
                lets have some more member berries

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                  Nochtans heeft de man gelijk... Koppeling induwen om te laten uitbollen is voor niets goed..
                  nieuwe automaten gaan zelf freewheelen bij gas lossen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    je ontlast de motor? je kan veel sneller reageren omdat je al de juiste versnelling kan nemen om bij het inschakelen onmiddelijk genoeg koppel te hebben om iets te kunnen doen?
                    met een oude sleur zonder hulpmiddelen vind ik het ook ni ideaal, maar met een moderne auto kan het geen kwaad meer

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      met een oude sleur zonder hulpmiddelen vind ik het ook ni ideaal, maar met een moderne auto kan het geen kwaad meer
                      tging dan ook over zo'n klein oud corsa scharminkel waar je aan 50 per uur ofwel hoog in toeren in 3de ofwel in 4de zonder iets van vermogen mee moest rijden.
                      voor 1 of andere reden mocht het examen niet met mijn eigen wagen
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • ja dan mag je van mij ook bebuisd worden eigenlijk

                        Comment


                        • jullie blijven liever nog ff zinloos gas geven
                          kan je ook eens argumenteren waarom?
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • een gekoppeld wiel heeft meer traktie en je kan de wielen met een verbinding met de motor minder snel doen blokkeren

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              een wiel met traktie heeft meer traktie en je kan de wielen met een verbinding met de motor minder snel doen blokkeren
                              tgaat over een rechte baan waar je max 50 mag he, en twas ni in bebouwde kom dus plots remmen voor iets zat er ook niet in.
                              je kan trouwens evengoed gaan beweren dat een FWD of RWD slecht is dan omda je slechts 2 van de 4 wielen rechtstreeks aanstuurt...
                              Last edited by Doa; 24/11/2013, 12:47.
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • je probeert best practice he, je weet nooit of je moet uitwijken of nood-stoppen

                                een gordel heeft ook maar heel even zijn nut, maar tis wel levensreddend

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  tgaat over een rechte baan waar je max 50 mag he, en twas ni in bebouwde kom dus plots remmen voor iets zat er ook niet in.
                                  je kan trouwens evengoed gaan beweren dat een FWD of RWD slecht is dan omda je slechts 2 van de 4 wielen rechtstreeks aanstuurt...
                                  Waarom dan je koppelingspedaal induwen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    Waarom dan je koppelingspedaal induwen?
                                    omdat da wrak anders direct ging vertragen en in een hogere versnelling ging ik geen vermogen hebben om iets te ondernemen indien nodig. 150m verder moest ik toch stoppen vanwege 1 of ander stomme wielerwedstrijd die die baan kruiste
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Tis toch simpel... Je kan toch niet verwachten dat men op een examen je slordig laat rijden...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Tis toch simpel... Je kan toch niet verwachten dat men op een examen je slordig laat rijden...
                                        ze dwingen je van een fietser in te halen en zo over een volle witte lijn rijden omdat ze anders een afspraak gaan missen maar op zoiets zouden ze dan commentaar geven?
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          ze dwingen je van een fietser in te halen en zo over een volle witte lijn rijden omdat ze anders een afspraak gaan missen maar op zoiets zouden ze dan commentaar geven?
                                          Natuurlijk geven ze op zoiets commentaar, je mag je koppelingspedaal niet indrukken bij het uitbollen ... Dit is een duidelijke regel die ze in elke rijschool 50x herhalen, omdat je niet geslaagd bent als je het doet. Nadien zeggen dat ze je onrechtvaardig behandelen hoeft dus niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X