Oorspronkelijk geplaatst door exacorta
Bekijk Berichten
En in het eerste geval doet het mij vermoeden dat het niet enkel die fout was. Enkel bij zware overtredingen is het einde oefening, anders is het een opsomming van teveel kleine ergernissen die maken dat de examinator besluit om u niet door te laten. Dus ja als je te dicht rijdt langs geparkeerde auto's dan ben je inderdaad niet goed bezig. Een juiste reflex had eerder geweest dat je tijdig had gezien dat je niet met het voertuig van de tegenovergestelde richting kon kruisen en je een plaats hebt gezocht waar je even kon wachten tot die u gekruisd is. En als dat niet meer gaat dat je dan met de aangepaste snelheid uw weg vervolgd. Allemaal onder de noemer van niemand in het verkeer in gevaar te brengen, en bij die niemand hoort ge zelf bij. Ik heb al genoeg examens meegemaakt om te zien dat de examinators soms streng zijn, maar nooit heb ik geweten dat iemand onterecht gebuisd is geweest. Integendeel, al een paar keer gehad dat ik dacht: is die erdoor???? Laatste keer opnieuw: perfect gereden maar 2 maal voorrang van rechts gemist (dus dat er een auto stond aan het kruispunt). Da's dus normaal gezien er niet door (en het was voor de 2de maal dat ze ging), maar toch geslaagd want de examinator heeft haar het voordeel van de twijfel gegeven bij de 2de keer omdat de auto voor haar de voorrang ook niet gegeven heeft. Ik heb het haar na het examen dan ook klaar en duidelijk gezegd dat ze er heeeeeeeeeel goed is vanaf gekomen want dat ze terecht gebuisd had geweest.
Ge krijgt altijd een blad mee met uitleg over de dingen die niet correct waren en dat is NOOIT 1 ding (tenzij een zware overtreding).
Comment